וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורוליג אישרה שינויים בחוקת הכדורסל

4.7.2013 / 9:52

מספר שינויים יבוצעו החל מעונת 2013/14 בכדורי הביניים, בעבירות הטכניות ובפסקי זמן. אייסי לואו נשאר באולימפיאקוס

הגרלת היורוליג תיערך היום (חמישי) בברצלונה, אך כבר אתמול ראשי הקבוצות יחד עם בעלי המניות של היורוליג ערכו ישיבה לקראת העונה הבאה. שני נושאים אושרו בישיבה, הראשון נוגע לדירוגי הקבוצות לרישיון B לקראת עונת 2013/14, ובו נקבע כי אלופת ישראל תדורג שוב במקום ה-24, מה שייתן במקרה הטוב מקום במוקדמות לאלופה שהיא לא מכבי תל אביב. כזכור, העונה החליטה מכבי חיפה לוותר על הזכות להשתתף במוקדמות, וללכת ליורוקאפ, ואת מקומה תפסה VEF ריגה. בשנה הבאה, לראשונה, דורגה אלופת בריטניה, לאחר שהמדינה לא השתתפה במפעלי היול"ב ופיב"א במשך שנים.

שחקן אולימפיאקוס ואסיליס ספאנוליס מניף את גביע יורוליג. AP
החוקים משתנים מעט. שחקני אולימפיאקוס עם הגביע האחרון/AP

כמו כן, בכפוף לאישור נוסף בתחילת העונה הבאה, אושרו מספר שינויים בחוקת המשחק החל מעונת 2013/14. השינוי הראשון נוגע לכדור הפתיחה, וקובע שהקבוצה שתזכה בכדור הפתיחה הראשון של המשחק היא זו שתפתח את הרבע האחרון, והקבוצה השנייה את הרבעים השני והשלישי. כמו כן יבוטל חץ השליטה במקרה של חוסר יכולת להחליט על שליטה ותחזור שיטת כדור הביניים. נושא נוסף שיאושר הוא הורדת כמות זריקות העונשין במקרה של עבירה טכנית לזריקה אחת, כששתי עבירות טכניות משמעותן הרחקה.

כדי לזרז את מהלך המשחק, הוחלט לשנות גם את שיטת פסקי הזמן. כיום לכל קבוצה יש שני פסקי זמן במחצית הראשונה ושלושה פסקי זמן במחצית השנייה. החל מעונת 2013/14 תזכה כל קבוצה לפסק זמן אחד של 60 שניות ואחד של 30 שניות במחצית הראשונה, ושניים של 60 שניות ואחד של 30 שניות במחצית השנייה. בשתי הדקות האחרונות תוכל כל קבוצה להשתמש רק בפסק זמן אחד מכל סוג. ההפסקה בין הרבעים צומצמה משתי דקות ל-90 שניות.

שחקן אולימפיאקוס אייסי לואו מול שחקן ריאל מדריד ג'ייסי קארול. רויטרס
זכה בשתי אליפויות אירופה. אייסי לואו/רויטרס

* אולימפיאקוס הודיעה הבוקר על הארכת חוזהו של הגארד האמריקאי אייסי לואו בשנתיים נוספות כשלשחקן תהיה אופציית יציאה ל-NBA בקיץ הנוכחי ובשנה הבאה. כזכור השחקן השלים שנתיים במדים האדומים וזכה עם הקבוצה בשתי אליפויות אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully