וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייריס רייס: "אשמח להישאר במכבי ת"א גם בעונה הבאה"

4.2.2014 / 9:18

טייריס רייס שוב בלט, היקמן כבר מוכן לגמר מול אילת, ג'ייק כהן נותר אופטימי, והאם ירושלים תצרף את לנדסברג המתוסכל?

עריכה: טל רזניק

1. מכבי תל אביב אומנם הצליחה אמש (שני) לגבור 83:99 על מכבי ראשון לציון ולהעפיל לגמר גביע המדינה בסיומה של תצוגה מנומנמת למדי. מעטים הימרו לפני המשחק על סנסציה בדמות הפתעה ראשל"צית, והאווירה במשחק הייתה בהתאם: חצי הגמר לא הצליח להתרומם, גם כאשר ההפרש היה שלוש נקודות בלבד בתחילת הרבע השלישי.

בדיוק מהסיבה הזאת המאמן דיוויד בלאט, שלא מעוניין בשאננות, העיר בחדר ההלבשה על ההגנה והזהיר את השחקנים ש"העבודה לקראת הגביע לא נגמרה ויש משחק מול אילת, שהיא קבוצה אתלטית וטובה".

אגב, המשחק הניב רייטינג ממוצע של 5.9 אחוז. חצי הגמר הראשון בין הפועל אילת להפועל תל אביב הניב רייטינג ממוצע של 2.8 אחוז. אילת הודיעה ששריינה 2,000 כרטיסים לאוהדיה, בעוד מכבי תל אביב הודיעה שרכשה 6,000 כרטיסים לאוהדיה, שתקווה שימלאו את ההיכל.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
"זו רק חצי עבודה, עכשיו אנחנו רוצים את הגביע". בלאט/ברני ארדוב

ריקי היקמן אמר על המשחק אמש: "אנחנו מנסים ללמוד מהטעויות שלנו, אבל הכי חשוב שניצחנו. עצירת התקפת המעבר והריבאונד היו המפתחות מול ראשון לציון. ג'ייק כהן? הוא תחרותי והגיע להתחרות מולנו, אני בטוח שהוא יעשה עבודה טובה בראשון לציון השנה". אלכס טיוס הוסיף: "היינו במצב של משחקים צמודים השנה כבר לא מעט פעמים, האמנו שיהיה בסדר. אני שמח שניצחנו".

בחדר ההלבשה הצהוב האווירה הייתה קלילה, כשהשחקנים הצהירו כי "זו רק חצי עבודה, עכשיו אנחנו רוצים את הגביע". ומה ההיסטוריה מלמדת ?לפני ארבע עונות - הפעם האחרונה שמכבי תל אביב פגשה את עודד קטש במשחק על תואר - הסיום היה עגום לצהובים: הפסד לגלבוע/גליל בגמר הפיינל פור ואיבוד האליפות. גם המשחקים של מכבי מול אילת של קטש הניבו מפגשים צמודים ומעניינים. עם זאת, יש לזכור שדיוויד בלאט עדיין לא הפסיד גביע בצהוב בקריירה שלו.

ריקי היקמן לא מקל ראש ביריבה: "מדובר במשחק גדול על התואר והוא חשוב לנו. האם אנחנו פייבוריטים? אתם תחליטו. אנחנו רוצים לבוא ביום חמישי ולעשות מה שאנחנו צריכים. שתי הקבוצות רוצות לזכות בגביע ולהילחם עליו. בסופו של דבר השאלה היא מי ירצה בזה יותר. אנחנו ננסה להמשיך לעשות את מה שעשינו עד כה לשחק חזק בהגנה, לשחק באגרסיביות במטרה לנצח את המשחק". אלכס טיוס הוסיף: "בסופו של יום הקבוצה שתגיע למשחק מרוכזת יותר ותשחק חזק יותר תהיה זו שתניף את הגביע בתום 40 דקות של כדורסל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. מגד גוזני
"אילת זו קבוצה שנמצאת במומנטום. הם שיחקו מול הפועל בצורה מפוקסת מהתחלה עד לסיום. מצפה משחק קשה". רייס/מגד גוזני

2. מי שמציג יכולת טובה ויציבה לאחרונה הוא טייריס רייס. רייס סיים אמש את המשחק עם 19 נקודות, אך לא ממהר להתרגש מהסטטיסטיקה האישית. "יש לנו הרבה שחקנים טובים, וכל פעם מישהו אחר מתעלה", אומר רייס בשיחה עם וואלה! ספורט. "הגישה שאיתה אני מגיע למשחק? זה לא סביב כמה נקודות אתה קולע כשחקן, זה באיזה מצב אתה נכנס למשחק, באיזו דרך אתה תורם. זה מה שחשוב וזו הגישה עכשיו. יציבות? אני מנסה להישאר הכי בפוקוס שאפשר".

דייויד בלו, אולי אחד השחקנים בעלי מוסר העבודה הגבוה ביותר, לא חסך מחמאות מרייס: "הוא עובד קשה, ותמיד עבד קשה. גם בזמן העליות והמורדות שלו העונה הוא שמר על גישה חיובית והוא משחק טוב".

רייס אף התייחס לאפשרות שימשיך לעונה נוספת במועדון (מכבי מחזיקה באופציה כזאת): "מה שצריך לעשות זה להתרכז כרגע בלשחק כדורסל. אני כאן כדי לתרום את המיטב ולעשות את המיטב יום אחר יום. אם מכבי תרצה שאמשיך - אשמח". לגבי המשחק הוסיף רייס: "היה משחק קשה, השחקנים שלהם עלו למגרש עם הרבה אנרגיה, היו להם כמה שלשות רצופות, אך במחצית השנייה העלינו את האינטנסיביות".

על כך שהפועל תל אביב הפסידה ומכבי נמנעה ממפגש מול הקהל האדום, אמר רייס: "הפועל הפסידה, וזה לא קשור אלינו. אילת ניצחה, והיא היריבה שלנו בחמישי, זו קבוצה שנמצאת במומנטום. הם שיחקו מול הפועל בצורה מפוקסת מהתחלה עד לסיום. מצפה משחק קשה".

שחקן מכבי ראשון לציון ג'ייק כהן. ברני ארדוב
"אין ספק שהייתה לי מוטיבציה לקראת את המשחק הזה, מה שאפילו מעצים את תחושת התסכול שאני מרגיש". כהן/ברני ארדוב

3. מכבי תל אביב הייתה שלשום בלב סערה סביב השאלת ג'ייק כהן. לפי ההסכם, כהן לא היה אמור לשחק מול "קבוצת הא?ם" שלו, אך בסופו של דבר, אחרי שקיבל את האישור, הוא קלע 7 נקודות בלבד. כהן נראה חדור מוטיבציה להוכיח לקבוצתו המשאילה שהוא היה ראוי לשחק העונה בשורותיה, אבל מוטיבציה לחוד ותוצאה לחוד: בניגוד לסיפור האנגלי המפורסם, ג'ייק חסר אמש את אפוני הפלא לא הצליח להתרומם גבוה מספיק, וסיים את המשחק עם 0 מ-7 לשתיים ו-7 נקודות בלבד.

"אין ספק שהייתה לי מוטיבציה לקראת את המשחק הזה, מה שאפילו מעצים את תחושת התסכול שאני מרגיש, גם בגלל שהפסדנו, גם בגלל שלא היה לי משחק טוב. אבל אנחנו יכולים לקחת את המשחק הזה וללמוד ממנו", אמר כהן בסיום. טייריס רייס יודע ש"שיחקנו יחד עם ג'ייק באותה קבוצה מאז שהוא הגיע לישראל, ובגלל זה היה לו יותר קשה ויותר לחוץ מולנו, אבל אני בטוח שהוא ייתן עונה טובה בראשון".

כהן אף גילה לגבי תוכן השיחה שיזם עם ניקולה וויצ'יץ' ודיוויד בלאט כשבוע לפני שהושאל לראשון לציון: "אמרתי להם שאני אוהב להיות במכבי אבל הדבר היחיד שלא אהבתי הוא שלא שיחקתי הרבה, ושאני יכול לעזור למכבי אם אגיע למקום אחר שם אקבל יותר דקות. קיבלתי את זה, ואני אסיר תודה שזה קרה". כשנשאל האם ישוב לשחק במכבי בעונה הבאה, השיב כהן: "זו התוכנית. שנה הבאה אהיה במכבי, כך גם זה לפי החוזה שלי".

סילבן לנדסברג, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ירושלים מרחרחת. לנדסברג/ברני ארדוב

4. לא רק ג'ייק כהן נשכח העונה במעמקי הספסל של מכבי, גם סילבן לנדסברג. ההבדל הוא שלנדסברג, בניגוד לכהן, לא הושאל ונגאל מייסוריו. הייבוש של סילבן יסודי למדי, ואמש זה לא היה שונה. מישהו זוכר בכלל שהוא פתח את העונה בסערה ועורר ציפיות מבטיחות? מקורביו של השחקן מספרים כי אכזבתו רבה, בייחוד לאור הפתיחה המזהירה הזו, ולנוכח העובדה שהוא נכנס כבר לשנה השנייה שלו במכבי, בה סבר כי מצבו ישתפר, אך עדיין סובל מבצורת של דקות משחק.

לנדסברג סיים טירונות צה"לית בתחילת העונה, אך נראה שהטירונות המפרכת באמת מתקיימת לו העונה דווקא במדי מכבי. בין לנדסברג לבלאט, בלשון המעטה, אין כימיה יוצאת דופן. גורמים בקבוצה מספרים שבלאט גוער בו לא אחת באימונים, כמו גם במשחקים. כשלנדסברג כבר עולה למגרש, בלאט מוציא אותו מהר אחרי כל פישול בהגנה, תוך כדי הבעה קולנית של דעתו עליו. במשחק מול בני הרצליה למשל, בלאט מיהר להוציאו פעמים, כשבפעם השנייה שהוציא אותו וגער בו - לנדסברג כבר עשה תנועת יד עצבנית כשהתיישב על הספסל.

לנדסברג מצדו נראה יותר ויותר מתוסכל מהמצב, ואתמול העדיף שלא להתראיין. אולי תירשם תפנית בעלילה בעונה הבאה, אם וכאשר גיא גודס יקבל את המושכות. לא מן הנמנע שבמקרה כזה, לנדסברג ירצה להישאר. בינתיים, בעוד מכבי אורבת לג'וש דאנקן מהפועל ירושלים, אם לנדסברג אכן יהיה פנוי בקיץ, אזי במסגרת רצונה של הפועל ירושלים להתחזק בישראלים הבכירים ביותר - סביר שירושלים תפנה אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully