וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד פדרמן: "זו הייתה העונה הכי קשה, והכי מוצלחת של מכבי תל אביב"

12.6.2014 / 11:15

הצהובים מתפנים לסיכומים ("הרגשה נהדרת לזכות באליפות למרות השיפוט"), מתלוננים על השיטה ("לא לוקחים אליפות בהפסד של 2 או יתרון של 4"), משבחים את סמית' ("אין הרבה שחקנים שהיו משחקים במצבו"), מנסים לשכנע את בלו להישאר, ונערכים להחלטה של בלאט

יוסי ציפקיס

כמו אחרי כל תואר, בילו הלילה (בין רביעי לחמישי) אנשי מכבי תל אביב במסעדת 206, שם חגגו עם אוהדיהם את הזכייה באליפות. השחקנים עישנו סיגרים והתבדחו ביניהם על ההעלאות הצפויות בשכרם, אך השמחה הייתה מהולה בעצב קל, כי לכולם ברור שיהיו שינויים בעונה הבאה. מדי פעם יצא אחד השחקנים החוצה להצטלם עם האוהדים, והללו לא הסתפקו בתמונות משותפות, שיגרו זיקוקים והדליקו אבוקות.

הקפטן גיא פניני נטל את המיקרופון במסעדה ואמר: "סיימנו עונה חלומית, אולי אחת הטובות של המועדון בהיסטוריה. זה כל כך מגיע לנו - לצוות, לשחקנים, לכם הקהל, ועכשיו זה הזמן שלנו לחגוג, ליהנות ולנוח. עברנו עונה ארוכה וקשה. תודה לכל מי שתמך ועזר, אנחנו אוהבים אתכם, ויאללה, חגיגות". לשחקנים לא היה זמן רב לישון - היום בצהריים כבר מצפה לקבוצה ארוחת אליפות אחרונה בה ייפרדו זה מזה לפני פגרת הקיץ.

במנהלת שוב משנים: כך תוכרע האליפות בשנה הבאה

הצדעה לאגדה: המשחקים הגדולים של דייויד בלו במכבי תל אביב

גיא פניני קפטן מכבי תל אביב עם צלחת האליפות. יוסי ציפקיס
החגיגה המסורתית. גיא פניני והצלחת/יוסי ציפקיס

"אני שמח שהעונה נגמרה ככה", התענג אלכס טיוס. "אנחנו אלופים בכל המסגרות, ואין הרגשה יותר נעימה מזו. זו יכולה להיות העונה הכי מוצלחת בקריירה שלי, גם בעתיד". שחורציאניטיס הוסיף: "זה היה משחק מוזר, אבל הכי חשוב שניצחנו והשגנו את המטרה האחרונה שלנו העונה- האליפות. זו היתה עונה ארוכה אך טובה". לגבי השיפוט במשחק האליפות אמר היווני: "הייתי כאן כמה שנים ושום דבר לא השתנה. כל משחק אותו דבר". ללא מעט מאנשי הקבוצה היו טענות אל אנשי המשרוקית: "לאורך כל העונה השיפוט לא היה טוב. לפעמים זה כאילו אנחנו משחקים 8 מול 5 – אבל עדיין זוכים באליפות. וזו הרגשה נהדרת לזכות למרות השיפוט".

שמעון מזרחי סיכם: "היה משחק דרמטי, אולי בגלל השיטה. בעולם רואים סדרות ארוכות וטובות. חייבים לעבור לסדרות כי לא לוקחים אליפות בהפסד של 2, או יתרון של 4". על הזכייה בטרבל אמר היו"ר: "זו עונה חלומית שמחזירה אותי לשנת1981, שזכינו בכל התארים האפשריים. הלוואי ותחזורנה עוד עונות כאלו. לגבי בלאט, חכו בסבלנות עוד שבוע. התחושות לגבי זה? אין תחושות. יש דברים וודאיים - לא מדברים על תחושות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב עם שמעון מזרחי. ברני ארדוב
"לפעמים זה כאילו אנחנו משחקים 8 מול 5"/ברני ארדוב

השחקנים היו מחויכים אחרי המשחק לא רק בגלל התוצאה, אלא גם בשל הידיעה שלקראת העונה הבאה יוצע להם שדרוג כלכלי. לפתחו של ריקי היקמן, למשל, כבר הוגשו הצעות גבוהות, כשבמקביל מכבי תל אביב מציעה לו העלאה של 30 אחוזים בשכר. ההערכה הרווחת היא שהיקמן ייענה לאחת מהן ולא יישאר, כשאחת ההצעות המפתות היא מאסטנה הקזחית, שהציעה לו שכר שבין מיליון ל-1.2 מיליון יורו לעונה.

"העונה הזאת לא יכולה להיות טובה יותר", אמר היקמן אתמול. "הייתי כאן שנתיים והיה נהדר, המשפחה שלי אוהבת את המקום וברור שאני פתוח לדבר איתם. אני מקווה שאדבר עם מכבי בימים הקרובים. זכינו ביחד בכל התארים האפשריים, מקווה שיזה יימשך. זו לא החלטה רק שלי, אלא גם של המשפחה שלי, הבן שלי ואשתי". כפי שפורסם בוואלה! ספורט, גיא פניני ייפגש ויסגור עם מכבי לשנתיים כבר ביומיים הקרובים. גם סילבן לנדסברג ימשיך לעונה נוספת.

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"זו לא רק החלטה שלי". ריקי היקמן/יוסי ציפקיס

ואולי זו תהיה עונת הפרישה של דייויד בלו - הבחירה שהוא נוטה כנראה לקבל. המתאזרח האהוד זורק לא מעט רמזים עבים שהוא עוזב ("זו לא שאלה של כסף. בעונה הבאה? אהיה עם המשפחה שלי"). במכבי עוד לא ויתרו על הניסיונות להשאירו, ובלו מצדו משאיר את הקבוצה במתח עד הרגע האחרון: החלטה סופית תתגבש בקרוב. מכבי תל אביב כבר החליטה לשחרר את שון ג'יימס - אולם החוזה שלו לא כולל סעיף שחרור, ולכן הקבוצה תצטרך לשלם לו פיצוי מלא. ברשימת העוזבים נמצא גם ג'ו אינגלס יעזוב.

מי שלא יוכל להתענג על סוף העונה הוא דווין סמית', שיעבור שיקום, התאוששות ולאחר מכן ניתוח בברכיו. השחקן שיחק עם פציעה ברגלו לאורך כל העונה, והחליט לדחות את הניתוח לסיומה. זאת חרף הכאבים העזים שהוא חש. במכבי מעריכים מאוד את התנהלותו של סמית', וגיא גודס אמר: "אין הרבה שחקנים שהיו משחקים במצב שהוא שיחק. ידענו שהוא סובל מכאבים, אך גם לשמור עליו אם זה הצוות המקצועי והרפואי. הוא גבר גבר ושיחק עם פציעה קשה מאוד עד הרגע האחרון".

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"הוא ושיחק עם פציעה קשה מאוד עד הרגע האחרון". דווין סמית'/יוסי ציפקיס

וישנה כמובן שאלת דיוויד בלאט, שנמצא בצומת הדרכים החשוב בקריירה שלו. בהנהלה מבינים שבמצב הנוכחי, אחרי זכייה בטרבל הירואי, ההחלטה תהיה של המאמן: "הכדור בידיים שלו, אנחנו רוצים לממש את האופציה שלנו איתו. נשאר לו להודיע אם הוא הולך או נשאר", מסבירים בהנהלה.

במהלך החגיגות נדרש בלאט, שימריא היום להעביר הרצאה בשבדיה, להתייחס להצעות השונות שקיבל והשיב: "יש לי אופציות, ואופציות טובות, ופשוט צריך לקחת החלטה מה המהלך הנכון לעשות כרגע ומה ההחלטה הנכונה. אני מרשה לעצמי להגיד שמכבי תמיד תהיה חלק ממני, זה לא משנה אם אני פה או שם. זה מועדון שבו קיבלתי המון ואני מקווה שגם תרמתי המון. אנחנו באיזשהו מקום בלתי נפרדים עם כל הדברים שעברנו ביחד וכל המקומות שהגענו אליהם וכל ההישגים שהצלחנו לעשות כקבוצה וכמועדון. זה לא סתם דבר. אבל השהיתי את ההחלטה שלי ואת המחשבות העמוקות על הנושא עד אחרי האליפות".

"לשמחתי הרבה החזרנו את האליפות למכבי", המשיך בלאט. "עשינו עונה מהמדהימות שהיו אי פעם במכבי, עם כל השחקנים, וכל הצוות שלי וכל המעורבים הם חלק מהמורשת של מכבי לעולם. זו גאווה גדולה ורציתי קצת ליהנות מזה הערב לפני שמחר אני באמת צריך להיכנס לעומק של ההחלטה שלי. צסק"א? כרגע אני לא מעומד בכלל. היו דיבורים וגישושים אבל לא שמעתי מהם. וזה בסדר, זכותם, זה לא שחיכיתי להצעה הזאת או להצעה אחרת".

גודס הוסיף: "היום מותר הכל. אחרי 231 אימונים, 3 גביעים, שמחה גדולה בחדר ההלבשה, אפשר לצאת לחופש, לנוח ולהתאושש, ובשנה הבאה לחזור עם כוחות רעננים. לגבי דיוויד, לי אישית היה את הכבוד לעבוד אותו, בין אם הוא ימשיך או לא. אני שמח על ההחלטה שלקחתי להצטרף ולעבוד עם איש כדורסל מדהים, בנאדם גדול, חבר, שזה יותר חשוב מהכל. וביליתי איתו המון שעות בארבע שנים האלה. יהיה מעניין לראות מה בהמשך יהיה, ונצטרך לחכות".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"צסק"א? כרגע אני לא מעומד בכלל". דיוויד בלאט/יוסי ציפקיס

הבוקר כבר ערכה הבוקר ישיבת הנהלה בהיכל נוקיה, בה נכחו בין היתר שי רקנאטי, דני פדרמן, אלי דריקס, ריצ'רד דייץ, דייויד פדרמן ושמעון מזרחי. בישיבה דיברו על התקציב וגם על הישארותו של בלאט. רקנאטי אמר לאחר הישיבה לוואלה! ספורט: "אני מקווה שבלאט יישאר, כולנו רוצים, ואני מאמין שנדע ממש בקרוב. הבוקר עדייו לא דיברנו על זה. אני חושב שרוב השחקנים יישארו. עם היקמן נדבר, רייס אמור לשחק פה בעונה הבאה, מקווה שישחק פה כמה שנים".

בהמשך בלאט ייפגש עם קברניטי המועדון, שהציעו למאמן חוזה לשנתיים עם אופציה לשנה שלישית בהיקף של כ-900 אלף דולר. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, בלאט רצה חוזה ארוך טווח ומיליון דולר נטו לעונה, בנוסף לשליטה מוחלטת על ההחלטות המקצועיות ובחירת השחקנים, אך במכבי צפויים לסרב לכך. בנוסף ביקש בלאט להגדיל את התקציב, אולם במכבי אין כוונה להגדיל אותו משמעותית. אם יחליט בלאט שההיענות לדרישותיו אינה מספקת ויעבור ל-NBA או לצסק"א מוסקבה, גיא גודס יקבל את כיסאו. היום תתכנס ההנהלה לישיבה בה יוחלט, בין השאר, על התנאים שיוגשו למאמן כמו גם לשחקנים. לאחריה יישבו עם בלאט.

דני פדרמן התייחס לעונה הבאה ואמר: "לא רק דיוויד, אני מאוד מאוד מקווה שכולם יהיו פה לעוד הרבה שנים - כל הסגל, גם המקצועי וגם השחקנים. אנחנו נעשה את מה שאנחנו יכולים לעשות בשביל להשאיר את כולם, אבל תמיד יש שני צדדים כמו בכל מצב, ואני מקווה שהכל יסתדר". לגבי המשך דרכו של בלאט אמר פדרמן: "אני מאמין שאם שני הצדדים רוצים אז מוצאים את הדרך, ואני יודע שאנחנו רוצים. אני מבין ממנו שגם הוא רוצה, ובגלל זה אני אופטימי. אני מקווה ומאמין שהוא יישאר".

ומה אמר דייויד פדרמן לגבי המאמן? "גם היום דיוויד אמר שהוא רוצה, גם אנחנו רוצים. בימים הקרובים נדע סופית מה קורה. אני מניח שזה יסתדר, אבל נראה". אמר פדרמן לוואלה! ספורט . "זו היתה עונה מדהימה, לדעתי זו היתה העונה הכי קשה אך הכי מוצלחת של מכבי, לפחות בעיני. זו הרגשה טובה שיש כדורסל בארץ".

על ריבוי המשחקים הצמודים של הקבוצה העונה אמר הבעלים: "זה חיזק את מה שמכבי תמיד היתה- רק הרבה אנשים רצו לשכוח את זה בשנים האחרונות. זה מועדון ענק. אין הרבה מועדונים כאלו בעולם, לא מבחינת ההיסטוריה שלהם ולא מבחינת הקהל שלהם. וכשעשרת אלפים 'משוגעים' מגיעים למילאנו לצפות במשחק בשישי בערב, זה מועדון מאוד מיוחד. זו המסורת". לשאלה לגבי תפקודו של ניקולה וויציץ' במערכת העונה כמנהל, הוסיף פדרמן: "ניקולה השלים פה פאזל שהיה חסר. הוא חלק מהמערכת שהוא שחקן וחלק מהמערכת היום. ניקולה יהיה פה הרבה שנים".

דני פדרמן מבעלי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"נעשה את מה שאנחנו יכולים לעשות בשביל להשאיר את כולם". דני פדרמן/יוסי ציפקיס
דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
סיגר של אליפות. דווין סמית'/יוסי ציפקיס
שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב בסלפי עם אוהד. יוסי ציפקיס
תיעדו כל רגע. אוהדי מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully