וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב - באר שבע: התלבטות לגבי גורדנה, ברקת: "מאחלת לגרינפלד שיפוט מוצלח"

מכבי ת"א לא צפויה לערוך שינויים בהרכב מול באר שבע (20:55, ערוץ 1), פאקו ימשיך עם זהבי כחלוץ, דור פרץ בהיכון. אלונה ברקת: "מקווה למשחק ספורטיבי ושנצא עם חיוך". סוארס לקישור?

מחזור 28מחצית06/04/2015
מכבי תל אביב
    0
      הפועל באר שבע
      צילום ועריכה: קובי אליהו
      אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
      אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

      טריוויה

      * הניצחון האחרון של באר שבע בחוץ על מכבי תל אביב הושג לפני ארבע שנים בדיוק, באפריל 2011 (0:2, עודד גביש ודוד רביבו). הניצחון הזה הושג לאחר כ-7.5 שנים עקרות, מאז נובמבר 2003.

      * מאז אותו הפסד ניצחה מכבי תל אביב את באר שבע ארבע פעמים בבלומפילד והתיקו היחיד היה העונה.

      * בכל שלושת המשחקים האחרונים בין הקבוצות כבש שחקן אחד לפחות שני שערים: ברדה (שלושער), זהבי (צמד) וברק בדש (צמד). גם אלירן עטר עשה זאת לזכות הצהובים לפני קצת יותר משנתיים.

      "כנראה שבאר שבע לא שייכת למדינה": החשבון הפתוח של מאור בוזגלו נגד גוטמן והנבחרת

      "טל בן חיים הוא משחקני הכנף הטובים בעולם. ההתנהלות של פאקו תמוהה לגביו"

      המאזן הבעייתי של פאקו מול הקבוצות הבכירות בליגה, המאזן הנוראי של אלישע לוי בבלומפילד: תמונת מחזור

      שחקן מכבי תל אביב ראדה פריצה. קובי אליהו
      חוזר רעב מתמיד. ראדה פריצה/קובי אליהו

      מפתחות והכנות: מכבי תל אביב

      פגרת הנבחרת הסתיימה ושאלת המפתח היא מי תגיע מוכנה יותר למשחק העונה. אחרי כל הקלישאות, מדובר בהחלט במשחק הכי חשוב של הליגה מאחר שניצחון של מכבי תל אביב ירחיק אותה עד כדי שמונה נקודות מבאר שבע. השתיים עוד צפויות להיפגש בגמר גביע המדינה, אם לא יקרה הבלתי ייאמן בחצי, אבל בינתיים פאקו לא רוצה הפתעות. כל מאמן ישראלי היה ודאי מנגן על העובדה שמכבי לא ניצחה העונה את באר שבע ושזו ההזדמנות לפרק את המוקש הזה ועוד בבית בבלומפילד, אבל פאקו המשיך בשלו בשיחות מקצועיות והוא אינו חושש מהמכה המנטלית שחטפו חלק משחקניו אחריו שגילו כמה הפער מאירופה גדול במשחקי הנבחרת.

      פאקו צפוי להציב הרכב זהה לזה שניצח את מכבי חיפה לפני הפגרה והוא למעשה יהיה גם אותו הרכב שסיים בתיקו מאופס עם באר שבע בסיבוב השני בבלומפילד. אף שבאימון הרגיש קרלוס גרסיה קצת כאבים בגב ואפילו שנוסא איגייבור לא תמיד קיבל את גופיית ההרכב, נראה שהבאסקי ייתן להרכב שפתח את הפלייאוף ברגל ימין להמשיך. משמעות הדבר שערן זהבי ימשיך כחלוץ המטרה ובכנפיים ישחקו דור מיכה וטל בן חיים. פאקו רוצה כתמיד שליטה במרכז השדה ומשם הוא חושב יבוא לו הניצחון. אם גרסיה יודיע לפני המשחק שהכאבים בגב לא חלפו, יקבל דור פרץ את חולצת ההרכב אחרי זמן רב. גם דן איינבינדר נמצא בתמונה לקישור, אך כאמור נראה שלא יהיה לבסוף שינוי.

      ברק יצחקי, אותו רוצים האוהדים על המגרש, לא יהיה בסגל בגלל הפציעה הקלה בשריר רגלו, אבל ראדה פריצה, רעב מתמיד, חוזר בתום חודשים ארוכים שישב בחוץ. בלומפילד יהיה מלא וגם מי שניסה להציע במקומות מסויימים כמה מאות שקלים עבור כרטיס, לא מצא מישהו שימכור. אחרי טראומת הנבחרת, הקהל מצפה לכדורגל טוב לפחות בליגה ויש למכבי חשבון לסגור. איך אמר טל בן חיים אחרי אחד המשחקים בין השתיים העונה: "איך אבא שלי אמר לי פעם, סופו של הבלוף להתגלות". בן חיים כבר ידע להתנצל מאז, אבל עכשיו צריך לראות אם גם בבאר שבע זוכרים את המשפט הזה.

      עוד באותו נושא

      פאקו: "אף אחד לא הפך לשחקן פחות טוב בגלל שבועיים בנבחרת"

      לכתבה המלאה
      אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. אדריאן הרבשטיין
      יודע מה מחכה לו. אלישע לוי/אדריאן הרבשטיין

      מפתחות והכנות: הפועל באר שבע

      1,400 אוהדי הפועל באר שבע שיקשטו (20:55, ערוץ 1) את בלומפילד מקווים שהקבוצה שלהם תהפוך למועמדת ריאלית לאליפות. בבאר שבע יודעים שהפסד במשחק הזה יגדיל את הפער לשמונה נקודות ועשוי לסגור כמעט סופית את סיפור האליפות. השוער אוסטין אג'ידה, שעורר סערה לאחר שאמר כי הוא עשוי לשחק בעונה הבאה במכבי תל אביב, הבהיר לראשי המועדון כי התכוון לכך שיוכל לשחק בכל קבוצה אם יעזוב, ולא התכוון לפגוע בהכנות. השוער התנצל על דבריו ויפתח בשער.

      בקבוצה זוכרים לא מעט החלטות שיפוט שנויות במחלוקת במהלך המשחקים בין הקבוצות, והיום הבעלים אלונה ברקת צייצה בטוויטר מסר בנושא: "אמר לי פעם שופט: המטרה שלי לנהל משחק כך שלא ירגישו אותי. מאחלת לגרינפלד שיפוט מוצלח".

      המאמן אלישע לוי צפוי לעלות במערך הרגיל שלו, אבל בהרכב מעט שונה. דור מלול יחליף את בן ביטון שמורחק לשלושה משחקים ואילו לגבי רועי גורדנה ישנה התלבטות. המאמן תרגל את הקשר לסירוגין בהרכב, אך לקראת סוף האימון העלה את וויליאם סוארס במקומו למרכז הקישור, כשמי שהחליף את הברזילאי בהגנה היה הבלם לואי טאהה. לוי יחליט רק לפני המשחק באיזה הרכב לעלות, כשבמשחקים קודמים הוא בחר לעלות עם אותו ההרכב שתרגל בסוף האימון. שלומי ארבייטמן יפתח על הספסל. אלישע לוי ישלב אותו בהדרגה לאחר שלא שיחק בתקופה האחרונה. "יצאנו לפגרה במומנטום טוב מאוד ולא רק מבחינת התוצאות אלא ברמת המשחק", אמר לוי. "עשינו ניצחונות משכנעים והתקדמנו בטבלה אבל המומנטום נעצר וזה לא הכי טוב מבחינתנו, כי לא חזרנו העונה בצורה טובה מפגרות. אני מקווה שהפעם זה ישתנה".

      "יש לנו משחק חשוב וקשה מאוד, אבל גם במשחק הקודם הייתה לנו הופעה טובה מאוד ולקחנו נקודה אחת. אנחנו תמיד רוצים לנצח למרות שאנחנו מעריכים ומודעים לכוח של היריבה. נצטרך להיות מרוכזים ולהיאבק עד הסוף בכל המפעלים". על השאלה האם הקבוצה שלו נשחקת מעט מבוקר אמר: "ראינו את נבחרת בלגיה הגדולה מהמקום הרביעי בעולם. כשהיא היתה צריכה להתגונן היא לא יצאה קדימה כדי להשיג את התוצאה. קבוצה טובה צריכה לדעת לשחק בכל סגנון ולא להיות נאיבית וסימפטית ולהפסיד. כמובן שאם ננצח זו תהיה הצהרת כוונות מאוד רצינית".

      רועי גורדנה הפועל באר שבע מול ניבאלדו מכבי יבנה. ברני ארדוב
      אמור לפתוח בהרכב. רועי גורדנה/ברני ארדוב

      יעמדו למבחן

      מכבי תל אביב: חואן פאבלו

      אוסטין אג'ידה השליך את הרימון ועל פי פרסומים שונים אופיר מרציאנו כבר מודד את הכפפות. אבל חואן פאבלו עוד כאן ובמשחקים האחרונים, הוא אפילו מגלה שיפור ביכולתו. קרוב לוודאי שמכבי תשלוט ובאר שבע תנסה לעקוץ כולל בכדורים הנייחים. חואן פאבלו ירצה ודאי להשתיק את כל מי שמנחש מי יהיה השוער הבא של מכבי תל אביב.

      הפועל באר שבע: מאור בוזגלו

      קשר הפועל באר שבע לא נספר על ידי אלי גוטמן בנבחרת ישראל, ומחר יעמוד למבחן כפול: מול האקסית מכבי תל אביב שאותה הוא מאוד רוצה לנצח, ומול חוסר ההערכה של המאמן הלאומי כלפיו. שער משמעותי, ובוזגלו ייצא המנצח הגדול של הערב.

      עדכון ראשון: 5.4, 15:00

      הרכבי הקבוצות

      שופט: אוראל גרינפלד
      אצטדיון: בלומפילד
      קהל: 13732

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        4
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully