וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלאט: "אם ליאור אליהו היה רוצה, הוא היה פה"

1.9.2013 / 11:42

מכבי ת"א ערכה אימון בכורה, בלאט התייחס לאליהו. על הסגל: "הבאנו שחקנים שרציתי". על מינוי הקפטן: "הייתי בוחר בג'יימס"

צילום: קובי אליהו. עריכה: יאיר דניאל

מכבי תל אביב פתחה היום (ראשון) את אימוניה לקראת עונת 2013/14 במגרש בהדר יוסף. דייויד בלאט חסר את שחקני נבחרת ישראל יוגב אוחיון, גיא פניני ואלכס טיוס, שיחלו ביום רביעי הקרוב את דרכם בטורניר שייערך בסלובניה במשחק נגד בריטניה (15:30). מהאימון נעדר עוזר המאמן גיא גודס, וכן ריקי היקמן וטייריס רייס הלוקחים חלק באליפות אירופה, וסילבן לנדסברג, שנמצא בטירונות ויצטרף לסגל בשבוע הבא.

באימון השתתפו שחקני הרכש החדשים יובל נעימי, שנופה מסגל הנבחרת ליורובאסקט עקב פציעתו, סופוקליס שחורציאניטיס, שנופה מסגל יוון, וכן ג'ו אינגלס האוסטרלי וג'ייק כהן האמריקאי. יחד איתם התאמנו שון ג'יימס, דווין סמית, ארד הררי ובן אלטיט, מחוזקים בבוגרי מחלקת הנוער. הגארד-פורוורד האמריקאי מרקוס רלפורד מצטרף אף הוא לאימוני טרום העונה של הצהובים עקב הסגל החסר. בימים הבאים הצהובים יקיימו אימוני אתלטיקה כדי להיכנס לכושר. בנוסף, מכבי תל אביב הזמינה לשבוע אימונים את שני כדורסלנים קרואטים בני 16, דרגאן בנדר ואנטה זיזיץ', הנמצאים תחת מעקב מחלקת הסקאוטינג.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב עם יובל נעימי, ניקולה וויצ'יץ'. ברני ארדוב
מתרגשים. בלאט עם וויצ'יץ 'ונעימי/ברני ארדוב

"אני מאוד מתרגש מתחילת העונה, עבדנו בקיץ הזה בצורה שקטה ועניינית ומאוד שיתופית. הצלחנו לבנות קבוצה טובה מאוד, ואם יותר מכך נראה בהקדם", אמר דייויד בלאט, "הבאנו את סוג האנשים שאיתם הרגשנו שאפשר ללכת למלחמה. המערכת מוכנה לעונה טובה ומרגשת עבור כולם".

"עבדתי המון שנים ברציפות ללא מנוחה אמיתית ורציתי לנוח כמה שאפשר", הוסיף בלאט על השקט התקשורתי מגזרתו, "העבודה היומיומית, בניית הסגל והעבודה הטקטית לתחילת העונה, הפכו את הדברים מסביב ללא הכרחיים מבחינתי. רציתי להוריד פרופיל. הייתי נוסע הרבה לרוסיה וגם מזה צריך לדעת לנוח. בנוסף, אחרי כל השנים הבנתי שכשמדברים יותר מדי אז עובדים פחות. הצלחנו לעשות כמעט כל דבר שרצינו לעשות במסגרת הצרכים המקצועיים ועשינו זאת על הצד הטוב ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. קובי אליהו
"העבודה היומיומית, בניית הסגל והעבודה הטקטית לתחילת העונה, הפכו את הדברים מסביב ללא הכרחיים ". בלאט/קובי אליהו

בלאט נשאל מה דעתו על היפרדותו של ליאור אליהו ממכבי תל אביב, והשיב: "אני שומע דברים על למה ליאור אליהו לא פה ואני אומר חד משמעית - כשבנינו סגל לעונה הזאת, בתרחיש הראשון והמועדף על ידינו - הצוות המקצועי וההנהלה - ליאור אליהו הופיע, ולכן הוא היה מהשחקנים הראשונים שניסינו לסגור איתם הקיץ הזה. העסק לא יצא חיובי, לא בגלל היבט מקצועי, אלא מסיבות שלא אני אפרט אותם והן קשורות לדברים מנהלתיים ותקציביים. אם ליאור היה רוצה להיות פה, הוא היה פה, אני אומר לכם, הוא לא מצא לנכון וההנהלה לא מצאה את הנוסחה המתאימה לליאור כדי שיהיה פה השנה".

על המגעים בין מכבי תל אביב, יוגב אוחיון וקאזאן, אמר בלאט: "ההנהלה שלנו מטפלת בזה וגם יוגב עצמו. הסיפור הזה לא קל ופשוט. אני הייתי מעורב בזה עוד בתחילת הדרך. ברגע שאנשים עושים עסקים לא טובים, אז דברים לא טובים קורים, והמבין יבין. אני מקווה שאנחנו בסוף הסיפור העגום הזה".

מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט (ימין) עם ליאור אליהו (שמאל). ברני ארדוב
"כשבנינו סגל לעונה הזאת ליאור אליהו הופיע, ולכן הוא היה מהשחקנים הראשונים שניסינו לסגור איתם"/ברני ארדוב

"אני יכול להגיד שהקיץ הזה עבדתי בצורה מקסימלית עם כל הנוגעים בהחלטות על בניית הסגל ובהחלט אני מרגיש שהבאנו, לפחות מבחינתי, את כל מי שרצינו להביא", הוסיף בלאט. "היו שחקנים שאולי יכלו להיות במכבי, אבל היו מגבלות. אין לי טענות. הבאנו שחקנים שאני מאוד רציתי ולא הייתה פה החלטה אחת שלא הייתה מוסכמת על כולם".

על הניסיון לבנות סגל לטווח ארוך, דבר שמכבי לא הצליחה לעשות בשנים האחרונות, אמר המאמן: "זה נכון, זו נקודה נכונה, הצלחנו לעשות כמה דברים בשנים האחרונות וזה לא אחד מהם, בניית סגל לטווח ארוך היא קריטית להצלחה של קבוצה, ואני מקווה ומאמין שהתחלנו את זה כמו שצריך".

"אני מקווה שאלכס טיוס יהיה בריא ויוכל להיכנס לכושר בשבוע שנותר לו", הוסיף בלאט. |אני מקווה שגם תרומה קטנה בהתחלה תעזור לבנות אותו להמשך. בהזדמנות הזאת אני והמערכת מאחלים הצלחה לנבחרת ישראל ביורובאסקט. אני עושה זאת בלב מלא, כי אני כבר לא מאמן נבחרת ביורובאסקט. הרבה הצלחה לשחקנים ולצוות המקצועי, אני מקווה שיצליחו, הלב שלי איתם".

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב עם שון ג'יימס. ברני ארדוב
בלאט היה ממנה אותו לקפטן. ג'יימס עם שחורציאניטיס/ברני ארדוב

שון ג'יימס נשאל על ידי וואלה! ספורט האם הוא ימונה לקפטן מכבי תל אביב בעונה הקרובה, והסנטר לא הכחיש: "בלאט דיבר איתי על התפקיד ושאל אותי על זה, ואמרתי לו שזה יהיה לי לכבוד גדול להיות קפטן מכבי תל אביב". בלאט הגיב לדבריו של ג'יימס: "זאת לא החלטה שאני לוקח לבד, אם זה תלוי בי אז כן, אבל זו החלטה שכולנו נצטרך לקחת. שון כבר שש שנים בישראל והוא מוערך על ידי כולם, והאופי שלו מתאים לתפקיד אבל ההחלטה טרם התקבלה. אם הייתי צריך לבחור הייתי בוחר בו".

"במכבי תל אביב אוכל לקבל תפקיד גדול יותר ממה שקיבלתי בברצלונה", אמר ג'ו אינגלס לפני האימון, "אני מתרגש לשחק פה, התרשמתי מהעיר, הגעתי לקבוצה מהרמה הגבוהה באירופה. מזג האוויר פה חם, באתי מהחורף האוסטרלי ואני אתרגל לזה". לגבי העמדה בה יתופקד אמר אינגלס: "אשחק בכל עמדה שיציבו אותי".

ג'ו אינגלס שחקן מכבי תל אביב עם שון ג'יימס. ברני ארדוב
אימון בכורה. ג'ו אינגלס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully