וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הפילוג: שי האוזמן על הפסד מכבי תל אביב

29.10.2013 / 7:00

הפילוג במכבי תל אביב מוביל להפסדים מצטברים ולתירוצים לא ראויים. שי האוזמן מסכם מחזור כדורסל סוער עם מחמאות ל-MDE, הכינוי החדש של מאיר טפירו הבלתי מתכלה

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. לאחר הפסדים של מכבי תל אביב בליגה, נהוג לדבר בדיוק על זה. על ההפסד. אתם יודעים מה? בואו נתחיל הפעם דווקא עם המנצחת. עירוני נס ציונה עשתה הרבה דברים יפים מאז עלתה מהליגה הארצית ללאומית לפני שלוש שנים ועל כך מגיע קרדיט גדול ליניב מזרחי, היו"ר הכי צעיר בליגת העל. אבל ההחלטה המשמעותית ביותר שלקחו שם הייתה להחתים את מאיר טפירו.

נתחיל בנימה אישית. לפני ארבע עונות, בעונתה הראשונה בליגת העל, הוחלט במכבי אשדוד להחתים קודם כל את מאיר טפירו, לשנתיים. התגובות הראשונות (והאחרות) היו לועגות. בכל זאת, מדובר בסוס מת (שאז היה) בן 35. הסוס מת הזה הפך את אשדוד לקבוצת ליגת על ליגיטימית ולסגנית האלופה. עכשיו בואו נריץ 4 שנים קדימה. גם יניב מזרחי נכנס לאותה ההתלבטות. בכל זאת, הילד כבר כמעט בן 39 ודי, מתישהו זה יגמר. אז מזרחי (לא, לא שמעון) שמע את כל הקולות, הקשיב לכל היועצים - והחליט להחתים את מירו טפירו, לשנתיים. אפשר רק לקוות בשביל מזרחי שהוא דאג לסעיף באי-אאוט שמן לפני העונה השניה. כי הבנג'מין באטן הישראלי עוד עשוי לקבל את הטלפון המיוחל בקיץ הבא מקבוצת היורוליג הנכונה ולבקש להתיר את החוזה.

סביר להניח שלא כולם יודעים, אבל מאיר טפירו סובל מבעיית שמיעה קלה וסלקטיבית. מאחר שהוא יודע בדיוק איזה תרגיל הוא צריך בשבילו ובשביל הקבוצה ומכיוון שלא תמיד אפשר היה להגיד את אותו הדבר על חלק מהמאמנים שלו לאורך השנים, טפירו ידע לפעמים איך שלא לשמוע את הסימון השגוי מהספסל ולסמן את התרגיל שהוא רוצה. לתרגיל קוראים דאבל אלבו. רכז אחד עם כדור. שני גבוהים שנותנים לו שתי אופציות של חסימת פיק אנד רול משני הצדדים. שני גארדים שמחכים לזריקה בצד ולא מפריעים. טפירו בוחר את החסימה שנוחה לו ומשם כבר נותן לשכל לעבוד. אנחנו לא רומזים, חס וחלילה, שנדב זילברשטיין סימן תרגיל אחר, אבל אחרי שטפירו ניווט וניתב את הפיק אנד רולים והדאבל אלבוים לאורך כל המשחק, רק טבעי היה לראות אותו דופק שלשת יתרון ומהלכי ניצחון מאותו התרגיל בדיוק. לכל שחקן NBA גדול יש כינוי. אם טפירו היה שם, היו קוראים לו MDE. מאסטר אוף דה דאבל אלבו.

שחקן עירוני נס ציונה מאיר טפירו. יוסי ציפקיס
הכירו את MDE. טפירו/יוסי ציפקיס

2. ועכשיו למכבי. בחמישי האחרון שידרנו בוואלה את משדר הפרי גיים יורוליג שלנו, משחק מקדים. עמיתי אוהד גרינוולד הציג שם סטטיסטיקות שמוכיחות את מידת החשיבות של דווין סמית' למכבי. כנראה שהוא כיוון לדעת גדולים, מאחר שבראיון סיום המשחק בנס ציונה דיבר גם דיוויד בלאט על החיים הקשים ללא סמית'. דווין סמית' הוא שחקן מצוין ונכס למכבי תל אביב. אין על כך כל ויכוח. אבל הסיפור והתירוץ הזה לא פחות ממעליב ומביש. מכבי תל אביב הפסידה שניים משלושת משחקי הליגה שלה העונה וגנבה ממכבי חיפה ניצחון בנוקיה שלא הגיע לה. וזה לא הסיפור המדהים. הסיפור המדהים הוא שגם חולון, גם חיפה וגם נס ציונה שיחקו נגדה בינוני.

אם בעבר צריכות היו היריבות בשלולית להתפוצץ, להפציץ מבחוץ ולהשתגע, היום מספיק לקלוע 28% לשלוש (או 29% בשבוע שעבר) ושניים וחצי זרים מתפקדים כדי לתת למכבי תל אביב בראש. הליגה של השנה מרתקת ומעניינת עד כה, אבל גם חלשה ולא מרשימה ברמת היכולת והאיכות ועדיין מכבי הצליחה להפסיד לשתי קבוצות שאמורות לסיים את העונה במרכז הטבלה ומטה.

אפשר לנחש, אבל אי אפשר לדעת בודאות כיצד העונה הזאת תתקדם. סביר להניח שהצהובים יצאו מהמשבר. (כמעט) בטוח שמכבי גם תיקח את האליפות. כך או אחרת, כשבונים קבוצה טלאי על טלאי, תוך כדי ויתורים הדדיים בין שני מחנות יריבים ועוינים האחד לשני, זה אמור להיגמר בבכי. שחקן עבר ומאמן הווה ציטט לי פעם את אברהם לינקולן והסביר שבית מפולג בתוך עצמו לא יחזיק מעמד. הבית המפולג של מכבי תל אביב מצוי על בלימה כבר לא מעט זמן. לאורך זמן, אם הדרך הזאת לא תתוקן, הוא יקרוס.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. יוסי ציפקיס
הפילוג במכבי יוצר מצב בלתי אפשרי/יוסי ציפקיס

3. אנחנו משתדלים בדרך כלל להתעסק כאן בכדורסל נטו, אבל לא תמיד בהצלחה. שני דברים מהמחזור האחרון שאינם בהכרח מקצועיים דורשים התייחסות. נתחיל באלופה. במסגרת סדרת הפלייאוף נגד אילת בעונה שעברה ובהמשך להתפרעות אוהדים במשחק חוץ, תקף סגן יו"ר הקבוצה ארנון שירן בחריפות את אותם קופים ירוקים שליוו את הקבוצה שהם אוהבים עד לאילת. שירן הסביר שאותם אוהדים פוגעים בקבוצה ובשם המועדון ולכן צריך לעשות הכל כדי להרחיק אותם. הם הרי בסך הכל אוהדים ולא מספיק חשובים. אבל כשדונטה סמית', שחקן מרכזי בחיפה דופק להם אצבע משולשת מול הפרצוף, שם את הקבוצה ואת שם המועדון ללעג, מקלל ומבזה אותו – זה כבר בסדר. מכבי חיפה אולי קבוצה טובה, אבל מועדון היא לא. מועדון שמכבד את עצמו היה ממלא אחר מבוקשו של דונטה סמית' ומעיף אותו הביתה מיד לאחר שסיים לצייץ עצמו לדעת בטוויטר.

מתן חרוש, מאמנה הצעיר של מכבי ראשון לציון שימש בעברו כעוזרו של שרון דרוקר, גדול המרואיינים חסרי הדופק בהיסטוריה של הכדורסל המקומי. המאסטר של המניפולציות, התירוצים והנמכת הציפיות. ורואים שחרוש הצעיר למד היטב. בראיון סוף משחק ההפסד מול הפועל תל אביב, פרש חרוש את משנתו והבהיר שהקבוצה שלו עדיין לא בקצב. וכדי שהיא תיכנס לקצב, ידרשו לכתומים "כמה חודשים טובים". כמה חודשים. טובים. במילים אחרות, אל תצפו ממנו לשום דבר עד פברואר בואכה חודש ניסן. אם ככה באמת חושב מאמנה של הקבוצה, אסור היה לו לקחת את הג'וב ואסור היה ליו"ר הקבוצה למנות אותו. החמאנו כאן בעונה שעברה למתן חרוש שהפגין לויאליות והתפטר ממשרת עוזר המאמן לאחר שמאמן הקבוצה אפי בירנבוים פוטר. נקווה שהיושרה של חרוש תגבר על האינסטינקט הנרכש למכור לנו לוקשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully