וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "יש לי הצעות משמעותיות". בלו: "הכסף לא שיקול"

אחרי הזכייה באליפות ובטרבל, מאמן מכבי תל אביב התייחס לעתידו: "לא אלך לשום מקום בשביל להיות יועץ". פדרמן: "אמרנו לא אחת שאנחנו רוצים שבלאט ימשיך". בלו: "בשנה הבאה אהיה עם המשפחה שלי". הצעה להיקמן מאסטאנה

צילום ועריכה: קובי אליהו

זה היה קשה, זה היה הכי דרמטי שיש, אבל בסיומו של מותחן בלתי רגיל זכתה הערב (רביעי) מכבי תל אביב באליפות ה-51 בתולדותיה אחרי הפסד 84:82 מול מכבי חיפה לאחר הארכה.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם עוזריו, גיא גודס, אלון שטיין. ברני ארדוב
איזו דרמה. בלאט גודס ושטיין נושמים לרווחה/ברני ארדוב

אחרי שהפסידה בביתה בארבע הפרש, הקבוצה של דני פרנקו ידעה שהיא חייבת ניצחון בחמש הפרש ומעלה בחוץ כדי לשמור על תארה והייתה קרובה מאוד לעשות את זה אבל ניצחה 75:79 בסיום הזמן החוקי וחסימה של אלכס טיוס על דונטה סמית' ממש עם הבאזר של ההארכה העניקה לצהובים את האליפות. דווין סמית' עוד קלע סל עם הבאזר של סיום הזמן החוקי אבל השופטים פסלו אותו בצדק משום ההכדור שוחרר אחרי הזמן. דיוויד בלאט ספג הרבה ביקורות העונה, אבל מסיים עונה פשוט חלומית עם זכייה בכל שלושת התארים: אליפות אירופה, אליפות וגביע המדינה.

דונטה סמית': "רק בישראל מנצחים משחק ומפסידים אליפות"

אחרי דרמת ענק: מכבי ת"א זכתה באליפות והשלימה טרבל

100 תארים למכבי ת"א: מהראשון ועד האחרון

טרבל למכבי ת"א: כל המספרים של העונה

דני פרנקו: "היינו קרובים, לא יכול לבקש יותר מהשחקנים שלי"

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב מניפים את צלחת האליפות. ברני ארדוב
עוד תואר לאוסף. מכבי עם האליפות ה-51 בתולדותיה/ברני ארדוב

דיוויד בלאט, מאמן הצהובים חגג בסיום: "היה משחק מדהים. אני מוריד את הכובע בפני מכבי חיפה. הם התנהגו ושיחקו כמו אלופים. היום הם לא אלופים, אבל בהחלט בהצגה ובהתנהלות שלהם הם נשארים אלופים. זו אחת הקבוצות הטובות ביותר שישראל ראתה שהיא לא מכבי תל אביב".

בלאט המשיך: "אתם לא יכולים לתאר לעצמכם מה זה לאסוף את עצמנו אחרי הזכייה ביורוליג. זה הדבר הכי קשה שיש. סבלנו מהרבה פציעות, עייפות, ירידה מנטלית, ובכל זאת מצאנו את האנרגיה והווינריות, מצאנו את המכבי שבתוכנו. עשינו שנה מדהימה לכל הדורות".

על השאלה אם ימשיך אמר: "אמרתי לכולם שלא תהיה החלטה עכשיו. אני הולך לשבת עם מכבי תל אביב. אני אשב עם שמעון מזרחי והנהלת מכבי, והם הראשונים שיידעו לכאן או לכאן".

"אני לא אלך לשום מקום בשביל להיות יועץ. אם יהיה משהו מאוד משמעותי, ויש כמה דברים כאלה, ולכן אני אצטרך לשבת ולחשוב טוב טוב מה עליי לעשות. כישראלי וכאיש כדורסל נפל עליי המזל הכי טוב לעבוד במכבי תל אביב. המשפחה שלי תומכת בכל מה שאני עושה".

כס טיוס שחקן מכבי תל אביב מול דגן יבזורי. קובי אליהו
חסימה ענקית על הבאזר של ההארכה. טיוס/קובי אליהו

בלאט המשיך לסכם: "אנחנו כבר שבועיים על האדים. קשה מאוד אחרי אליפות אירופה. עשינו הכול להגיע מוכנים וחדים. עשינו דבר אדיר היום. הוצאנו את כל מה שהיה לנו מבחינת פוטנציאל ואנרגיה. האמנתי בדרך ובשחקנים שלנו, ואנחנו משתדלים להעביר את האמונה הזו לשחקנים. אני חושב שבזה הצלחנו, ולכן ציפיתי שננצח"

"בתחילת השנה היו לנו שלושה סנטרים, וראינו שיש בעיה בעמדה 4, היה חסר לנו שחקן עם ניסיון, ותודה לאל שדייויד בלו חזר. ברגע שהוא הגיע היינו כמעט מושלמים למעט העובדה שג'יימס נפצע, ומצאנו את עצמנו בסמול בול. החוכמה היא למצוא פתרונות במצב שיש חסרונות. לא הפסדנו אף משחק אמת כל השנה. אנחנו הקבוצה הכי טובה באירופה, ואולי זו העונה הכי גדולה בקריירה שלי כמאמן".

דיוויד פדרמן התייחס גם הוא לעתידו של בלאט: "אמרנו לא אחת שאנחנו רוצים שהוא יישאר. בלאט אמר גם היום שהוא רוצה להישאר. אני מאמין שאם שני הצדדים רוצים יהיה בסדר. עדיין אין החלטה סופית אבל נשב ונדבר על זה. לפני שנים אמרתי לדיוויד שאנחנו בונים צוות צעיר, ושהוא אחד מהצוות הזה. הוא מתאים לצוות שאנחנו בונים. התחושה שלי היא שדיוויד רוצה להישאר במכבי. NBA זה סיפור אחר כי זה להתקדם, ואם תהיה לו הצעה לאמן שם אני מאמין שהוא ישקול את זה ברצינות. במקרה כזה נישאר חברים ונאחל לו הצלחה".

כשנשאל פדרמן לגבי העונה הבאה והאם יהיו יותר ישראלים בקבוצה, אמר הבעלים: "זה שלא מגדלים פה ילדים ישראלים פשוט לא יכול לעבור. גם בלאט מכיר את הגישה שלי והייתי מעדיף להפסיד שבעה משחקים בליגה ושיהיו חבר'ה צעירים. זה שצעירים מוכשרים לא משחקים במכבי זו קטסטרופה".

ריקי היקמן, המחזיק בהצעה גבוהה במיוחד לעונה הבאה מקבוצת אסטאנה הקזחית, אמר: "אין דבר מתוק מזה. עבדנו קשה במשך כל השנה. אני מתרגש כי ניצחנו את המשחק. אני מקווה שאשאר כאן. זה ללא ספק אחד המשחקים הגדולים ביותר שהייתי שותף להם". ההצעה להיקמן מאסטאנה הקזאחית, שמשחקת בליגת ה-VTB, עומדת על שכר שבין מיליון ל-1.2 מיליון לעונה.

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן גוזר את הרשת. ברני ארדוב
מקווה להישאר. היקמן/ברני ארדוב

קפטן מכבי תל אביב, גיא פניני הודה: "היה מוזר מהרגע הראשון אבל נעזוב את השטויות. עשינו עונה מדהימה. ידענו שיהיה לנו קשה מול חיפה שהוכיחה כי היא הקבוצה מספר שתיים בארץ. אנחנו ווינרים, נתנו את אחת העונות הגדולות בתולדות המועדון. לקחתי את כל הקבוצה יחד בסיום להניף את הצלחת כי זה שולח מסר שתארים לוקחים ביחד".

טייריס רייס שהיה מצויין בהארכה אמר בסיום: "תארים אישיים לא חשובים, עברנו הרבה כקבוצה, נלחמנו ולא יכולים להגיד עלינו יותר מזה. ניצחנו את הסדרה, אולי לא את המשחק, אבל זו עונה שעשתה היסטוריה. היינו קרובים, אבל אנחנו האלופים, לא משנה גם אם נחטיא אלף זריקות עונשין. הדבר היחיד שיותר גרוע מאליפות במשחק אחד, זה אליפות בשני משחקים, אבל מה אפשר לעשות?".

ג'ו אינגלס הוסיף: "כל משחק היה שונה, השיפוט היה שונה והיה קשה לשחק ככה. התמודדנו עם זה כל העונה וזו הסיבה שאנחנו הקבוצה הכי טובה בישראל ובאירופה. אני האמנתי כשהגעתי לכאן שיש לנו קבוצה לנצח את היורוליג, ולפיכך שיש לנו קבוצה שמספיק טובה לקחת את האליפות בישראל".

דווין סמית', שקלע את סל הניצחון שנפסל נשאל האם האמין שהקבוצה מסוגלת לזכות בשלושה תארים: "כן, האמנתי שאנחנו יכולים לזכות בטרבל. דיברתי עם דיוויד בתחילת העונה ושנינו הסכמנו על כך. הצלחנו לחזור ממצבים לא פשוטים, האמנו, ולא שינה מי שיחק טוב או רע, תמכנו אחד בשני".

דייויד בלו נשאל האם היה זה משחקו האחרון במכבי תל אביב ואמר: "אני לא יודע, אני נהנה מכל החגיגות. אני חושב שזה נהדר שיש לי אפשרויות, אני נהנה מהתהליך ואני אסיר תודה על זה שיש לי אפשרויות. אני אלך הביתה בקיץ ואחליט אז. לא הייתי בבית כבר 252 ימים וזו הסיבה הכי משמעותית למחשבות שלי. אני אהיה איפה שהמשפחה שלי, והם יהיו איפה שאני, אם זה יהיה באירופה בכדורסל או בעולם העסקים".

שחקני מכבי תל אביב גיא פניני, יוגב אוחיון דווין סמית' מניפים את צלחת האליפות. ברני ארדוב
אליפות קבוצתית. פניני עם אוחיון וסמית'/ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב דווין סמית', דייויד בלו מניפים את צלחת האליפות. ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב דווין סמית', דייויד בלו מניפים את צלחת האליפות/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully