וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוקי דעות במנהלת: חזרה לגמר או מעבר לסדרות?

12.6.2014 / 10:13

שיטת שני המשחקים תבוטל בעונה הבאה, אך לא מעט קבוצות לא מעוניינות בסדרות. אפשרות: הליגה תקטן לעשר קבוצות

יוסי ציפקיס

צפו בחגיגות של מכבי תל אביב

במנהלת ליגת העל יתכנסו בשבועות הקרובים לישיבת סיכום עונה, בה יחלו ההכנות לקראת העונה הבאה, וידונו בין היתר בשיטת ותוכנית המשחקים. בהחלטה המקורית, שהתקבלה לפני שנתיים, הוחלט כי גם בעונה הבאה משחקי הגמר יהיו בשיטת שני המשחקים אך בשל הביקורת הרבה, השיטה תשתנה בוודאות, אך לא ברור מה תהיה שיטת המשחקים ושיטת הפלייאוף שתכריע את עונת 2014/15.

במנהלת הליגה אין רוב לחזרה לסדרות בגמר. נציגי מכבי תל אביב, מכבי חיפה, הפועל ירושלים והפועל תל אביב הביעו תמיכה בחזרה לסדרות, בתנאים מסוימים, אך ביתר הקבוצות דווקא תומכים בחזרה לשיטת משחק הגמר מהעונה שעברה. יושב ראש מנהלת הליגה שמואל פרנקל מעוניין שכבר בעונה הבאה שיטת המשחקים בגמר תהיה הטוב מחמישה משחקים, אך הדבר לא זוכה לתמיכה רבה. אגב, על פי התוכנית המקורית שאושרה לפני שנתיים, בעונת 2015/16 גמר ליגת העל יעבור לשיטת הטוב משלושה משחקים.

שחקני מכבי תל אביב דווין סמית', דייויד בלו מניפים את צלחת האליפות. ברני ארדוב
שוב משנים את השיטה. בלו וסמית'/ברני ארדוב

בנוסף, ערפל כבד על מספר הקבוצות שישתתפו בעונה הבאה בליגה. במנהלת עושים מאמצים על מנת לשמור את מספר הקבוצות על 12, אך חוסר הוודאות סביב ברק נתניה, שנמצאת בקשיים כלכליים, והעובדה כי אלטשולר שחם עזבו את גלבוע/גליל וחיים אוחיון שוקל גם כן לעזוב, עשויה להוריד את מספר הקבוצות לעשר לבד. אם רק אחת מהקבוצות תרד, במכבי אשדוד יעשו מאמצים גדולים כדי לתפוס את מקומה ולהישאר בליגת העל.

במנהלת מעוניינים לוותר על שלב הפלייאוף העליון והתחתון לפני משחקי רבע גמר הפלייאוף, אך בשל מספר המשחקים האפשרי בליגה, בהתחשב באילוצי שבתות, חגים ואירופה, אם יהיו 12 קבוצות יתקשו לשחק שלושה סיבובים. אחת ההצעות שהועלתה היא לפתוח את הליגה כבר בשבוע הראשון של אוקטובר עם שני משחקים בשבוע בתחילת העונה, אך היא בעייתית בשל מסעות המשחקים של מכבי חיפה ומכבי תל אביב ב-NBA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully