וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדריאה ז'יז'יץ' חתם במכבי תל אביב עד סוף העונה

12.2.2014 / 23:25

נמצא מחליף לשון ג’יימס: הסנטר הקרואטי (34, 2.07) סגר על חוזה עד סוף העונה ויעבה את הקו הקדמי של הצהובים. בלאט: ”חיפשנו שחקן איכותי ומנוסה שיתאים לקבוצה ושיוכל להשתלב מהר מחוץ ועל הפרקט”. וויצ’יץ’: ”שמח, אין ספק שהוא יעזור לנו מאוד”

אנדריאה זיזיץ' במדי פנאתינייקוס. GettyImages
יש מחליף לשון ג'יימס. ז'יז'יץ' במדי פנאתינייקוס/GettyImages

עכשיו זה רשמי: אנדריאה ז'יז'יץ', הפורוורד/סנטר הקרואטי חתם הערב (רביעי) על חוזה עד תום העונה בשורות מכבי תל אביב. ז'יז'יץ', בן 34, יעבה את הקו הקדמי של הצהובים אחרי פציעתו של שון ג'יימס. הוא נחשב לאחד הגבוהים המנוסים באירופה ובמשך שנים רבות שיחק ברמות הגבוהות ביבשת.

הרזומה העשיר שלו כולל 5 עונות ביורוליג ו-4 עונות ביורוקאפ. ביורוליג (97 משחקים) הוא העמיד ממוצעי קריירה של 9.8 נק' ו-4.6 ריב'. בארבע השנים האחרונות שיחק ביורוקאפ ותרם בממוצע 12.5 נק' ו-4.7 ריב' עם 54 אחוז ל-2 ו-87 אחוז מהעונשין. לשחקן יש ברזומה ארבע זכיות באליפות קרואטיה (3 עם ציבונה ואחת עם ספליט), גביע קרואטי אחד (ציבונה), אליפות וגביע ביוון (פנאתינייקוס).

את הפריצה עשה באולימפיאקוס בין 2005 ו-2007, שם הצטיין לצד סופוקליס שחורציאניטיס. אגב, ז'יז'יץ' רשם את הופעת השיא שלו ביורוליג נגד מכבי תל אביב, בעונת 2005-2006, אז קלע ביד אליהו 23 נקודות, כולל 17 מ-17 מקו העונשין, והוריד 9 ריבאונדים, בדרך ל-41 נקודות מדד.

לאחר שתי עונות מצוינות במועדון הפאר היווני, עבר לפנאתינייקוס, משם המשיך לגלאטסראיי, סראגוסה, צדביטה זאגרב, וילרבאן ושוב ציבונה. רק בחודש ינואר האחרון הגיע לאסטנה הקזחית, שם הוא משתף פעולה עם אקס מכבי חיפה, פט קלאת'ס. ז'יז'יץ' לא מרשים ומאז הגעתו רושם ממוצעים סבירים, של 5.3 נקודות (18% בלבד משתיים) ו-3.3 ריבאונדים ב-4 משחקים בליגת מזרח אירופה, וכן ממוצעים של 11.5 נקודות ו-3 ריבאונדים ב-2 משחקים בליגה הקזחית.

צפו בביצועיו של ז'יז'יץ' בעונה שעברה

ניקולה וויצ?יץ?, מנהל הצהובים שלו היה חלק מרכזי בהגעתו של ז'יז'יץ', אמר לאחר ההחתמה: "אני שמח מאוד שהמאמן בחר בז'יז'יץ'. גדלנו ביחד, שיחקנו בספליט ובנבחרת ואני מכיר אותו מצוין. אין לי ספק שהוא יעזור לנו מאוד. אנדריאה שחקן קבוצתי ולא מחפש להיות הכוכב. הוא יכול לשחק עם טיוס וכמובן לתת גיבוי לסופו וטיוס. הוא ישתלב מהר ובצורה חלקה במערכת, הוא בחור נהדר בחדר ההלבשה".

אחרי פגרה של שבוע שבמהלכה היא זכתה בגביע המדינה, מכבי תל אביב חוזרת לשחק מחר (חמישי, 21:05, שידור ישיר באתר ובאפליקציות) במסגרת היורוליג ותארח את באיירן מינכן החזקה. הצהובים לחזור למסלול הניצחונות אחרי ההפסד הדחוק במחזור הקודם בחוץ מול ריאל מדריד אלופת ספרד.

דיוויד בלאט מאמן הצהובים התייחס למפגש מול הגרמנים ואמר: "אנחנו משחקים נגד קבוצה שעד כה נתנה עונה מצוינת גם בליגה המקומית וגם ביורוליג. באיירן היא קבוצה שמנסה לבנות לעצמה בסיס לטווח הארוך באירופה. אנחנו מצידנו נמצאים במירוץ להעפלה לשלב ההצלבה ויודעים שהמשחק מחר יהיה מאוד מאתגר ומאוד תחרותי ואנחנו מוכנים לקרב ויהיה קרב. על המפתחות לקראת המשחק, אמר בלאט: "אנחנו צריכים לשמור על ריכוז לאורך כל המשחק ולא לרדת בגישה ובמאמץ. אנחנו צריכים לעבוד מנטלית על האופן שבו אנחנו יכולים לחזק אחד את השני מבחינה קבוצתית ולעמוד באתגר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט. יוסי ציפקיס
התחזק בקו הקדמי. בלאט/יוסי ציפקיס

בלאט המשיך לפרגן ליריבה: "זו קבוצה עם הרבה עומק ושחקנים איכותיים. יש להם מספר רב של קלעים מטווח השלוש. יש להם קלעים מצוינים שמשחקים בצורה שוטפת. זו קבוצת הריבאונד מספר 1 ביורוליג ואחת המובילות בנקודות למשחק. זו קבוצה עם איכויות ולא קבוצה קלה בכלל. הם הביאו הרבה מהשחקנים המובילים בשנה שעברה. הם הביאו הרבה שחקנים מאלבה ברלין ועוד כמה שחקנים מהרמות היותר גבוהות".

על החתמתו של ז'יז'יץ', אמר בלאט: "אנחנו שמחים מאוד שאנדריאה מצטרף אלינו למכבי. חיפשנו שחקן איכותי ומנוסה שיתאים לקבוצה ושיוכל להשתלב מהר מחוץ ועל הפרקט. אנדריאה הוא בחור משכמו ומעלה עם יכולות פוסט אפ ושילוב של משחק פנים וחוץ מצוין מעמדת הסנטר. אני בטוח שהוא ייקלט היטב לקבוצה המלוכדת שלנו".

שחקן באיירן מינכן מלקולם דילייני. GettyImages
הכוכב של באיירן. מלקולם דילייני/GettyImages

עדכון ראשון: 19:38

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully