וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונטה סמית': "רק בישראל מנצחים משחק ומפסידים אליפות"

11.6.2014 / 23:27

מכבי חיפה פספסה אליפות, דונטה סמית’ רתח בחדר ההלבשה. פרנקו: ”לא יכולתי לבקש יותר מהשחקנים. לא יודע איפה אהיה בעונה הבאה”. רוט: ”הזוי מה שקרה פה”. קוז'יקרו: "הכדורסל הישראלי ניצח"

צילום ועריכה: קובי אליהו

כמה עצוב עבור מכבי חיפה לסיים את העונה עם התמונות הללו: אחרי שרק בשנה שעברה היא הצליחה לקחת את האליפות, הקבוצה של דני פרנקו קיוותה לעשות זאת פעם נוספת ולחגוג גם השנה בנוקיה, אבל המלחמה והרצון לא הספיקו הפעם. מכבי תל אביב הפסידה 84:82 בהארכה, אבל בזכות הניצחון הראשון ברוממה בארבע הפרש, הצהובים הם אלה שחגגו בסיום.

עידו קוז'יקרו שחקן מכבי חיפה עם חבריו לקבוצה. ברני ארדוב
כמה שהם היו קרובים. שחקני חיפה עגומים/ברני ארדוב

דני פרנקו, מאמן מכבי חיפה, התקשה לדבר בסיום, ואמר: "זה לא מנחם אותי לקבל מחמאות. אולי בעתיד נסתכל על הדרך שעשינו עד לפה, אבל זה היה כל כך קרוב וחבל. יכולנו להביא אליפות שנייה. אני לא יכול לבקש מהשחקנים שלי יותר, אבל זה עצוב לי שזה נגמר ככה. עברנו דרך מיוחדת. באנו לפה להביא את האליפות בחזרה לחיפה, דיברנו על זה אחרי המשחק הקודם. היה לנו את כל מה שהיינו צריכים כדי לנצח שם, וזה חבל. לקחנו הימור בסוף אם לעשות עבירה או לא".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דני פרנקו מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
דני פרנקו מאמן מכבי חיפה/ברני ארדוב

"זה מצב שאני לא חשבתי שאני אהיה בו בחיים, צריך לחשוב איך אנחנו אוכלים את זה", אמר פרנקו, "ניצחנו את מכבי פעמיים באותו משחק והפסדנו את המשחק. קשה לנו, אנחנו רוצים לנצח בכל משחק, אבל פה איכשהו ניצחנו ועדיין הפסדנו. אני בטוח שכשנסתכל אחורה על העונה שעברנו, נגלה דרך מדהימה. אני עומד בחדר ההלבשה, חבורה של שחקנים, מורן רוט מאשדוד, יבזורי מהקיבוץ, דונטה מאלוהים יודע איפה, כל הזרים והישראלים, יושבים וצוחקים ומדברים. הסתכלתי עליהם מהצד, זאת קבוצה. כשאתה מקבל כזה אוסף של שחקנים ומביא אותם למצב הזה, עם שפת גוף שכולם מאמינים - יותר מזה לא יכולתי לבקש. היה משחק גדול בין אלופת אירופה, שיצאה העונה מכל סיטואציה אפשרית, ומצד שני קבוצה מדהימה שנתנה כל מה שיכלה, זה היה מספיק כדי לנצח בפעם הראשונה בהיסטוריה בנוקיה, אבל לא לאליפות. אף בן אדם לא נתן לנו סיכוי לנצח ולקחת אליפות.

"מה שהפריע לי שאיבדנו את דגן בשלב מוקדם, ואנחנו קבוצה בלי יכולת קליעה מי יודע מה, דגן הוא הגאנר שלנו. מצאנו את עצמנו בהארכה חורקים שיניים מול האתלטיות והתיאום של מכבי. לא יהיה לי את הסגל הזה בעונה הבאה. אני לא יודע איפה אני אהיה בעונה הבאה".

על החוק הרוסי: "בארץ עושים חוזים כדי לשבור אותם. אנחנו השנה לאורך כל השנה היינו קבוצה של הישראלים, בואו נהיה ריאליים, דונטה הוא שחקן על וזכיתי לאמן אותו, אלוהים אהב אותי לאמן אותו. אחרי כל זה אנחנו קבוצה שכל השנה הישראלים שלנו הובילו אותנו, בלי התשוקה של מורן רוט, בלי דגן, בן, עידו ואלכס לא היינו מגיעים לפה. הישראלים שלנו גרעין מרכזי בקבוצה ובחדר ההלבשה. צריך לעשות השוואה מה נתן החוק הרוסי במדינות בחו"ל, וזה לא התפקיד שלי להחליט. בקבוצה שלי החוק הזה לא עשה את השחקנים יותר טובים".

דונטה סמית' שחקן מכבי חיפה חוגג עם מורן רוט. קובי אליהו
"חבורה אמיתית, קבוצה נהדרת". חיפה/קובי אליהו

דונטה סמית', שלא מדבר עם התקשורת, צעק בחדר ההלבשה: "רק בישראל מנצחים משחק ומפסידים את האליפות. זה לא ייאמן".

מורן רוט שוחח עם העיתונאים עם דמעות בעיניים: "אני ברגשות מעורבים, עשינו עונה מדהימה והגענו לפה למשחק על האליפות באולם של מכבי, נתנו פה מלחמה אדירה, מלחמה שוואו, קבוצה אדירה שאוהבת את עצמה, אוהבת אחד את השני. אנחנו מאוד עצובים שזה נגמר. היינו בעמדה לנצח כמה פעמים אבל כנראה שהניסיון שלהם הכריע, אני גאה בקבוצה הזאת, יש לי רגשות מעורבים של אושר ועצב, הרבה דברים".

על הסיומת של העונה והשיטה שבה הוכרעה האליפות אמר רוט: "זה הזוי מה שקורה פה, ואני לא אומר את זה רק בגלל שניצחנו. בתקופה האחרונה התסריט היה באוויר שאו שננצח בבית ונפסיד פה וזה יכריע את האליפות או להיפך, חבל שזה ככה. הקבוצה שמנצחת במשחק האחרון צריכה לקחת אליפות, זה חוק בכל העולם לדעתי. ידענו את זה בסוף העונה ולא נבכה, הקהל הזה בא, הריע ועמד בגאווה גדולה ונתנו לנו הרגשה כאילו שניצחנו ולקחנו אליפות. עשינו משהו יפה השנה".

דני פרנקו מאמן מכבי חיפה עם מורן רוט. קובי אליהו
"הקבוצה שמנצחת במשחק האחרון צריכה לקחת אליפות, זה חוק בכל העולם לדעתי". רוט/קובי אליהו

עידו קוז'יקרו אמר בסיום: "ברור שאנחנו מאוכזבים כי האליפות הייתה על השולחן. המציאות השתנתה ממה שהיה כשנכנסתי לליגת העל לפני 18 שנה, כשהיינו באים לנוקיה ולא יודעים כמה הפרש נחטוף. באנו לנצח וזה שינוי מרענן. ברכות למכבי תל אביב על עונה מדהימה אבל אני סופר גאה על הקבוצה שלנו. קבוצה של שחקנים, קבוצה של אנשים, שהתחברה מהאימון הראשון וכל אחד נתן את המקסימום בכל יום ובכל אימון והתוצאות בהתאם.

"עברנו עונה של משברים, של פציעות, של שחקנים סופר חשובים, הצלחנו לעמוד בזה. אף אחד לא האמין שנגיע לכאן ונתן את התצוגה שנתנו. מבחינתי הפסדנו, מגיע למכבי ברכות הם עשו השנה דברים שלא ייאמנו ואני מברך אותם על זה. אני מנצל את ההזדמנות הזאת להודות לג'ף רוזן שהרים פרויקט מדהים שאין לו אח ורע בכדורסל הישראלי ומגיע לו את כל הסופרלטיבים האפשריים ולקהל שלנו שדחף אותנו כל העונה ונתן פה תצוגה נהדרת.

"אני חושב שמנהלת הליגה הרימה את הכדורסל הישראלי ב-10 השנים האחרונות ממצב של מוות קליני למשהו שמעניין את האנשים, ויסלחו לי אוהדי מכבי תל אביב השיטה הזאת נועדה לצמצם את הנזק שמכבי עשתה לכדורסל במשך 30 שנה. זה החזיר את החיים לכדורסל הישראלי וזה יותר חשוב מהאוהדים של מכבי תל אביב. גם אם זה אומר שמכבי מאבדת אליפות כל שנתיים-שלוש. מכבי התאמצו כדי לזכות באליפות ושייצאו לחגוג. המציאות השתנתה וזה מה שחשוב, אני אוהב את הכדורסל הישראלי, הוא מה שחשוב, הכדורסל הישראלי ניצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully