וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: ישראל הובסה 82:63 על ידי צרפת

הנבחרת הציגה קצת לחימה, לשם שינוי, אבל מול פארקר וחבריו זה ממש לא הספיק. כספי, אוחיון והלפרין שוב אכזבו. למרות הכל, נצחונות על בלגיה וגרמניה עוד עשויים לשלוח אותנו לשלב הבא

צילום: אור שקדי עריכת וידיאו: יותם בן דוד

נבחרת ישראל רשמה הערב (שישי) את הפסדה השלישי ביורובאסקט 2013, ובכל זאת שמרה על סיכוי להעפיל לשלב הבא. אחרי ההשפלות מול בריטניה ואוקראינה אריק שיבק ושחקניו הציגו מעט לחימה, לפרקים, אך זה לא הספיק מול צרפת האימתנית, שניצחה 63:82 בלי בעיות מיוחדות. מחר תנוח הנבחרת לפני צמד המשחקים האחרונים מול בלגיה וגרמניה ותוכל לעסוק בחישובים שעשויים להעניק לה כרטיס לשלב הבא, אך דבר אחד ברור: ללא יכולת משופרת, אף תוצאה לא תושיע אותנו.

החדשות הטובות: הפסדים לגרמניה ובריטניה במשחקים המקבילים

שחקן נבחרת ישראל יניב גרין מול שחקן נבחרת צרפת טוני פארקר. AP
לא כוחות. גרין מול פארקר/AP

לשם שינוי, הההתחלה של ישראל הערב דווקא היתה טובה. שיבק שוב בחר לפתוח ללא יותם הלפרין וליאור אליהו, ושחקניו הראו לחימה שממש לא אפיינה אותם בצמד המשחקים הראשונים של הטורניר, ולא נתנו לצרפתים העדיפים לברוח. אלא שזה לא החזיק הרבה זמן. היתרון הענק של אלכסיס אג'ינסה בצבע (10 נקודות בחמש הדקות הראשונות) ויכולת מצוינת של טוני פארקר הבלתי ניתן לעצירה (12 נקודות ו-7 אסיסטים, בלי דקות מרובות במחצית השניה) בכל זאת העניקה לצרפת מרווח ביטחון מסוים, שברבע השלישי צמח עד יתרון בן 19 נקודות. ברגע הזה, פחות או יותר, קיבלנו גארבג' טיים אחד ארוך, כשהמאמן הצרפתי וינסנט קולה ניצל את ההפרש הגדול כדי להעניק לכוכביו מנוחה - אף שחקן מהמנצחת לא שיחק יותר מ-23 דקות הערב.

עם כל הכבוד לפתיחה הסבירה, כמעט כל הבעיות של שני המשחקים הראשונים חזרו גם הערב: שיבק שוב ניסה אינספור חמישיות שונות, יותם הלפרין (5 נקודות, 2 מ-7 מהשדה) ויוגב אוחיון (0 נקודות, 0 מ-4 מהשדה) שוב לא ממש הופיעו, ועומרי כספי שוב אכזב (3 מ-8 מהשדה), כשאסף את מרבית הנקודות שלו (14 בסך הכל) בגארבג' טיים. אם ממש חייבים לציין איזו נקודת אור, יהיו אלה אליהו (14 נקודות) ורביב לימונד (9).

אז מה צריך לקרות כדי שישראל בכל זאת תעפיל לשלב הבא? קודם לכן, לנצח את בלגיה וגרמניה. במקביל, הנבחרת תקווה שצרפת לא תמעד מול הבלגים, ושבריטניה לא תנצח במשחקיה הנותרים. אם הבריטים ינצחו את גרמניה ביום ראשון, ישראל תצטרך לנצח את בלגיה בהפרש של 5 נקודות או יותר. תוסיפו לזה ניצחון על גרמניה במשחק שינעל את שלב הבתים ביום שני, וקיבלתם כרטיס נכסף לשלב השני של יורובאסקט 2013. פשוט, אה? על הנייר הכל אפשרי, אבל לצערנו, כבר ראינו מה הנייר הזה שווה בימים האחרונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן נבחרת צרפת ניקולא באטום מטביע מול ישראל. Thanassis Stavrakis, AP
תמונה מייצגת. באטום מטביע בקלילות/AP, Thanassis Stavrakis

מהלך המשחק

רבע ראשון:

אריק שיבק שוב ביצע שני שינויים בחמישייה, ופתח הפעם עם יוגב אוחיון, רביב לימונד, עומרי כספי, אלישי כדיר ויניב גרין. מנגד, עלו טוני פארקר, מיקאל ג'לאבל, ניקולה באטום, בוריס דיאו ואלכסיס אג'ינסה. כספי צלף שלשה סוף סוף והעלה את ישראל ליתרון 2:3, אך אג'ינסה ענה עם עשר נקודות והטיס את צרפת ל-3:12. הלפרין צימק מחוץ לקשת ל-12:8, אך ג'לאבל ונאנדו דה קולו המצוין קלעו גם הם לשלוש, ובתום הרבע הראשון הראה לוח התוצאות 14:20 לטריקולור.

רבע שני:

ההגנה הישראלית המשיכה להיראות טוב, אליהו סיפק שתי חטיפות בפתיחת הרבע, ולאחר שהלפרין וניצן חנוכי בזבזו הזדמנויות לנגוס ביתרון, עשה זאת אליהו - עם נקודות ישראליות ראשונות במתפרצת באליפות (!) - וצימק ל-20:18. דיאו קבע 18:26, אולם ישראל לא ויתרה וגרין הוריד ל-28:23. פארקר ובאטום חברו לאלי-אופ יפהפה, כספי החטיא שלשה חופשית מהפינה, ופארקר ניצל זאת כדי לתפור שש נקודות רצופות - סל ועבירה ולאחר מכן שלשה - ולהעניק לנבחרתו יתרון 29:38 עם הירידה לחדרי ההלבשה. פארקר ואג'ינסה סיימו את המחצית כקלעים המובילים עם 10 נקודות כל אחד, אליהו קלע 8 לישראל, כשכדיר היה הבא בתור בעמודת הנקודות עם 4. קבוצתית, הנבחרת קלעה 36 אחוז מהשדה ו-25 אחוז מחוץ לקשת, ושוב סיפקה יותר איבודים (8) מאסיסטים (7).

רבע שלישי:

שני איבודי כדור רצופים של הכחולים ושלשות של דה קולו ובאטום סייעו לטריקולור לפתוח יתרון שיא - 29:46. פערי הרמות הגדולים המשיכו לעשות את שלהם, הרוח החלה לצאת מהמפרשים הישראלים, וההפרש צמח עד 37:57. שיבק הוריד את כספי החלש לספסל, באטום סיים אלי-אופ מהדהד נוסף, ולרבע המכריע עלו הצרפתים הרגועים ביתרון 43:65.

רבע רביעי:

צרפת המשיכה לחדור בקלות את ההגנה הישראלית ושבע דקות לסיום הוליכה 50:70. לימונד, כספי ואליהו הצליחו לצמק ל-59:74, ארבע דקות לסיום, אך לא יותר. זה נגמר ב-63:82 מוחץ לטריקולור, שבניגוד אלינו, עושים צעד גדול אל עבר השלב הבא.

שחקן נבחרת ישראל יוגב אוחיון מול שחקן נבחרת צרפת יוהאן פטרו. Thanassis Stavrakis, AP
עדיין לא הופיע לטורניר. אוחיון/AP, Thanassis Stavrakis

סטטיסטיקה אישית

קלעו לישראל: ליאור אליהו 14 (6 מ-11 מהשדה, 5 ריבאונדים, 3 חטיפות), עומרי כספי 14 (3 מ-8 מהשדה), רביב לימונד 9 (4 איבודים), אלישי כדיר 6, יותם הלפרין 5 (2 מ-7 מהשדה), אפיק ניסים 5 (1 מ-7 מהשדה), יניב גרין 4, עידו קוז'יקרו 4 (5 עבירות, 13 דקות), גיא פניני 2, יוגב אוחיון (18 דקות) וניצן חנוכי (5 דקות) שותפו ולא קלעו.

קלעו לצרפת: אלכסיס אג'ינסה 13 (6 ריבאונדים, 17 דקות), טוני פארקר 12 (7 אסיסטים, 22 דקות), יוהאן פטרו 10, ניקולה באטום 9, בוריס דיאו 8, נאנדו דה קולו 8, תומאס הוארטל 5, מיקאל ג'לאבל 5, אנטואן דיו 4, צ'ארלס קהודי 4, ג'ופרי לוברן 3, פלורן פייטרוס 1.

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים מהשדה: ישראל 41 (19 מ-40), צרפת 57 (26 מ-42)

אחוזים ל-3: ישראל 25 (4 מ-16), צרפת 43 (6 מ-14)

אחוזים מהעונשין: ישראל 93 (13 מ-14), צרפת 85 (12 מ-14)

ריבאונדים: ישראל 23 (5 בהתקפה), צרפת 35 (8 בהתקפה)

אסיסטים: ישראל 14, צרפת 21

חטיפות: ישראל 9, צרפת 6

חסימות: ישראל 0, צרפת 0

איבודים: ישראל 15, צרפת 17

יותם הלפרין נבחרת ישראל מול ננדו דה קולו צרפת. AP
פערי הרמות היו גדולים מדי. דה קולו עוקף את הלפרין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully