וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שארפ עזב את מכבי ת"א: "חייתי את החלום בישראל"

1.8.2013 / 20:28

אחד הסמלים הגדולים של הצהובים נפרד: "יום עצוב, תודה לכל משפחת מכבי, לנצח אוהב את כולכם". בלאט: "הוא יחיד ומיוחד"

קובי אליהו

בוידאו: ראיון הפרישה האופטימי של שארפ מכדורסל לפני שנתיים

לאחר מספר שבועות בהם היה נראה כי דרק שארפ לא ימשיך בתפקידו כעוזר המאמן של מכבי תל אביב, הערב (חמישי) הדבר הפך לרשמי, ואחד הסמלים הגדולים ביותר של הצהובים עזב סופית את המועדון. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, כבר במהלך העונה במכבי החלו לשקול היפרדות מעוזר המאמן, בעיקר בשל עלות שכרו הגבוהה.

ממכבי תל אביב נמסר: "לאחר לבטים לא קלים, דרק שארפ החליט כי הוא ומשפחתו יחלו פרק חדש בחייהם, בארצות הברית. דרק הבהיר שישראל בכלל ומכבי תל אביב בפרט תמיד יהיו בית חם בשבילו. מכבי מכבדת את החלטתו של דרק, אחד האנשים הנפלאים והנערצים בתולדות המועדון, סמל ומופת, ומודה לו מעומק הלב על תקופה חלומית של 17 שנה בצהוב-כחול – 15 שנה כשחקן ושנתיים כעוזר מאמן - בהן הפך לאחד הסמלים הגדולים של מכבי תל אביב בכל הזמנים".

עוזר מאמן מכבי תל אביב דרק שארפ עם מזוודות. ברני ארדוב
יום לא קל. שארפ/ברני ארדוב

שארפ עצמו אמר הערב: "זהו יום לא קל עבורי, נתתי את כל מה שיש לי למדינת ישראל ולמכבי תל אביב ב-20 השנים האחרונות. תודה גדולה למשפחת מכבי ולכל האוהדים שהעניקו לי ולמשפחתי כל כך הרבה אהבה וכבוד. תודה לסוכן שלי יורם יחיאלי שהביא אותי לישראל ב-1993, תודה למוני פנאן ז"ל ולצביקה שרף שהביאו אותי למכבי ונתנו לי את הצ'אנס, תודה לדיוויד בלאט שהוא המאמן הכי טוב שאי פעם שיחקתי עבורו, תודה לכל השחקנים ששיחקתי איתם ומולם, ותודה גדולה לישראל, שקיבלה אותי כאחד משלה ונתנה לי לחיות את החלום. לנצח אוהב את כולכם".

במכבי תל אביב נפרדו מהשחקן, ויו"ר המועדון, שמעון מזרחי סיפר: "היתה לי היום שיחה מאוד מרגשת עם דרק, שממנה הבנתי שהוא לא ישוב לעונה הקרובה במכבי. סיכמנו את הדברים ברוח טובה. אני יכול רק להודות לדריק על התרומה הענקית שלו למכבי תל אביב, תמיד מהמקום הכי אמיתי ועמוק בלב, הן כשחקן, הן כקפטן והן כעוזר מאמן. אני מקווה ומאמין שדרכינו עוד תיפגשנה".

מאמן הקבוצה, דייויד בלאט הוסיף: "דרק הוא יחיד ומיוחד במכבי תל אביב. היה לי לעונג לאמן אותו ולעבוד איתו, ומעל הכל כבוד גדול עבורי להיות חבר שלו. הוא יחסר לנו מאוד, אבל לנצח יישאר חלק ממכבי תל אביב".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם עוזרו דרק שארפ. מגד גוזני
עם המאמן הטוב ביותר ששיחק עבורו. שארפ ובלאט/מגד גוזני

שארפ, ששיחק במכללות ברוורד קאונטי ודרום פלורידה, הגיע לישראל ב-1993 והחל את דרכו במכבי חדרה. שנה לאחר מכן הוא עבר לבית"ר מגדל העמק ושם שיחק שתי עונות. לאחר שהצטיין במשחק גביע מול מכבי תל אביב, רכשה הקבוצה את הגארד, שקיבל אזרחות ישראלית.

שארפ שיחק במכבי תל אביב לאורך 15 עונות, עד שפרש ב-2011. הוא הופיע 406 פעמים במדים הצהובים בליגה וסיים את הקריירה עם 8.6 נקודות בממוצע למשחק. שארפ קלע לאורך הקריירה בליגת העל ב-46.3 אחוז מחוץ לקשת וב-86 אחוזים מקו העונשין. בזירה האירופית הוא שיחק 311 משחקים נוספים ובהם קלע 6.3 נקודות למשחק.

שארפ, שלאורך שנים ארוכות נחשב ל"שחקן השישי" של מכבי תל אביב, זכה עם הקבוצה בשלוש אליפויות אירופה והפסיד עימה בארבעה גמרים נוספים. כמו כן, יש לו 13 אליפויות ו-11 גביעים בישראל. בין 2000 ל-2003 הוא גם הופיע במדי נבחרת ישראל, עימה שיחק פעמיים ביורובאסקט.

הרגע הזכור ביותר של שארפ במכבי תל אביב היה כמובן השלשה המדהימה ב"נס ז'לגיריס", שם הסל שלו עם הבאזר שלח את המשחק להארכה ואיפשר לצהובים לעלות לפיינל פור הביתי ב-2004 בסיומו זכו ביורוליג. מיד לאחר הסל הוא נצפה ממרר בבכי על הספסל.

שחקן מכבי תל אביב דרק שארפ. ברני ארדוב
עוד יחסר למועדון. שארפ/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully