וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחיון: "מקווה שנחזור לתל אביב עם ניצחון אחד לפחות"

אור שקדי, איסטנבול

13.4.2015 / 19:45

קפטן מכבי תל אביב מכוון גבוה לקראת פתיחת סדרת ההצלבה מול פנרבחצ'ה אולקר (ג', 21:00, חי באתר). וויצ'יץ' מנתח את יחסי הכוחות: "אין להם תשובה לסופו", אוברדוביץ' כלל לא בטוח מי פייבוריטית

צילום: אור שקדי, עריכה: קובי אליהו

מכבי תל אביב תפגוש מחר (שלישי) את פנרבחצ'ה/אולקר במשחק הראשון של סדרת ההצלבה של היורוליג לעונת 2014/15 (21:00, שידור ישיר בוואלה ספורט). הצהובים הגיעו לאיסטנבול הבוקר לאחר איחור קל בטיסה, נחו במלון המרוחק כ-20 קילומטרים מהאולקר ספורטס ארינה, הממוקם בצד האסיאתי של העיר היחידה בעולם שמשלבת שתי יבשות, והגיעו לאימון הערב באולם המכיל כ-13 אלף מקומות, כשלפניהם התאמנה הקבוצה המקומית. במכבי משדרים לשחקנים בימים האחרונים כי המשחק הראשון הוא החשוב ביותר וכי אם יש ביכולתם לחזור לתל אביב בשבוע הבא עם ניצחון אחד לפחות, זה יהיה במשחק הראשון.

מכבי תל אביב נחתה בטורקיה, אוהדי פנר ישברו שיא צופים

מכירת חבילות הטיסה לאוהדי מכבי תל אביב נעצרה

פנר ניצחה לפני מכבי, אוברדוביץ': "נפגוש קבוצה עם מסורת"

יקבלו דקות? לינהארט והיינס/מערכת וואלה, צילום מסך

"גם בעונה שעברה היינו בלי יתרון ביתיות", נזכר קפטן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. "הדבר הכי חשוב מבחינתנו זה לשחק אגרסיבי מבחינה הגנתית. קיבלנו היום נקודת מבט עליהם, זו קבוצה מאוד כישרונית עם הרבה כלי נשק התקפיים. המאמנים הכינו אותנו בצורה הטובה ביותר ומה שנשאר לנו זה לבוא ולבצע על המגרש".

על הפציעה ממנה הוא סובל ועל חסרונו של ריקי היקמן: "מבחינתי במשחק כזה שמים כל פציעה מאחור, גם אם צריך לקחת דברים כאלה ואחרים. ריקי היה בורג משמעותי מאוד בקבוצה הזאת, מקווה שהוא יחסר להם מאוד. יש התרגשות גדולה מאוד, רוצים כבר לעלות לשחק, אני מאוד מקווה שנוכל לחזור לתל אביב עם ניצחון אחד לפחות".

ניקולה וויצ'יץ' הוסיף: "בסדרה כזאת במשחק הראשון יש את הסיכוי הגדול ביותר של קבוצת החוץ להשיג ניצחון, אז אני מקווה שנוכל לעשות את זה מחר. פנרבחצ'ה גדולה בכל העמדות, אז אנחנו נצטרך להיות יותר אגרסיביים ומהירים מהם. יש להם גודל משמעותי בעמדה מספר 4 עם וסלי ובייליצה שיכול לשחק בכמה עמדות. היתרון שלנו שאין להם מישהו שיש לו מאצ'אפ לסופו. שיחקתי מול סאבאס ושיחקתי מול סופו ויש הבדל גדול".

על השחקנים שייעדרו מהמשחק: "תמיד מרוצים שהשחקנים הטובים ביותר שלהם לא משחקים. חבל לי מאוד על מה שקרה לריקי, הוא שחקן טוב מאוד, אבל בגלל שהוא משמעותי זה יתרון בשבילנו".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
מאמן מכבי תל אביב גיא גודס עם עוזריו אלון שטיין, פיני גרשון. מכבי תל אביב, אתר רשמי
מה הם מתכננים? הצוות המקצועי/אתר רשמי, מכבי תל אביב

הניצחון האחרון של פנרבחצ'ה/אולקר, אז עוד כאולקר, היה בטופ 16 של עונת 2003/4, שבוע לפני נס ז'לגיריס. מאז אותו משחק נפגשו המועדונים שש פעמים, ומכבי ניצחה בכל המשחקים, כשמלבד המפגש האחרון בעונת 2012/13, כל הניצחונות הושגו בהפרש דו ספרתי. מה שעומד לזכות הטורקים הוא המאמן ז'ליקו אוברדוביץ' שמחזיק במאזן 9:11 מול הצהובים בימיו כמאמן ריאל מדריד ופנאתינייקוס. השועל הסרבי פגש את הצהובים חמש פעמים בפיינל פורים כשהמאזן עומד על 2:3 לטובתו, ובסדרת ההצלבה היחידה שלו נגדם בעונת 2011/12, הוא ניצח 2:3. המאמן היחיד שגבר על אוברדוביץ' במעמדי הכרעה עבור מכבי הוא פיני גרשון.

הטורקים מגיעים לסדרה לאחר שאיבדו לפני כשבועיים את ריקי היקמן שקרע את הרצועות בקרסול. היקמן רשם עונה די אנמית במדי פנר, כשבטופ 16 הוא קולע רק 8.7 נקודות ומוסיף 2.4 ריבאונדים בממוצע למשחק. בעקבות הפציעה עלו דקות המשחק שלו ניקוס זיסיס הותיק, שהצטרף לקבוצה של אוברדוביץ' בפגרה שלפני הטופ 16, אך הוא רושם ממוצעים חלשים מאוד. השחקנים המובילים של הצהובים כחולים מאיסטנבול עם אנדרו גאודלוק, אחד ממצטייני היורוליג עד כה, עם 16.7 נקודות בממוצע למשחק, נמניה בייליצה עם 12.3 נקודות ו-8.3 ריבאונדים, בוגדן בוגדנוביץ' עם 11 נקודות ויאן וסלי, שהדיח במדי פרטיזן את מכבי בהצלבה ב-2009/10, כשרושם העונה 10.8 נקודות ו-5.2 ריבאונדים.

המנהרה באולם של פנרבחצ'ה/אולקר. אור שקדי, מערכת וואלה! NEWS
מישהו מפחד? מנהרת השחקנים של פנרבחצ'ה/אולקר/מערכת וואלה! NEWS, אור שקדי

מאמן פנר אולקר ז'ליקו אוברדוביץ' אמר לקראת המשחק: "עבדנו קשה כל העונה כדי להגיע למצב לפלייאוף, ועכשיו אנחנו עם מוטיבציה גבוהה לשחק נגד אלופת אירופה. זה משהו נורא נחמד, לשחק מול מועדון עם כל כך הרבה היסטוריה, מועדון פאר בכדורסל האירופי, זה כבוד בשבילנו".

על המפגש עם פיני גרשון, יריב ספורטיבי ותיק שלו, אמר אוברדוביץ': "אני מאוד אוהב לפגוש את פיני, למרות שעכשיו הוא בתפקיד אחר בקבוצה, עדיין אני נהנה לפגוש אותו".

על יחסי הכוחות: "אם האנשים של מכבי אומרים שאנחנו פייבוריטים תשאלו אותם למה הם קבעו את זה. לשחק בסדרה נגד מועדון עם כל הרבה ניסיון זה דבר קשה. הפציעה של ריקי היקמן הייתה קשה מאוד עבורו, הוא עבד כל כך קשה העונה והתחיל לשחק מצוין בתקופה האחרונה, ואני מאוד מצטער בשבילו".

על המשחק הראשון: "המשחק הראשון הכי חשוב? הכל סיפורים, אחרי זה המשחק השני יהיה הכי חשוב, והשלישי והרביעי, זה הכל סיפורים. היו לי הרבה מפגשים מרתקים עם מכבי, כמה עם זיכרונות מצוינים וכמה עם זכרונות לא טובים בכלל".

אחת הסוגיות שעדיין לא נפתרו היא שאלת מספר אוהדי מכבי תל אביב שיצפו מחר במשחק והאם יוכלו לשבת ביחד. במועדון עושים מאמצים על מנת לטפל בבעיה שנוצרה בעקבות חוסר היכולת להתחייב על כמות המספקת יציע שלם, ומעריכים כי בסופו של דבר ימצא לכך פיתרון. האוהדים שכן יגיעו עם מכבי למשחק צפויים לעשות את דרכם לאיסטנבול החל ממחר בשעות הבוקר.

שחקני פנרבחצ'ה אולקר. אור שקדי, מערכת וואלה! NEWS
מי כאן פייבוריטים? שחקני פנר מתחממים/מערכת וואלה! NEWS, אור שקדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully