וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גודס: "המפתח נגד הפועל זה להיות ראשונים לכל כדור"

18.3.2014 / 9:03

גיא גודס ומכבי תל אביב רשמו עוד ניצחון קל על האדומים: "זה יתרון ששחקני הספסל עולים ועושים שינוי". סופו כשיר לפרטיזן

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. אפילו ההיסטוריה פיהקה: בדרבי הקודם זה נגמר ב- 32 הפרש לזכות מכבי תל אביב (58:90) וגם אתמול (שני) הצהובים דילגו לניצחון קליל על היריבה העירונית הפועל (75:90). הדרבי המפוהק זימן בעיקר לחיצת יד אחת בין גיא פניני למאמן הנבחרת הנכנס, ארז אדלשטיין. מרפק אחד של ריקי היקמן (היקמן: "אני לא חושב שנתתי מרפק לגולן גוט, אני חושב שהוא זה שעשה עלי פאול לאורך כל המהלך ובסוף שרקו לי עבירה"), והמון גארבג' טיים.

הצהובים לא שכחו את ההפסד ההוא בתחילת העונה להפועל, ולא הורידו הילוך במשך רוב המשחק. זו הייתה כנראה הסיבה לכך שאוהדי מכבי – שרבים מהם היו להוטים לרוץ לדרבי הכדורגל, עזבו את היכל נוקיה בסיום ללא רגשי אשמה מיוחדים. גם בכדורגל, אגב, הערב הסתיים בסטירה מצלצלת לאדומים, רק ששם, על הדשא, הסטירה נעשתה תחת כיפת השמיים ולכן לא יצרה הד.

שחקני מכבי תל אביב טייריס רייס, ריקי היקמן. קובי אליהו
לא התקשו. שחקני מכבי תל אביב/קובי אליהו

2. מרוצים: מה אמרו במכבי בעקבות הדרבי? באסיפה בחדר ההלבשה המאמן דיוויד בלאט שיבח את השחקנים על הניצחון ועל הריבאונד, אך העיר כי "בארבע-חמש הדקות האחרונות לא שיחקנו חזק ואיבדנו את הכדור, והם חזרו למשחק והורידו את ההפרש עד ל-15 נקודות".

דייויד בלו סיכם :"זה היה עוד משחק עבורנו, משחק נגד יריבה טובה. בוודאי שאנחנו רוצים להמשיך ולשחק היטב בשלושה החודשים האחרונים של העונה, ליצור הרגלים חיוביים על ידי כך שנשחק טוב במשך 40 דקות".

המנהל ניקולה וויצ'יץ' הבהיר: "זה משחק נגד הפועל, כולם מבינים את המשמעות שלו. לא היינו צריכים לשוחח או להסביר יותר מדי לשחקנים לפני המשחק - כי כולם ידעו כמה הוא חשוב. תמיד טוב לנצח בדרבי, בטח לפני המשחק החשוב מול פרטיזן ביום חמישי".

עוזר המאמן גיא גודס הוסיף: "היינו ראשונים לכל כדור, לקחנו 19 ריבאונדים בהתקפה ותרגמנו את זה לסלים קלים. שיחקנו הרבה פנימה, לסופו ששחרר את הקלעים לזריקות טובות. שמרנו טוב, לא נתנו לקרלון בראון לשחק את המשחק שלו, צופפנו עליו. להיות ראשונים לכל כדור זה המפתח נגד הפועל תל אביב, בסופו של דבר עשינו את העבודה כמו שצריך".

על היכולת הטובה שהציגו סילבן לנדסברג ודווין סמית', הוסיף גודס: "כולם מרוכזים ומודעים לסיטואציה העונה, כולם נחושים לשחק טוב ולנצח ומתאמנים טוב. בסופו של דבר זה מתורגם במשחק עצמו, כשאתה מאוד מרוכז ועולה מהספסל נחוש. החבר'ה מהספסל נכנסים ומביאים עוד גל של אנרגיות".

על כך שהספסל של מכבי תרם 37 נקודות אמר עוזר המאמן: "זה יתרון מאוד גדול שהספסל שלנו עושה את השינויים האלה. היום זה היה טייריס רייס שנכנס והביא את השינוי הגדול והקפיצה הגדולה. זה הכוח שלנו ואני שמח שהחבר'ה מרוכזים ובאים מוכנים. מצפה לנו חודש וחצי של משחקים מאוד חזקים ומשמעותיים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גיא גודס, עוזר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מרוצה מהספסל. גודס/ברני ארדוב

3. עין הרע? הפציעות התכופות העונה במכבי תל אביב ממאנות לעזוב אותה. הבא בתור הוא סופוקוליס שחורציאניטיס היווני, שנפגע בעינו ברבע הרביעי וירד לחדר ההלבשה לטיפול ראשוני. לשמחת הצהובים, בבדיקה שסופו עבר, נמצאה חבלה לא חמורה בעין. הוא יקבל טיפול וצפוי להיות כשיר ליום חמישי.

"זה מזל רע שיש לנו השנה", אמר גודס. "למרות כל מה שקורה לצערנו עם הפציעות, אנחנו בסך הכול יודעים להתמודד עם זה".

ובעוד זה נפצע, השני חוזר: אלכס טיוס, שעמו היו המון מחלוקות בשבועות האחרונים סביב פציעתו בקרסול והאם ישחק או לא, בילה אתמול 25 דקות על הפרקט ותרם 11 נקודות, 13 ריבאונדים ו-3 חסימות. האוהדים הגיבו עם קריאות עידוד לעברו.

טיוס עצמו אמר לוואלה! ספורט: "אני מרגיש יותר טוב ואני שמח שהשגנו את הניצחון. למרות שזה נראה קל, זה מעייף. קריאות העידוד של הקהל? לא שמעתי, אבל אני שמח ומעריך את זה. הם דואגים לנו ותומכים בנו, ואנחנו משחקים בשביל האוהדים. אנחנו רוצים לנצח כמה שיותר, בטח בדרבי. היה משחק טוב והשגנו ניצחון גדול".

ניקולה וויציץ' אמר: "אלכס טיוס מרגיש בסדר, הוא נח שבועיים ועכשיו הוא מתאמן ומשחק. אני חושב שהוא ישחק ביום חמישי והכל יהיה בסדר".

גיא גודס: " טיוס היה אקטיבי כמו שהוא צריך להיות, נקווה שעכשיו הוא יהיה בסדר ובריא ויתרום כמו שהוא תרם לפני".

שחקן מכבי תל אביב אלכס טיוס מול שחקן הפועל תל אביב יונתן שולדבראנד. קובי אליהו
תרומה מכובדת ועידוד מהקהל. טיוס/קובי אליהו

4. כנסו כנסו. ההפרש הגדול ברבע האחרון גרם לדיוויד בלאט לתת הזדמנות לשחקנים הצעירים של מכבי תל אביב. הזוכים המאושרים היו ארד הררי ובן אלטיט, שקיבלו לא רק את הויזה הנחשקת אל הפרקט, אלא גם עידוד צוהל ותמיכה רועשת ומפרגנת מחבריהם לקבוצה.

עוזר המאמן גיא גודס אמר: "בן אלטיט נכנס ועשה את מה שהוא צריך לעשות. הוא בחור צעיר שיקבל בהמשך יותר דקות וימשיך לעבוד קשה". דייויד בלו הוסיף: " תמיד כיף לראות את ארד ובן משחקים, הם באים להתאמן חזק כל יום, זה טוב שארד עשה כמה מהלכים על הפרקט ולומד בזמן אמת".

במכבי רוצים לטפח את הנוער, בשאיפה ששחקנים לא יעזבו בהגיעם לגיל 18 ויאבדו. כפי שנחשף בלעדית בוואלה! ספורט, במכבי תל אביב עומדים לפתוח בקרוב אקדמיה לצעירים בהובלתם של ניקולה וויצ'יץ' ודני פדרמן.

כזכור, במסגרת מדיניות ההשקעה בדור ההמשך הפוטנציאלי, התאמנו בתחילת העונה במכבי שני שחקנים קרואטים צעירים –, דרגאן בנדר ואנטה זיזיץ', אחיו הצעיר של אנדריאה ז'יז'יץ. גם השבוע הם התאמנו עם מספר שחקנים נוספים שסומנו כראויים לטיפוח יחד עם הקבוצה.

ניקולה וויצ'יץ' מתייחס במלוא הרצינות לפרויקט החינוך ארוך הטווח. לדבריו, "אבי אבן עובד איתם וכך גם עוד כמה מאמנים. חשוב למועדון לטפח שחקנים".

שחקן מכבי תל אביב בן אלטיט. קובי אליהו
גם הצעירים קיבלו צ'אנס. אלטיט/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully