וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו: "לא אוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה"

שחקן נבחרת ישראל התייחס לשיחה הקבוצתית שערכו השחקנים אחרי ההפסד לאוקראינה, בה הוחלט לצאת לדרך חדשה. בישראל מאמינים שניתן לנצח את בלגיה וגרמניה ("נתאבד במגרש. הקב"ה רצה שתהיה לנו עוד הזדמנות") ועדיין להגיע לסיבוב השני ביורובאסקט. אור שקדי מדווח מסלובניה

צילום: אור שקדי עריכת וידיאו: יותם בן דוד

ההפסד לאוקראינה שלשום (חמישי) היה מבחינת שחקני נבחרת ישראל מכה כואבת. שחקני הנבחרת לא חלמו על אפשרות לפתוח את אליפות אירופה עם שני הפסדים, והמצב היה נראה רע, אפילו על סף קטסטרופה. בעוד המאמן אריק שיבק הסתובב בין גופי התקשורת השונים, ניפק יניב גרין את המשפט שאולי ישנה את פני הדברים בנבחרת: "כשמפסידים אז כל החרא צף". המאמן הלאומי שמע את זה מהתקשורת ולא ידע איך להגיב באותם רגעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולי התקשורת בין השחקנים תשתפר, ואיתה גם יגיעו התוצאות הטובות/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצוות המקצועי צפה במשחק בין בלגיה לגרמניה, והמאמן גיבש דרך פעולה, הוא יבקש מהשחקנים לנסות להתלכד. בחזרה בבית המלון הוא כינס את הנבחרת, וביקש מהם לדבר בינם ובין עצמם בשיחה קבוצתית, בדיוק כפי שעשה אחרי ההפסד לאסטוניה בשנה שעברה במוקדמות. שיבק יצא מהחדר והשחקנים החלו לדבר. היו חילופי האשמות קלים, אבל בעיקר התקבלה ההחלטה לנסות ולהראות כמו נבחרת, גם אם יש יחסים לא טובים. עומרי כספי הציע לקחת אחריות על עצמו, לספוג את האש, וכך עשה אחרי ההפסד לצרפת אמש.

"אני לא אוציא דברים מחדר ההלבשה", אמר ליאור אליהו לאחר ההפסד, "יש דברים שנשארים בינינו, לא אוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה, דיברנו ומכאן אני מקווה שנצא לדרך חדשה". אותה הדרך, לה מקווה אליהו, היא שחזור של המוקדמות משנה שעברה, אז ישראל חיברה שישה ניצחונות בשבעת המשחקים הבאים, בדרך לעלייה. "יש לנו 80 דקות מכריעות מבחינתנו עכשיו, הקב"ה רצה שתהיה לנו עוד הזדמנות אז אני מקווה שניקח אותה בשתי ידיים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן נבחרת ישראל ליאור אליהו. AP
"נבוא להתאבד על המגרש ולעשות כל מה שאנחנו יכולים". אליהו/AP

אגב, גם אמש, במהלך משחק ההפסד נגד צרפת לא נרשמה רגיעה בנבחרת, למרות שהלחץ היה נמוך יותר. למרות אנרגיות טובות בפתיחה, ישראל התפרקה בתחילת המחצית השנייה והמשחק נגמר. המהלך ששינה את המשחק הגיע חצי דקה למחצית, כשרביב לימונד עזב את טוני פארקר ובא לעזרה, מה שהוביל לשלשה של כוכב סן אנטוניו, וליתרון 9 במחצית. שיבק גער בלימונד ושלח אותו לספסל, אך בהמשך החזיר אותו. ברבע השלישי כבר ראינו חילופי דברים בין ליאור אליהו לעומרי כספי על מהלך התקפי שהסתבך, אך בנבחרת ניסו להבהיר אמש שמדובר בדברים שקורים במהלך משחק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למרות אנרגיות טובות בפתיחה, ישראל התפרקה מול צרפת. כספי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועכשיו, נבחרת ישראל יכולה עוד לעשות את זה ולעלות לשלב השני. כל מה שהנבחרת צריכה לעשות זה לנצח מחר (22:00, ספורט 5) את בלגיה ואת גרמניה ביום שלאחר מכן, ולקוות שהגרמנים ינצחו את הבריטים ושצרפת תנצח את בלגיה במשחק האחרון של הבית. ניצחון של בלגיה על צרפת יגמור את הסיכוי של ישראל, וכך גם ניצחונות של בריטניה על גרמניה ואוקראינה. אם בריטניה תנצח רק את גרמניה, ישראל תצטרך לנצח את בלגיה ב-5 נקודות ויותר, וכמובן גם את הגרמנים.

שיבק אמר אמש כי הנבחרת נמצאת במצב המנטלי המתאים כדי לנצח את שני המשחקים הללו, בעיקר אחרי השיחה שלשום. אלא שמלבד דברים מנטליים צריכים לנצח גם בכדורסל, והיום ומחר תערוך הנבחרת שני אימונים, הראשון לא באולם המשחק, כדי להתכונן לבלגיה בצורה המיטבית. הבוקר קיבלו השחקנים זמן חופשי, אותם הם צפויים לנצל לסיבוב קצר בלובליאנה וקניות במרכז הקניות הענק שנמצא סמוך לבית המלון שלהם. בשעות אחר הצהריים יצפו בווידאו של הבלגים, להם הפסידו 77:59 בטורניר ההכנה באנטוורפן.

"אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לנצח את שני המשחקים, גם את גרמניה וגם את בלגיה", אמר אליהו בהתייחס למשימה שנשארה לנבחרת, "ברור שהן נבחרות טובות ומשחקות טוב, גרמניה ניצחה את צרפת לפני יומיים. נבוא להתאבד על המגרש ולעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי לנצח את המשחקים הבאים ולתקן מה שעשינו".

יותם הלפרין נבחרת ישראל מול ננדו דה קולו צרפת. AP
הסיכוי נמוך אך קיים. הלפרין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully