וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיימון כץ: "ציון לברקוביץ'? 1, או 2"

"מאמן רציני לא יסכים לעבוד תחת אחד שאימן ילדים בנשר", "לתת חוזה לורמוט רק כדי למכור מנויים - הונאה". בתמונת מחזור הכינו לכם פנינים, אבל אז החל הראיון עם סיימון "עדיין 4 אחוזים יותר מרמון" כץ, מבעלי הפועל תל אביב, והימם את כולם. הכל על המועדון המתרסק

ניב אהרונסון

התוכנית 'תמונת מחזור' מסכמת את אירועי השבת בליגת העל, ודנה בפאקו אייסטרן ובשיאי הסיבוב הראשון, אבל את גולת הכותרת מספק חבר דירקטוריון הפועל תל אביב סיימון כץ. כץ מנסה לספק הסברים בנוגע למצבם העגום של האדומים, הנמצאים בתחתית הטבלה. את דבריו המלאים של כץ ניתן לקרוא פה.

צוות תמונת מחזור עם נציג הפועל תל אביב סיימון כץ. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה!
צוות תמונת מחזור עם נציג הפועל תל אביב סיימון כץ/מערכת וואלה!, אורן יוסיפוביץ

הראיון המלא של סיימון כץ

כמה קשה היה הלילה שלך?

"קשה מאוד. צרידות איומה ושלוש שעות שינה".

זו אחת התקופות היותר קשות שהיו לך בכדורגל.

"הרבה שנים לא היינו במצב כזה. המצב גרוע משתי סיבות: לא הולך לנו, וזה לא נעים. במחשבה קצת יותר רחוקה, אם לא נגיע לפלייאוף העליון, חוץ מכישלון מקצועי מחפיר, תהיה גם קטסטרופה כלכלית. הפלייאוף העליון שווה שלושה מיליון שקל, שכבר נלקחו בחשבון בתקציב שלנו".

מה התפקיד שלך בהפועל תל אביב? האם אתה מקבל החלטות?

"אני אחראי על קשרי החוץ כשאנחנו משחקים באירופה, אבל אין לי סיי ביומיום. חיים רמון מקבל את ההחלטות הכספיות, ואת כל שאר ההחלטות מקבל איל ברקוביץ'".

איך הפועל תל אביב הגיעה לדעתך למצב הזה?

"כלכלית, הכל התחיל בעונה שעברה, עם חריגה של 30 מיליון שקל מהתקציב. בזמן רן בן שמעון הגענו ל-50 או 52 מיליון שקל תקציב. מי שאשם זה חיים רמון, שאישר את התקציב. לא הייתה הצבעה על התקציב, שמעתי על זה כמו שאתם שמעתם. המשכורת של רן בן שמעון הייתה גרנדיוזית, ולא יכולנו לעמוד בזה, כמו שרואים היום. שאלתי את חיים רמון, 'מאיפה הכסף?' והוא אמר לי שבן שמעון המאמן היחיד שיכול ב-25 מיליון שקל להביא לי אליפות. אמרתי לו בסוף העונה שפסחת על שתי הסעיפים. ככה דברים מתנהלים".

חיים רמון בעלים הפועל תל אביב. קובי אליהו
"שאלתי אותו, 'מאיפה הכסף'?". חיים רמון/קובי אליהו

אנחנו שומעים שעדיין מחפשים לחזק את הקבוצה בכל מיני כוכבים כמו אלירן עטר, שהעלויות שלהם גבוהות.

"במקרה הזה אגיד מה דעתי. אני לא נמצא בצומת ההחלטות, אבל לדעתי האישית זה נשמע כמו גחמה לא מובנת, או שזה כדי להרגיע את הקהל לקראת עזיבה מתוכננת של גילי ורמוט. אין לי מושג מאיפה זה בא".

בשנים האחרונות כל הזמן אתם אומרים שהולכים לשנת בנייה, אבל חוזרים שוב ושוב על אותן טעויות.

"נכון. גם השנה, אחרי שראו את הברוך, יש חריגה של 10 מיליון שקל מהתקציב".

בכסף שיש לכם אי אפשר לעשות משהו יותר טוב? אנחנו רואים קבוצות כמו אשדוד שבתקציב דומה בנו קבוצות טובות יותר.

"אני לא סמכות מקצועית, אבל לדעתי האישית ודאי שבמקום עשרה שחקנים שאף אחד לא יודע איפה הם, היה עדיף להחתים שני שחקנים טובים".

איזה ציון היית נותן לתפקוד של איל ברקוביץ' עד עכשיו?

"כמה זה הציון הכי נמוך אצלכם? אצלי הוא ב-1 או 2 רק על זה שהוא הצליח לעשות כל מיני קיצוצים מנהלתיים. לדעתי הוא בנה קבוצה לא טובה, בלי קשר לכל מיני התבטאויות אומללות, כמו לדוגמה אחרי הדרבי. אלה היו דברים פופוליסטיים, שאני לא יודע אם פגעו בהחלטות השופטים, אבל בטח לא הועילו".

מה חשבת על האמירות המזלזלות שלו כלפיכם, בעלי המניות?

"הוא למד את זה מחיים רמון, לצערי. זה זלזול של חיים רמון. אני אגיד לו את מה שאמרתי לחיים רמון - 'ארבעה אחוז או לא, אלה עדיין ארבעה אחוז יותר ממה שיש לך'".

איל ברקוביץ' מנג'ר הפועל תל אביב עם אחיו ניר ברקוביץ'. קובי אליהו
חוטף. איל ברקוביץ'/קובי אליהו

גילי ורמוט, מבחינת האוהדים אי אפשר להזיז אותו, אבל מבחינה תקציבית הוא נטל.

"חתמו איתו על חוזה, אז בטח מישהו עשה חשבון. בינתיים לא קרו כל מיני קטסטרופות כלכליות. מי שעשה איתו את החוזה הבטיח שיכסה, אז שיכסו. אם מלכתחילה חתמו איתו על חוזה שלא יכלו לעמוד בו כדי להגדיל את מכירת המינויים, זה חמור מאוד. זו כבר הונאה של האוהדים שלנו".

מה עושים עכשיו? הפלייאוף התחתון הוא כבר לא מילה גסה אצלכם.

"אם אתה מוכר את ורמוט, אתה בכל מקרה מחוץ לפלייאוף העליון. הפסדת שלושה-ארבעה מיליון שקל ואני לא יודע כמה אפשר להרוויח ממנו. אולי שכרך ייצא בהפסד".

בעונה כזאת אפשר גם לרדת ליגה.

"אם נוותר על גילי, יכול להיות שאפילו נרד ליגה".

אם היית יכול להמליץ על מאמן, מה היית עושה?

"אני לא מאשים את אסי דומב במצב. נכון שיש לו בעיה של חוסר ניסיון, אבל עדיין לא הוא בנה את הקבוצה. אם נחליף מאמן? אולי בסכנין זה עבד אתמול, אבל ברוב המקרים זה לא עובד. אני לא יודע עד כמה מאמן רציני בסדר גודל של דרור קשטן או אלי כהן יסכים לעבוד תחת מנג'ר שהתפקיד האחרון שלו היה מאמן ילדים בנשר".

אסי דומב מאמן הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
"לא מאשים אותו במצב". אסי דומב/ניב אהרונסון

למה אתם לא עושים מהלך, אם המצב כל כך חמור?

"מחזיק זכויות הניהול הוא חיים רמון, וזו הנקודה החשובה. להגנתו, אני חייב להגיד שהוא לא עושה שום דבר לא חוקי".

אז למה אתה צריך את זה? אתה מתאר מצב שבו לא מתייעצים איתך, אולי אפילו קצת מזלזלים בך.

"תשאלו את אשתי עד כמה זה משפיע עליי. באתי מאהבה, לא מתוך צורך באקזיטים. כרגע אנחנו מקווים שיגיע רוכש. אני בחיים לא הייתי מעורב במו"מ, אז אין לי מושג איך זה מתנהל. את המו"מ מנהל חיים רמון. אמנם הוא מוכר אחוזים שהם לא שלו, אבל זה המצב".

עידו חג'ג' הבטיח להזרים עוד מיליון שקל לקבוצה. זה אומר שיהיו עוד חובות. מתי תיעצר ההתנהלות הזו? לאן הפועל תל אביב הולכת מבחינה כלכלית? פירוק עומד על הפרק?

"פירוק אני לא מאמין שיהיה. בפירוק אין לך שום שליטה, כל אחד יכול לקנות את הקבוצה. איך יפתרו את זה? אלה שהכניסו את הקבוצה הזאת לגירעון יצטרכו לשלם את המחיר על הטעויות שהם עשו".

שחקן הפועל תל אביב גילי ורמוט. ניב אהרונסון
"אם הוא יעזוב, יכול להיות שנרד ליגה". ורמוט/ניב אהרונסון

בהפועל תל אביב בחרו שלא להגיב לכץ והוציאו הודעה בנושא שבה נכתב: "זה זמן שהשחקנים צריכים כמה שיותר שקט ואת מה שיש לנו לומר נאמר לאדון כץ לא דרך אמצעי התקשורת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully