וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: כשמסוט אוזיל מריח דרבי

22.4.2013 / 10:00

רגע לפני המפגש עם דורטמונד, קשר ריאל ואקס שאלקה מככב בנבחרת המחזור. לצידו: שחקן העונה באנגליה והסלע של יובנטוס

ספורט 2

מסוט אוזיל לא אוהב את דורטמונד. אוהדי דורטמונד ממש לא אוהבים את מסוט אוזיל. קשר ריאל מדריד גדל בגלזנקירשן וחונך בשאלקה לתעב כל דבר שקשור לצהוב-שחור של היריבה המושבעת. רגע לפני המפגש המסקרן מולה בחצי גמר ליגת האלופות - דרבי אמיתי עבורו - אוזיל חזר מפציעה, כבש צמד ובישל בניצחון הליגה של ריאל 1:3 על בטיס ונטל את המושכות גם בנבחרת המחזור. אוזיל לא לבד. בין מצטייני השבוע ניתן למצוא את האיש הראוי מכולם לתואר שחקן השנה באנגליה, הסלע של יובנטוס, המעריץ החדש של פאולו די קאניו והחלוץ ששובר את כל השיאים של שחקן זר בבונדסליגה. בפינת הכוכב האורח: שחקן שבילה מחצית אחת בבית החולים ומחצית אחת על כר הדשא.

מסוט אוזיל שחקן ריאל מדריד. רויטרס
נכנס לכושר בדיוק בזמן. מסוט אוזיל/רויטרס

שוער

חיימה - ויאדוליד

קיילור נבאס עצר פנדל מול ברצלונה. גם אוקה ניקולוב הדף אחד והצטיין בניצחון של פרנקפורט על שאלקה. הם יסתפקו רק באזכור הזה. מי שהקדים אותם ואחראי להצגת השוערות של השבוע הוא חיימה, שוערה של ויאדוליד. לפני שבועיים דני הרננדס ביקר בנבחרת המחזור, אך השבוע איבד את מקומו בהרכב ויאדוליד וראה את מחליפו סוגר חשבון עם גרנאדה. בעונת 2007/8 שיחק השוער בן ה-32 בקבוצת גרנאדה 74, שבילתה עונה בליגה השנייה בתור גרסה מחודשת לסיודאד מורסיה. חיימה ירד עם קבוצתו ולפני שלוש שנים שוב סבל במגרש בגרנאדה, שם הקבוצה המקומית מנעה ממנו ומאלצ'ה עליית ליגה. בשבת הגיעה הנקמה. גרנאדה תקפה בחמת זעם, אבל חיימה היה שם במשחק שיא כדי למנוע ממנה ניצחון. תשע הצלות היו לשוער, שהדף כל מה שנורה לעברו עד שנכנע לנגיחה של יוסף אל עראבי בדקה ה-73. הנקודה שהוא הביא תספיק לוויאדוליד כדי לשרוד ואולי גם תוריד לבסוף את גרנאדה. נקמה שהתבשלה במשך חמש שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חיימה שוער ויאדוליד. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
סגר חשבון עתיק עם גרנאדה. חיימה/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

הגנה

מגן ימני: אוייר - אוסאסונה

14 משחקים רצופים ללא הפסד והשתלטות על המקום הרביעי, גרמו לריאל סוסיאדד להיזכר בעונת 2002/3, אז סיימה כסגנית האלופה והעפילה לליגת האלופות. עשור אחרי, באנואטה רואים אפשרות לשחזור. באותה עונה, הבאסקים השיגו את ניצחון החוץ האחרון שלהם על אוסאסונה. את זה הם כבר לא ישחזרו העונה. קבוצת התחתית הפכה לראשונה שמונעת מסוסיאדד לכבוש ב-2013, כשהוציאה מכלל פעולה את כל הכלים ההתקפיים של פיליפ מונטנייה. על המשימה הקשה מכולן הופקד אוייר, שנדרש להצר את צעדיו של אנטואן גריזמן התזזיתי. המגן המקומי בן ה-26 עמד במבחן בצורה מעוררת כבוד, היה אחראי לשני חילוצי כדור שמנעו שערים והתגבר גם על חילוקי הדעות עם חברו אלחנדרו אריבאס, שזעם עליו לאחר שאוייר ניסה להרחיקו מהשופט. בכל מקרה, המטרה של אוסאסונה הושגה. לקבוצה נטולת התקפה (26 שערי ליגה בלבד) אין ברירה אלא להישען על ההגנה שלה כדי לשרוד.

בלם: לואיק פראן - סנט אטיין

איבן צ'ורקוביץ' היה הקפטן האחרון של סנט אטיין שהניף גביע. שוער נבחרת יוגוסלביה לשעבר עשה זאת ב-1977, וכשהתבקש לתת טיפ לקפטן הנוכחי לואיק פראן לקראת ההנפה, הסתפק ב"רק אל תפיל את הגביע". אז פראן לא הפיל. דווקא אחרי ההדחה הדרמטית ברבע גמר הגביע - ההפסד הראשון של הירוקים ב-2013 - סנט אטיין התעשתה וחגגה זכייה בתואר ראשון מאז האליפות של מישל פלאטיני ב-1981, עם 0:1 בגמר גביע הליגה על ראן. ברנדאו הברזילאי, שהביא למארסיי את גביע הליגה אשתקד, העניק אותו הפעם לסנט אטיין, שנהנתה גם מיכולת משובחת של פראן בהגנה. שחקן הבית והסמל הבלתי מעורער, בעונתו העשירית בקבוצה הבוגרת, הצטיין בעמדת הבלם ותסכל את ההתקפה של ראן, ששוב כשלה בגמר. "חיכינו לזה הרבה זמן", אמר פראן לאחר שעשה סוף ל-32 שנים שחונות. "זה רגע שהאוהדים לא ישכחו. גם אני לא אשכח".

שחקני סנט אטיין חוגגים זכייה בגביע הליגה. רויטרס
32 שנים שחונות הגיעו לקיצן. לואיק פראן, מספר 24, והחברים/רויטרס

בלם: ג'ורג'ו קייליני - יובנטוס

אם יש משהו ברור וידוע בכל הקשור ליובנטוס, זה שג'ורג'ו קייליני תמיד יחזור מפציעה לפני משחק גדול וגם יצטיין בו. לפני כחודש וחצי הוא שב להרכב כדי להוציא את אדינסון קבאני מכליו וגם לכבוש ב-1:1 מול נאפולי. ביום ראשון מילאן קפצה לביקור בטורינו, וקייליני שהיה בספק למשחק שוב הופיע במלוא הדרו. הבלם המוערך של נבחרת איטליה, בסך הכול במשחק הליגה ה-19 שלו העונה, נטרל לחלוטין את רוביניו וג'אמפאולו פאציני, וסייע לביאנקונרי לשמור על שער נקי בפעם ה-16 העונה. מילאן לא מצאה דרך לפצח את ההגנה המגובשת של יובנטוס, שספגה בסך הכול 20 שערים ב-33 משחקי ליגה העונה. גם כשלאונרדו בונוצ'י כבר ביצע טעות, קייליני היה שם כדי לחפות עם גלישה נהדרת שסיכמה עוד משחק מרשים שלו. יובה הנחילה למילאן הפסד ראשון בליגה ב-2013 ובשבוע הבא היא עשויה לחגוג סקודטו שני ברציפות דווקא בדרבי מול טורינו, אם נאפולי תמעד מול פסקארה.

מגן שמאלי: דני רוז - סנדרלנד

לפחות בטווח הקצר, הטירוף של פאולו די קאניו השפיע לטובה על סנדרלנד. אחרי ה-0:3 בדרבי על ניוקאסל, החתולים השחורים חזרו הביתה ולמרות הרכב חסר ניצחו 0:1 את אברטון כדי להגדיל את הפער מהקו האדום לשש נקודות. סנדרלנד חיברה שני ניצחונות רצופים בסך הכול בפעם השנייה העונה, וזה קרה בעיקר הודות לחוליית ההגנה ששמרה על שער נקי גם השבוע. חלק ניכר בשיפור נזקף לזכותו של דני רוז. המגן המושאל מטוטנהאם החל את העונה עם טראומה כשהיה קורבן לתקרית גזענית במשחק בין הנבחרות הצעירות של אנגליה וסרביה, אבל הספיק להשאיר את העניין מאחור ובשבועות האחרונים חזר מפציעה ומראה מדוע אוהדים רבים של התרנגולים רוצים לראותו שב במהרה לוויט הארט ליין. רוז היה איש המשחק בניצחון הראשון אחרי 20 מפגשים מול אברטון, כשהפתיע את האורחים בגיחות על הקו השמאלי, היה נייד ואגרסיבי וגם סיכן פעמיים את השער.

דני רוז שחקן סנדרלנד עם המאמן פאולו די קאניו. Stu Forster, GettyImages
הדביק גם את שחקני סנדרלנד בטירוף. פאולו די קאניו עם דני רוז/GettyImages, Stu Forster

קישור

מסוט אוזיל - ריאל מדריד

"למדריד יש יהלום בדמותו של מסוט אוזיל", סיכם פפה מל את ההפסד של בטיס 3:1 בסנטיאגו ברנבאו. יורגן קלופ לקח זאת לתשומת לבו. רגע לפני חצי גמר ליגת האלופות מול דורטמונד, הקבוצה אותה חונך לשנוא מילדותו בגלזנקירשן, קשר נבחרת גרמניה נתן עוד טעימה מהכישרון העצום שלו. אוזיל חזר מפציעה והמשיך בדיוק מאותה נקודה בה נעצר. לפני שבועיים הוא הבקיע פעמיים לרשת לבנטה, הפעם הוא עשה זאת עם צמד לשערה של בטיס ולמעשה חיפה על כריסטיאנו רונאלדו שנקלע ליום של החמצות. אוזיל גם בישל בתווך לבנזמה ורשם אסיסט תשיעי בליגה, אבל מה שמשמח את ז'וזה מוריניו יותר מכל זה השיפור מול השער. אוזיל כבר עם שמונה שערי ליגה (פי שניים מהעונה שעברה) ומגיע חם למפגש מול דורטמונד, לרשתה כבר כבש שער דרמטי ב-2:2 בשלב הבתים. הקהל הצהוב-שחור מכין לו קבלת פנים חמה. מה הוא יכין להם?

אבר באנגה - ולנסיה

תוצאת המחזור בספרד ובליץ השבוע באירופה שייכים בלעדית לוולנסיה. העטלפים פגשו את מלאגה במאבק בין שתי קבוצות השואפות למקום הרביעי, אבל גם הם לא חשבו שכך זה יסתיים. 1:5 הביסה החמישית בטבלה את המדורגת אחריה, כשארבעה שערים הובקעו בין הדקות 25 ל-31, בניצוחו של אבר באנגה. קשר נבחרת ארגנטינה, שבישל שני שערים ב-3:3 מול אספניול בשבוע שעבר, ניהל בצורה מושלמת את המשחק. באנגה מצא תמיד את השחקן הפנוי, ניצל את הפרצות בהגנת מלאגה כדי להגיח מהקו השני ודאג גם למספרים. השער הראשון הגיע מבישול לדני פארחו ששיתף איתו פעולה בצורה נהדרת במרכז המגרש. לאחר מכן הוא סחט פנדל אותו תרגם רוברטו סולדאדו לשער השלישי, ולסיום באנגה גם כבש את השני שלו העונה, אחרי שהתעלל בחסוס גאמס וחתם עם גולאסו. קונצרט מופלא של ולנסיה, על חשבון מי שעד לא מזמן נחשבה להגנה הטובה בספרד.

גארת' בייל - טוטנהאם

הוא לא נראה כשיר, התקשה להיכנס למשחק במחצית הראשונה וסך הכול העביר משחק רגוע. עד הדקה ה-75, רוברטו מאנצ'יני אפילו יכול היה להתגאות בנטרולו הכמעט מוחלט. אלא שהעונה גם שבע דקות טובות מספיקות לגארת' בייל כדי להיות אחראי לשני שערים ולהפוך משחק. מנצ'סטר סיטי צעדה בדרך לניצחון בוויט הארט ליין, עד שבדקה ה-75 הוולשי סיפק בישול גאוני עם החלק החיצון של הנעל לקלינט דמפסי שהשווה. טוטנהאם נישאה על גלי ההתלהבות, כבשה את השער השני וקינחה עם 1:3 באדיבותו של בייל, שציין בהקפצה אלגנטית מעל ג'ו הארט את שערו ה-18 העונה בפרמיירליג והראה עד כמה הוא היה חסר לתרנגולים בשבועיים האחרונים, במהלכם הספיקו להיפרד מהליגה האירופית ומהמקום השלישי. בייל הפך העונה לגו-טו-גאי הבלתי מעורער של טוטנהאם, האיש עליו הקבוצה נשענת מבחינה התקפית. המועמד הכי ראוי לתואר שחקן השנה באנגליה.

גארת' בייל שחקן טוטנהאם חוגג את שער הניצחון מול ווסטהאם. רויטרס
הווינר של טוטנהאם, גם על רגל אחת. גארת' בייל/רויטרס

התקפה

בנג'מין מוקאנג'ו - נאנסי

רק לפני חודש וחצי נראתה נאנסי בדרך הבטוחה לליגה השנייה בצרפת. חילופי המאמנים בינואר לא השפיעו, הקבוצה לא הצליחה לכבוש וכל הליגה ידעה שאפשר לאסוף נקודות בסטאד מרסל פיקו. ואז, משום מקום, חל שינוי מפתיע. בתחילת חודש מרץ ניצחה נאנסי את סושו, לאחר מכן הפסידה כצפוי לפריס סן ז'רמן ומשם צברה 13 נקודות מתוך 15 אפשריות. הניצחון 1:3 על אוויאן כבר הרים את הקבוצה של פטריק גבריאל מעל הקו האדום, והוא רשום בעיקר על שמו של בנג'מין מוקאנג'ו. הקמרוני כבר ירד ליגה עם מונאקו ובעונה שעברה היה שותף למסי ההיחלצות של נאנסי. גם העונה הוא נזכר להתעורר ברגעי ההכרעה, ומול אוויאן נתן תפוקה עם בישול במחצית הראשונה וצמד שערים (שני בקריירה בליגה הבכירה) במחצית השנייה אחרי שתי קרנות. בדיוק הניצוץ שהיה חסר לנאנסי בחלק הראשון של העונה. האם זה יספיק כדי להינצל פעם נוספת?

אנדרה שרלה - לברקוזן

20 מיליון ליש"ט - זה הסכום אותו צפויה, על פי הדיווחים האחרונים, לשלם צ'לסי ללברקוזן כדי לרכוש את אנדרה שרלה. המגעים בין הקבוצות מתקדמים מאוד, ובחודש האחרון שרלה עושה כל שביכולתו על מנת להוכיח שהוא ראוי לשדרוג. אחרי צמד מול דיסלדורף, שער לרשת וולפסבורג ויכולת טובה מול שאלקה, שרלה סחף את לברקוזן ל-0:5 מוחץ על הופנהיים האומללה. כולם דיברו על העזיבה הבלתי נמנעת שלו לפני המשחק, ועסקו בנושא ביתר שאת לאחר הניצחון הגבוה ביותר של לברקוזן העונה. הקיצוני של נבחרת גרמניה בישל מצד ימין לשותפו שטפן קיסלינג את שערו ה-20 העונה, ולאחר מכן עבר שמאלה כדי לסובב באומנות לרשת את שערו העשירי העונה. במחצית השנייה השלים שרלה צמד שני העונה, ובמאזנו כבר 11 שערי ליגה (חמישה מתוכם בארבעת המחזורים האחרונים) וחמישה בישולים. לברקוזן תהיה קרוב לוודאי בליגת האלופות. שרלה? עדיין לא בטוח.

קלאודיו פיסארו - באיירן מינכן

אוהדי ברצלונה רואים את באיירן מינכן ויורדים למקלטים. רביעיות, חמישיות ושישיות, וזה עוד בהרכב משני. מריו מנדז'וקיץ' לא ישחק ביום שלישי? יש את מריו גומז, שכבש שלושער בגביע ועוד צמד בשבת. אם הוא לא יספק את הסחורה, תמיד אפשר לסמוך על קלאודיו פיסארו. הגארבג' טיים הממושך בבונדסליגה עושה שירות נהדר לחלוץ הפרואני, שלפני שלושה שבועות כיכב עם רביעייה ושני בישולים ב-2:9 יוצא הדופן על המבורג. הפעם באיירן הסתפקה ב-1:6 בחוץ על האנובר, ופיסארו היה אחראי על שני בישולים ושני שערים. היינקס הציב אותו מאחורי החלוץ, בעמדה השייכת בדרך כלל לטוני קרוס הפצוע. אז פיסארו נכנס למוד המתאים, חטף כדור כדי לבשל לפרנק ריברי ואחר כך הכניס עוד כדור עומק לגומז שהרשית. אפילו הוא לא ידע שהוא כזה. גומז ירד לנוח בדקה ה-63, ואז פיסארו הועבר לחוד והחזיר עם צמד קליל. 166 שערים ב-350 משחקים יש למבקיע הזר הטוב בתולדות הבונדסליגה. עכשיו הוא כבר בין עשרת הכובשים הגדולים של כל הזמנים.

קלאודיו פיסארו שחקן באיירן מינכן. רויטרס
פתאום גם ממנו ברצלונה צריכה לחשוש. קלאודיו פיסארו/רויטרס

שווים אזכור

אוקה ניקולוב (פרנקפורט) - גיל הזהב

בילי ג'ונס (ווסט ברומיץ') - שער אנגלי ראשון לבאגיז

פר מרטסאקר (ארסנל) - רוצה אלופות

קלמון גרנייה (ליון) - איזה גול!

מריו סנטנה (טורינו) - קאמבק חלקי

רפאל ואן דר וארט (המבורג) - בזכות הרומן החדש?

זלאטן איברהימוביץ' (פריס סן ז'רמן) - כבש עוד מדינה

דידייה דיגאר שחקן ניס מול זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
בעוד שבוע או שבועיים יחגוג אליפות במדינה רביעית בקריירה. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

כוכב אורח

ג'ונתן סוריאנו - רד בול זלצבורג

איזו שבת עברה על אקס ברצלונה ואספניול, ג'ונתן סוריאנו. החלוץ הקטלאני העביר את הבוקר בבית החולים לצד רעייתו, שלאחר עיכובים ילדה את בתו השלישית. אנשי רד בול זלצבורג הבינו שסוריאנו לא יספיק להגיע למשחק מול וולפסברגר, אבל בכל זאת רשמו אותו בטופס. כמחליף. לראשונה העונה. סוריאנו הספיק להגיע במהלך המחצית הראשונה וראה את קבוצתו יורדת להפסקה עם 2:2 ביתי. במחצית השנייה סוריאנו כבר היה על המגרש, ויחד איתו זלצבורג דהרה ל-2:6 מוחץ. אלאן הברזילאי כבש צמד במחצית הראשונה והשלים שלושער, אבל את ההצגה גנב לו סוריאנו, שמצא בעצמו את הרשת שלוש פעמים וחגג עם האצבע בפה, לכבוד המצטרפת החדשה למשפחה. 25 שערי ליגה ב-29 משחקים יש לסוריאנו בעונתו המלאה הראשונה באוסטריה. האליפות תהיה ככל הנראה של אוסטריה וינה, אבל מלכות השערים של פיליפ הוזינר (27) מוטלת כעת בספק.

ג'ונתן סוריאנו שחקן רד בול זלצבורג. Andreas Schaad, AP
שער לכל ילד. ג'ונתן סוריאנו/AP, Andreas Schaad

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully