וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כספי: "האחריות היא עליי. הדברים לא מתחברים לנו”

הנבחרת רשמה עוד הפסד ביורובאסקט, הפורוורד מנסה להתנחם: ”אלמד מזה”. שיבק: ”שני ניצחונות ואנו יכולים לעלות”

צילום: אור שקדי עריכת וידיאו: יותם בן דוד

נבחרת ישראל אמנם רשמה הערב (שישי) את הפסדה השלישי ביורובאסקט, אבל עדיין מאמינה ביכולתה להעפיל לשלב 12 האחרונות. הבחורים של אריק שיבק הובסו 82:63 על ידי צרפת, אבל לראשונה בטורניר הם הראו רוח לחימה. עומרי כספי וליאור אליהו סיפקו 14 נקודות כל אחד, ואחרי יום חופש אחד הם יפגשו את בלגיה ולאחר מכן את גרמניה בכדי לנסות ולהעפיל לשלב הבא.

נבחרת ישראל הובסה 82:63 על ידי צרפת

חדשות טובות לישראל: בריטניה וגרמניה הפסידו

מאמן נבחרת ישראל אריק שיבק. Thanassis Stavrakis, AP
"כשאתה משחק נגד יריבה כזו, אסור לך לעשות טעויות וכשאתה עושה אתה משלם". אריק שיבק/AP, Thanassis Stavrakis

אריק שיבק, מאמן הנבחרת, אמר בסיום: המאמן אריק שיבק סיכם: "אני חושב שהטורניר מתקדם והנבחרת התקדמה, אנחנו כל הזמן מנסים לעשות דברים, אם זה באימונים ואם זה בשיחות אישיות וקבוצתיות שהתקיימו גם אתמול, אנחנו כל הזמן עובדים ולא נחים. אני יודע שמבחוץ זה נראה לפעמים כך או אחרת, אבל מבפנים אנשים מאוד מאוד לוקחים ללב ומאוד רוצים לנצח. לפעמים דברים לא הולכים, גם לעשות צעד וחצי ואתם רואים את זה על המגרש, פתאום אפילו לשחקנים גדולים זה נהיה קשה. אני חושב שעשינו כל מיני שינויים קטנים והדברים האלה באו לידי ביטוי היום. זה לא נכון להגיד שעלינו מולם בלי לחץ, כי כולנו מאוד רצינו לנצח היום. מול נבחרת כזו אסור לך לטעות, הצלחנו מתוך 40 דקות לשחק 20 בסדר ואז איבדנו ריכוז ופתאום זה 15-18 הפרש ולחזור מול נבחרת כזו, עם רכז כזה, מכזה הפרש זה קשה מאוד".

למרות הכול, המאמן נותר אופטימי: "בטורניר האחרון בליטא היינו ב-3:0 וניצחנו את שני המשחקים האחרונים נגד איטליה ונגד לטביה. אז ידענו שאין לזה כל כך משמעות פרט למיקום, אבל זה לא קל לבוא אחרי שלושה הפסדים, ונכון ששיחקנו אז מול שמות גדולים כמו נוביצקי, פארקר, תאודוסיץ' וכו'. הפעם יצא לנו שאנחנו ב-3:0 והעברתי לשחקנים באחד המסרים שלי אליהם בסוף המשחק שכאחד שמאמין באלוהים, תודה לאל שהגענו למצב שאנחנו עדיין בידיים של עצמנו. אנחנו יודעים שאם נשחק 80 דקות ונסמן שני וי, אנחנו נעלה שלב. מנטאלית, אנחנו היום בשלים לבוא למשחקים האלה הרבה יותר טוב".

שיבק כבר חושב על המשחק הבא: "שחקנים הם לא טיפשים ויש להם ניסיון, הם מבינים נגד מי שיחקנו ומבינים ששיחקנו סביר ובחמש דקות זה ברח. אני הרגשתי שהם כן יוכלו להרים את הראש במשחקים הבאים. נבחרת בלגיה מאוד קשוחה ויש לה שלושה שחקנים בליגה הספרדית, הם שומרים חזק ואגרסיבי והם נבחרת מאוד רעבה. כל המדינה שם מאוד רעבה, כי בלגיה לא הייתה באליפות אירופה הרבה שנים ובאליפות הקודמת הם עשו 5:0 ופתאום הם עם שני ניצחונות. הגיעו הרבה אוהדים ואנחנו הולכים לפגוש נבחרת קשוחה. במשחקים מהסוג הזה נחישות ומלחמה לא פחות חשובה מהטקטיקה. אני חי עם השחקנים כל הזמן, דוחף, גוער ומלמד ואני חושב שלאט לאט העסק מתחבר, קרתה לנו תקלה במשחק הראשון שהשפיעה עלינו בהמשך. אני לא בורח מזה, המשחק הראשון היה תקלה וטורניר זה עניין של מומנטומים ואין לי ספק שיכול להיות שניצחון במשחק הראשון היה עוזר לנו במשחק השני".

על עזיבתו של אלכס טיוס הוא אמר: "טיוס נפצע באיטליה, חזר לארץ ועבר טיפולים והכל נעשה בתיאום עם הצוות הרפואי של הנבחרת ושל הקבוצה שלו. הוא עבר אימון בשבוע שעבר, לאחר מכן עשה אימון אישי איתי ועם מאמן הכושר יורם מנחם וקיבלנו אור ירוק והוא עשה אימון אישי של שעה ועשר דקות. אתמול ראיתם מה אנחנו מקבלים מאלכס טיוס בשלוש דקות שהוא היה על המגרש ולא פשוט לוותר על שחקן כזה. הוא ביקש להתחלף וחשבתי שזה מעייפות, אבל הוא אמר שכואב לו בירך, במקום שהיה לו את הקרע. ידענו מהרופאים שיכאב לו, אבל הוא אמר שיש לו כאב נוסף. השחקן הרגיש ואמר שהוא לא מסוגל לתת או לשחק ולכן החלטתי שישוחרר ואני מאחל לו שיהיה בריא. אלכס הוא בחור זהב, חבל שזה קרה כי הוא חסר לנו מאוד ונשארנו עם 11 שחקנים ובלי מתאזרח, אבל אלה דברים שקורים".

ליאור אליהו: "התחלנו טוב ושיחקנו טוב במחצית הראשונה. שיחקנו לא טוב ברבע השלישי ומול קבוצה גדולה כמו צרפת זה לא מספיק".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מי שלא יכול לחיות עם ביקורת כנראה לא נמצא במקום הנכון". עומרי כספי מול באטום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עומרי כספי נראה היה מדוכדך בסיום, ואמר: "היה חוסר ריכוז בתחילת המחצית השנייה, הם עשו ריצה טובה. הם מענישים אותך מאוד מהר וככה המשחק ברח.

הפורוורד ניסה להסביר את הסיטואציה שנוצרה: "יש הרבה לחץ בנבחרת, זה ברור. אנחנו מנסים להתנתק מזה כמה שאפשר, אבל למי שיש בעיה עם ביקורת, עם איך ששיחקנו במשחקים הראשונים, לא צריך להיות פה. זה חלק מהמשחק וחלק מטורניר. לא שיחקנו טוב, זו עובדה. נשארו לנו עוד שני משחקים, בשביל הגאווה שלנו צריך לנצח, לא משנה אם נעלה או לא. אנחנו מנסים, לא הולך, זה ברור".

לגבי היכולת הירודה שהוא מציג עד כה אמר כספי: "אני מנסה למצוא את הקצב שלי. אני לא בקצב של המשחק כרגע, אני צריך יום או יומיים לחשוב על מה שקורה. ההתרגשות במשחק הראשון פגעה בקצב שלי, אני לפעמים מנסה להיכנס לקצב של המשחק בכוח. אני עומד על השלשה לבד והכדור לא נכנס, מחטיא צעד וחצי. אני אלמד מזה. אין סיבה שאנחנו ואני נשחק ככה. כאחד המנהיגים בנבחרת הזאת, אם אני משחק סביר, אנחנו כבר ב-0:2 ואפילו היום אנחנו יכולים לעשות את זה. האחריות היא בראש ובראשונה עליי. אין סיבה כי בשלוש השנים האחרונות אנחנו משחקים נפלא כנבחרת וניצחנו נבחרות טובות מאנגליה ואוקראינה. לא סיפקתי את הסחורה בשני צידי המגרש ואצטרך ללמוד מזה. אני בן 25, זה אליפות אירופה ראשונה שלי, כשיקראו לי לבוא, אני אגיע. אז יהיו לי עוד אליפויות אירופה".

כספי המשיך: "גם לתקשורת יש חלק לא קטן מהמצב של חלק השחקנים. אני לא מעביר ביקורת על הביקורת של התקשורת. אנחנו מקצוענים וצריכים ללמוד מזה. צריך לדעת לקבל את הצד השני, קיבלתי ביקורות טובות וביקורות לא טובות, זה חלק מהמשחק".

לקראת ההמשך הוא סיכם: "צריך לנוח, לנקות את הראש, כל השחקנים. יש לנו חצי יום לנוח. אין סיבה שזה לא יקרה, אנחנו צריכים לבוא מול בלגיה, שהיא נבחרת קשוחה ולא מוכשרת מאוד התקפית, צריכים לנקות את הראש קצת. בסך הכל יש הרבה לחץ על הנבחרת, אני אמרתי לשחקנים שאני לוקח הרבה מהאחריות עליי, אני לא משחק את הכדורסל שלי מלפני שנה. אני מסתכל בראש ובראשונה על עצמי, וכל אחד צריך להביא את עצמו בצורה הכי טובה שיש. יש לנו עדיין סיכוי, לצערי היום דברים לא התחברו".

יותם הלפרין נבחרת ישראל מול ננדו דה קולו צרפת. AP
"יריבה שתמיד נלחמת". דה קולו מול הלפרין/AP

מאמן צרפת, וינסנט קולט: "אני מכיר את ישראל וזו יריבה חכמה שתמיד נלחמת. בהיסטוריה של הכדורסל הצרפתי תמיד קשה מול ישראל וידענו שהמשחק חשוב לשתי הנבחרות. הגענו מוכנים והיינו מאוד רציניים. ברגע שהכנסנו את הכדורים לצבע היתרון שלנו בא לידי ביטוי ויכולנו לייצר סלים קלים. במחצית הראשונה כדררנו יותר מדי וישראל חזרה למשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully