וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "שני משחקי הליגה הקרובים קריטיים לעתידו של בלאט"

19.11.2013 / 17:48

מכבי תל אביב התאמנה באווירה קודרת אחרי ההפסד בדרבי, בלאט שטף את השחקנים: ”אתם מצפים שהשם 'מכבי' ישחק בשבילכם?”. בהנהלה כבר חושבים על זעזוע אפשרי. גודס: "מה נעשה, לא נצא מהבית?". ג'יימס: "ישנתי שעתיים בלילה"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

יממה לאחר ההפסד המשפיל בדרבי, ערכה הערב (שלישי) מכבי תל אביב אימון באווירה קשה. כתבתנו ורד כהן מסרה ששחקני מכבי ערכו בתחילת האימון אסיפת ווידאו ועברו על הטעויות שעשו. את נוהל החירום ניתן להרגיש היטב: גם בבוקר ערכו חלק מהשחקנים, בעיקר הצעירים שביניהם, אימון עם דיוויד בלאט.

עוזר מאמן מכבי תל אביב גיא גודס. קובי אליהו
מכיר את התחושה הזו באופן אישי. גודס/קובי אליהו
שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן. קובי אליהו
אווירה קשה. ריקי היקמן/קובי אליהו

דייויד בלאט שטף אמש את השחקנים כשכעס עליהם בחדר ההלבשה: "יש שחקנים כאן שבאים לשחק רק ליורוליג וללא רוח לחימה לליגה הישראלית ", הטיח בהם. "מה אתם מצפים? לעלות לפרקט והשם מכבי ישחק בשבילכם? תהיו אגרסיביים! תילחמו! תשחקו עם הלב". בסיום האימון הערב הוברח המאמן למכוניתו בכדי לא לפגוש את התקשורת.

עוזר המאמן, גיא גודס אמר לאחר האימון: "אני לא יכול לציין סיבה אחת בגללה זה קרה, או למה יש הבדלים ביו היורוליג לליגה הישראלית. קרה מה שקרה וזה לא היה צריך לקרות. קבוצה צריכה ללמוד מדברים קשים כאלה. לקחנו את מה שקרה אתמול לתשומת ליבנו. עשינו היום וידאו, עברנו על תיקון טעויות של המשחק מאתמול ושוחחנו בינינו. אנחנו קבוצה מקצוענית וצריכים להתקדם קדימה כדי שלא נחזור על אותן שגיאות".

כשנשאל כיצד הוא מרגיש אחרי ההפסד בדרבי, אמר גודס: "בתור אחד שמנוסה והפסיד באוסישקין דרבי, אני יכול להגיד שכשזה קרה לנו, שבוע לא היינו מסתובבים בעיר, היינו יורדים למחתרת. זה חלק מהספורט. אבל עד כמה שזה קשה לנו, וזה מאוד קשה, מה נעשה? נישאר בבית? ניכנס למיטה ונשים את השמיכה על הראש?".

השחקנים עצמם נראו נסערים ורובם סירבו להתראיין. קפטן מכבי תל אביב, שון ג'יימס היה היחידי שהסכים לדבר ואמר: ?ההרגשה אחרי לא נעימה. זה כואב, כולם מאוכזבים ועצובים. יש הרבה מילים לתאר איך מרגישים. למה יש הבדל ביכולת בין שתי הליגות? כי ביורוליג אנחנו עושים דברים אבל בליגה הישראלית אנחנו צריכים לשבת, להבין איך לנצח ולהתנהג כאילו זה היורוליג. ישנתי שעתיים בלילה. אם אתה לא נותן הכל לאוהדים שלך ומשחק בשבילם אז בשביל מי? אני מבין שאין אנרגיה למשחקים קטנים אבל אין תירוץ לעשות כאלה דברים לאוהדים שלנו. הכי נורא זה שכולם מבינים מה משמעות הדרבי ושאיכזבנו אותם?.

קפטן מכבי תל אביב שון ג'יימס. קובי אליהו
לא ישן בלילה. ג'יימס/קובי אליהו

אולי לראשונה בהיסטוריה, במכבי חוששים כעת יותר מהמשחקים של ימי ראשון, בזירה המקומית. בקבוצה מבינים שהמעמד המקצועי בליגה, כלפי פנים, פגוע. מכבי חיפה, הפועל ירושלים ואחרות מריחות דם וגם העונה גורל האליפות (וגביע המדינה) בסכנה. הפסד ליגה רביעי, כבר בשלב זה של העונה, מספר חסר תקדים עבור מכבי תל אביב, עשוי לחייב את ראשי הקבוצה לבצע זעזוע בקרב הצוות המקצועי.

ראשי המועדון צפויים להיפגש עם בלאט ולדרוש ממנו הבהרות נוספות באשר למצב הקבוצה, כמו גם ביחס ליכולת החלשה במיוחד שהציגה מכבי בדרבי.

"מצב הרוח רע מאוד, הדרבי הביא לאכזבה עצומה בקרב המנהלים", מספר מקורב לקבוצה, "כולם מבינים שיש בעיות קשות שקשורות לסגל ולהתנהלות. הפסד נוסף, במיוחד בליגה, לא יעבור בשתיקה". גם מנהל הקבוצה, וניקולה וויציץ' אמר אמש: "אין תירוצים ליכולת כזאת".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הוברח אל מכוניתו. בלאט/קובי אליהו

גורם: "משחקי הליגה הקרובים קריטיים לעתידו של בלאט"

היום, אצל הצהובים כבר מתחילים לעשות חושבים וגורם במועדון אמר לוואלה! ספורט: "שני משחקי הליגה הקרובים הם קריטיים עבור עתידו של דיוויד בלאט".

אף שהקבוצה לא משחקת כדורסל גדול מתחילת העונה ונקלעה למשבר מיד בראשיתה, ששת הניצחונות הרצופים שקדמו למפלה אמש בדרבי הותירו מקום לאופטימיות בקרב ראשי המועדון, אולם הפסד הליגה השלישי בשבעה מחזורים החזיר את הקבוצה למצב של משבר.

עד כדי כך שארבעת המשחקים הקרובים בכל המסגרות, כך לטענת בכירים בקבוצה, עשויים להשפיע על המשך דרכו של המאמן. מדובר במשחקי היורוליג מול קאחה לבוראל (בית) והכוכב האדום בלגרד (חוץ), אבל בעיקר משחקי הליגה מול הפועל אילת (בית) והפועל ירושלים (חוץ).

שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. קובי אליהו
טייריס רייס מגיע לאימון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully