וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוגן ופלאניניץ’ יעזבו, קיינר מדלי והיקמן מתנדנדים, טיוס בדרך

17.4.2013 / 9:39

במכבי תל אביב כבר חושבים על השינויים בסגל לאחר ההדחה מאירופה. גורמים בהנהלה רוצים לראות את שאראס חוזר, בניגוד לעמדתו של בלאט, שדוחף לצרף את הלפרין. ג'ייק כהן בתמונה. סמית': "זו ממש הרגשה מסריחה ולא נעימה לסיים כך את העונה"

צילום: מגד גוזני, עריכה: גדי וינסטוק

בזמן שקולות השמחה בקעו מחדר ההלבשה של ריאל מדריד, במכבי תל אביב ההנהלה נראתה כואבת אחרי ההדחה מאירופה, כשהבעות פניהם שיקפו את תחושתם הקשה. למרות ההדחה בהצלבה מול ריאל מדריד אחרי 0:3 קליל של הספרדים ואווירת הנכאים בחדר ההלבשה, חלק מהשחקנים של מכבי תל אביב כבר נראו משלימים עם ההדחה ובהחלט לא מופתעים. מי שנראו מרוסקים במיוחד הם שון ג'יימס שמחה דמעה עם ירידתו לספסל, ודייויד לוגן שהעדיף לסובב את כסאו ולהימנע מקשר עין.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים, במרכז ליאור אליהו. ברני ארדוב
חלק מהשחקנים כבר השלימו עם ההדחה עוד לפני המשחק. הספסל השבור של מכבי תל אביב/ברני ארדוב

בשיחה שנערכה בחדר ההלבשה בנוכחות ההנהלה והצוות המקצועי לא היה כבר צורך בתוכחה. לאחר סקירה קצרה של המשחק, נאמר לשחקנים בין השאר: "אנחנו גאים בכם על הדרך ואסור לשכוח את מה שעשינו. עשיתם עבודה מדהימה כשחזרתם. עכשיו צריך להתרכז בליגה".

כבר בשלב הזה ברור כי לא מעט שחקנים לא ימשיכו בעונה הבאה, ביניהם לוגן ודרקו פלאניניץ'. גם המשך דרכו של ניק קיינר מדלי מוטל בספק, וגוברים הקולות לשחרורו של ריקי היקמן. גורמים בקבוצה סבורים כי ניתן יהיה לצרף גארד טוב יותר מהיקמן במחיר שהוא אמור להרוויח בעונה הבאה. בינתיים משא ומתן מתקדם מתקיים עם אלכס טיוס, אותו מעוניין לראות דיוויד בלאט בעונה הבאה, כשיש אף סיכום ראשוני לגבי הסכומים שהוא אמור להרוויח.

פרט לטיוס, במכבי תל אביב מעוניינים לצרף רכז יעיל. עם קית' לנגפורד, שעל מועמדותו פורסם בוואלה! ספורט, קיימים מגעים ראשונים וגם ריצ'רד הנדריקס שנכח במשחק אתמול (שלישי) מועמד. גורמים בהנהלה היו רוצים לראות את שרונאס יאסיקביצ'יוס חוזר, זאת בניגוד לדעתו של בלאט.

מי שנמצא במשא ומתן מתקדם עם הקבוצה להארכת חוזהו לשנתיים נוספות הוא דווין סמית', כשסוכנו הגיע אתמול (שלישי) ליד אליהו. מנגד, בלאט לוחץ על צירופו של יותם הלפרין, אבל בהנהלה ישנם גורמים שלא מתלהבים מכך. גם מצבו של הקפטן ליאור אליהו לא ברור. עוד לפני שחתם בקבוצה, בלאט הביע חוסר שביעות רצון מצירופו של אליהו, כאשר המאמן אף מרבה להתלונן על תפקודו של השחקן בשיחות סגורות עם ההנהלה. אליהו עצמו מחזיק בארבע הצעות מקבוצות באירופה ועשוי לעזוב.

מי שעוד נמצא על הכוונת של הצהובים הוא ג'ייק כהן. לוואלה! ספורט נודע כי הסקאוט של מכבי תל אביב יאיר שבח הגיע למחנה קדם הדראפט בפורטסמות שם צפה בכהן שהציג יכולת מרשימה. שבח אף ישב עם כהן לפגישה, ובמכבי , שמשוועת לשחקנים ישראלים, שוקלים את צירופו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אלכס טיוס שחקן קאנטו. Ivan Korzhenevskiy, GettyImages
יגיע הקיץ להיכל? אלכס טיוס/GettyImages, Ivan Korzhenevskiy

"ברבע האחרון פשוט חטפנו סל אחרי סל, עוד שלשה ועוד שלשה וזה חיסל כל סיכוי", סיכם גורם בצוות המקצועי את ההפסד ביד אליהו. דווין סמית', שלא הצליח להתעלות בסדרה, נשמע שבור, ואמר: "ריאל מדריד הייתה פשוט טובה יותר בשלושת המשחקים האלו. באופן אישי אין לי הסבר למה שקרה לי. במיוחד בהתקפה לא הצלחתי לעשות את מה שרציתי. היו לי שבועיים רעים מאוד ואני צריך לצאת מזה, להתאמן וזה כל מה שאני יכול לעשות. עברנו המון כדי להגיע לנקודה שבה נתמודד בהצלבה. זו ממש הרגשה מסריחה ולא נעימה לסיים כך את העונה ולהגיע למצב הזה, אבל כולם המשיכו להילחם ולא נכנעו. פשוט צריך להשתפר כקבוצה".

על התחושה האישית שלו אמר סמית': "אני מרגיש שיכולתי לעזור הרבה יותר לקבוצה שלי. כשהייתי על המגרש באמת שניסיתי לעשות את כל מה שאני יכול. לפעמים זה קורה. לא ייצרנו נקודות, גם אני באופן אישי. ההגנה שלנו הייתה סבירה, אבל פשוט לא השגנו בסדרה הזאת קליעות וריבאונדים כפי שהיה צריך. אנחנו צריכים להיכנס לאולם, להמשיך להתרכז ולעשות את מה שצריך בכדי להתקדם בליגה הישראלית".

שון ג'יימס הוסיף: "היינו צריכים לשחק יותר טוב ולנצח את המשחק הזה בבית. היינו צריכים להשתמש בבית כמעורר מוטיבציה, להילחם יותר, לעשות את המאמץ הנוסף הזה וזה ממש מעצבן אותי על כך שלא נלחמנו עד הסוף יותר חזק ולא לקחנו את הניצחון הזה". על ההבדלים בין היכולת של מכבי בשלבי הקאמבק לבין ההתמוססות מול ריאל הוסיף ג'יימס: "זה ממש מתסכל. ריאל היא כמו מפלצת. יש לה כישרון, עומק וגודל והיא הצליחה לנטרל המון דברים ופעולות שניסינו לעשות. כשאתה עושה טעויות נגד קבוצה כזו, זה עולה לך בסדרה. ריאל היא קבוצה הגנתית. היו המון מאצ' אפים בסדרה הזאת שהם היו מאוד אגרסיביים ולא התחלנו להתמודד מול זה. הם הביסו אותנו כי הם יותר טובים. טיפסנו על ההר וחגגנו אחרי הניצחונות בטופ 16, חשבנו שאפשר להמשיך לחגוג אבל לא הצלחנו לעשות את זה. חשבתי שהיינו מוכנים, שכולם היו מלאי אנרגיה ושנמשיך, אבל זה לא היה ככה".

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית' מול שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס. ברני ארדוב
"אני מרגיש שיכולתי לעזור הרבה יותר לקבוצה שלי". דווין סמית'/ברני ארדוב

גם עוזר המאמן גיא גודס ערך סיכום לעונה האירופית, ואמר: "אני חושב שריאל הייתה הרבה יותר טובה מאיתנו בסדרה הזאת. הקבוצה היותר טובה ניצחה, מגיע להם כל הקרדיט ואני מאחל לריאל בהצלחה. אנחנו מאוכזבים כי רצינו לשחק יותר טוב ולנצח משחקים. לצערי לא הצלחנו לשחזר את היכולת, אבל אנחנו מרוצים מהדרך שעשינו ואני חושב שאסור לקחת מאיתנו את מה שעשינו כדי להיכנס חזרה לפיינל 8. צריך להסתכל קדימה, יש לנו את הליגה וצריך לקחת אליפות".

על היכולת החלשה בהתקפה אמר גודס: "בשלושת המשחקים קלענו פחות משישים נקודות כמעט. לא הצלחנו להציג את היכולת ממשחקי הטופ 16 שבהם עשינו קאמבק. זו הייתה הרמה פה ולצערי זה לא הספיק". על בניית הקבוצה אמר גודס: "במאבק של קבוצה נגד קבוצה ריאל מול מכבי, אין ספק שהסגל שלהם הרבה יותר עמוק עם הרבה יותר ניסיון. זה בא לידי ביטוי בסדרות, יחד עם הסגל העמוק, הניסיון והיכולת של השחקנים לתפקד כמו שצריך".

לשאלה האם העונה הזו מוגדרת ככישלון או הצלחה, הוסיף עוזר המאמן: "העונה הזו היא הצלחה אדירה כי לקחנו את הגביע, הגענו להצלבה וזו הייתה המטרה ששמנו לעצמנו. 0:3 קליל היה? זה לא משנה אם זה נגמר ב-0:3 או עם ניצחון אחד. בסופו של דבר האיכות של ריאל שיחקה תפקיד והיא ניצחה ובצדק. מגיע לה את כל הקרדיט על כך. אני חושב שאנחנו עשינו את שלנו בעצם ההגעה. אסור לשכוח שאפילו לא חשבו שנגיע לפיינל 8 והגענו. עם הסגל שיש לנו זה נחשב להצלחה ועכשיו אנו מתרכזים בליגה. אסור להסתכל רק על הסדרה. היו חבר'ה שעשו עבודה מדהימה לפני כן, אם זה ריקי, שון, דווין ויוגב. היו שחקנים שמחו דמעה? זה מאכזב. אנשים עשו את המקסימום וזה לא יצא. בתור ספורטאי אני מכיר את ההרגשה והתסכול". על עתידו של סמית' אמר גודס: "אני בטוח שכולם חושבים שסמית' צריך להישאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully