וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון: מדור המעקב צפה ברכז מכבי תל אביב טייריס רייס

10.12.2013 / 6:30

מדור המעקב של אור שקדי צפה בגרסה האחראית והאגרסיבית של טייריס רייס. האם זו החולשה של ראשל"צ, או שהרכז של בלאט באמת נכנס לעניינים? המאמן, למקרה שתהיתם, אופטימי: "כשהוא ואוחיון נותנים תפוקה ביחד, אנחנו במצב מאוד מאוד טוב"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון והשני. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וזרים בולטים בליגת העל. למדור השלושה עשר בחרנו את טייריס רייס, הגארד האמריקאי של מכבי תל אביב, שהגיע לקבוצה עם הרבה ציפיות ובינתיים מתקשה לעמוד בהן. עקבנו אחריו במהלך משחק הניצחון של הצהובים על מכבי ראשון לציון במסגרת המחזור העשירי.

12 נקודות לטייריס רייס בניצחון מכבי תל אביב על מכבי תל אביב

ריקי היקמן: "אני צריך להיות אגרסיבי ולהמשיך לשחק את המשחק שלי"

שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. יוסי ציפקיס
ממשחקיו הטובים עד כה בליגת העל. רייס/יוסי ציפקיס

איך הגיע למשחק?

כאמור, רייס היה אחד השחקנים מהם ציפו במכבי תל אביב שיעשה העונה את ההבדל, אבל עד כה הוא לא עשה את זה. האכזבה מהגארד ששיחק בעונה שעברה בבאיירן מינכן הייתה כה גדולה, עד שעל פי פרסומים החלו לפני חודש הצהובים לבדוק אפשרות לשחררו. דווקא אז החל רייס להרים את המשחק שלו, ואף קלע את סל הניצחון על ריטאס וילנה בחוץ. אחרי הצגה נגד בני הרצליה בבית, חזר לסורו ובשני משחקי הליגה האחרונים קיבל חמש דקות בממוצע למשחק. בליגת העל רשם עד כה 7.4 נקודות, 1.6 אסיסטים ו-1.4 ריבאונדים ב-13.9 דקות למשחק. ביורוליג רשם 5.8 נקודות, 2.4 אסיסטים ו-2.1 ריבאונדים ב-17.8 דקות בממוצע.

פירוט המשחק:

סטטיסטיקה: 12 נקודות (2 מ-4 ל-2 נקודות, 1 מ-1 ל-3 נקודות, 5 מ-7 מהעונשין), 2 אסיסטים, 2 ריבאונדים, 3 חטיפות, חסימה, איבוד וסחיטת 8 עבירות ב-26 דקות. סך הכל 20 נקודות מדד.

כשהיה על המגרש: 38:42 למכבי תל אביב

כשלא היה על המגרש: 20:37 למכבי תל אביב

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס מול שחקן מכבי ראשון לציון ואנדר בלו. יוסי ציפקיס
אגרסיבי ואחראי, לשם שינוי. רייס/יוסי ציפקיס

כמו ברוב העונה, רייס התחיל את המשחק על הספסל, אלא שבניגוד לערבים אחרים, הפעם נכנס מוקדם מהרגיל, תוך פחות מחמש דקות. הפעולה הראשונה שלו על המגרש הייתה הקרבת עבירה בחדירה של ואנדר בלו, שזיכתה אותו במחיאות כפיים מדיוויד בלאט. אולי בגלל העידוד, רייס קיבל קצת ביטחון וכשנותר לבד על השלוש, קלע. המאמן לקח את הגארד האמריקאי לשיחה אחרי שתי דקות על הפרקט, ומהשלב הזה הוא נכנס לעניינים וניהל את המשחק לא רע, כשהרפרטואר כלל אסיסט יפה לדאנק של טיוס, חסימה על בריאן הופקינס, יציאה למתפרצת והגעה לעונשין, הוצאת הקבוצה למתפרצת אחרי ריבאונד הגנה, סחיטת עבירת תוקף משון דאוסן ושתי הגעות לטבעת במצבים של אחד על אחד, כשפעם קלע ופעם החטיא. בסך הכל סיים רבע ראשון נהדר עם שמונה נקודות.

הביטחון שצבר מהרבע המצוין שלו הגיע גם בתחילת הרבע השני, כשבמהלך אתלטי נהדר עבר את בריאן הופקינס וסיים בקליעה מעל ג'יימס תומאס הגדול. בניגוד לתדמית, לא השתולל בדקות שלו על המגרש, וכשיכול היה לקחת שלשה לא קלה, ויתר עליה תמורת הנעת כדור. בלאט הוציא את הרכז שלו לקראת אמצע הרבע השני והחזיר אותו לסיום המחצית, אז הקריב עוד עבירה, אבל בעיקר המשיך באקטיביות שלו עם חטיפה והגעה לקו העונשין.

למרות המחצית החיובית, רייס התחיל גם את המחצית השנייה על הספסל. הדקות הראשונות היו לא טובות וכללו זריקה פראית מול שון דאוסן, סרבול התקפה שלא הגיעה למצב זריקה ועבירת חצי אחרי שלא מצא את דייויד בלו. מצד שני, ידע להגיע לעונשין אחרי שהוביל מתפרצת, ושלח כדור הולכה נהדר לגיא פניני שלא סיים עם נקודות. רייס המשיך לקבל את הקרדיט מבלאט, שבחלק מהרבע נתן לו לשחק לצד יוגב אוחיון בעמדה מספר 2, ונשאר על המגרש עד לסיום.

שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. יוסי ציפקיס
קיבל את הקרדיט, והחזיר למאמנו. רייס עם בלאט/יוסי ציפקיס

מסקנות

טייריס רייס רשם מול מכבי ראשון לציון את אחד ממשחקיו היותר טובים במכבי תל אביב. זאת העובדה היבשה. אפשר להפליג בשבחים, לכתור כתרים ולהתחיל לצאת בהצהרות על הגארד האמריקאי הנחמד, אבל חשוב לציין את היריבה שעמדה מולו והשומרים שלה. למכבי ראשון לציון אין בנמצא גארד שיכל להסתדר עם רייס, מלבד בריאן הופקינס, שסבל מאחד מימיו הגרועים ביותר במועדון. אז אפשר לשלב בין הדברים ולומר שהופקינס היה נורא בגלל רייס, אבל הגדולה של רייס במשחק הזה הייתה גם בגלל שהיריבה שמולו לא חמושה בכלים שאמורים לעצור אותו. הסיבה השנייה להצלחה הייתה צבירת הביטחון שנבעה מההגנה הרעה של ראשון לציון, וכשלרייס יש ביטחון הוא מבצע פחות פעולות רעות על המגרש.

למרות הדברים שלעיל, יש הרבה מאוד דברים חיוביים שדיוויד בלאט ומכבי תל אביב יכולים לשאוב מהתצוגה של הרכז שלהם. קודם כל רייס הוכיח, בניגוד להרבה מאוד דברי פרשנים ומקורבים, שהוא מסוגל לסיים משחק עם יותר פעולות חיוביות במסגרת של מכבי תל אביב מאשר פעולות שליליות. הוא היה אקטיבי מאוד משני צידי המגרש, לקח את הכדור חזק לסל כשזיהה שהיריב שמולו לא מספיק מהיר, והגיע 7 פעמים לזריקות עונשין. גם ניהול המשחק שלו היה די סולידי, ומלבד שתי התקפות שבהן היה אשם באיבוד הכדור, שטף יפה בתוך התרגילים. אם הוא יוכל לעשות את הדברים הללו גם במשחקי היורוליג, אז לצהובים יש שני רכזים, ביחד עם יוגב אוחיון, שהם יכולים לסמוך עליהם לפרקים ארוכים יותר.

אין זה סוד שדיוויד בלאט והנהלת מכבי תל אביב כבר היו קרובים מאוד לאבד את הסבלנות לגבי רייס. בשבועות האחרונים היו כאלה שהזכירו למאמן שהרכז, שעליו חתום הסקאוט יאיר שבח, סחט ממנו מחמאות רבות כשצפה במשחקיו במהלך היורובאסקט האחרון. "הוא יכול להיות ג'רמי פארגו הבא", אמר בלאט לאנשי מכבי, על פי גורמים במערכת. אז זהו, שרייס לא היה ולא יהיה ג'רמי פארגו, אבל הוא יכול להיות שחקן מוצלח בתוך מכבי תל אביב. המטרה העיקרית של הצוות המקצועי תהיה להוציא ממנו כמה שיותר דקות אחראיות, ושהפעולות הנחפזות שלו, שנגמרות בסלים בשלב הזה של העונה באחוזים נמוכים, יצטמצמו למינימום עד שהוא יהיה מספיק בשל לעשות אותם בזמן הנכון.

שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. יוסי ציפקיס
לא בטוח שזה הקנה מידה על פיו צריך לשפוט אותו. רייס שומר על דאוסן/יוסי ציפקיס

מה אמרו עליו

דיוויד בלאט: "אם אני נזכר במשחק שלו נגד לוקומוטיב קובאן, הוא היה טוב בחצי הראשון ובחצי השני פחות, כנ"ל גם היום. הוא היה מעורב מאוד היום, אקטיבי. הכי חשוב שהוא היה חי בעסק והיה גורם במשחק, כשהוא ויוגב ביחד נותנים תפוקה ומשחקים טוב, אז אנחנו במצב מאוד מאוד טוב בעמדה הזאת". המאמן התייחס לרייס גם כשדיבר על ריקי היקמן: "ריקי לאחרונה מעלה את רמת האינטנסיביות ואת הרמה שלו באימונים, חשנו שזה יבוא לידי ביטוי במשחקים, היום לא ראינו את היקמן משנה שעברה, וזה יחזור ויבוא, הוא וטייריס ביחד. הם סובלים מקיץ לא שגרתי, להבדיל מהאירופאים, שחקני הנבחרת, שיודעים לווסת או להתאושש, זה פעם ראשונה שהם עושים על זה ולא בהכרח לטובה. זאת התקופה שהם צריכים לחזור למה שהם באמת, ואני רואה את זה אצלם".

שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. יוסי ציפקיס
בניגוד לאירופאים, לא רגיל לשחק גם בקיץ וגם בהמשך העונה. רייס/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully