וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריצה קלה: מדור המעקב התרשם לטובה מטייריס רייס

18.3.2014 / 7:30

הוא תקף את הסל, הריץ מתפרצות בצורה מופתית והניע את ההתקפה יפה. מדור המעקב חזר לטייריס רייס, התרשם לטובה על אף הסטטיסטיקה הבינונית, ומציע לצהובים להמשיך איתו גם בעונה הבאה

צילום ועריכה: קובי אליהו

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון, השני ובפלייאוף. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וזרים בולטים בליגת העל. השחקן העשירי שחזרנו אליו הוא טייריס רייס (26, 1.85) הגארד האמריקאי של מכבי תל אביב שכבר נחשב לאכזבה בשלבים המוקדמים של העונה אך השתפר. עקבנו אחריו בדרבי התל אביבי במסגרת המחזור הראשון בפלייאוף העליון.

תקציר המעקב הקודם ואיך הגיע למשחק

בפעם הקודמת שעקבנו אחרי רייס, במשחק הניצחון על מכבי ראשון לציון בסיבוב הראשון, הוא היה בדיוק בתחילת העלייה שלו במדים הצהובים, בתקופה שהחל לצבור ביטחון ולבצע יותר פעולות נכונות על המגרש. ביקשנו מדיוויד בלאט וממנו להוציא מהשילוב יותר דקות אחראיות, כדי שהיכולת המצוינת שלו תוכל לבוא לידי ביטוי. מאז אנחנו רואים פחות עליות וירידות במשחק של רייס ששומר על משחק סולידי עם הצגות טובות מאוד לעיתים. בשני משחקי החוץ האחרונים של הצהובים בליגה ובמשחק היורוליג האחרון נגד ז'לגיריס קובנה, הוא היה מהשחקנים הטובים במגרש. בממוצע רשם העונה 8.6 נקודות, 1.9 אסיסטים ו-1.8 ריבאונדים ב-17.3 דקות.

פירוט המשחק

סטטיסטיקה: 6 נקודות (2 מ-4 ל-2 נקודות, 0 מ-3 ל-3 נקודות, 2 מ-6 מהעונשין), 3 ריבאונדים, 3 אסיסטים, איבוד וחטיפה ב-13:45 דקות. בסך הכל 5 נקודות מדד.

כשהיה על המגרש: 18:36 למכבי תל אביב.
כשלא היה על המגרש: 54:57 להפועל תל אביב.

כמו כמעט בכל אחד ממשחקי מכבי תל אביב העונה, רייס התחיל על הספסל, ונכנס למשחק לקראת סיום הרבע הראשון, כשהפועל תל אביב הצליחה לבלום את הריצה של מכבי. הפתיחה שלו הייתה מאוד אקטיבית, כשלקח זריקה בנגיעה הראשונה שלא נכנסה, המשיך בשלשה פנויה שגם כן לא נכנסה, אך השתלט על ריבאונד ההתקפה וסיים עם נקודות. בתחילת הרבע השני היה רייס - ביחד עם לנדסברג - אחראי על הבריחה של מכבי. זה החל עם חטיפה מהידיים של אנתוני מארשל, הובלת מתפרצת ומסירה ללנדסברג שסיים עם דאנק, והמשיך במהלך דומה אחרי ריבאונד הגנה. רייס התעלל בשומרים של הפועל תל אביב, ביניהם רביב לימונד, כשחדר לצבע פעם אחר פעם, וגם הצליח לסיים עם נקודות בצורה אלגנטית פעם אחת, ובפעם השנייה למצוא את סופו לסל קל.

החלק השני של המשחק של רייס היה שונה. הוא אמנם המשיך באגרסיביות ובאקטיביות שאפיינה את הדקות הראשונות שלו על הפרקט, הוביל מתפרצות ומצא שחקנים פנויים, אך בארבעה מצבים שונים החטיאו שחקני מכבי הזדמנויות לתרגם את המסירות שלו לאסיסטים. רייס גם ניצל את השמירה של גולן גוט הלא מנוסה כדי להגיע לקו שש פעמים במחצית השנייה, אך תרגם את אותן זריקות לשתי נקודות בלבד. בחלק ההגנתי הוא היה שקט, לא ביצע טעויות, ואף רשם ירידה מצוינת אחת להגנה מול קרלון בראון, כשהכריח אותו לזריקה קשה שנגמרה ללא נקודות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
טייריס רייס מכבי תל אביב. קובי אליהו
ממשיך בכושרו המוצלח. רייס/קובי אליהו

מסקנות

המספרים של טייריס רייס בדרבי - מהדקות, דרך הנקודות, ההחטאות והאסיסטים - מספרים סיפור לא חיובי. 7 נקודות, 29 אחוז מהשדה, 33 אחוז מהעונשין, לא משהו לכתוב עליו הביתה. ועדיין, אם צריך לתת ציון למשחק של הגארד האמריקאי של דיוויד בלאט הוא היה נע על הסקאלה של בין טוב לטוב מאוד. המשחק שלו היה בדיוק עונה לקלישאה של הדברים שלא רואים בסטטיסטיקה.

האלמנט ששווה להתעכב עליו במשחק של רייס הוא האקטיביות שלו. אם בתחילת העונה היה מקובל לומר שאקס באיירן מינכן משחק בצורה שכונתית, בתקופה האחרונה בכלל ובדרבי בפרט, ראינו שחקן שלא ממהר לתקוף את הטבעת. רייס הניע את ההתקפה יפה מהרגע שעלה מהספסל, אבל היווה איום ממשי בכל התקפה על הטבעת, מה שגורם למשחק ההתקפה של מכבי להיות טוב יותר. את המשחק נגד האדומים הוא היה צריך לסיים עם שישה אסיסטים לפחות, אבל החברים שלו לקבוצה החטיאו הרבה מצבים חופשיים, ואפשר לרשום לגנותו רק מהלך אחד בו חדר ואיבד את הכדור.

ידוע וברור כי רייס הוא שחקן מגרש פתוח מצוין. יש לו את היכולות, ובעיקר את המהירות, להוביל את מכבי למתפרצות בכל הזדמנות. ההבדל, כפי שגם הסביר את זה דיוויד בלאט במסיבת העיתונאים, הוא שלמכבי יש הרבה יותר הזדמנויות לרוץ במשחק בו הם משחקים הגנה טובה, ושולטים בריבאונד ההגנה. כשיש הזדמנות לרוץ, רייס רץ, כפי שעשה ברבע השני, והיה חלק מריצת 2:10 שפתחה את ההפרש וגמרה את המשחק. שי האוזמן כתב בטור שלו ביום שישי שלמכבי יש את הקילר אינסטינקט לגמור משחק בשלב מסוים; לרייס בהחלט יש את זה, והיה לו את זה עוד מהמכללות.

לצהובים יש אופציה לעונה נוספת על הגארד בוגר וירג'יניה טק. מצד אחד מדובר בשחקן עם קליעה לא מספיק טובה, במיוחד לקבוצה שמסתמכת לא מעט על הקליעה שלה מחוץ לקשת. מצד שני, מדובר בשחקן שינעץ ליריבה את הסכין בגב, או לפחות יספק את הסכין לחברים שלו. בהעדר אלטרנטיבות ראויות, במיוחד בסכומי הכסף שבמכבי משקיעים על זרים לעומת היריבות שלה ביורוליג, טייריס רייס הוא לא פחות ממציאה.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"טייריס עשה עבודה נהדרת בלדחוף את הכדור". בלאט/קובי אליהו

מה אמרו עליו

דיוויד בלאט החמיא לדקות ברבע השני של רייס וסילבן לנדסברג: "ש לנו את הלוקסוס לשחק עם הרבה הרכבים בקבוצה הזאת, גם בכלל איך שאנחנו מתאמנים וגם בגלל איך שהשחקנים מבינים את השיטה שלנו, ואת החשיבות של לשחק ביחד. טייריס עשה עבודה נהדרת בלדחוף את הכדור, אבל אי אפשר להגיד שהוא דוחף את הכדור יותר טוב מיוגב, שניהם שילוב של רכזים מצוינים, וזה דבר שאנחנו מאוד צריכים ואוהבים לראות, ואם תבואו לאימונים תראו למה אנחנו יכולים לשחק משחק עומד ומשחק רץ. כשאתה שולט בריבאונד הרבה יותר קל לרוץ, כשאתה מוציא את הכדור מהרשת, אז אתה רץ הרבה פחות".

סילבן לנדסברג סיפר על שיתוף הפעולה עם רייס: "אני מרגיש טוב עם הדרך שאני וטייריס משחקים בקצב גבוה. אנחנו אוהבים לרוץ, אוהבים לשחק ביחד, הוא יודע למצוא אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully