וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: בן רייס מועמד לעונה הבאה

13.2.2014 / 13:00

גארד מכבי חיפה סומן על ידי הצהובים. קרדיט בהנהלה לוויצ'יץ' על החתמת ז'יז'יץ': "לא רצינו להביא רכש שישבש את הכימיה". ז'יזיץ' אחרי החתימה: "כבוד גדול שבחרו בי"

יוסי ציפקיס

צפו במשדר של התכנית 'משחק מקדים' לקראת המשחק

1. במכבי תל אביב מתכוננים למשחק מול באיירן מינכן הערב (21:05, ישיר בוואלה! ספורט ובאפליקציות), אבל במרכז העניינים עומד מי שלא ישחק. אנדריאה ז'יז'יץ', שחתם אתמול כמחליפו של שון ג'יימס הפצוע, ויגיע רק בשבוע הבא. "הוא יכול לעזור לנו עם הניסיון שלו והבגרות שלו", מסביר גורם בקבוצה. "כשערכנו דיונים את מי להחתים לקחנו בחשבון שיש לו ניסיון בקבוצות גדולות, אנחנו יודעים שאפשר לסמוך עליו ברגעים קריטיים ובמאני טיים. הוא יכול לעזור לנו בעמדה חמש, במיוחד אם נסבול מפציעה".

ז'יזי'ץ עצמו אמר היום: "כבוד גדול עבורי שמכבי תל אביב והמאמן בלאט בחרו בי להצטרף למועדון המכובד הזה. אני יודע בדיוק מה תפקידי, ברור לי שאני מגיע לקבוצה שרצה כבר כמה חודשים טובים ויש לה כימיה נהדרת. מכבי השיגה תוצאות מצוינות העונה ואעשה הכל לעזור לה להצליח בשתי המשימות שנותרו לה - הליגה הישראלית והיורוליג. כולי ציפייה להגיע כבר להיכל נוקיה, אחד המרשימים באירופה, ולשחק עבור הקהל הצהוב. אני יודע איזו עוצמה הם נותנים לשחקנים. הייתי מספר פעמים בנוקיה וראיתי זאת במו עיניי, ואני שמח שעכשיו אני בצד הנכון - בצד הצהוב".

"כמובן שהכי חשוב היה לנו שצירוף שחקן לא יפגע בתלכיד של הקבוצה, ועל כן האופי נלקח בחשבון", הוסיפו בקבוצה. "יש לנו קבוצה עם כימיה טובה, ולא רצינו להביא מישהו מבחוץ שישנה את זה". בתוך כך, במכבי תל אביב כבר עמלים על העונה הבאה, ולוואלה! ספורט נודע כי אחד המועמדים שסומן על ידי הצהובים הוא בן רייס (24, 1.95 מ'), שגדל במכבי תל אביב ורושם העונה במדי מכבי חיפה ממוצעים של 9.3 נקודות ו- 3.1 אסיסטים ב-21 דקות משחק.

התכנית 'משחק מקדים' על האופן בו מכבי ת"א חונקת יריבות

זה אצלו בדם: סיפורו של הייקו שפארציק מבאיירן מינכן

אנדריאה ז'יז'יץ' חתם במכבי תל אביב עד סוף העונה

ג'וש דאנקן מחוזר במכבי ת"א? "מתרכז בהפועל ירושלים"

פורוורד מכבי חיפה בן רייס. אדריאן הרבשטיין
השם הבא בפנקס של הצהובים. בן רייס/אדריאן הרבשטיין

2. ומהקרואטי שעדיין לא הגיע, לקרואטי שנראה כי כוחו עולה במכבי: מנהל הקבוצה ניקולה וויצ'יץ'. ההערכה של ההנהלה כלפי וויצ'יץ' היא גדולה, וכך גם הסמכויות הנרחבות המוטלות על כתפיו, וכך היה גם בהחתמתו של ז'יזי'ץ'. בהנהלה סמכו על עצתו של המנהל המקורב לרכש שהגיע מאסטנה, ואף הצליח להפחית משכרו.

אין להקל ראש בהשפעתו של וויצ'יץ'. לדוגמה, הוא היה זה שסבר שג'וליאן רייט לא מתאים, במיוחד לאחר הפציעה, ודעתו התקבלה אצל עמיתיו. וויצ'יץ' לא רק מעורב ברכש ובסקאוטינג, וגם ההחלטה למנותו כאחראי על האקדמיה - פרויקט אותו הוא מוביל יחד עם דני פדרמן בחודשים האחרונים, מעידה על ההערכה כלפיו. ובניגוד לקודמו בתפקיד גור שלף, הוא גם זוכה לחיבה והערכה גורפת מהשחקנים והאוהדים.

בראיון לוואלה! ספורט הרעיף מנכ"ל מכבי דני פדרמן מחמאות מרובות על וויצ'יץ': "קשה למצוא את המילים להסביר את מה שניקולה עושה ועד כמה הוא תורם. הכוונה שלנו לגביו היא להמשיך איתו עוד שנים רבות. אם זה כמנהל, או באיזה תפקיד שניקולה ירצה. יש לו מקום במכבי ומכבי זה הבית שלו".

וויציץ' עצמו התרגש מדבריו של פדרמן: "זה כיף שיש כזה כבוד מהבוס, אבל אני צריך לעשות את העבודה כמו שצריך למכבי ולעתיד שלה. כל עוד אני מקבל קרדיט והם רוצים להשאיר אותי, אעשה זאת. לעבוד אצל אנשים כאלו זה חלום. כמו שמעון מזרחי, דני, שי, אודי, ודייויד. ללמוד מהם ולעבוד".

וויצ'יץ' נשאל מה המטרות שלו בקבוצה ועל עתידו: "לא באתי לכאן לשישה חודשים אלא הגעתי לעשות את העבודה, ולתת משהו נוסף למכבי. באתי לעבוד וזה מה שחשוב. אנחנו רוצים לפתח דברים לעתיד עבור מכבי גם. יש דברים שייבנו במשך הזמן, כמו האקדמיה. כמה זמן אשאר כאן אשאר? אני רוצה להישאר עד יחליטו לפטר אותי...".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי עם המנהל ניקולה וויצ'יץ'. ברני ארדוב
זה כיף שיש כזה כבוד מהבוס". ניקולה וויצ'יץ'/ברני ארדוב

3. ויש גם משחק מול באיירן מינכן, לקראתו ביקש הצוות המקצועי מהשחקנים לשמור על דריכות. "זה מסוכן כי מדובר במשחק מוקש, משום שניצחון חשוב מאוד לענייני המיקום", מסביר גורם במועדון. "אנחנו חייבים לנצח, בטח בבית". בתדרוך הזהיר דיוויד בלאט את שחקניו מנושא הריבאונד, בו מצטיינים הגרמנים, וביקש לשים דגש מיוחד על כך. כמו כן ביקש בלאט לעצור את השלשות של היריבה.

טייריס רייס, ששיחק במינכן אשתקד, נשמע דרוך לקראת המפגש מול האקסית: "באיירן זה מועדון מצוין והיתה לי תקופה מצוינת שם, עם אווירה של משפחה. אבל כאן יש רמה גבוהה וצריך לעשות דברים בצורה אחרת. יש להם שחקנים טובים וכישרוניים, טובים יותר אפילו מהשנה שעברה. יש להם רצון להתפתח באירופה, והעונה הם משחקים מהר וטובים בשלשות. הפתרון מולם? לרוץ. אנחנו באולם שלנו, וצריך להיות מוכנים. גם אם הם הפסידו את שלושת המשחקים האחרונים. המשחק הזה הוא אחד החשובים שלנו העונה, אז צריך להיות מוכנים".

עוזר המאמן גיא גודס התייחס ליריבה: "זה אחד המשחקים המשמעותיים שיש לנו בבית הזה, באיירן קבוצה חזקה והיא בפורמה טובה, קבוצה שאמורה להתחרות איתנו על אחד המקומות בבית, אז צריך לתת לה המון כבוד. עד עכשיו היא עשתה דברים מאוד טובים והפתיעה לטובה, יש להם גם מועדון כדורגל מאוד גדול, הם עשו דברים מאוד טובים בליגה הגרמנית וביורוליג, היא לא הגיעה או השתחלה לאן שהגיעה במקרה. יש לה הרבה שחקנים טובים ומאמן עם המון ניסיון. זה אחד המשחקים המסוכנים שאנחנו צריכים לבוא דרוכים אליו וחשוב שננצח אותו, וגם ההפרשים חשובים בסופו של דבר".

טייריס רייס, מכבי תל אביב. מגד גוזני
טייריס רייס: "הפתרון מולם? לרוץ"/מגד גוזני

4. רק לפני שבועיים נכתב כאן לגבי סילבן לנדסברג, שיובש על הספסל, אבל דווקא בגמר הגביע מול אילת, קיבל לנדסברג דקות והצדיק את הקרדיט, וגם בדרבי התל אביבי המתאזרח זכה לדקות משחק נרחבות.

"לנדסברג כבר הרבה זמן בכושר טוב, גם באימונים", העיד גודס. "אני חושב שבדקות שהוא משחק הוא נותן תפוקה אדירה. זה מראה על מקצוענות, כי היו הרבה משחקים שהוא ישב וחיכה וחיכה והתבשל, ובסוף זה התפוצץ. וגם במשחק מאוד משמעותי כמו הגביע הוא לא היה שפן - הוא היה ארנב. גם בדרבי בדקות שהוא שיחק הוא נתן תפוקה פנטסטית וזה מלמד על האופי שלו. חשוב לנו שהוא יהיה בכושר". לנדסברג עצמו אמר לוואלה! ספורט: "מכבי הוא מועדון ענק ויש לנו כל כך הרבה שחקנים מוכשרים, אתה חייב להישאר מוכן מנטלית ופיזית כשאתה מקבל הזדמנות. אני מנסה לא לקחת חופשה, ולהפיק את המיטב ממה שאני מקבל".

סילבן לנדסברג, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הוא לא היה שפן - הוא היה ארנב". סילבן לנדסברג/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully