וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים שוקלת לשחרר את קיצ'ן, מקי העיר להלפרין

19.1.2015 / 9:47

בהנהלה דנו באפשרות להיפרד מהגארד הפצוע, ולא חסכו ביקורת לגבי פרנקו. הגארד החדש הצטרף ל"מחנה האמריקאים", ובמועדון מודעים לחוסר הכימיה בין השחקנים ולמתח הגובר בחדר ההלבשה

one

1. הנקמה הוגשה חמה: חודשיים לאחר שמכבי הובסה ב-30 הפרש, הפועל ירושלים שילמה על כך כאשר הובסה אתמול ביד אליהו. ירושלים אמנם חזרה לרבע אחד, אך בכל היתר הראתה סימני חיים ולא מעבר. הנקמה של מכבי, לעומת זאת, הוגשה חמה, עם 76:96 בסיום. ג'רמי פארגו, שלהט עם 34 נקודות, זכה ללא מעט מחמאות מחבריו לקבוצה ומצוות האימון. הצהובים הזכירו אחר המשחק את הביקורות שחטפו ראשי מכבי כשדונטה סמית' חתם בירושלים.

במכבי נראו מרוצים בסיום. אחרי הכול, הקבוצה ניצחה את ברצלונה וירושלים בתוך ארבעה ימים. הבולמוס הזה מסב קורת רוח למאמן גיא גודס, שהחמיא לשחקנים על הניצחון לאחר משחק לא קל מול ברצלונה, אולם גם העיר על הרפיון ההגנתי ברבע השני.

מרקיז היינס, שסיים עם 17 נקודות, אמר לוואלה! ספורט: "האם זו נקמה? עדיין לא, כי זה לא משחק פלייאוף או אליפות. זה היה נעים מאוד לנצח, אבל בסופו של דבר זה ניצחון נוסף בליגה. אנחנו לא דואגים להעביר מסר לירושלים אלא להמשיך לנצח ולקחת את זה משחק אחר משחק". האמריקאי החמיא לג'רמי פארגו: "פארגו שיחק מצוין וכיף לראות אותו כך. פארגו שותף שלי לחדר במשחקי החוץ, ואנחנו מסתדרים מצוין ולכן יש לנו כימיה על המגרש , שניני 'מתחממים' מהר על המגרש, זה קרה בכמה משחקים".

לאחר המשחק אמר גודס על היינס: "אלה אותם הסלים אבל לא אותה אגרסיביות, יש ביורוליג גארדים גבוהים ששומרים, בליגה הם יותר נמוכים ופחות שומרים. אנחנו צריכים לעזור לו בדברים מסוימים". היינס הגיב לדברים ואמר: "בשלב מוקדם יותר קלעתי ביורוליג ולא בליגה. האחוזים שלי השתפרו בליגה, והכול ישתפר. אני מנסה לקחת זריקות ולתרום מתי שצריך, לפעמים אתה מקבל זריקות בשניות האחרונות על שעון ההתקפה ואז זה נראה רע".

מכבי תל אביב דרסה 76:96 את הפועל ירושלים

גיא גודס על ההצגה של ג'רמי פארגו: "הוא תפס יום משוגע"

האוזמן על אחד השחקנים הגדולים שאי פעם שיחקו בצהוב-כחול

גארד מכבי תל אביב מרקיז היינס. קובי אליהו
מסתדר מצוין עם פארגו. היינס/קובי אליהו

2. "אם טועים זה נעשה מכוער". "הפסד קשה": ובצד הירושלמי, נראו לא מעט פנים עגומות ומדוכדכות, , ירושלים ספגו שישה הפסדים בשבעת המשחקים האחרונים ומתקשה לעצור את כדור השלג, כשהלחץ הגובר הורגש היטב בין אנשי הקבוצה. יותם הלפרין היה בין הראשונים לחמוק מחדר ההלבשה, שם העיר המאמן דני פרנקו לשחקנים על פתיחה חלשה, איבודי כדור, והגנה חלשה.

ג'וזף ג'ונס אמר לוואלה! ספורט: "לא נכנסנו טוב למשחק ומכבי ניצלה זאת היטב, הם המשיכו להיראות טוב, קלעו כמה קליעות גדולות, גם פארגו. זה הפסד קשה ולאף אחד לא קל עם זה, אבל נעלה למגרש ונחזור לאימונים לקראת המשחק הבא. זו עונה ארוכה וכולם מקצועיים, וצריך פשוט להמשיך הלאה. יותם הלפרין? צריך את כולם כדי לנצח, בטח את מכבי בכושרה הנוכחי. אי אפשר להאשים אף אחד, גם אם ליותם לא היה את המשחק הכי מוצלח הפעם, הוא עוזר לנו בהרבה משחקים אחרים".

טייווין מקי הוסיף: "היו לנו איבודים וכמה טעויות, במשחק מול קבוצה כמו מכבי אתה צריך לדעת לשמור על הכדור, לעשות הגנה, אם לא - תספוג קליעות משחקנים, כמו פארגו שפשוט לא החטיא מולנו. זה פשוט היה אחד מהמשחקים האלו. אני מכיר את מכבי והתכוננו טוב למשחק, אבל היה להם לילה שהכול הלך להם, הקהל הביתי הכניס אותם לאווירה ודרבן אותם, כשג'רמי פארגו היה בערב טוב מאוד.

לשאלה לגבי היכולת של יותם הלפרין השיב מקי: "אי אפשר להאשים שחקן מסוים, כמו שאמרתי, מה שהיה חשוב הוא שאסור לאבד כדורים ולטעות מול קבוצה כזאת, מול הקהל של מכבי ומולם זה יכול להיעשות מכוער אם לא עושים נכון את הדברים. נתאחד כקבוצה ונגיע מוכנים למשחק הבא".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב תחל בשיחות עם דווין סמית'

לכתבה המלאה
גארד הפועל ירושלים יותם הלפרין (ימין). קובי אליהו
מקי על היכולת של הלפרין: "אי אפשר להאשים שחקן מסוים"/קובי אליהו

3. קיצ'ן ישוחרר וג'נרל מנג'ר זר? ירושלים ממשיכה להפגין יכולת רעועה, ומפלס המתח בחדר ההלבשה שלה ממשיך לנסוק. שחקניה מפולגים, ומחנאות קיימת בין הישראלים והזרים. לקלחת הזו יש להוסיף את העובדה שטייווין מקי, הזר החדש, הצטרף ל"מחנה האמריקאים" והעיר לא אחת ליותם הלפרין. מה שבוודאי תרם לאווירה החברתית העכורה ממילא.

כך שסביר להניח שהדכדוך שנצפה אצל הירושלמים לאחר המשחק, לא היה רק על רקע מקצועי. הלפרין עצמו סיים את המשחק עם 4 זריקות בלבד, אגב, בשיחות פנימיות בהנהלה ובצוות המקצועי שוחחו בירושלים על כך שהלפרין לא מציג את היכולת המצופה ממנו. תקרית נוספת התרחשה במהלך המחצית השני, שטוני גפני נראה מתוסכל מאוד על הספסל כאשר דני פרנקו החליט לא להכניס אותו. גפני מיהר בסיום לעזוב את חדר ההלבשה כשהוא מסרב להתראיין. ליאור אליהו, שסיים את המשחק עם 16 נקודות ו-9 ריבאונדים, 'זכה' לשריקות בוז מאוהדי מכבי כשירד עם חמש עבירות.

בתוך כך, לפני כשבוע התקיימה ישיבת הנהלה בניו יורק, בה נכחו בין השאר אורי אלון, ארן טלם, נציגה מטעם אמארה סטודמאייר המנכ"ל גיא הראל, אייל חומסקי וחשב הקבוצה. לגבי ג'נרל מנג'ר ישנם גורמים בקבוצה אשר רוצים לצרף מנג'ר זר לקבוצה. במקביל עלתה לדיון האפשרות לשחרר את דרווין קיצ'ן הסובל מפציעה. חלק מהגורמים בהנהלה בהנהלה הביעו חוסר שביעות רצון מטוני גפני, כשחלק מהגורמים בהפועל סבורים כי יש לשחררו. לגבי דני פרנקו, ניצחון היה משפר את מעמדו מול ההנהלה, אמש היה זה ההפסד השישי של ירושלים מתוך שבעת המשחקים האחרונים, כשמאחורי הקלעים בהנהלה לא חוסכים ביקורת לגבי תפקודו של פרנקו.

מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו (שמאל). קובי אליהו
הפסד שישי בשבעת המשחקים האחרונים. פרנקו/קובי אליהו

4. מלחמת החימוש: בירושלים מדגישים אמנם ש"העונה לא נגמרה", אך מודעים לחוסר הכימיה בין השחקנים ומנסים כבר למצוא פתרונות לעונה הבאה. מעבר ליריבות על הפרקט, נראה כי צפוי קרב בין ירושלים ומכבי, במיוחד על שחקנים עם תעודת זהות ישראלית. ולאור העובדה שלא מעט שחקנים במכבי עומדים בפני סיום חוזה. "כל שחקן ישראלי פנוי יכול לעניין אותנו", שבים ומדגישים בהפועל ירושלים.

בירושלים מבינים את חשיבותם של הישראלים, כך ששני המועדונים צפויים להתקוטט על סילבן לנדסברג, גל מקל, אלכס טיוס, דיאור פישר, שון דאוסן ועוז בלייזר. לגבי אלכס טיוס, לא מעט תקריות התרחשו העונה בינו לבין מכבי, ויש להדגיש כי הוא נחוש לשדרג את שכרו ועל כן מכוון לשחק באירופה. אולם בירושלים, כאמור, צפויים לנסות למשוך לשורותיהם את השחקנים הישראלים הבכירים, כולל דיאור פישר. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, במכבי מאמינים כי פישר יצטרף אליהם בעונה הבאה וצפויים להציע לו סכום גבוה: כ- 700 אלף דולר נטו לעונה – הסכום אותו ביקש בקיץ האחרון. אשתו של פישר מעוניינת לשוב לארץ, מה שמעלה את הסיכוי לחזרתו.

דיאור פישר שחקן קאזאן. GettyImages
גם ירושלים חושקת בו. פישר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully