וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "הלחץ עליי, אעשה את הכי טוב כל עוד אהיה פה"

12.6.2013 / 17:30

מאמן מכבי ת"א נשאל על עתידו אם לא יזכה באליפות נגד מכבי חיפה (ה', 20:50, 5). גרינברג: "חייבים לשחק חזק 40 דקות"

אדריאן הרבשטיין

משחק גמר סל 2013 ייערך מחר (חמישי) ברוממה ויפגיש את מכבי תל אביב ומכבי חיפה (20:50, ספורט 5). צלחת האליפות יצאה היום בצהריים מתל אביב לכיוון חיפה ברכבת, ולאחר מכן תעלה להיכל רוממה שם תשהה עד להענקתה בתום המשחק. כל הכרטיסים למשחק נמכרו, כשההערכות הן שלמרות שהמשחק ייערך בחיפה, כ-3,000 אוהדי מכבי תל אביב שהקדימו לרכוש כרטיסים יהיו הרוב באולם. את ההתמודדות ישפטו ספי שמש, דודי רומנו ועמית בלק.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט לצד מאמן מכבי חיפה בראד גרינברג. אדריאן הרבשטיין
הרבו במחמאות הדדיות. בלאט/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה מגיעה למשחק לאחר סדרה קשה מאוד נגד הפועל אילת. הירוקים ערכו שני אימונים מלאים בלבד מאז תום הסדרה ביום ראשון, כשעיקר ההכנה מתרכזת בצד הטקטי והמנטלי. בחיפה מאמינים כי באולם הביתי שלהם הם מסוגלים להיות יריב שווה לצהובים, אך כדי לנצח את המשחק הם יצטרכו התעלות מצד לא מעט שחקנים, כשהשחקנים המכריעים הם פאט קלאת'ס ופול סטול. הצוות המקצועי הבהיר לשחקנים כי למרות העובדה שהפסידו למכבי תל אביב חמש פעמים העונה, היריבה עדיין תבוא בשיא הרצינות ולא תזלזל.

מנגד, במכבי תל אביב מסיימים עשרה ימים ארוכים של המתנה למשחק הגמר. את ששת הימים שבהם לא ידעה מכבי את יריבתה, ניצלו בקבוצה כדי לתת מנוחה חלקית לשחקנים העייפים כדי שיגיעו ל-40 דקות אינטנסיביות ארוכות. במועדון מאמינים כי ליתרון הביתיות של חיפה תהיה השפעה חלקית בלבד, בשל היתרון שלהם ביציעים, אך במקביל בטוחים כי הניסיון של השחקנים שהוכח לא מעט פעמים ברגעי ההכרעה של העונה הזו ישפיע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס. אדריאן הרבשטיין
"אין פה עניין של יתרון של אחת הקבוצות". שון ג'יימס/אדריאן הרבשטיין

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט, אמר בפתיחת דבריו: "כאחד שהתחיל ברוממה, זה נחמד לחזור לכאן גם במשחק כל כך חשוב ובמקום שמעיד על ההתקדמות. זו הרגשה טובה באופן כללי. העובדה שהיינו פה נותנת לנו לפחות את ההרגשה שלא נצטרך להסתגל. הניצחונות שלנו במהלך העונה לא חשובים לגבי המשחק מחר".

על ההיכרות המוקדמת עם גרינברג, אמר בלאט: "מבחינתי העובדה שאנחנו מכירים אחד את השני לא תשנה את הגישה שלי או ההרגשה שלי מבחינה מקצועית, אבל בטח העובדה שאני מכבד את בראד ואת העבודה שהוא עשה, במיוחד השנה בליגה שלנו. יש פה כדורסל טוב בארץ, יש מאמנים טובים והיום בראד הוא ביניהם. בעיני ללא ספק הוא מאמן השנה. הוא עשה עבודה נהדרת והביא את הקבוצה שלו עד לגמר. מגיע לו את כל הקרדיט".

על היריבות עם חיפה והקושי של השיטה, אמר: "חיפה זו לא הקבוצה היחידה שניצחנו כמה פעמים השנה. גמר של משחק אחד זה משהו שונה לעומת סדרה וגם היתרון הפסיכולוגי הזה לא בטוח קיים. יותר חשובה העובדה שאנחנו יודעים איזה דברים אנחנו צריכים לעשות כדי לנצח קבוצה טובה".

על העובדה שהצהובים פספסו אליפויות בשנים האחרונות, אמר בלאט: "בחלק מהשנים האחרונות לא הייתי פה. אני חושב שחיפה נבנתה בצורה מצוינת. זו הקבוצה הכי טובה שנראה מחר ואנחנו נצטרך לנצח אותה בלי כל קשר למה שהיה בשנים האחרונות. יש לחיפה שחקנים שבכל יום נתון יכולים לעשות הרבה נזק. ידענו מתחילת העונה שנפגוש את חיפה בגמר".

לשאלה האם הוא חושש מפני אובדן המשרה במקרה שהצהובים יפסידו את האליפות, השיב בלאט: "אני אהיה פה ואעשה את הכי טוב כל עת שאני נמצא. שום דבר לא יפריע לי". על האפשרות שמכבי תל אביב תפספס אליפות מחר, אמר: "צריך להיות ריאליים, במשחק אחד שום דבר הוא לא בלתי אפשרי. מלכתחילה העבודה היא יותר קשה מבחינתנו. אני חושב שחיפה לאורך כל השנה הייתה די יציבה".

שון ג'יימס התייחס ליחסי הכוחות, ואמר: "זה משחק חשוב מאוד. אני חושב שעל פי איך שהתאמנו, אנחנו מוכנים למשחק. הייתה לנו מנוחה מספקת. כדורסל זה משחק מהנה, אנחנו משחקים חזק אבל אין פה עניין של לחץ. אנחנו פשוט צריכים לשחק את המשחק שלנו כדי לנצח ולזכות באליפות. אין פה עניין של יתרון של אחת הקבוצות. לחיפה אין יתרון ביתיות במקרה הזה, פשוט צריך לשחק יותר טוב כדי לנצח".

מאמן מכבי חיפה בראד גרינברג לצד דונטה סמית'. אדריאן הרבשטיין
"נצטרך להיות חדים וקשוחים". בראד גרינברג עם דונטה סמית'/אדריאן הרבשטיין

בראד גרינברג, מאמן מכבי חיפה, אמר באירוע: "כולם מתרגשים לקראת המשחק. אם אתה לא מתרגש ממשחק כזה אז אתה לא צריך לשחק כדורסל. אני לא חושב שיש להיכרות בין דיוויד לביני השפעה. שתי הקבוצות מבינות איפה הן נמצאות. אני מכיר את דיוויד כבחור תחרותי מאוד".

על המפתחות לניצחון, אמר גרינברג: "אנחנו צריכים לשחק חזק במשך 40 דקות כדי לנצח ולהיות מסוגלים לעשות את זה גם בדקות ההכרעה, דבר שלא עשינו העונה. מדובר בשתי קבוצות טובות מאוד. נצטרך להיות חדים וקשוחים. המאזן של בלאט בפלייאוף מדבר בעד עצמו וזה הישג יוצא דופן".

בסיום מסיבת העיתונאים מסרו במכבי חיפה כי הקבוצה תשתתף בשלושה משחקי קדם עונה בארצות הברית נגד פיניקס סאנס (ב-7 באוקטובר), דטרויט פיסטונס (8 באוקטובר) וממפיס גריזליס (ב-13 באוקטובר).

גל מקל הוסיף: "מתחילים להתרגש לקראת האירוע. כל שחקן בליגה היה רוצה להיות פה. אתמול עוד היינו עייפים מהמשחק ומערב הגאלה, אבל היום השחקנים כבר היו יותר חדים. אני חושב שהאוהדים שלנו הוכיחו שגם כשהם קצת שומעים אותם הרבה יותר. זה לא תחרות כל כך".

שחקן מכבי חיפה גל מקל. אדריאן הרבשטיין
"כל שחקן בליגה היה רוצה להיות פה". גל מקל/אדריאן הרבשטיין

המספר הנוסף

2 - שחקנים נשארו מהמפגש הקודם בין הקבוצות בגמר סל, עידו קוז'יקרו בחיפה, ליאור אליהו במכבי תל אביב.

12 - תארים לדיוויד בלאט במכבי תל אביב כמאמן ראשי, מעולם לא הפסיד במשחק גמר.

13 - ניצחונות רצופים למכבי תל אביב על מכבי חיפה.

15.5 - נקודות בממוצע למשחק לדיוויד לוגן נגד חיפה העונה.

24 - זריקות עונשין לדורון פרקינס במשחק הגמר בעונת 2008/9 בין הקבוצות, מקום שני בכל הזמנים. רק מריו אוסטין במשחק 6 הארכות המפורסם בין ירושלים לאשקלון זרק יותר.

25 - נקודות קלעו דורון פרקינס (2009) וקורטני פלס (2011) בגמרי הליגה, והשניים מחזיקים ביחד בשיא הנקודות למשחק גמר סל מאז שינוי השיטה ב-2006.

27 - נקודות קלע דונטה סמית' נגד הצהובים במשחק גביע ווינר בין הקבוצות, הכי הרבה שהוא קלע העונה.

50 - אליפויות למכבי תל אביב מאז קום המדינה, 8 לשאר הקבוצות.

יעמדו למבחן

גל מקל. הרכז המוביל של מכבי חיפה ינסה לזכות באליפות שנייה, ועל הדרך לקבע את מעמדו כגארד הישראלי המוביל. מקל יצטרך לשדרג את יכולתו מהמשחק החמישי של חיפה נגד אילת.

ליאור אליהו. היכולת המצוינת של אליהו הובילה את מכבי לניצחונות בפלייאוף עד כה, מכבי תהיה חייבת המשכיות שלו כדי לא להסתבך ואולי לאבד אליפות שלישית בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully