וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאני: "היינו צריכים לקחת החלטה אחרת בשער הראשון"

שופט משחק העונה התראיין במשדר הסיכום בוואלה! ספורט. אלישע לוי: "היה קשה לרדוף אחרי מכבי, אין לנו תחליף לסוארס". ברדה: "האמנתי שאפשר לנצח ואז הכול היה נפתח". איינבינדר: "כשיש לך בכנפיים את מיכה ובן חיים, כל יריבה מתקשה"

ברני ארדוב

צפו בלירן ליאני מתוודה: "ההחלטה בשער הראשון הייתה שגויה"

מכבי תל אביב עשתה אמש (שני) צעד גדול בדרך לזכייה שנייה ברציפות באליפות עם ניצחון 0:2 על הפועל באר שבע במשחק העונה. בזכות הניצחון, הצהובים הגדילו את הפער בפסגה לשמונה נקודות וכל זאת כשנותרו 24 בקופה.

לכבוד משחק העונה שעבר עלינו, ערכנו הבוקר תוכנית סיכום מיוחדת. המגיש רענן ברנובסקי, יחד עם ראש דסק הכדורגל ענבל מנור, אורן יוסיפוביץ, איציק יצחקי ופרשן הכדורגל הבכיר של וואלה! ספורט שלום תקווה ומרואיינים נוספים משתי הקבוצות סיכמו וניתחו את כל שאירע וסיפקו שלל ציטוטים מרתקים.

אולפן תמונת מחזור. איציק יצחקי, אורן יוסיפוביץ, רענן ברנובסקי, שלום תקווה, ענבל מנור. ברני ארדוב
סיכום משחק העונה באולפן וואלה! ספורט/ברני ארדוב

הראשון שעלה לדבר באולפן היה שופט המשחק לירן ליאני, שהוא וצוותו לא ראו את נגיעת היד שהובילה לשער הראשון והמהיר של ברק בדש. ליאני דיבר בגלוי ואמר: "אני לא מאלה שמעניקים לעצמם ציונים. בסך הכול ההרגשה היא טובה, להוציא את המקרה שהיה בדקה הראשונה של המשחק. סיימנו עם כרטיס צהוב אחד, היה משחק ספורטיבי עם הרבה אירועים. חבל רק על ההחלטה הראשונה".

ליאני נשאל האם דיבר על המקרה עם שופט הרחבה לירן וקסברגר, שהיה הכי קרוב לאירוע: "לירן הוא חלק מהצוות שלי, אני אחראי והאחריות היא עליי. זה חלק מהמשחק ובאותו רגע נתון הוא נתן את העצה שלו וקיבלתי אותה. אחרי שצפינו באירוע אני יכול לומר שהיינו צריכים לקבל החלטה אחרת, אבל האירועים האלה קורים בשבריר שנייה. אין ספק שהיום היינו מקבלים החלטה אחרת".

על התפקוד של שופטי הרחבה בכלל אמר ליאני: "אתם מסתכלים נקודתית לגבי אירוע כזה או אחר, אבל הצוות מסייע לכל אורך המשחק ואני מקבל ממנו הרבה עצות נכונות. בסופו של דבר, אנחנו נמדדים בטעות אחת בודדת. צריך לקחת בחשבון את העזרה והסיוע. גם אחרי המקרה הזה אני יכול לומר ששופטי הרחבה חיוניים.

על השפעת האירוע של בדש על המשחק כולו אמר השופט: "מבחינתי, ברגע שקיבלתי החלטה וחודש המשחק, הכול הסתיים. אתה ממשיך לשמור על ריכוז ולעשות את המקסימום שלך, אחרת תמשיך לטעות. חלק מתדריך המשחק זה לדבר על האירועים במחצית, ברור שדיברנו על זה. כל משחק הוא חשוב מבחינתי, על אחת כמה וכמה משחק עונה. אנחנו שופטים ויכולים לטעות, זה חלק מהמשחק. קרה מה שקרה ונמשיך לנסות להשתפר ולהצליח בפעם הבאה. מאוד קשה לי כשאני טועה".

לסיום, על השימוש במצלמות טלוויזיה בכדורגל אמר ליאני: "אנחנו יכולים לשפוט משחקים כמו שצריך, הרבה משחקים עוברים בצורה טובה. טעויות קורות בכל העולם. אי אפשר להפוך את המשחק לפוטבול ולעצור כל דבר, אבל לא יירחק היום והטכנולוגיה תיכנס למשחק.

השופט לירן ליאני. ברני ארדוב
הודה שקיבל החלטה שגויה. ליאני/ברני ארדוב

קשר מכבי תל אביב, דן איינבינדר, שהיה אחד המצטיינים על כר הדשא, אמר: "קשה מאוד לישון אחרי משחק כזה חשוב. היינו קצת עייפים מהמשחק, אבל לא חגגנו. אני מאמין שיהיה לנו הרבה זמן לחגוג בסיום העונה. הצגנו משחק טוב מאוד, שהראה שמכבי תל אביב טובה יותר משאר הקבוצות בליגה. עשינו צעד משמעותי לאליפות, אבל נשארו עוד כמה משחקים לעונה".

על עצמו אמר איינבינדר: "אני עובר תהליך מתחילת השנה. באתי לקבוצה חדשה, אלופה, עם הרבה שחקנים טובים, שחקני נבחרת, במיוחד על העמדה שלי. ניסיתי להשתלב לאט ובזהירות, לא ללחוץ יותר מדי. אני שמח שעם הרבה עבודה קשה אני מצליח למצוא את המקום שלי".

על ההכנה למשחקים אמר הקשר: "אנחנו מגיעים מאוד מוכנים למשחק ויודעים מה צריך לעשות, טקטית ומקצועית. אנחנו יודעים איזה שטחים לנצל במשחק ואיפה הנקודות החזקות של הקבוצה השנייה. מגיע קרדיט גדול לצוות המקצועי שנותן לנו את כל הכלים להגיע מוכנים ומשם זה תלוי בנו. יש שחקנים במכבי תל אביב שיודעים לעשות את העבודה".

איינבינדר החמיא לחבריו: "כשמשחקים אצלך בכנף מיכה ובן חיים, לכל מגן בארץ קשה לעצור אותם. הם הוכיחו את זה, טל במיוחד אתמול. קשה להאשים את אילוז, פשוט צריך להחמיא לבן חיים. לפעמים רואים מבחוץ שהאמצע של היריבה חלש, אבל גם מגיעה לך מילה טובה על זה. אלה דברים שקורים בדינמיקה של המשחק. אנחנו לא מתרכזים בזה, רק באיך אנחנו נשארים טובים ועושים את העבודה שלנו. כשזה קורה, קשה ליריבות שלנו להציג את היכולת שהיא רגילה לה".

לגבי העתיד סיכם הקשר: "הניסיון האירופי שצברנו והתצוגות היפות שנתנו מול קבוצות חזקות זה משהו שיכול ללא ספק לעזור. ברגע שלוקחים אליפות שנייה אתה צובר עוד יותר ביטחון וזה נותן רעב להתקדם ולהצליח. אני מאמין שזה יהיה אצל כולנו וגם אצל שחקנים חדשים שיבואו. את זה נראה בעונה הבאה".

שחקני מכבי תל אביב דן איינבינדר, דור מיכה. ברני ארדוב
נהנה מכל רגע. איינבינדר עם מיכה/ברני ארדוב

מאמן הפועל באר שבע, אלישע לוי, סיכם את המשחק: "אנחנו מאוד מאוכזבים, בעיקר מההופעה במשחק הזה. היה יתרון מאוד גדול למכבי, בלי קשר לשום דבר. הם היו טובים מאיתנו בכל פרמטר וזה מאכזב. מה שאנחנו עושים עד עכשיו זה קסם, אבל צריך להיות מאוכזבים מאתמול ולהפיק לקחים ממה שקרה. קצת ניסיון לא מזיק. היינו צריכים לבוא יותר טוב והמשחק היה מתפתח אחרת. דיברנו על כל האיכויות של מכבי, אבל הם פשוט היו יותר טובים".

על ההחלטה של לפתוח עם גליינור פלט אמר לוי: "התחבטתי בשאלה הזו המון לפני המשחק. ידעתי שיתפתח סוג משחק בו מכבי תשלוט בכדור ותצא קדימה ולא רציתי לוותר על מימד המהירות. מאז שפלט הורחק, הוא שבועיים שלושה לא בעניינים וגבאי היה יותר חד ממנו באימונים. רציתי שבתפקיד של פלט ישחק ברדה וחשבתי שגבאי כן יצליח לייצר משהו. קשה לרדוף אחרי מכבי וקיבלנו גול מיד בפתיחה ואחר כך עוד אחד. הפסדנו את המשחק קודם כל בפיזיות והם הכניעו אותנו בכל קרב. הם היו יותר תכליתיים מאיתנו. נצטרך לבוא יותר מוכנים לגביע ולמשחקים הבאים".

לוי נשאל על המיס-מצ' בין בן חיים לאביתר אילוז, שראה לכל אורך המשחק את הגב של שחקן מכבי תל אביב: "ידענו לפני המשחק שמכבי, עם מיכה ובן חיים, חזקה באגפים. בן אדם אחד לא יכול לסגור את האגף, אבל פאיוביץ' והקשר באמצע היה צריך לעזור בכיסוי לאילוז. אבל אתמול בן חיים היה כל כך טוב והתגבר עליהם. בצד של מיכה לא היו לנו שום בעיות. בן חיים ניצל את הפיזיות שלו, נכנס פנימה ועשה הרבה צרות. היה קשה לשנות בדקה ה-30 ב-2:0. במחצית התארגנו יותר טוב, אבל אז הם הגיעו למצבים דרך האמצע עם זהבי. מכבי קבוצה מאוד מגוונת".

על שני משחקי העונה בבלומפילד והשערים המהירים אותם ספגה קבוצתו בשניהם אמר המאמן: "כדורגל זה עניין של טימינג ויש אלמנט של מזל. בשני המקרים איבדנו את סוארס לפני המשחק הזה. אין לנו תחליף לסוארס, הוא שחקן חשוב במערך שלנו. נצטרך למצוא פיתרונות ולהפוך לקבוצה חזקה יותר, למצוא קומבינציות בהגנה".

לוי הוסיף: "אם אנחנו נמצאים לפני הפועל תל אביב או מכבי חיפה, אנחנו קבוצה טובה וחזקה. לגבי העתיד? החוכמה היא כל הזמן להשתדרג. כדי לא להגיע למצב כמו שהגענו אליו אתמול, צריך עוד עומק באמצע. כדורגל הוא משחק דינמי ומה שהיה טוב לפני חודש, לא מספיק עכשיו. אני מקווה שכשיגיע הזמן, נעשה את הצעדים הנכונים. אמרתי לפני, שאם אנחנו רוצים להיות בתמונת האליפות, צריך לנצח את מכבי תל אביב. לא עשינו את זה ועכשיו צריך לנסות להשיג את הגביע ולשמור על המקום השני. לא יהיה קל בגביע, קרית שמונה מצוינת. צריך להיות מפוקסים במאני טיים".

מאמן הפועל באר שבע אלישע לוי. ברני ארדוב
סיפק תשובות. לוי/ברני ארדוב

שחקן העבר והפרשן אלון חזן עלה אף הוא לשידור ואמר: "בחודש-חודשיים האחרונים מכבי תל אביב שידרה קצת ירידה וגרמה לכולנו לחשוב שיש אפשרות לבאר שבע לאיים על התואר, אבל אתמול ראינו משחק שאמור היה להיות משחק אליפות ונראה כמו משחק קצוות. מכבי שלטה מהדקה הראשונה עד לאחרונה ורק התוצאה לא שיקפה, כי אג'ידה הציל את באר שבע מתבוסה".

חזן הוסיף: "הפערים לא היו רק מנטליים. מכבי הייתה הרבה יותר חזקה וטובה, אילוז לא הסתדר לשנייה עם בן חיים, לדוידזאדה אין תלונה כי הוא לא שיחק שלושה חודשים. ברור שסוארס היה חסר, אבל דווקא אתמול מרכז השדה של באר שבע היה צריך למנוע ממכבי לפתח משחק, כדי שהיא לא תגיע לחלק האחורי של באר שבע. הובר ואראל נכשלו בזה מהרגע הראשון ומשם התחילה הצרה של באר שבע, לא מהאגפים. ייני כבר שכח מתי הוא בילה כל כך הרבה בהתקפה. ברדה ובוזגלו, במשחק הכי חשוב של העונה, נעלמו ושם אולי הייתה גם נקודה מנטלית, אבל מעבר לזה, מכבי הייתה יותר טובה על המגרש".

על המערך ההתקפי מהרגיל בו פתח סוזה, עם שני קשרים אחוריים בלבד, אמר חזן: "בואו נעשה סדר. כשאוסקר גרסיה הגיע, גם הוא קיבל ביקורות ורק אחרי שזהבי ופריצה הגיעו, היכולת התפרצה. מי אנחנו שנלין על סוזה? כשהוא עלה עם שלושה בלמים והביס את מכבי חיפה 0:3 בחוץ, כולם היללו אותו. הוא מאמן טקטי ומנסה להתאים את המערך ליריבה שהוא פוגש. יש דברים שהם לא לשביעות רצוננו אולי, אבל הוא מנהל את העניינים. אתמול הוא הבין שמכבי לא צריכה לשמור על הפער, אלא לנצל את היתרונות שיש לה. הוא ידע שמרכז ההגנה בלי סוארס חדיר מאוד. ציפיתי שגם באר שבע תשחק התקפי אתמול, גם עם גבאי וגם עם פלט. ראינו את מכבי מתקשה השנה נגד קבוצות שהפתיעו אותה ולחצו אותה מהפתיחה ולא נגד כאלה שהתגוננו מולה. באר שבע הייתה צריכה לשחק כמו קבוצה שרוצה להשיג אליפות ולא רק להגיב למכבי".

שחקן הפועל באר שבע אליניב ברדה. קובי אליהו
מוכן לעונה הבאה כבר. ברדה/קובי אליהו

אליניב ברדה, קפטן הפועל באר שבע, סיכם אף הוא: "כל השבוע דיברנו על זה שמכבי פותחת טוב, אבל קיבלנו שער מוקדם. לא משנה שהוא היה ביד. אם היינו עוברים את 20 הדקות הראשונות, המשחק היה הרבה יותר שקול. ברגע שנכנס גול מהיר כמו בשני המשחקים מול מכבי, אתה מרגיש עצבים, אבל חייבים להמשיך והיתרון במצב כזה הוא שיש עוד 90 דקות לאזן את המשחק".

ברדה הוסיף: "ניסיתי לעשות כל מה שאני יכול על המגרש. לדחוף, לעודד, לגרום לחבר'ה להאמין שזה אפשרי ולא גדול אלינו. הרבה שחקנים אצלנו נקלעו ליום פחות טוב מהרגיל, צריך לצבור עוד ניסיון והלוואי שכל שנה נתמודד במשחק עונה ונגיע למעמדים האלה. אם הזמן ניצור מסורת ונגיע יותר טובים למשחקים האלה. אף אחד לא ציפה שנתמודד על האליפות העונה. חשבו שנהיה בצמרת, בפלייאוף העליון. אסור לשכוח ששנתיים ברציפות הקבוצה נשארה בליגה במחזור האחרון וזה שינוי מקצה לקצה. אנחנו קרובים לקצפת, אבל עוד לא השגנו שום דבר".

לקראת העונה הבאה אמר הקפטן: "אנחנו עוברים תהליך התבגרות ובניית מסורת והוא לא פחות חשוב מכל מה שאנחנו עושים השנה. זה יהיה חייב להשליך הלאה, אבל קודם ננסה לסיים את העונה הזו כמה שיותר טוב. הדרך בה נסיים את העונה הזו תשפיע. האמנתי שאפשר לנצח בבלומפילד, אני תמיד אופטימי ואם היינו מנצחים, הפער היה שתי נקודות והכול היה פתוח. היום הסיכויים הצטמצמו משמעותית. כשמשחקים באירופה צריך סגל יותר גדול ממה שיש לנו כיום והרבה יותר עומק. בשביל להגיע לשלב הבתים צריך לעבור שלושה סיבובים ואתה לא מדורג, כך שזה הרבה יותר קשה מאשר באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully