וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בשבילו, בשבילכם: מכבי תל אביב היתה חייבת להשאיר את דרק שארפ

4.8.2013 / 7:32

מכבי תל אביב היתה חייבת להשאיר את דרק שארפ - אם לא כעוזר, אז בכל נישה אחרת, כיאה לסמל הענק שהיה ולמועדון שמתיימר לראות בכוכבי העבר שלו ערך עליון. שי האוזמן קרא את הראיון של שחקן העבר בוואלה! ספורט, וגילה קבוצה שלעולם לא תהיה מנצ'סטר יונייטד

קובי אליהו

בווידאו: ראיון הפרישה האופטימי של שארפ מכדורסל לפני שנתיים

מרבית הטורים של כותב שורות אלה בוואלה! מתייחסים למשחקים או אירועים שהתרחשו או מתרחשים בעולם הכדורסל. הראיון/ בלוג שנערך שלשום בוואלה! עם דרק שארפ, אקס מכבי תל אביב, הוא לא פחות מאירוע. לא פשוט להודות בזה, וזה אפילו עולה בדמים, אבל אוהד גרינוולד עמיתי סיפק לי כגולש חתיכת טקסט יוצא דופן ומטלטל. כאשר צפות מחלוקות או עימותים בין שני גורמים שונים בשלולית המקומית, קשה להבחין בין צדיק לבין רשע. נאמר זאת בעדינות - רובם אינם צדיקים ובכל מקרה אף פעם לא מדובר על שחור מול לבן. הפעם, באופן מושכל, אנחנו נבחר באופן ברור ונצביע על צד אחד שהוא בעינינו האשם. וצד אחד שראוי ליחס שונה לחלוטין. הצד שפעם אמרו עליו שכולם צריכים לשאוף להיות כמוהו. בי לייק דרק.

דרק שארפ בראיון בלעדי: "ציפיתי שמכבי תהיה שם בשבילי"

הבלוג של אוהד גרינוולד עם האמת הכואבת על עזיבת דרק שארפ

דרק שארפ עוזר מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
ככה נפרדים מאחד הסמלים הגדולים אי פעם? שארפ/קובי אליהו

עבור לא מעט אוהדים של קבוצות יריבות (בארץ) דרק שארפ הוא לא פחות מפרובוקטור ופלופר בזוי. עבור לא מעט אוהדים של מכבי תל אביב, אם ניתן להבין בין השורות, הרי שהמתאזרח הוותיק הפך לפתע ליצור חמדן ופאתטי שיורק לבאר ממנה שתה. עבורי, דרק שארפ אמור להיות ה-סמל של מכבי תל אביב בעידן המודרני. לא אליהו, לא הלפרין, לא פניני ואפילו לא קטש. עזבו מכבי תל אביב, הוא צריך להיות ה-סמל של הכדורסל הישראלי. הוא ה-ג'ו דימאג'יו, ה-לארי בירד, ה-וויין גרצקי. מצד שני, מאחר שאין מקום להשוואה ברמת הכישרון, אז אולי הוא ה-פול סקולס. אותו לוחם, ווינר ונטול אגו שמזוהה לחלוטין עם המועדון ומוכן להקריב את גופו ואת האגו שלו למען הצלחת הקבוצה. אבל דרק שארפ לא יכול להיות פול סקולס, כי אחרי שהג'ינג'י של מנצ'סטר יונייטד פרש מהמשחק סופית בתום העונה האחרונה ואחרי שהוא דחה את הצעתו של המנג'ר החדש להצטרף לצוות המאמנים, הגיב דיוויד מויס ואמר שהמועדון ימתין בסבלנות עד שסקולס יסיים לנוח ולבלות זמן עם משפחתו. כשסקולס יהיה מוכן, תחכה לו המשרה בצוות האימון של השדים האדומים. יונייטד אמרו לסמל שלהם שהכל תלוי רק בו והם יקבלו אותו בזרועות פתוחות (וארנק פתוח, מן הסתם) כשהוא יהיה מוכן. לא בדיוק מה שקרה לבסוף עם שארפ.

אז עוד לפני הראיון המדהים לכשעצמו עם הקפטן הצהוב לשעבר, צריך לומר את הדברים בצורה ברורה. אסור היה למכבי תל אביב לתת לשארפ ללכת הביתה. לא יודע מה רמתו כעוזר מאמן ולמה מלכתחילה הוא שובץ לתפקיד הזה. מכבי הייתה חייבת למצוא לו נישה – ושכר, כדי לא לאבד אותו ואת כל החבילה שהוא מביא איתו לארגון. הכריזמה, הנסיון, הצניעות, הווינריות, המסורת. הכל. בכל הכבוד הראוי, הטיעון של התקציב לא יכול להחזיק מים. למכבי היה מספיק כסף כדי לשלוף משום מקום את ניקולה וויצ'יץ ולייצר עבורו תפקיד עם הגדרה מפותלת של מנהל מקצועי בתחפושת של מנהל קבוצה, שאחראי על אימון גבוהים וקשר עם סרבו-קרואטיה, או משהו בסגנון הזה. אגב, מינוי ראוי לכל הדעות (רק בלי ההתייפייפות המיותרת בהגדרת התפקיד. וויצ'יץ' נראה כמו מנהל מקצועי מצוין למועדון ולא צריך לפחד מלומר זאת בפה מלא). אבל אם יש תקציב יש מאין עבור הנישה החדשה הזאת, חייב להיות תקציב עבור שארפ. לא מתאים כעוזר מאמן? אז אין מתאים ממנו להיות מנהל קבוצה. יש כבר מנהל קבוצה אחר? תמצאו לו את הנישה שמתאימה לו. לא בשביל דרק שארפ. בשביל מכבי תל אביב. לאורך השנים ידעה מכבי לפתור בעיות סבוכות יותר.

שחקני מכבי תל אביב לשעבר, ניקולה וויצ'יץ' עם דרק שארפ. ברני ארדוב
למכבי היה מספיק כסף כדי לשלוף משום מקום את ניקולה וויצ'יץ ולייצר עבורו תפקיד עם הגדרה מפותלת של מנהל מקצועי בתחפושת של מנהל קבוצה, שאחראי על אימון גבוהים וקשר עם סרבו-קרואטיה, או משהו בסגנון הזה. זה שבא וזה שהולך/ברני ארדוב

שארפ אמר לגרינוולד לא מעט דברים ששווים התייחסות. בין היתר, הוא הבהיר שוב לכל מי שלא מוכן לשמוע או להאמין, שתהליך קבלת ההחלטות המקצועיות במכבי מקולקל. שנושא החתמת השחקנים לא מתנהל בצורה נכונה. שדיוויד בלאט לא זוכה לקבל את הכבוד המגיע לו מההנהלה שלפחות פורמאלית נותנת בו אמון ומחתימה אותו לחוזים ארוכי טווח. ושלא יובן לא נכון – גם בטורים הללו נשמעו ביקורות חוזרות ונשנות על אופן התפקוד והאימון של דיוויד בלאט. אבל אם מכבי תל אביב החליטה שזה המאמן שלה – היא צריכה לתת לו לעבוד. אם היא לא מאמינה בו- וגם זה בסדר, היא צריכה לתת לו ללכת.

כתבנו לפני כמה ימים על אובדן הדרך של מכבי תל אביב. זו הרי לא הפעם הראשונה שמכבי נפרדת בצורה לא מספיק מכובדת מכוכבי עבר. הטענות של דורון ג'מצ'י בעניין הזה, למשל, מוכרות לכולם. והוא כמובן שלא היחיד. הפעם הזו צורמת במיוחד, אפילו מבלי להתייחס לתגובה הלא פורמאלית של הצהובים שניתנה בהמשך לראיון, ובו בעיקר הטילה בקפטן שלה לשעבר רפש.

סגנית האלופה צריכה להחליט מה היא רוצה להיות כשהיא תהיה גדולה. מה באמת חשוב לה. בין כל הדיבורים חסרי המשמעות על צביון, דרך ומסורת, ניקרה בפניה הפעם (עוד) הזדמנות להנציח ולשמר את גדול הפייטרים ששיחקו בשורותיה. את האב טיפוס של מה שהאוהדים שלה רוצים לראות ומה שכל הנהלה שפויה חייבת לסמן לעצמה כמטרה. גם הפעם, הוכיחה ההנהלה של האימפריה הצהובה שאותה מעניינים דברים אחרים. ואולי היא לא יודעת מה באמת חשוב עבורה. ואולי היא פשוט לא מספיק חכמה או רגישה.

שלט הוקרה לקשר מנצ'סטר יונייטד, פול סקולס. Alex Livesey, GettyImages
מישהו מסוגל לדמיין את מנצ'סטר יונייטד נפרדת ככה מפול סקולס?/GettyImages, Alex Livesey

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully