וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביב לימונד: "הניצחון שלנו היה התשובה לוויצ'יץ'"

20.11.2013 / 11:17

מלך הסלים של ליגת העל חוגג ניצחון בדרבי ("זאת הייתה חוויה רוחנית"), מדבר על החוק הרוסי ("כשהישראלים טובים, הקבוצות טובות. זאת הליגה שלנו") ועל הפריחה תחת ארז אדלשטיין ("הוא שונה מכולם, נותן לך הרבה שקט"). ראיון

צילום ועריכה: קובי אליהו

אחרי יומיים של חגיגות בעקבות הניצחון הענק 66:78 בדרבי, תחזור היום (רביעי) הפועל תל אביב להתאמן ותקיים שני אימונים. כך זה אצל ארז אדלשטיין. המאמן לא מוותר גם אחרי ניצחון גדול, וממשיך לעבוד קשה כדי לנסות ולשפר את קבוצתו. אחד מהתוצרים של העבודה הקשה הזאת זה החיבור המצוין שיש לרביב לימונד עם הקבוצה שהבסיס שלה כבר רץ 3 שנים ביחד.

"אני מרגיש שאני בכושר טוב מאוד, אני עובד קשה מאוד, וזה קשור גם לארז", אומר לימונד, שמוביל את טבלת מלך הסלים בליגה עם 19 נקודות בממוצע למשחק, בראיון לוואלה! ספורט יום לאחר הניצחון הגדול בדרבי. "מה שקורה פה לא קורה בהכרח בקבוצות אחרות, עובדים קשה גם על יכולת קבוצתית, אבל לא פחות גם על היכולת האישית. באים פעמיים ביום להתאמן, בבוקר על יכולת אישית ובערב עם הקבוצה. שיטת המשחק של ארז מאוד מתאימה לי אישית אבל נותנת כל כך הרבה הזדמנויות בתוך התרגילים שלנו. זה נותן לי הרבה הזדמנויות לקלוע ואני מנצל את זה עד עכשיו די טוב".

המנהלת תיזום פגישת פיוס בין הפועל ומכבי תל אביב

אורן יוסיפוביץ על הגולאסו של לימונד שסגר את הדרבי

האם שעון החול של בלאט כבר החל לתקתק בדרבי?

רביב לימונד הפועל תל אביב חוגג. ברני ארדוב
פורח באדום. לימונד חוגג בדרבי/ברני ארדוב

זו לא הפעם הראשונה שאתה מתאמן תחת ארז. עד כמה הפעם יש לו חלק בהצלחה האישית שלך ושל המועדון?

"פעם שעברה כשהייתי תחת ארז הייתי בן 19, מאוד צעיר. יש לו המון נגיעה בהצלחה שלי ושל הקבוצה. הוא שונה מכל המאמנים, קודם כל בשיטת המשחק. רוב הקבוצות בליגה משחקות פיק אנד רול ובידודים ואצל ארז זה הרבה בק דורים, חיתוכים, מסירות, תנועה בלי כדור, חסימות. כולם מעורבים במשחק, כולם משותפים ואתה בכלל לא חושב אם הזריקות שלך יגיעו או לא, כי אתה יודע שהם יגיעו מהשטף של המשחק, וכשהמאמן מנווט את המשחק ככה, זה נותן לך הרבה שקט ומביא אותך למקומות טובים שאתה יכול לקלוע באחוזים גבוהים ולשחק טוב ברמה גבוהה ולהיראות טוב".

לימונד עלה ביום שני לפרקט בהדר יוסף לדרבי תל אביבי ראשון שלו, וקלע 16 נקודות במשחק נהדר, כשהוא חתום על המהלך שגם סיים את הסיפור. "קשה מאוד לתאר את ההרגשה במילים, זאת חוויה רוחנית כשאתה רואה את כל האוהדים והדחיפה והאנרגיה שהם מקרינים מהיציע לתוך המגרש", מספר שחקן נבחרת ישראל על החוויה, "זה דוחף אותך כל הזמן ולא נותן לנוח לרגע אחד. זה היה דרבי ראשון, וחשבתי שיהיה המון לחץ והתרגשות, אבל להיפך - זאת הייתה הנאה אחת גדולה, ממש כיף גדול ל-40 דקות".

איך עצרתם את מכבי על 66 נקודות?

"התכוננו טוב מאוד לפיק אנד רול שלהם, שזה חלק חשוב מאוד מההתקפה שלהם, וגם לפוסט אפ של שחורציאניטיס ושון ג'יימס. שני דברים הללו היו המפתח שלנו למשחק ועמדנו בהם בצורה טובה, גם את השלשות שלהם כיסינו, וכמעט כל שלשה שלהם לא הייתה פתוחה והם היו ביום קליעה לא טוב. כל הדברים האלו ביחד גרמו לנו לתת יום של הגנה מדהימה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ארז אדלשטיין מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"הוא שונה מכולם". אדלשטיין/ברני ארדוב

מלבד המשמעות של הניצחון בדרבי, הניצחון של הפועל תל אביב היה הניצחון של הקבוצה שמסמלת את הישראליות מול קבוצה שנשמעות עליה ביקורות של איבוד הצביון הישראלי. במהלך השבוע אמר מנהל מכבי ניקולה וויצ'יץ': "ראיתי את הנבחרת הלאומית הקיץ והם לא נראו כל כך טוב, הישראלים או מי שחתום בקבוצה לא חשוב כמו התוצאה בסוף המשחק", מה שהכעיס רבים מאנשי הכדורסל, ביניהם אנשי הפועל תל אביב.

"כנראה שהניצחון אתמול היה התשובה לדבריו", מסכם לימונד וממשיך, "יש המון שחקנים ישראלים וכל שבוע מוכיחים את זה שחקנים בכל הקבוצות. השחקנים הישראלים הם האקס פקטור של כל הקבוצות בליגה, אתה רואה את זה במשחקים שקבוצות מנצחות ובמומנטומים של קבוצות. ברגע שהישראלים טובים אז הקבוצות מצליחות, וזה גם ככה אצלנו. ההנהלה שלנו מאוד רוצה לראות את הישראלים מובילים, והקהל מאוד אוהב לראות את הישראלים נלחמים ויש להם עם מי להזדהות ולהתחבר. הלוואי שנחזיר עטרה ליושנה עם סמלים ושחקנים ישראלים מובילים, ואני מקווה שהחוק התחיל את זה ושיהיו פה רק שלושה זרים עם רוב ישראלי בקבוצות ושאנחנו נוביל את הליגה. בסך הכל זאת הליגה שלנו".

כאמור, הפועל תל אביב חוזרת היום לאימונים לקראת המשחק המרכזי של המחזור הבא, נגד הפועל ירושלים, כשראשי המועדון חוששים מנפילת מתח לאחר משחק השיא בדרבי, "זה לא קל, אני בטוח שאחרי ניצחון גדול תהיה נפילת מתח קלה אבל אנחנו חייבים החל להתאמן חזק בשבוע הקרוב, כמו שהתכוננו לדרבי", ממשיך הגארד שגדל בנתניה, "עומדת מולנו קבוצה חזקה וטובה ונצטרך לעבוד קשה כדי לנצח גם את המשחק הזה".

היית בעונה שעברה מהמצטיינים בירושלים, והחליטו לא להמשיך איתך. יש לך מטען אישי לקראת המשחק?

"גם אני החלטתי לא להמשיך בהפועל ירושלים. האמת שאין לי משהו אישי להוכיח להם, זה משחק גדול עבורנו בליגה, משחק חשוב כדי לקחת ניצחון ולחזור לאיפה שאנחנו רוצים להיות בטבלה. יש המון אנשים בירושלים שאני אוהב אותם מאוד ומעריך אותם, ובשבילי זה עוד משחק בליגה ולא איזושהי נקמה, אני אף פעם לא מחפש את זה. רוצה להיות הכי טוב שאני יכול בכל משחק ולעזור לקבוצה שלי".

רביב לימונד שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
לא מחפש נקמה. לימונד במדי ירושלים/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully