וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מקימה אקדמיה

26.11.2013 / 13:56

בתפריט: מאמנים זרים, בעיקר מארה"ב, "מומחים מוכחים בתחום טיפוח צעירים". תנאי פנימייה מלאים לילידי 1999-2000, שיהפכו בסוף העשור "לשחקני יורוליג", כדברי האיש שיהיה אחראי על הפרויקט, ניקולה וויציץ, שאישר ואמר: "אנחנו עובדים על משהו גדול. עוד תראו"

צילום ועריכה: קובי אליהו

מכבי תל אביב צפויה לפתוח בחודש אוגוסט הקרוב אקדמיה לכדורסל, בהשקעה של מיליוני דולרים - כך נודע לוואלה! ספורט.

בחודשים האחרונים עמלים במכבי על מציאת פתרון לבעיית הנוער הקשה, שלדברי בכירים בקבוצה מהווה איום אסטרטגי על עתיד המועדון. "אין לנו אפילו מועמד אחד לקבוצה הבוגרת משחקני הנוער בגילאי 15-18", מודה אחד הבכירים, "זליגת הכישרונות לאקדמיה בוינגייט הרגה אותנו".

לאחר דיונים רבים, הפתרון שנמצא הוא הקמת אקדמיית כדורסל פרטית, נוסף על מחלקת הנוער שתמשיך להיות מתוחזקת כרגיל.

מנהל מכבי תל אביב ניקולה וויצ'יץ'. ברני ארדוב
בשנים האחרונות הקים מחדש את האקדמיה המפוארת של ספליט. וויצ'יץ'/ברני ארדוב

עפ"י התוכנית, שפרטיה הגיעו לידי וואלה! ספורט, האקדמיה תמוקם, לפחות בשנה הראשונה, בכפר המכביה ברמת גן. השנתון הראשון יורכב מכ-15-20 ילידי 1999-2000, ובכל שנה יתווסף שנתון חדש. התנאים באקדמיה יהיו תנאים של פנימייה מלאה: השחקנים יחיו, יתאמנו, ילמדו וישנו באקדמיה.

צוות האימון יורכב ברובו ממאמנים זרים, שמאותרים כעת ע"י מחלקת הסקאוטינג של המועדון (מחלקת הסקאוטינג גם נערכת בחודשים האחרונים לאיתור השחקנים הצעירים עצמם) - בעיקר בארה"ב. במכבי מבטיחים כי המאמנים המאותרים יהיו "מומחים מוכחים בתחום טיפוח הצעירים".

בראש התוכנית אמור לעמוד ניקולה וויצ'יץ', שבשנים האחרונות הקים מחדש את האקדמיה המפוארת של ספליט. אגב, ייתכן כי האקדמיה תכלול גם מאמנים מקרואטיה שוויצ'יץ' מכיר באופן אישי.

כאמור, המתחרה המרכזית של האקדמיה הנבנית של מכבי היא האקדמיה של איגוד הכדורסל. שתי האקדמיות צפויות להיאבק על השחקנים הצעירים המוכשרים ביותר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מאמן נבחרת ישראל אריק שיבק. ניב אהרונסון
המתחרה המרכזית של האקדמיה הנבנית של מכבי היא האקדמיה של איגוד הכדורסל. אריק שיבק/ניב אהרונסון

"אנחנו עובדים על משהו גדול. עוד תראו", אישר וויצ'יץ' לוואלה! ספורט. "גם היום אנחנו משקיעים הרבה כסף בנוער, אבל הבעיה היא שהילדים הטובים שלנו בורחים לאקדמיה. אנחנו נספק את התנאים הטובים ביותר לצעירים. המטרה היא לייצר שחקני יורוליג".

כאמור, במכבי בונים את האקדמיה לטווח רחוק. פירות השנתון הראשון יבשילו רק בשנת 2018, עם הגעתם של ילידי 1999-2000 לגיל 18.

"יהיה קשה להוציא חמישה-שישה שחקני יורוליג מכל שנתון, אבל בטוח שיצאו לפחות 5-6 שחקנים מצוינים לליגה הישראלית", אומר גורם במועדון. "אם נצליח להוציא אחת לשנה או שתיים שחקן טוב אחד לקבוצה הבוגרת, זו תהיה הצלחה גדולה מאוד. כי נכון לעכשיו, לפחות בשלוש השנים הבאות אנחנו לא רואים שחקן נוער שהוא טוב מספיק לקבוצה הבוגרת".

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully