וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "פארגו שומע את הביקורות, ומוכן לענות על הפרקט"

אור שקדי, איסטנבול

14.4.2015 / 8:30

רגע ההוכחה של הגארד שמבין שאם לא ישחזר את מעלליהם של רייס והיקמן מאשתקד הוא ייחתך בקיץ והרכש המאכזב של אוברדוביץ' שמדאיג את מכבי תל אביב. שליחנו אור שקדי מדווח מאיסטנבול ומרגיע את החששות מפני הר געש ביציעים

צילום: אור שקדי, עריכה: קובי אליהו

1. המאני טיים של פארגו

אחרי 24 משחקים, מוצלחים יותר ומוצלחים פחות, ביורוליג העונה, תפתח הערב (שלישי) מכבי תל אביב את סדרת ההצלבה שלה כשתפגוש באיסטנבול את פנרבחצ'ה/אולקר (21:00, ישיר באתר). הצהובים הגיעו אמש לחלק האסיאתי של העיר, נחו מעט ולקראת השעה 19:30 נכנסו לאולקר ספורטס ארנה, בשעה שז'ליקו אוברדוביץ' הגדול ענה בסבלנות על כל שאלות העיתונאים הישראלים. במכבי מיהרו לכבוש את הפרקט עם צוות מורחב שמגיע בעיקר למשחקים הללו, ופתחו באימון אינטנסיבי אחרי שצפו בוידאו ראשון של הטורקים. היום יערכו הצהובים את אימון הקליעות האחרון ויעברו פעם נוספת על נקודות המפתח לקראת פנר.

אחד הדברים שבצוות המקצועי מקפידים להדגיש לשחקנים הוא השוואת האינטנסיביות, "הם יותר גדולים בכל עמדה כמעט, אנחנו נצטרך להיות מהירים וחזקים", אמר אמש ניקולה וויצ'יץ' שנשלח כנציג הצוות המקצועי לשוחח עם התקשורת. במכבי חזרו במהלך השבוע האחרון לא מעט על המנטרה שהמשחק הראשון הוא משחק המפתח, למרות שבשני מקרים בעבר הלא רחוק, בסדרת ההצלבה נגד ויטוריה ב-2010/11 ובסדרה נגד פנאתינייקוס של אוברדוביץ' בשנה שלאחר מכן, מכבי דווקא לקחה את המשחק השני בחוץ. בנוסף, בקבוצה יודעים שבניגוד לסדרה נגד מילאנו אשתקד, הפעם היריבה בהחלט מסוגלת לנצח גם בתל אביב, "אוברדוביץ' כבר עשה לנו את זה לפני שלוש שנים", נזכרו אמש במכבי, "גם אם ניקח משחק אחד לא נבוא יהירים בחזרה הביתה".

21:00, ישיר באתר: מכבי תל אביב אצל פנרבחצ'ה אולקר

גיא גודס מנתח: "הסיכויים הם 40:60 לטובת הטורקים"

השוק השחור בטורקיה משתולל מרוב ביקוש למשחק הערב

כישרונית, רעבה, חסרת ניסיון: הכירו את פנרבחצ'ה אולקר

עוד הערב: גם הסדרה בין צסק"א לפנאתינייקוס נפתחת

מאמן מכבי תל אביב גיא גודס עם עוזריו אלון שטיין, פיני גרשון. מכבי תל אביב, אתר רשמי
"הם יותר גדולים בכל עמדה כמעט, נצטרך להיות מהירים וחזקים"/אתר רשמי, מכבי תל אביב

בניגוד לשנים האחרונות, בהן הצהובים איבדו שחקני מפתח בקיץ בשל חוסר יכולת לעמוד בדרישות השכר שלהם, העונה החלו במכבי לעבוד מוקדם עם החתמתו של דווין סמית' לשלוש שנים בשבוע שעבר, ונמצאים במגעים מתקדמים להמשיך גם עם סילבן לנדסברג ויוגב אוחיון לחוזים ארוכים. השלושה מצטרפים לג'ייק כהן ובריאן רנדל שימשיכו בוודאות, כשלגבי אלכס טיוס שמחזיק בחוזה קיימת אי וודאות, בעיקר בשל הבעיות שהערים במהלך העונה בהתנהלותו. סופוקליס שחורציאניטיס ככל הנראה לא ימשיך, אלא אם יקרה משהו לא צפוי, וכמו כן מרקיז היינס יעזוב.

סדרת ההצלבה נגד פנרבחצ'ה/אולקר לא תשנה רבות לגבי הרשימה שהוצגה בפניכם עד כה, גם לא לגבי מעמדם של גיא גודס ופיני גרשון שעמדו בכבוד במשימה שעמדה בפניהם העונה עד כה. מי שנמצא במצב העדין ביותר הוא ג'רמי פארגו, השחקן המוכשר ביותר בסגל הצהוב, ואחד המוכשרים באירופה, שמחזיק בחוזה לעונה נוספת, אך כפי שפורסם בשבוע שעבר בוואלה ספורט, לצהובים יש אפשרות לשחררו בסיום העונה, וגורמים בהנהלה טוענים שיש לסיים את ההתקשרות עמו. במבט קר לעבר התקציב הצהוב בעונה הבאה, קשה שלא להסכים עם הקולות הללו - היצע השחקנים בעמדות הגארד באירופה גבוה יותר מזה של שחקני הפנים, שם מכבי תצטרך לרענן את השורות בעונה הבאה, ובמקום השכר הנמוך יחסית שמקבלים סופו וטיוס, תצטרך מכבי לפתוח את הכיס ולהביא שני שחקנים איכותיים. אם נוסיף לזה את השדרוג המשמעותי בשכרו של סמית', השדרוג המסתמן בשכרם של אוחיון ולנדסברג נשאר בפני הנהלת הצהובים שתי אפשרויות, או להגדיל את התקציב משמעותית, או לחתוך את המשתכר העיקרי העונה - פארגו.

בעונה שעברה היו אלה טייריס רייס וריקי היקמן שפרצו במאני טיים. שחקנה של חימקי מוסקבה העונה רשם משלב ההצלבה 13.9 נקודות ו-3.5 אסיסטים למשחק - מספרים טובים בהרבה מאלה שרשם במהלך כל העונה, ואילו שחקנה הפצוע של הטורקים קפץ ל-15.6 נקודות ו-3.5 אסיסטים בתקופה הזאת, גם כן שיפור משמעותי. בכירים ביריבת מכבי סיפרו כי הופתעו מאוד לראות את היכולת של פארגו לאחרונה, ומעריכים כי יש להם את היתרון במאצ'אפ בינו לבין אנדרו גאודלוק הקטלני. "ג'רמי יודע מה הצטיינות במאני טיים עשתה לשחקנים כאן בעבר", סיפר מקורב לשחקן אמש, "הוא קורא ושומע את הביקורות נגדו, ומוכן לענות על הפרקט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו. מכבי תל אביב, אתר רשמי
"יודע מה הצטיינות במאני טיים עשתה לשחקנים כאן בעבר". ג'רמי פארגו/אתר רשמי, מכבי תל אביב

2. הר געש? אולי אולם קונצרטים

קצת לפני האימון המסכם של פנרבחצ'ה/אולקר אמש פגשתי שני אוהדים צעירים של הקבוצה הטורקית בקופת הכרטיסים באולם. השניים באו לאסוף את הכרטיסים שהזמינו דרך אתר הקבוצה - 40 לירות טורקיות, כ-60 שקלים, למקום ביציע העליון במרכז האולם. "הרבה אנשים היו רוצים את הכרטיסים האלה עכשיו", אמר מוחמד, תלמיד תיכון, "אבל זה לא מסוג המשחקים שמוותרים עליהם. זאת יכולה להיות היסטוריה". ההערכות בקרב צוות השיווק של פנר הן כי כ-12,000 צופים יהיו הערב באולם, ושיא התפוסה לא יישבר. כיצד זה קורה? כמעט 3,000 כרטיסים מחזיקים לעצמם הספונסרים הראשיים של הקבוצה בכל משחק, ומחלקים אותם לאורחי הכבוד. אותם אורחים לא מגיעים במלואם כמעט לשום משחק. תוסיפו לזה 5,000 בעלי מנוי בלבד ועוד 5,000 אוהדים שרכשו כרטיסים. כמה אוהדי מכבי תל אביב יהיו באולם? לפי קצינת התקשורת של הקבוצה הטורקית, לא אמורים להיות בכלל אוהדים צהובים. לפי אנשי מכבי תל אביב? לפחות 100.

הכדורסל הטורקי הוא אחד העשירים ביבשת בשנים האחרונות, בעיקר בכל הנוגע לקבוצות העלית. בהתאם לכסף הגדול, גם סוג האוהדים השתנה. "באבדי איפקצ'י היה טירוף הרבה יותר גדול ממה שיש פה", מספרים בהנהלת הקבוצה, "עם המעבר לאולם החדש יש יותר אוהדים מבוססים שמגיעים ופחות אוהדים שרופים. יש בערך 500 אוהדים שיושבים מאחורי הסלים ודוחפים את הקבוצה, אבל כל היתר יכולים לשבת משחק שלם ולא להשמיע קול". גם שלט ושירי "מי שלא עומד אוהד גלאטסראיי", לא הצליח להרים את האולם החדיש על הרגליים העונה.

אוהדי פנרבחצ'ה אולקר. Aykut Akici, GettyImages
"עם המעבר לאולם החדש יש יותר אוהדים מבוססים שמגיעים ופחות אוהדים שרופים". אוהדי פנרבחצ'ה אולקר/GettyImages, Aykut Akici

מחירי הכרטיסים למשחקי היורוליג של פנרבחצ'ה נעים בין 14 לירות טורקיות מאחורי הסל ביציע העליון לכמעט אלף לירות טורקיות, כ-1,500 שקלים, על הפרקט. אגב, אחד הסממנים לבעייתיות שבקהל זה הגיע במשחק הקובע נגד אפס אנדולו בשבוע שעבר, כשלא פחות מ-4,000 מקומות נותרו פנויים, "במשחקים לא משמעותיים, הקהל פחות מרגיש מחוייב לבוא. מי שחושב שמדובר בטירוף שיש במשחקים של גלאטסראיי, טועה".

דבר נוסף שיפגע מחר בכמות הצופים הם צמד משחקי ליגת האלופות שיתקיימו במקביל למשחק הראשון בסדרה. כשאני שואל את עלי, נהג מונית מקומי שתקוע איתי בפקקים בדרך מהמלון לאולם על המשחק מחר הוא עונה שהרבה תלוי במערך שיציב סימאונה, "אה המשחק של פנרבחצ'ה? הלוואי שינצחו", הוא אומר בחוסר חשק. ההערכה היא שאם הקבוצה הטורקית תצליח לגבור על מכבי הערב, במשחק ביום חמישי תהיה אווירה טובה יותר, שכן חלום הפיינל פור יהיה מושך יותר ממשחקי הליגה האירופית.

יקבלו דקות? לינהארט והיינס/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. האס של אוברדוביץ'

גיא גודס הודה בפתח האימון כי במפגש המאמנים של היורוליג בתחילת העונה אוברדוביץ' שוחח איתו על הרצון לצרף את ריקי היקמן, "סיפרתי לו את כל הדברים הטובים והפחות טובים", אמר המאמן. בחודש ינואר קיבלו בפנרבחצ'ה החלטה בעקבות היכולת הלא משכנעת של הגארד האמריקאי - תומאס הרטל, הרכז הנהדר של קוצ'ה לבוראל ויטוריה בפנים, היקמן בדרך החוצה. אלא שדמי ההעברה של הרטל היו גבוהים, ולבסוף הוא הגיע ליריבה אפס אנדולו. אוברדוביץ' עדיין רצה שחקן שיתחרה עם היקמן על דקות, וצירף את ניקוס זיסיס הותיק שהודח עם קאזאן בשלב הבתים המוקדם.

בדיוק בנקודת הזמן הזאת היקמן סבל מפציעה שהשביתה אותו למספר משחקים וזיסיס זכה לדקות משחק ולא הוכיח את עצמו. כשהיקמן חזר, זיסיס הפך למשני, אלא שבדיוק עם העלייה של האמריקאי הגיעה הפציעה של היקמן שקרע את גיד אכילס, גמר את העונה, והותירה את אוברדוביץ' עם ארבעה גארדים - גאודלוק הנהדר, קיינן סיפאהי וסרהאט צ'טן הצעירים וזיסיס ששוב משחק כמעט 30 דקות לערב. אין ספק שמדובר בבשורה למכבי תל אביב - המספרים של זיסיס בפנרבחצ'ה הם מספרים של שחקן שלא מתאים לרמה הזאת - 4 נקודות ו-3.5 אסיסטים ביותר מ-23 דקות למשחק, ולזה תוסיפו 3 שלשות ב-17 נסיונות מאז שהצטרף לקבוצה מאיסטנבול.

ניקוס זיסיס שחקן פנרבחצ'ה אולקר. Aykut Akici, GettyImages
"לא הוכיח שהוא ראוי לכל כך הרבה דקות, חובת ההוכחה עליו". ניקוס זיסיס/GettyImages, Aykut Akici

47.7 אחוז לשלוש יש לאנדרו גאודלוק, 36 אחוז מחוץ לקשת לבוגדן בוגדנוביץ'. תורת המספרים שבה מאמינים במכבי תל אביב תגרום לכך שזיסיס יקבל הרבה מאוד מצבים פתוחים לשלוש כשיהיה על המגרש, "הוא מנוסה מאוד והוא יכול להיות משמעותי", מודים במכבי. רק בעונה שעברה הצליח הגארד היווני להתעלות בדיוק במאני טיים כשצלף 26 נקודות בניצחון הגדול של קאזאן על הכוכב האדום בלגרד בחצי גמר היורוקאפ. "אוברדוביץ' הולך עם השחקנים שלו רחוק", נכתב בשבוע שעבר במדור הספורט של הוריאט לאחר עוד תצוגת נפל של זיסיס בהפסד לויטוריה, "זיסיס לא הוכיח שהוא ראוי לכל כך הרבה דקות, חובת ההוכחה עליו".

הגארד בן ה-32, שנחשב באמצע העשור לאחד הגארדים האירופאיים הטובים ביבשת ואף זכה עם צסק"א מוסקבה ביורוליג על חשבון מכבי תל אביב ב-2008, יכול להיות האיש שיקח את פנרבחצ'ה להיסטוריה, אם רק יהיה טוב, "הניסיון היה בעוכרי מילאנו בעונה שעברה", הודו אמש במכבי תל אביב, "שחקן כמו זיסיס הוא בהחלט קלף של ניסיון שיש לאוברדוביץ' לשלוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully