וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנים מוכרות: על יריבות מכבי תל אביב ביורוליג

4.7.2013 / 14:40

היריבויות ההיסטוריות, האקסים שישובו להיכל ונודניקית אחת, שסוף סוף הצהובים פוגשים פנים אל פנים. הכירו את יריבות מכבי תל אביב וצפו במשדר המיוחד של ההגרלה: ניתוח היריבות ודיון מעמיק בנוגע לקיץ של מכבי תל אביב וכדאיות צירופם של שאראס ושחורציאניטיס

ברני ארדוב

הגרלת היורוליג זימנה למכבי תל אביב את פנאתינייקוס, לבוראל, לוקומוטיב קובאן והכוכב האדום בלגרד, כשהקבוצה השישית בבית ד' תיקבע בהגרלה. הנה היכרות קצרה על היריבות.

הגרלת היורוליג: מכבי תל אביב עם פנאתינייקוס ולבוראל

מהעונה הבאה: שינויים בחוקת היורוליג

דיוויד בלאט גיא גודס מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יש כמה דברים שאפילו הוא צריך לשנן. בלאט/ברני ארדוב

פנאתינייקוס אתונה

היריבות בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס הפכה ברבות השנים לאחת הבולטות בכדורסל האירופי. בעבר, שתי האימפריות התרגלו להיפגש במעמדים גדולים - כמו בסדרת ההצלבה ב-2012 או בגמר היורוליג ב-2011. הפעם מפגש הענקיות יהיה בשלב מוקדם למדי, אך זה בהחלט לא אומר שהקרבות הללו יתנהלו על מי מנוחות: אשתקד פאו הוכיחה כי על אף עזיבתו של ז'ליקו אוברדוביץ' כוחה עדיין במותניה, עם זכייה באליפות יוון והדחה בסדרת ההצלבה מול ברצלונה, לא לפני שמיררה לה את החיים.

הסגל הקיים, או לפחות מרביתו, אמור להישאר. המאמן ארגיריס פדולאקיס שנכנס לנעליו של ז'ליקו בצורה מכובדת שוב יעמוד מאחורי הקווים, ובגזרת השחקנים לא צפויים שינויים מרחיקי לכת. דימיטריס דיאמנטידיס האריך את חוזהו בשנתיים, סטפון לאזמה יחזור ליד אליהו ויפגוש את מכבי תל אביב לראשונה מאז עזב ב-2010 וג'יימס גיסט שהגיע באמצע העונה שעברה והתאקלם היטב ימשיך גם כן. מעמדו של סופוקליס שחורציאניטיס לא ברור והוא עשוי לעזוב, גם קוסטאס צרצאריס הותיק תלה את הנעליים, אך הירוקים מצאו תחליף הולם בדמותו של אנטוניס פוטסיס שחוזר אחרי שנתיים במילאנו. שימו לב גם לשני היוונים הצעירים ניקוס פאפאס וולדימיר ינקוביץ' שהוחתמו במהלך הקיץ ואמורים להוות את דור העתיד של הירוקים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן פנאתינייקוס, דימיטריס דיאמנטידיס מול שחקן ברצלונה, מרסליניו הוארטס. GettyImages
יישאר בפנאתינייקוס ויעשה למכבי תל אביב צרות. דיאמנטידיס/GettyImages

ויטוריה קוצ'ה לבוראל

גם עם המועדון הבאסקי לצהובים יש היסטוריה ארוכה. בעונה שעברה בטופ 16 כל אחת שבה לארצה עם ניצחון חוץ במפגשים ביניהן, אך מאז באסקוניה שינתה את פניה, ולא רק את שמה המסחרי: אחרי עונה מלאת תהפוכות, עליות ומורדות, ז'אן טבק שהגיע באמצע העונה וירש את דושקו איבנוביץ' פוטר ולא ימשיך. מי שחוזר לעמוד מאחורי הקווים בפרננדו בואסה ארנה הוא סרג'יו סקאריולו, הנחשב לחביבו של הנשיא חוסאן קרחטה. המאמן האיטלקי אימן את המועדון בין 1997 ל-1999, וינסה לתקן את הרושם הרע שהותיר אחריו בקדנציות האחרונות במילאנו ובחימקי.

סקאריולו כבר החל לעבוד במרץ, והסגל עובר מתיחת פנים. עד כה הוחתמו הרכז וולטר הודג' מזיילונה גורה, הגבוה למונט המילטון ממגיע מבילבאו השכנה ואדם הנגה ההונגרי המוכשר ממנרסה. אנדרס נוצ'יוני המוכר והטוב חתם לאחרונה על הארכת חוזהו ואמור להיות המנהיג של החבורה הצעירה, אך נכון לעכשיו מעמדם של שחקנים ותיקים נוספים ולא פחות חשובים - פרננדו סן אמטריו ומאצ'יי לאמפה - אינו ברור. גם הפורוורד המוכשר נמניה בייליצה, שפרץ בעונה שעברה, עשוי לעבור לברצלונה. שני הצרפתים הצעירים תומאס הורטל ופביאן קוזר, שביצעו קפיצת מדרגה משמעותית בעונה שעברה, עשויים ליטול את המושכות.

סרג'יו סקאריולו, מאמן מילאנו. GettyImages
עוד יריב שמכבי תל אביב כבר מכירה היטב. סקאריולו/GettyImages

לוקומוטיב קובאן

אי שם ברוסיה שכנה לה בשנה האחרונה הקבוצה היחידה שהצליחה להדיר שינה מעיני מכבי תל אביב כלל מבלי ששיחקה מולה: לוקומוטיב קובאן, הקבוצה שעומדת מאחורי הפרשיה הסבוכה של יוגב אוחיון, סוף סוף תתייצב פנים אל פנים מול הצהובים. סוגיית החוזה של יוגב אוחיון בקבוצה הרוסית טרם נפתרה ועשויה לגרום לצהובים לא מעט כאב ראש בקיץ הקרוב. כך או אחרת, מי שגם כן ישוב להיכל לראשונה מאז עזב הוא ריצ'רד הנדריקס, שהגיע לקובאן במהלך העונה שעברה והתאקלם היטב, בדרך להצטיינות בגמר היורוקאפ וזכייה בתואר ה-MVP.

שובו של חביבו של בלאט להיכל הוא בהחלט פיקנטריה נחמדה, אך לקובאן יש הרבה מה להציע, איתו או בלעדיו. מדובר בכוח עולה ביבשת עם תקציב גבוה וסגל שחקנים מרשים. המאמן ייבגני פשוטין הנהיג סגנון משחק אטרקטיבי ומלהיב בקרסנודאר בעונה שעברה, שהושתת על היכולות היצירתיות של שני הגארדים - ניק קלאת'ס ומנטאס קלנייטיס הליטאי. שניהם אמורים להמשיך (אלא אם קלאת'ס יתקבל ל-NBA), ויחבור אליהם קרונוסלאב סימון הסולידי שעזב את מלאגה לאחר עונה מוצלחת. הקו הקדמי אתלטי ומלהיב לא פחות, בעיקר בזכות הפורוורד דרק בראון- שעשוי להיות אחד השחקנים המלהיבים בעונה הבאה ביורוליג. עוד בקו הקדמי לצד הנדריקס ובראון אפשר למצוא את האוסטרלי אלכס מאריץ', שמכבי תל אביב חשקה בשירותיו מספר פעמים לאורך השנים אך לא הצליחה להנחית ביד אליהו.

שחקן לוקמוטיב קובאן ריצ'רד הנדריקס. Rodolfo Molina, GettyImages
חוזר ליד אליהו. הנדריקס/GettyImages, Rodolfo Molina

הכוכב האדום בלגרד

פעם, לא מזמן, הכוכב האדום הייתה המועדון המעוטר ביותר בכדורסל היוגוסלבי אך כמו רוב קבוצות הבלקן לא הצליחה לשמור על יציבות כלכלית ואיבדה לאט לאט מכוחה. כיום, אחרי שלא שיחקה במפעל הבכיר באירופה מאז עבר למתכונתו הנוכחית בשנת 2000, היא חוזרת בחסד ולא בזכות. איגוקאה הייתה אמורה לזכות בכרטיס ליורוליג, אך הסרבים זכו מההפקר לאחר שהמצב הכלכלי של הבוסנים לא אפשר להם השתתפות במפעל.

כמו פרטיזן בלגרד, לכוכב האדום אין יותר מדי כסף לבזבוזים, אך מה שיש לה בכמויות אדירות זה קהל אוהדים פנאטי ומסור, שצפוי להעניק אווירה פנטסטית באולם פיוניר המוכר היטב לצהובים. על המקהלה מנצח המאמן דיאן ראדויניץ' הצעיר, והכוכב הגדול הוא איגור ראקוצ'ביץ' הותיק, שחזר אשתקד לקבוצת נעוריו וכהרגלו תפס מיד את נישת הסקורר המוביל. עד כה ביצעה הכוכב האדום כמה החתמות מסקרנות יחסית: בלייק שילב שהצטיין בשאלון הצרפתית, יאקה בלאז'יץ' שרשם עונת פריצה עם ליובליאנה ביורוליג בעונה החולפת והסנטר הענק בובאן מריאנוביץ' שיחזור ליורוליג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם להם יש היסטוריה משותפת עם מכבי תל אביב, אם כי בליגה האדריאטית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully