וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרף יותר מדי גשרים: על ההתנהלות של צביקה שרף

13.6.2013 / 14:40

שיבק נפגע, קופל סבל, ובמקרים מסוימים הוא פועל בצורה שמראה עניין גדול מדי בכסף ויוקרה. בערוץ הספורט וערוץ 10 התאכזבו. הצצה לצדדים אחרים בתדמית הנקייה של צביקה שרף, הפרשן שילווה את משחק האליפות. האם מדובר באמת באותו איש מקצוע ענייני שאנו מכירים?

לא מזמן חיתן אריק שיבק את בנו. כל בכירי הכדורסל הישראלי הגיעו - חוץ מצביקה שרף. שרף לא הוזמן. פעם היו שני המאמנים "חברי נפש, כמעט משפחה", מתאר מקורב לשניים. מאז חודש ספטמבר הם לא מדברים.

מה שקרה ב-27 בספטמבר הוא ששיבק עלה לראיון ברדיו 103, לשם סיכום קמפיין מוקדמות היורובאסקט. באולפן ישבו שרף, משה פרימו, רון קופמן ומאיר איינשטיין. במשך רבע שעה הם דיברו כדורסל; שרף שאל, העיר הערות מקצועיות, וניהל דיון ענייני. עד ששיבק הזכיר, כבדרך אגב, את שמו של אבנר קופל.

אבנר קופל יו"ר איגוד הכדורסל (שמאל) עם צביקה שרף. ברני ארדוב
ברגע שהשם "קופל" עלה בשידור, שרף נסוג/ברני ארדוב

כתשובה לשאלתו של פרימו אודות המצב החברתי בנבחרת ניפק שיבק איזו אנקדוטה ממסע הנבחרת למשחק באיסלנד, במהלכו ישב עם קופל, אז ממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל, בחדר האוכל במלון, ושמע מהיו"ר אודות פליאתו (החיובית) מהמצב החברתי הטוב - בניגוד לדיווחים שנפוצו אז בכלי התקשורת.

"יגיד לך גם צביקה", המשיך שיבק את תשובתו לפרימו, "ש..."
לפתע שרף קטע את דבריו של שיבק.

"אם אבנר הוא מורה הדרך, אז אין לי מה להגיד", אמר. פרימו צחק. הוא חשב ששרף מתלוצץ.

"בוא נשאיר את העניינים האלה בצד", השיב שיבק, "אני רק אומר לך מה הוא (קופל) אמר".

"אל תביא דוגמא את אבנר קופל!", הגביר שרף את הטונים.

"אני מספר על מקרה שהוא במקרה נכנס לחדר...", ניסה שיבק.

"לא, אל תביא דוגמא את קופל", רטן שרף. "הוא בכלל לא צריך להיות שם, לא חשוב, הלאה".

"זאת אומרת , כל מה שאמרתי לא חשוב ברגע שאמרתי את השם (קופל)", השיב שיבק.

"לא חשוב, נגמר הסיפור", אמר שרף.

"אז בוא נגמור את הריאיון", אמר שיבק.

"איך שאתה רוצה. אתה לא עושה לי טובות", התרתח שרף.

שיבק ניסה להרגיע."זה לא רציני מה שאתה עושה, צביקה", אמר.

"לא, זה רציני מאוד מה שאתה עושה", אמר שרף.

"מה אני עושה?", תהה שיבק.

"שום דבר. אמרת 'לסגור את הריאיון'. אתה לא עושה טובות שאתה מדבר", אמר שרף.

"אז בוא נסגור את הריאיון. אתה לא עושה לי טובה שאתה מראיין אותי", אמר שיבק.

"אני לא עושה לך בכלל טובה שאני מדבר איתך", הרחיב שרף את החזית.

"אתה לא חייב לדבר איתי, אין בעיה", אמר שיבק.

"יותר טוב לא לדבר איתך", אמר שרף.

זו באמת הייתה השיחה האחרונה ביניהם. בראש השנה ניסה שיבק ליצור קשר עם שרף ושלח גלויית שנה טובה לו ולאשתו של שרף, רונית, שהייתה קרובה לאשתו של שיבק, מיכל. השרפים לא הגיבו. רונית, משוכנעים במשפחת שיבק, רצתה להפשיר את היחסים. צביקה סירב, וסירב לכל ניסיונותיו הבאים של שיבק לרככו. בשלב כלשהו הפסיק שיבק לנסות ו-ויתר. בלב כבד, לחתונה של הבן בחר שלא להזמין את השרפים. היה חבל לו בעיקר על רונית. 25 שנות חברות קרובה נפסקו בגלל הערה אחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן נבחרת ישראל בכדורסל אריק שיבק באולפן וואלה!. יותם רונן
"אז בוא נסגור את הריאיון. אתה לא עושה לי טובה שאתה מראיין אותי". שיבק/יותם רונן

***

זהו צביקה שרף; איש נוח לחבריו, נוקם ונוטר ליריביו, טוענים לא מעט אנשים. אבנר קופל הפך ליריבו בחודש פברואר 2012, ומאז ניהל מולו שרף מלחמת הכפשות קשה - פנים אל פנים, אבל גם בתקשורת ובבית המשפט. הוא כינה את קופל מושחת, רמאי וגנב; והתרחק מכל מי שהיה קשור לאיגוד הכדורסל בניהולו של קופל. אחד מהם הוא מוישל'ה וינקרנץ, חבר נפש אחר של שרף, שמונה על ידי קופל לשמש יו"ר הוועדה המקצועית ומאז הפכו יחסיו עם שרף ל"קורקטיים", לדבריו.

מה קרה בפברואר 2012? בחודש הזה התפוצצו המגעים בין שרף לקופל, בעניין צירופו המחודש של שרף לאיגוד בתפקיד מאמן נבחרת העתודה, יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד ויועץ מקצועי ליו"ר איגוד הכדורסל (קופל).

בהתכתבות הידידותית האחרונה בין השניים, ב-23 בפברואר, כתב שרף, בין היתר:

"אבנר היקר,

"בהמשך לשיחתנו מאתמול בערב... אני שם את עמדתי בכתב כדי לנסות לקדם דברים. אני מסכים לאמן את נבחרת העתודה ולהיות יו"ר הוועדה המקצועית ויועץ מקצועי של יו"ר האיגוד, לפי הצעתך. מאחר ואינני בא משום מרכז ואני מקובל כאיש מקצוע שעובד אך ורק לטובת הכדורסל, לא צריכות להיות הגבלות על עבודתי הנוספת בטלוויזיה ו/או ברדיו, לפי הזמן החופשי שיהיה ברשותי.

"...במידה שאחתום על חוזה בחו"ל, אזי אפסיק את כהותי כיו"ר הוועדה המקצועית, למרות שבמידה ואתחיל בתפקדי ואקבל את השכר שלו אני ראוי, אעשה הכול להישאר בארץ ואולי לאמן בארץ. כמובן שאשתף אותך בכל דבר ואהיה גלוי ופתוח אתך בעניין. אבל הדבר תלוי בשני דברים: שכר ותנאים".

שרף דרש סמכויות נרחבות; "אינני מתכונן להיות בובה", כתב. "אני דורש שכל נושא מקצועי באיגוד ובכדורסל יובא בפני. אני אהיה שותף לכל עניין מקצועי... אהיה שותף בכל פורומים פנימיים וחיצוניים שנוגעים בצד המקצועי של כל הנבחרות של הליגות השונות, כולל הליגות המקצועניות של האקדמיה ושל המאמנים ושל האיגוד כולו, ללא שום ניסיון לעקוף אותי או לא לשתף אותי. אני מאוד רגיש בעניין. כל החלטה בעניין מקצועי שנידונה בשבועות האחרונים ללא השתתפותי תובא לדיון חוזר ביחד איתי. אני צריך להיות מכותב על כל נושא מקצועי".

בעניין שכר דרש שרף "שכר המקביל לשכר מאמן הנבחרת הצעירה של ההתאחדות לכדורגל, כולל רכב צמוד, טלפון והפרשות לפנסיה, ו/או ביטוח וקרן השתלמויות וכדומה. לחילופין... אני מוכן לקבל 80% משכרו של המאמן הלאומי, אבל אני מבקש שתעדכן אותי בשכרו במידה וזה לא סודי כמובן, כולל רכב צמוד, טלפון והפרשות...".

בסיום דבריו נשמע שרף להוט להתחיל בעשייה המקצועית: "הזמן דוחק", כתב. "נבחרת העתודה הייתה צריכה להתחיל לעבוד מזמן, והיא בפיגור רציני. כל יום שעובר לא חוזר". וחתם: "בברכה וידידות, צביקה שרף".

צביקה שרף מאמן ספרטק סנט פטרסבורג. ברני ארדוב
דרש הרבה, קיבל פחות. צביקה שרף/ברני ארדוב

קופל דחה חלק מדרישותיו של שרף.

"צביקה יקירי", השיב לו, "אין זה סוד שברצוני לראות אותך בראש הפירמידה המקצועית של האיגוד, אך כמובן בתנאים הציבוריים כפי שהצגתי בתחילת כניסתי לתפקיד, ומבחינתך הם: 1. יו"ר הועדה לא יוכל לאמן קבוצה בארץ. "יו"ר הוועדה המקצועית לא יוכל לעסוק בו-זמנית בתקשורת. במקרה שלך הסכמתי לטלוויזיה בלבד".

בעבור תפקידו כמאמן נבחרת העתודה ויו"ר הוועדה המקצועית כתב קופל לשרף כי יוכל לגייס "סך של 140,000 ש"ח ברוטו לשנה". באם היה מוכן שרף לאמן את נבחרת העתודה בלבד, כתב קופל כי יוכל להגיע לסך של 110,000 ש"ח ברוטו בשנה.

"אהיה יותר משמח במידה ותצטרף כמוביל", סיים קופל. "אנא תשובתך בהקדם. הכול לעיניך בלבד. בהצלחה".

ההצעה הכספית לא הייתה מקובלת על שרף, והמגעים התפוצצו. במהלך חודש מרץ הגיע אבנר קופל לצ'אט עם הגולשים בוואלה! ספורט, בו טען כי "צביקה העמיד תנאים בלתי-אפשריים מבחינתנו, והקשה מכל - דרש סכומים שאינם עומדים בכל תקן ציבורי ספורטיבי. כנראה שיצרו הכלכלי של צביקה גבר עליו בצורה לא הגיונית".

מנקודה זו הסיר שרף את הכפפות. "צר לי כי המשפט 'הצנע לכת' לא מהדהד בראשך ולא מכתיב את התנהגותך", כתב שרף לקופל במייל אישי. "נראה כי שכרון הכוח והזלזול בכל מי שאינו מרכין ראש לדרך שבה הגעת לתפקיד מביאים אותך להתבטאויות מביכות. היום יותר מתמיד מבין אני ובטוח כי ניהלת איתי מגעים לא בידיים נקיות, תוך שרצית להגיע ליום הזה שתוכל להאשים אותי ולהכפיש אותי. אתה רוצה לקיים שלטון יחיד ולשלוט בכל דבר... אתה טרמפיסט בכדורסל... לא רצית אותי כי אני מקצועי מדי, עומד על דעתי ולכן מוכן לתת לך להחליט בהחלטות המקצועיות... אני מקווה שעד לבחירות יעשו כל שותפי הדיל שהביא למינוי שלך מחשבה מחודשת ואולי יוכלו למנוע את המשך המינוי שלך שלדעתי יביא לפגיעה והרס הכדורסל".

אבנר קופל יו"ר מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל. ברני ארדוב
תגובה פומבית שהכעיסה את שרף. קופל בצ'אט בוואלה! ספורט/ברני ארדוב

***

מי שצופה, מאזין או קורא כדורסל לא יכול להתחמק מצביקה שרף. בשנה האחרונה הוא מופיע כמעט בכל פלטפורמה אפשרית: מפרשן את משחקיה של מכבי תל אביב ביורוליג בערוץ 10; מפרשן את משחקי ליגת העל בכדורסל בערוץ הספורט; משתתף כפאנליסט קבוע ב"יציע העיתונות"; נמנה על מגישי התוכנית "חמישיות"; מופיע כפרשן ב"חדשות הספורט"; מפרסם טורי דעה באתר האינטרנט של ערוץ הספורט; ונמנה על המגישים הקבועים של תוכנית הספורט היומית של רדיו 103. בקיץ שעבר שימש כפרשן משחקיה של נבחרת ישראל במוקדמות היורובאסקט בערוץ 1, והוא עשוי לפרשן את משחקי היורובאסקט עצמם בקיץ הקרוב.

זהו מהפך כמעט סנסציוני עבור מי שנחשב במשך שנים לשונא תקשורת מובהק, והיה משוכנע שכלי התקשורת רודפים אותו ברמה האישית. במשך שנותיו כמאמן הסתבך שרף באינספור תקריות עם עיתונאים - חלקן זכורות במיוחד: הוא נטש בזעם ראיונות, העביר ביקורות גלויות על כתבים ולעתים קרובות קבל על אופן סיקור הקבוצות שלו; כאשר את הסכסוך המר מכולם ניהל עם אלי סהר, בעבר כתב עיתון "הארץ" ופרשן ערוץ 1, לו איחל בשידור ישיר, לאחר ההעפלה של נבחרת ישראל ליורובאסקט 1997, ש"יזדיין", וסירב מאז לכל ניסיונות פיוס איתו. לפני כמה חודשים נעשה ניסיון כזה בשידור חי בתוכנית הרדיו של שרף ב-103. סהר היה על הקו ושרף איים לעזוב את האולפן. "האיש השפל הזה חיסל לי את הקריירה!", השתולל שרף, עד שמאיר איינשטיין ורון קופמן נאלצו לסיים את הראיון ולוותר על הרעיון.

זו הייתה עבורו סיבה נוספת למסיבה: סהר, שמשמש גם כן פרשן בערוץ הספורט ובעבר נכלל בפאנל הפרשנים של "יציע העיתונות", נדחק אחורה כשחזר שרף מקדנציית האימון האחרונה שלו ברוסיה ותפס לו את כל הפוזיציות המקצועיות המובילות בערוץ.

כי זהו צביקה שרף: לוחם, מורד, צועק, זועק; ואת הקרבות האישיים שלו מנהל באופן ישיר, פנים אל פנים, בחתירה מתמדת למגע.

אלי סהר. ברני ארדוב
היה מוכן לפיוס אבל נתקל בחומה של עוינות. אלי סהר/ברני ארדוב

ואולם, בערוץ הספורט מתנהל שרף בזהירות; לא רק שמדובר עבורו בפרנסה, אלא בתפקיד שהחזיר אותו לתודעה, אחרי שכמעט נמחק ממנה עם אובדן האליפות עם מכבי תל אביב ב-2008 ופיטוריו מהקבוצה.

"היום צביקה מוכן לתת הכול, חוץ מאת אשתו רונית, כדי לא לוותר על רדיו וטלוויזיה", מספר גורם בכיר בערוץ הספורט. "הוא מכור למוניטין הכרוך בזה, לאקשן. הוא אוהב להיות סלב, נהנה מה'כבוד', ולא מוכן לוותר על זה".

כשניהל עם קופל מגעים באשר לקבלת תפקיד מקצועי באיגוד סירב, כאמור לעיל, לוותר על תפקידיו. קופל הסכים לאפשר לשרף להמשיך לשמש כפרשן, אולם כאשר התמודדו השניים על תפקיד יו"ר איגוד הכדורסל הלין קופל בפני יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, ניצן חן, כי "שרף עושה שימוש בפלטפורמה התקשורתית הניתנת לו כדי לקדם את האספירציות הפוליטיות שלו".

היועמ"ש של איגוד הכדורסל, רונן ויינברג, הכין באותה עת חוות דעת לפיה על המתמודד שרף לחדול מעיסוקיו הטלוויזיוניים. שרף התעלם. מאז החל לנהל מאבק אישי גם בויינברג, וכיום בכובעו כחבר הנהלת איגוד הכדורסל הוא פועל בגלוי להדחתו.

ניצן חן. ברני ארדוב
התלונות החלו להגיע גם לפתח דלתו. ניצן חן/ברני ארדוב

***

אבל הופעותיו הטלוויזיוניות הקימו על שרף מבקרים (ברמה המקצועית). הוא נכנס לנעליו העצומות של שלח, פרשן-העל הרהוט והססגוני, ולא הצליח למלא אותן. נראה כי בערוץ 10 היה שרף מעין ברירת-מחדל; לפני הפנייה אליו ניהלו בערוץ מגעים עם פיני גרשון, שלא צלחו.

"הוא משבש שמות, משדר חלק מהמשחקים במקום לפרשן, ובדרך כלל לא נוקט עמדה במשחק", אומר איש טלוויזיה בכיר. "בערוץ 10 ציפו ממנו להביא לשידורי היורוליג גם איכויות של מאמן וגם משהו נוסף, מהשנים שלו במכבי. ציפו שיספר סיפורים מבפנים, יסביר את ההתנהלות שלהם כמי שעמד בראש המערכת המקצועית שם כל כך הרבה שנים, אבל שרף היה כמעט פוליטיקאי בהתנהלות מולם".

את התפקיד בערוץ 10, אומרים גורמים בשוק הטלוויזיה, קיבל שרף בעיקר הודות לניב רסקין. ערוץ 10 מקיים יחסי עבודה קרובים עם ערוץ הספורט - הצמד רסקין-שלח שידר, כידוע, גם בערוץ 10 וגם בערוץ הספורט - ולכן, מסבירים הגורמים, "היה זה אך טבעי שאת שלח יחליף איש של ערוץ הספורט. כשהתייעצו בערוץ 10 עם רסקין ושאלו לדעתו, הוא דיבר עם תומר תורג'מן (מנהל ערוץ הספורט, א.ג.) ובסוף המליץ על צביקה".

יצוין כי שרף הגדיר עצמו בעבר ומגדיר עצמו בהווה כ"מכביסט"; הוא נחשב מקורב לשמעון מזרחי וגם בעונת היורוליג החלשה שעברה על מכבי סירב לתקוף את החלטותיה של הקבוצה ברמה הניהולית והמקצועית, זאת בזמן שיתר כלי התקשורת לא היססו לבקר את מכבי בחריפות.

"לפני כמה ימים, אחרי אחד המשחקים מול הפועל ירושלים בפלייאוף, דיוויד בלאט אמר ש'צביקה שרף הוא הפרשן הכי טוב עבורי", מוסיף ואומר הבכיר שלעיל. "זה צריך להיות עלבון גדול עבור צביקה. אם בעונה כזו לא תהיה ביקורת על בלאט ומכבי, מתי תהיה? על מכבי הוא שומר, אבל באיגוד הוא לא מפסיק לריב, לצעוק ולקלל".

עופר שלח שדר כדורסל (ימין) עם ניב רסקין. ברני ארדוב
לא נמצא לו מחליף הולם. שלח עם רסקין/ברני ארדוב

***

כפרשן מקצועי, אומרים בכירים בשידורי הספורט, שרף אינו מוצלח. הוא ודאי אינו מתקרב לרמתו של שלח. שפתו ועולם הדימויים שלו דלים יותר; קצב השידור והדיבור שלו - הגם שהשתפר לאורך התקופה - עדיין לא מתקרב לסטנדרטים של הרהיטות והשטף שהציג שלח. ברמה הטלוויזיונית, אומרים גורמים בערוץ הספורט, עולה גם סהר עשרות מונים על שרף.

זו הסיבה לכך ששרף עשוי לאבד לא מעט תפקידים בזמן הקרוב. מראש נשאב שרף לתוך ואקום: אלמלא עזב אביב לביא את ערוץ הספורט בטריקת דלת, ואלמלא עבר שלח לפוליטיקה, היה מלכתחילה חובש הרבה פחות כובעים. אבל גם כך, כשהתחרות בשוק מזערית, שרף כבר איבד את הג'וב בערוץ 10 - אולי לטובת גרשון, אולי לטובת אריה מליניאק, אולי לטובת פרשן אחר; מליניאק וסהר נחשבים לאופציות טובות להחלפתו ב"יציע העיתונות", או לפחות יביאו לכך שהופעותיו, שעמדו השנה על שתי תכניות בשבוע - בניגוד ליתר הפאנליסטים, שהופיעו אחת לשבוע - יצטמצמו.

"אני לא יודע אם צביקה שומע ומריח שמגיע גל לא טוב עבורו", אומר הבכיר בערוץ. "צביקה הוא רק אחת מהאופציות ב'יציע העיתונות', ולכן מן הנמנע שילכו שם על מישהו אחר. הם אוהבים לגוון". בערוץ טוענים שאחרי עזיבתו של רון קופמן (שאמור, אגב, לחזור מחופשת מחלה ב-31 ביולי ואמור היה לחזור כבר העונה לשידורים ב"יציע", אך לבסוף נדחתה חזרתו וכעת היא מוטלת בספק) קיבלה התוכנית גוון יותר "פוליטי" ופחות צעקני. בצעקות שרף מבין. לזהות החדשה שמנסה "יציע" לאמץ שרף לא בהכרח מתאים.

אריה מליניאק. נמרוד סונדרס
נחשב לאופציה טובה להחלפת שרף ב"יציע העיתונות". אריה מליניאק/נמרוד סונדרס

***

בחודשים האחרונים מתנהל איגוד הכדורסל ללא יו"ר קבוע, לאחר עזיבתו של קופל. שרף, שהתמודד בקיץ על התפקיד, לא הכריז על עצמו כמועמד.

הכיצד?

"צביקה רוצה להרוויח כסף, ותפקיד היו"ר הוא תפקיד התנדבותי", אומר בכיר באיגוד. "כיו"ר האיגוד הוא יצטרך גם לוותר על כל התפקידים שלו בתקשורת. והוא ממש לא מתכוון לעשות את זה. הציעו לו מזמן לקחת את תפקיד יו"ר הוועדה המקצועית, אבל גם זה תפקיד התנדבותי. מוישל'ה וינקרנץ (יו"ר הוועדה הנוכחי, א.ג.) מוכן לוותר על התפקיד אם צביקה רוצה אותו. אבל צביקה לא רוצה".

מדוע, אם כן, התמודד מראש על תפקיד יו"ר האיגוד?

גורמים באיגוד טוענים כי היה זה מראש משחק פוליטי; שרף ידע שלא ינצח, אבל לאחר שהסתכסך עם קופל ולא קיבל תפקיד מקצועי החליט להיכנס להנהלת האיגוד ולצבור כוח פוליטי גדול ככל הניתן, מה שיאפשר לו להמשיך להחזיק בתפקידיו האחרים וימקם אותו בעמדה נוחה להסתערות עתידית על תפקיד מנהל האגף המקצועי, אליו לטש שרף עיניים. יודגש: זו רק פרשנות פוליטית למהלכיו של שרף, שלפני כשנה חבר במפתיע לשאול אייזנברג - איתו היה מסוכסך בעבר, ואשר לטענת גורמים באיגוד "צ'קים חסרי-כיסוי שלו עדיין מסתובבים באיגוד" (אייזנברג בתגובה: "קשקוש מוחלט").

במקביל, החל שרף להעביר ביקורות - גלויות וסמויות - על התנהלות האגף המקצועי באיגוד, בראשו עומד כיום אריק שיבק, במקביל לתפקידו כמאמן הנבחרת.

האגף המקצועי, נסביר, מתווה את המדיניות המקצועית באיגוד הכדורסל. הוא אחראי על יצירת נהלי עבודה מקצועיים, על דרכי עבודה עם נערים ונוער, על השתלמויות מאמנים וכו'. מבחינה מבנית כפוף האגף המקצועי לוועדה המקצועית, המורכבת משילוב של אנשי מקצוע ופוליטיקאים, המהווה מעין דירקטוריון המאשר את ההחלטות המתקבלות באגף המקצועי ומובאות לעיונה. הוועדה המקצועית היא מעין חותמת גומי, חסרת השפעה ממשית.

"צביקה שותה לאריק את הדם כדי שילך הביתה", אומר בכיר באיגוד הכדורסל. "בעבר הוא רצה להיות הכול: גם מנהל האגף המקצועי וגם יו"ר הוועדה המקצועית. הוא רצה לקבל החלטות וגם אחר כך לעמוד בראש הגוף שצריך לאשר את אותן החלטות. תפקיד האגף המקצועי נעשה בשכר. דווקא שאול (אייזנברג), שהיום צביקה הפך כביכול לחבר שלו, היה זה שנעמד על הרגליים האחוריות וטען שלא יכול להיות שמי שעובד באיגוד בשכר יעמוד במקביל בראשות וועדה, שהיא תפקיד התנדבותי. בנקודה הזו הכל התפוצץ וצביקה נסע לאמן ברוסיה".

האגף המקצועי בראשותו של שיבק זוכה בחודשים האחרונים לשבחים. לאחר שנים של ביזור סמכויות ביצע שיבק רפורמה מקיפה באגף ובנה תוכניות עבודה מסודרות לכלל הנבחרות, לאקדמיה בוינגייט ולליגות השונות. "אין שום סיבה לגעת בשיבק", אומרים באיגוד, "אבל זה לא אומר שצביקה לא יכול לנסות".

איתן רוב. אורי לנץ
גם הוא זכה לגערות וליחס עוין מצד שרף. איתן רוב/אורי לנץ

****

אגב, לא רק לשיבק שותה שרף את הדם: באיגוד מספרים שההתנהלות היום-יומית הפכה בלתי-נסבלת, בשל ההתנהגות האגרסיבית של חברי סיעת "עוז" ובראשם שרף. ישיבות ההנהלה הפכו למרחץ דמים; גם לאחר עזיבתו של קופל כולן מתדרדרות בתוך זמן קצר למפגן מביש של קללות, צרחות ואיומים. לפני מספר שבועות הקים שרף מהומה שכזו, עד שהישיבה פוצצה - הישיבה הראשונה בתולדות האיגוד שלא הגיעה לסיומה בשל התנהגות חברי ההנהלה.

שרף מפנה האש הרושפת כלפי כולם. גם מזרחי ואיתן רוב, לשעבר יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד, זכו ממנו באחרונה לגערות. באחת הישיבות נשבר רוב ואמר לשרף ש"הטעות הגדולה ביותר שלי הייתה שלפני עשר שנים הוצאתי אותך מהבוידעם" (לאחר אי-מינויו של דיוויד בלאט ב-2003 קיבל שרף את תפקיד מאמן הנבחרת, במהלך שתווה רוב).

לפני שבועיים, כשהתכנסה הנהלת האיגוד כדי לאשר את שינוי התקנון לבקשת רשם העמותות, הופיעו שרף ו"עוז" עם רשימה של 50 הסתייגויות. ישיבה שהייתה אמורה להיות טכנית הפכה למרתון מייאש שנמשך כמעט שש שעות. במהלך הישיבה הפטיר מזרחי כלפי שרף: לנו יש את כל הזמן שבעולם, אבל אתה צריך לרוץ עוד מעט ל"חמישיות".

"חברי 'עוז', צביקה ושאול והחבורה, מצהירים בגלוי שהם רוצים לפרק את האיגוד, שהוא גוף מושחת לטענתם, שכולם בו גנבים", אומר בכיר באיגוד. "אתה מבין: שאול. מה צביקה ו'עוז' מנסים להשיג? הם רוצים לשלוט. האינטרס של אייזנברג ברור: הוא חייב כספים לאיגוד ומבחינתו עדיף לקיים מהומה כמה שיותר גדולה ולדבר על שחיתויות וגניבות. נוח לו להשתמש בצביקה. וצביקה כבר כל כך עמוק בתוך הבלאגן, עד שלפעמים נראה לאנשים שהוא איבד את זה. הרבה חברי הנהלה הפסיקו לבוא לישיבות בגלל ההתנהגות שלו".

מימין: שאול אייזנברג, צביקה שרף, פיני גרשון, סיעת עוז. מגד גוזני
חבירה שמעלה תהיות. שרף עם אייזנברג/מגד גוזני

***

מבחינה כלכלית, נראה כי הקומבינציה העדיפה מבחינתו של שרף היא לקבל את תפקיד מנהל האגף המקצועי - בשכר אותו הוא מגדיר כ"ראוי" לאיש מקצוע במעמדו (בין 350 ל-500 אלף שקל בשנה), כאשר במקביל יוכל להמשיך לעבוד בתקשורת.

השאלה היא היכן נראה את שרף בעונה הבאה. לא בראשות איגוד הכדורסל; לא בערוץ 10; לא בטוח שביציע העיתונות. סביר להניח ששרף ימשיך לשמש פרשן של משחקי ליגת העל בכדורסל וימשיך להגיש את תוכנית הרדיו ב-103, אותה, לטענת חבריו, הוא אוהב במיוחד.

האם ירצה לחזור לאמן?

הכל תלוי בהצעה הכספית, כמובן. אבל זו לא אופציה ששרף שולל.

וגם אם לא יחזור לאמן בקרוב - שרף אולי לא יהיה נוכח ודומיננטי כפי שהיה בשנה האחרונה, אבל ימשיך להיות מעורב. "כדורסל זה מה שאני יודע, זה מה שיש לי", הוא אמר, "ממילא אין לי לאן ללכת".

כל פניות וואלה! ספורט לצביקה שרף למתן תגובה טרם נענו.

ohad@walla.net.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממש לא בטוח שיחזור לשם. יציע העיתונות/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • צביקה שרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully