וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורף קר ומפחיד: יריבות מכבי תל אביב בטופ 16

14.12.2013 / 8:30

ריאל היא החזקה באירופה וכבר הביסה את הצהובים. גלאטסראיי מציגה ארסנל של אקסים נהדרים ובית שקשה מאוד לנצח בו. הכירו את היריבות הראשונות של מכבי תל אביב בטופ 16

עריכה: טל רזניק

מכבי תל אביב הבטיחה לעצמה אמש (שישי) את ראשות בית ד' ביורוליג לאחר שלוקומוטיב קובאן הפסידה לפנאתנייקוס כעת הצהובים ייצאו למשחק החוץ ביוון בשבוע הבא כשהוא לפרוטוקול בלבד ויצפו בתוצאות שאר הבתים שילמדו אותם מי יהיו היריבות בשלב הבא שיחל בשני לינואר ויסתיים ב-11 לאפריל. מכבי כבר גילתה אמש כי תפגוש את ריאל מדריד וגלאטסראיי, כששאר היריבות כאמור, ייקבעו רק במשחקים בשבוע הבא. הנה הצצה ראשונה ליריבות שיגיעו לתל אביב בעוד מספר שבועות.

שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס מול שחקן ריטאס וילנה חואן פלאסיו. יוסי ציפקיס
שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס מול שחקן ריטאס וילנה חואן פלאסיו/יוסי ציפקיס

ריאל מדריד

אלופת ספרד ואחת האימפריות הגדולות של אירופה נמצאת בפריחה מחודשת. הקבוצה שזכתה בשמונה אליפויות אירופה, 31 אליפויות ספרד ו-23 גביעי ספרד הייתה זאת שסיימה בעונה שעברה את החלום האירופי של מכבי תל אביב כשהביסה את הצהובים בסדרת ההצלבה 0:3. לאחר מכן המשיכה ריאל עד לגמר היורוליג, ונעצרה רק על ידי אולימפיאקוס, כשהעונה המטרה שלה היא לחזור לאותו המעמד, ולעשות צעד אחד קדימה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב מול סרחיו יול שחקן ריאל מדריד. ברני ארדוב
בסדרת ההצלבה אשתקד ריאל עשתה סוויפ על מכבי. סרחיו יול מול אוחיון/ברני ארדוב

מה עשתה העונה

ריאל היא אחת משתי קבוצות באירופה שמחזיקות במאזן מושלם בכל המפעלים, השנייה היא אולימפיאקוס. הבלאנקוס המשיכו את סיום העונה הנהדר שלהם מאשתקד כשזכו בגביע המלך מול ברצלונה ואת הליגה פתחו עם תשעה משחקים ללא הפסד, כולל ניצחון מרשים מאוד על קוצ'ה לבוראל ויטוריה. ביורוליג הסיפור דומה, ריאל ניצחה את כל תשעת משחקיה, כשהנתון המדהים ביותר הוא ההפרש הממוצע של הניצחונות: 23.5 נקודות בממוצע. הקבוצה היחידה שהקשתה עלייה הייתה מילאנו, בחוץ, וגם המשחק הזה היה גמור הרבה לפני דקות הסיום.

הסגל

ריאל ממשיכה להיות בנויה על השלד שהוביל אותה בעונה שעברה לדאבל ולגמר היורוליג : הפורוורדים רודי פרננדס וניקולה מירוטיץ', הגארדים סרחיו יול, סרחיו רודריגס וג'ייסי קארול ושחקני הפנים מרכוס סלוטר והקפטן פליפה רייס. אל השלד שניצח את מכבי בעונה שעברה מצטרפים הפורוורד האמריקאי טרמל דארדן, ששיחק בריאל כבר בעונה שעברה ולא יכל לשחק ביורוליג, הפורוורד הצעיר דניאל דיאס, שחקן נבחרת העתודה הספרדית והסנטרים יואניס בורוסיס, שפותח לרוב בחמישייה ורושם עונה מצויינת וסאלח מג'רי הטוניסאי שמתפתח ככל שעוברת העונה.

מאמן

פאבלו לאסו. עונה שלישית של הבאסקי הנחמד במדריד. אחרי פתיחת העונה היוצאת מן הכלל החליטו בריאל להאריך לו את החוזה בעוד שנתיים. הרבה מאוד פרשנים נוטים לזלזל בו, גם בגלל מראהו, אבל אחרי התצוגות המדהימות של ריאל מפתיחת העונה, הקולות הללו הולכים ופוחתים.

סיכויי מכבי מולה

במילה אחת - קלושים. אם לא תהיה סנסציה, ריאל מדריד תסיים את הטופ 16 במקום הראשון. ייתכן והיא תאבד משחק או שניים, אבל קשה להאמין כי הבלאנקוס ייתקלו ביותר מדי קשיים. במדריד למכבי אין סיכוי, וביד אליהו ביום גדול גם יהיה קשה מאוד.

ניקולה מירוטיץ' שחקן ריאל מדריד. מגד גוזני
הסגל העמוק והאיכותי של ריאל הופך את סיכוייה של מכבי לנצח אותה לנמוכים מאוד. מירוטיץ'/מגד גוזני

גלאטסראיי

אלופת טורקיה רושמת עונה מאוד מוזרה, אבל בינתיים גם מאוד מוצלחת. הקבוצה מאיסטנבול בנתה לעצמה את השם בשנות ה-80 אז זכו בשלוש מתוך חמש האליפויות שלהם בעידן המודרני (לפני כן זתה הקבוצה ב-11 אליפויות). בעונה שעברה הצליחה גלא לחזור לקדמת הבמה עם אליפות משכנעת בטורקיה, כשמי שהיה חתום עליה מעל כולם היו קרלוס ארויו ומילאן מצ'באן, שני אקסים של מכבי תל אביב, שמצעידים אותה עד כה לעונה יפה באירופה.

שחקן גלאטסראיי, קרלוס ארויו. GettyImages
הולך להיות פיקנטי וקשה. ארויו/GettyImages

מה עשתה העונה

אין ספק שמה שקרה העונה לאלופה הטורקית עוד ייכנס לספרי ההיסטוריה. לקראת סוף הסיבוב הראשון ביורוליג איבדה הקבוצה לא פחות משבעה שחקני סגל בשל פציעות, ביניהם הסנטר נייתן ג'וואי שכמעט וקיפח את חייו בסיום משחק. גלא לא ויתרה, צירפה שחקנים, ומאותו הרגע השיגה ארבעה ניצחונות ביתיים והפסיד פעם נוספת בחוץ, מול אולימפיאקוס, במשחק שבו הורחק פופס מנסה בונסו. בליגה מצבה קצת פחות מזהיר, ולאחר ששייטו בעונה שעברה העונה ממוקמת הקבוצה רק במקום החמישי כשבין היתר הפסידה לבנביט ולאוניברסיטת סלצ'וק. בשבוע שעבר גברה במשחק מרשים ביותר על פנרבחצ'ה/אולקר.

הסגל

למרות הפציעות המרובות, מציגה גלאטסראיי את אחד הסגלים המעניינים והעמוקים ביותר העונה ביורוליג. כאמור, הכוכבים של הקבוצה ברובם מוכרים מאוד לאוהדי מכבי תל אביב - קרלוס ארויו משלים עונה שלישית בטורקיה, כשבשנתיים הראשונות זכה באליפויות עם בשיקטאש וגלאטסראיי. מילאן מצ'באן הגיע לטורקיה בעונה שעברה והתאקלם נהדר, ומנסה-בונסו מוכיח לכולם שהוא בריא. לצידם נמצאים הגארדים-פורוורדים המנוסים הנרי דומרקאנט ומאליק היירסטון, הפורוורד הסרבי הנהדר זוראן ארצג וארבעה טורקים מסוכנים - הגארדים סינאן גולר ואנדר ארסלאן, הפורוורד סנק אקיול והסנטר פורקאן אלדמיר. הסנטר האמריקאי-טורקי ארווין דאדלי עשוי לחזור במהלך שלב הטופ 16.

מאמן

ארגין עתמאן בן ה-47 הוא אולי המאמן הטורקי המצליח ביותר בכל הזמנים. הוא פרץ לתודעה כשהוביל את אפס פילזן לפיינל פור היורוליג, אבל הצליח גם בסיינה עם זכייה בגביע ספורטה ובשנתיים האחרונות הוביל את בשיקטאש לטריפל היסטורי והחזיר את האליפות לגלאטסראיי. הוא נחשב למאמן מוכשר שהקבוצות שלו משחקות כדורסל אגרסיבי מאוד.

סיכויי מכבי מולה

גלאטסראיי עשתה את שלה בעצם העלייה לטופ 16. העובדה שהיא ניצחה בארבעה מחמשת משחקי הבית שלה והפסידה בשניים מתוך ארבעת משחקי החוץ מלמדת קצת על העוצמה שלה באיסטנבול. מכבי תתקשה מאוד לנצח בטורקיה, למרות שהמשימה אפשרית, בתל אביב היא תהיה חייבת לנצח.

שחקן נבחרת סרביה מילאן מצ'באן. קובי אליהו
ישמח להזכיר למכבי מהן היכולות שלו. מצ'באן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully