וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "ג'ייק כהן הוא שחקן לטווח ארוך"

6.7.2013 / 13:20

הסנטר היהודי יחתום ביממה הקרובה, בקבוצה מסבירים: "עקבנו אחריו הרבה זמן. בשלב הראשון הוא לא יהיה שחקן מרכזי"

ברני ארדוב

משדר מיוחד: הכל על הגרלת מכבי תל אביב וההכנות לעונה הבאה

מכבי תל אביב ביצעה אתמול (שישי) את הרכש השני שלה הקיץ כשצירפה לקבוצה את הסנטר היהודי ג'ייק כהן. כהן סיכם עם הצהובים לארבע שנים (שנתיים עם אופצייה לשנתיים נוספות) ויחתום על החוזה תוך יממה. על מועמדותו של כהן פורסם לראשונה בוואלה! ספורט.

גורם במכבי התייחס להחתמה הצפויה, ואמר: "הוא שחקן טוב. עקבנו אחריו הרבה זמן", סיפר אותו גורם. הצהובים סימנו את כהן כבר לפני תקופה ארוכה. בשל העובדה שיוכל לשחק כמתאזרח, הדרך להבאתו נסללה לאחר שלפני כחודשיים סקאוט מכבי תל אביב יאיר שבח הגיע למחנה קדם הדראפט בפורטסמות שם צפה בכהן, שהציג יכולת מרשימה ואף נפגש איתו. עזיבתו הצפויה של ליאור אליהו וההידלדלות של מכבי במצבת השחקנים שכנעה את ההנהלה סופית לצרף את השחקן.

ג'ייק כהן שחקן מכללת דייוידסון. AP
פסל אופציות אחרות. ג'ייק כהן/AP

כהן עצמו בחר בצהובים למרות שקיבל הצעות אחרות ממספר קבוצות. "הוא לא יהיה שחקן מרכזי מההתחלה ולכן זו גם החתמה על חוזה ארוך טווח לארבע שנים", הסביר גורם בקבוצה.

הסנטר היהודי (2.08 מ', 22) סיים ארבע שנים מלאות במכללת דייוידסון, במהלכן נבחר פעמיים לשחקן השנה בקונפרנס שלו. בשנתו הראשונה במכללה הפך לפרשמן הראשון מאז סטפן קרי שמוליך את הקבוצה בנקודות, כשהעמיד ממוצעים של 13.3 נקודות. בעונתו האחרונה כסיניור העמיד ממוצעים של 14.9 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-1.6 חסימות למשחק. אחרי שלא נבחר בדראפט האחרון ב-NBA, כהן ניסה להתקבל ל-NBA והתאמן בשורות שארלוט בובקאטס. הוא אף תכנן להיות חלק מהסגל של פיניקס סאנס לליגת הקיץ הקרובה.

צפו בביצועיו של ג'ייק כהן (החל מ-1:55 בקליפ)

בתוך כך, נמשך המשא ומתן עם טייריס רייס, שעל מועמדותו פורסם בוואלה! ספורט, למרות ההצעה הכספית שמכבי תל אביב הגישה עבורו, כרגע ישנם פערים כספיים עם השחקן, אולם במכבי עושים מאמצים לנסות להגיע לסיכום עימו. ליאור אליהו ממשיך לבדוק אופציות בחו"ל, כולל ב-NBA.

עקב חוסר הוודאות סביב המשך דרכו של יוגב אוחיון, בהנהלת הקבוצה החליטו לפתוח במגעים עם יותם הלפרין. כמו כן, מכבי תל אביב מנהלת מגעים מתקדמים עם סופוקליס שחורציאניטיס, הסנטר היווני של פנאתינייקוס. "הדיבורים עימו הם רציניים", מבהירים במכבי. סופו קיבל אתמול הודעה על שחרורו מפנאתינייקוס. השחרור צפוי לגרום להעברת הילוך במשא ומתן מול מכבי תל אביב. מכיוון הצהובים לא יידרשו לשלם עבור סעיף שחרורו, נציגי מכבי כבר שוחחו עם השחקן במטרה להאיץ את המגעים ולגשר על הפערים הקטנים הקיימים.

הצהובים אף הגיעו להבנות ראשוניות עם הסנטר, שצפוי להרוויח כ-800 אלף דולר לעונה עם אופציה לעונה נוספת. למרות ההבנות וההערכה הרבה שרוחשת ההנהלה לסנטר היווני, נראה שתוך יומיים עד שלושה יצטרף הסנטר למכבי. אגב, מכיוונו של דיוויד בלאט נשמעים קולות אחרים והמאמן רומז לסביבתו כי הוא רחוק מלהתלהב מהאפשרות ששחורציאניטיס יחזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully