וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המדינה: מכבי תל אביב הביסה את מכבי ראשון לציון 83:99

מחזיקת הגביע הבטיחה לעצמה מפגש מול הפועל אילת וגמר חמישי ברציפות אחרי שהביסה את הכתומים ב-16 הפרש. טייריס רייס הצטיין עם 19 נקודות, ג'ייק כהן קלע 7 מול האקסית

עריכה: טל רזניק
שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס מול שחקן מכבי ראשון לציון איגור נסטרנקו. ברני ארדוב
בלי בעיות מיוחדות, בגמר. שחורציאניטיס מול נסטרנקו/ברני ארדוב

מכבי תל אביב נגד הפועל אילת. אלו שתי הקבוצות שייפגשו בעוד שלושה ימים בהיכל נוקיה וייאבקו על הזכות להניף את גביע המדינה. אילת של עודד קטש עשתה את העבודה מוקדם יותר כשגברה על הפועל תל אביב, ובהמשך הערב (שני) עשו גם הצהובים של דיוויד בלאט את העבודה כשגברו על מכבי ראשון לציון 83:99. את מירב תשומת הלב לפני המשחק תפס ג'ייק כהן, שחקנה של מכבי שהושאל לראשון לציון ולא היה אמור לשחק, אך גם איתו ועם מפגן דאנקים נדיר של שון דאוסן הצעיר לא הצליחה הקבוצה של צביקה שרף להדהים את מחזיקת הגביע. טייריס רייס התעורר והיה זה שהוליך את הבריחה של הצהובים ברבע השלישי שהבטיחה לעצמה הופעה חמישית ברציפות במעמד הנכסף.

שחקן מכבי ראשון לציון ג'ייק כהן מול שחקן מכבי תל אביב גיא פניני. ברני ארדוב
לא ממש נתן פייט לחבריו הקודמים. כהן מול פניני/ברני ארדוב

רבע 1

מכבי תל אביב פתחה בטירוף את המשחק, כשיוגב אוחיון ואלכס טיוס עושים ככל העולה על רוחם בצבע של הכתומים, ומטיסים את הצהובים ל-4:14. שון דאוסן לא ויתר והחזיר את האורחים עם ריצת 0:6 לפיגור 4 בלבד, אך שחורציאניטיס ענה עם סל ועבירה. ג'ייק כהן נכנס לראשונה במדי ראשון ומיד החטיא שתי זריקות עונשין ונקודות קלות מתחת לסל. אלא שמי שחשב שהפורוורד מחפש שלא לקלוע התבדה, כשכהן צלף שלשה פנויה ושוב קירב את הכתומים. אלא שאז איבדה ראשון כדור, וטייריס רייס העניש עם שלשה על הבאזר כדי לקבוע 21:28 למכבי תל אביב בסיום הרבע הראשון.

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסן מול שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
את ההצגה שלו הוא סיפק. דאוסן/ברני ארדוב

רבע 2

דאוסן פתח את הרבע השני עם דאנק נהדר, אך דווין סמית' החל להתחמם בשורות הצהובים, ועם שתי חדירות מצויינות החזיר את יתרונם של הצהובים ל-8. בריאן הופקינס שיחרר את הניצרה, צלף צמד שלשות והוריד את ההפרש של מחזיקת הגביע ל-37:34. סמית' המשיך להעניש עם ארבע נקודות מהירות אך האלי-אופ מרהיב של בן דוד לדאוסן צימק ל-2 בלבד. היקמן תפר שלשה גדולה מהפינה, ובן דוד רק הוריד ל-49:44 במחצית.

שחקן מכבי ראשון לציון ג'יימס תומאס מול שחקני מכבי תל אביב, דייויד בלו, ג'ו אינגלס. ברני ארדוב
איבדו את הדרך ברבע השלישי. תומאס מול בלו/ברני ארדוב

רבע 3

פניני ואוחיון הענישו את ההגנה הרכה של ראשון בפתיחת הרבע השלישי והוליכו את מכבי ליתרון 11, אך דאוסן סיפק עוד דאנק מרהיב ויחד עם מיטשל הוריד ל-57:50. דווקא אז ביצע סולומון עבירה בלתי ספורטיבית מיותרת לחלוטין על אינגלס, ויחד עם רייס והיקמן טיפס ההפרש עד 15. פניני סחט עבירה לשלוש, ראשון המשיכה להיתקע ומכבי הוליכה 62:80 לפני הרבע האחרון.

מאמן מכבי ראשון לציון צביקה שרף. ברני ארדוב
תשובות לא היו לו. שרף/ברני ארדוב

רבע 4

דאוסן המשיך להדהים את יושבי ההיכל עם דאנק נוסף, ווייט ונסטרנקו סייעו גם הם והצליחו לחתוך את ההפרש ל-13 בלבד. אלא שאז רשם טיוס האלי-אופ, סמית' הוסיף שלשה והחזיר ל-71:87. הכתומים עוד קיוו לתת ניסיון קאמבק אחרון, אך פניני ורייס נעצו שלשות פנויות וטסו בחזרה ליתרון 20, דקה וחצי לסיום, וגם האלי-אופ מרהיב נוסף של דאוסון כבר לא שינה דבר. 83:99 למכבי תל אביב בסיום.

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן מול שחקן מכבי ראשון לציון עמית בן דוד. ברני ארדוב
עם הפנים לגמר. היקמן מול בן דוד/ברני ארדוב

קלעו למכבי תל אביב: טייריס רייס 19 ו-6 ריבאונדים, דווין סמית' וריקי היקמן 14 נקודות כל אחד, גיא פניני 13 ו-4 אסיסטים, אלכס טיוס 12 (6 מ-6 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, סופוקליס שחורציאניטיס 11 ו-5 ריבאונדים, ג'ו אינגלס 9, יוגב אוחיון 7, דייויד בלו שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי ראשון לציון: שון דאוסן 18 (8 מ-12 לשתיים) ו-7 ריבאונדים, בריאן הופקינס 15 (4 מ-7 לשלוש), אור סולומון דווין ווייט (9 אסיסטים) 11 נקודות כל אחד, טזמין מיטשל 8, ג'ון תומאס וג'ייק כהן (0 מ-7 לשתיים, 8 ריבאונדים) 7 כל אחד, איגור נסטרנקו 4, עמית בן דוד 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully