וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגרה העברת איתי שכטר למכבי חיפה, עמאשה ואבוחצירא שוחררו רשמית

1.2.2015 / 18:15

החלוץ שעל מועמדותו פורסם לראשונה בוואלה! ספורט קיבל את השחרור מנאנט וצפוי לנחות הלילה בארץ. ירוויח כ-300 אלף דולר לעונה. החלוצים קיבלו את ההודעה על שחרורם מהמועדון: אבוחצירא ככל הנראה יושאל, קרית שמונה מחכה. גם מיצ'ל עשוי לעזוב

ערן גילווארג
איתי שכטר שחקן מכבי חיפה. האתר הרשמי של מכבי חיפה, אתר רשמי
חיזוק חדש בירוק. איתי שכטר/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי חיפה

אחרי משא ומתן ממושך בין הצדדים, איתי שכטר סיכם הערב (ראשון) בשורות מכבי חיפה. החלוץ, שעל מועמדותו פורסם לראשונה בוואלה! ספורט, קיבל את השחרור המיוחל מנאנט קבוצתו בצרפת וימריא הלילה לישראל כדי לחתום ל-3.5 שנים. שכטר צפוי להרוויח אצל הירוקים כ-300 אלף דולר לעונה וינחת מחר בצהריים בארץ כדי להצטרף רשמית למועדון הירוק. שכטר יצטרף בחיפה לאלירן עטר שחתם מוקדם יותר במועדון והשניים יתפסו את מקומם של עמאשה ואבוחצירא ששוחררו היום מהמועדון.

שכטר בן ה-28 עבר לנאנט הצרפתית בינואר אשתקד, וכבש במדיה שלושה שערים בשנה. את הקריירה החל בהפועל נצרת עילית ב-2005, משם המשיך לשלוש שנים במכבי נתניה וב-2009-2011 שיחק בהפועל תל אביב, עמה זכה בדאבל והעפיל לליגת האלופות. ההצלחה בהפועל תל אביב סידרה לו חוזה יחד עם גילי ורמוט בקייזרסלאוטרן הגרמנית, אך הוא לא התאקלם בגרמניה, המשיך לסוונסי מהפרמיירליג וביוני 2013 חזר לחצי עונה בהפועל תל אביב. מכבי חיפה תהיה הקבוצה הרביעית של שכטר בארץ, כשפרט לכך יש לו 22 הופעות וחמישה שערים במדי נבחרת ישראל.

ויאם עמאשה שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
קבוצות רבות מחכות לו. עמאשה/קובי אליהו

חיפה לאבוחצירא ועמאשה: חפשו לעצמכם קבוצה

שחקני מכבי חיפה כבר לא המומים אחרי הפסד בסמי עופר. בניגוד לשבועות האחרונים, השקט המוכר שאחרי ההפסד התחלף בצעקות של הנשיא שלהם, יעקב שחר. חלק מהשחקנים לא הסתיר הלילה את החשש הגדול שלהם מזעזוע שעתיד להגיע בקרוב. שחר עצמו הבטיח לשחקנים שישחרר כמה מהם עוד היום, לפני סגירת החלון ביום שלישי, והשניים שכבר קיבלו הודעה שהם יכולים לחפש לעצמם קבוצה חדשה הם החלוצים שמעון אבוחצירא ו-ויאם עמאשה.

אבוחצירא נפגש כאמור עם הנהלת מכבי חיפה ונמסר לו שהוא יכול לחפש קבוצה להמשך העונה. עמאשה הגיע לאחר מכן ושמע דברים דומים. אבוחצירא ככל הנראה יושאל עד תום העונה. החלוץ, כך לפי סביבתו, עשוי לחזור לקרית שמונה, אך זאת רק אם העלויות ומשכורתו יופחתו בצורה דרסטית, שכן בסכומים שהוא מרוויח כרגע הוא קיבל מסרים כי אין לקרית שמונה כוונה לצרפו.

עסקת אברהם פאס טרם סוכמה, אבל הצדדים ממשיכים לדבר בניסיון למצוא פתרון. אחרי עזיבת אדין צוצאליץ', שעבר לבלגיה, חיפה תוכל לצרף עוד שחקן זר אם תשחרר את מיצ'ל. כפי שפרסמנו לפני מספר ימים, רפי אוסמו עשוי להשתלב בצוות הניהולי של המועדון. המינוי של אחד האנשים הקרובים לנשיא יעקב שחר עשוי לקבל משנה תוקף רק בעונה הבאה. כזכור, אדורם קייסי צפוי לעזוב את המועדון.

על הכוונת של המאמן מרקו בלבול וההנהלה נמצאים מספר שחקנים. במועדון מתכוונים לשחרר גם את מוחמד כליבאת, מיצ'ל, ואולי גם את דקל קינן במסגרת עסקת אברהם פאס. שחר נכנס אתמול לחדר ההלבשה ואמר לסובביו: "אם צריך, בשבת הבאה נעלה עם הנוער", תוך שהוא כעוס מאוד על המצב בו נמצאת הקבוצה.

בלבול, שבמאזנו ניצחון אחד בודד בשמונת המשחקים בהם אימן עד עכשיו, לא מתכוון לעזוב כל כך מהר. הוא מאמין שיוכל להוציא את הקבוצה מהמצב, ואתמול סיפר כי הוא חושב שיוכל להוביל את הקבוצה למקום הרביעי. המקום הזה, אגב, הוא המקום בו המאמן הקודם אלכסנדר סטנוייביץ' עזב את הקבוצה. "יכול להיות שבלבול לא מתאים למכבי חיפה, אבל האשמה היא קודם כל בשחקנים. יש כאן חבורה של שחקנים שצריכה ניעור. במקום לעשות את זה דרך הספסל, הם פשוט ילכו הביתה. הם לא ראויים ללבוש את החולצה של מכבי חיפה".

קרית שמונה הציגה את התנאים לשמעון אבוחצירא, האם יתגמש?

הפועל באר שבע גיששה אצל אבוחצירא, השכר מהווה מכשול

מכבי פתח תקוה תבדוק את האופציה לצירוף ויאם עמאשה

גם מכבי נתניה לוטשת עיניים לחלוצי מכבי חיפה המשוחררים

עוד באותו נושא

יעקב שחר נכנס בעצבים לחדר ההלבשה: "בושה, אשחרר שחקנים"

לכתבה המלאה
מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
לא חף מביקורות. בלבול/ברני ארדוב

גם על בלבול נמתחה ביקורת. "אנחנו השחקנים אשמים, אבל אף אחד לא נקי", אמר גורם במועדון. "לא יכול להיות שבכל שבוע הוא ידבר על איזונים ולא נראה שום שינוי. המאזן שלו נמוך מדי גם עבור קבוצה שנלחמת על חייה בליגה. הוא לא שיפר שום דבר בקבוצה". ביקורת נמתחה גם על שחרור אדין צוצאליץ'. "אמרו שהוא משוחרר בגלל סיבות אישיות, אבל הוא כבר היה סגור במכלן".

מי שנאלץ לתרץ את ההפסד הפעם הוא דווקא המגן אלעד גבאי, אחת מנקודות האור הבודדות בקבוצה. "התחושות קשות מאוד, במיוחד אחרי מה שעברנו בימים האחרונים. רצינו להגיע היום ולתקן. אני בטוח שזה ישתנה, ומהר מאוד", אמר המגן, שהתייחס גם למעבר מהיציע להרכב של מכבי חיפה. "אני מאוד מעריך את המחמאות. אנחנו קבוצה לטוב ולרע. אני מקווה מאוד שאוכל לעזור לקבוצה, והיא תעזור לי".

גבאי נשאל גם על התחושות של השחקנים. "אני לא חושב שאנחנו מועמדים לירידה. הליגה צפופה ואם נחבר מספר ניצחונות ונחזור להראות את הכדורגל שמכבי חיפה יודעת להראות, נהיה במקום אחר. התחושות לא קלות, צריך להחזיר לקהל המדהים שמגיע ודוחף, כי לא ראיתי תופעה כזאת בישראל. אנחנו כל הזמן מדברים, מנסים לעודד אחד את השני. אם נעשה את זה, נראה טוב בהמשך".

(עדכון ראשון: 7:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully