וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ברצלונה ניצחה את לבנטה, ריאל גברה על בטיס

פברגאס כבש (84) ב-0:1 הדרמטי, מסי לא שיחק. אוזיל (צמד) ובנזמה כבשו ב-1:3 של האלופה, רביעייה בשש דקות לולנסיה

חצאי גמר ליגת האלופות קרבים ובאים, כך שברצלונה וריאל מדריד ניצלו את המחזור ה-32 כדי לערוך חזרה גנרלית וקיוו לא להוסיף שחקנים למסדר הפצועים. עבור ריאל, החלק השני לא כל כך הלך, כאשר מרסלו ולוקה מודריץ' נפצעו בניצחון 1:3 על בטיס. ברצלונה, ללא ליאונל מסי ששוב נותר מחוץ לסגל כדי להתאושש מהפציעה, גברה 0:1 על לבנטה משער דרמטי של פברגאס (84) ושמרה על פער של 13 נקודות בפסגה. ולנסיה סגרה את הערב עם 1:5 ענק על מלאגה, עקפה אותה בטבלה ועלתה למקום החמישי, כשהיא כובשת ארבעה שערים תוך שש דקות. גרנאדה סיימה ב-1:1 מול ויאדוליד ועלתה זמנית מעל הקו האדום.

מסוט אוזיל שחקן ריאל מדריד. רויטרס
צמד שני ברציפות. מסוט אוזיל/רויטרס

ברצלונה - לבנטה 0:1

סימן השאלה הגדול לקראת המשחק הזה היה סביב שיתופו של ליאונל מסי, שלושה ימים בלבד לקראת המשחק מול באיירן מינכן. מסי, שעדיין מתאושש מהפציעה שלו, לא נכלל בסגל למשחק הזה כמו גם ג'רארד פיקה. צ'אבי, סרחיו בוסקטס ופדרו, שצפויים לפתוח מול באיירן, החלו על הספסל אך מי שפתח לראשונה מאז השתלת הכבד שעבר היה אריק אבידל. הצרפתי המתקאמבק ופתח במרכז ההגנה לצידו של אדריאנו ואילו ססק פברגאס פתח כחלוץ חוד במקומו של מסי וגם כבש את שער הניצחון היקר בדקה ה-84.

ססק פברגאס שחקן ברצלונה. רויטרס
דווקא כשמסי לא בתמונה הוא פורח./רויטרס

ללא חלק משחקניה הבכירים, ברצלונה התקשתה אך קיבלה הזדמנות מצוינת לעלות ליתרון כבר בדקה ה-16 אחרי שאנדרס אינייסטה הוכשל ברחבה. בהעדרו של מסי, דויד וייה לקח את הפנדל, אך קיילור נבאס השוער המחליף של לבנטה הדף. ססק פברגאס השתלט על הריבאונד ובעט מצוין מהאוויר, אך נבאס שוב הדף מצוין לקרן.

ברצלונה לא וויתרה על ניצחון במשחק הזה והיא גם השיגה את שלוש הנקודות היקרות בדקה ה-84. ססק פברגאס, שממשיך לפרוח דווקא בהיעדרו של מסי, היה זה שכבש את השער היקר כשניצל מסירה של אלכסיס סאנצ'ס ובנגיעה בעט חזק לפינה של נבאס, שיכל לעצור אבל נכנע. ברצלונה שוב הגדילה את הפער מריאל השנייה ל-13 נקודות בפסגה, כשבמאזנה 84 נקודות לעומת ה-71 של ריאל.

אנדרס אינייסטה שחקן ברצלונה מול סימאו שחקן לבנטה. רויטרס
שיחק 59 דקות. אינייסטה מול סימאו/רויטרס

ריאל מדריד - בטיס 1:3

ארבעה ימים לפני המשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות מול דורטמונד, ריאל מדריד ערכה חזרה גנרלית בהרכב חסר ואספה עוד שלוש נקודות מול בטיס, שלא ניצחה בסנטיאגו ברנבאו מאז אוקטובר 1998. ז'וזה מוריניו חסר את צ'אבי אלונסו המוצהב ואיבד גם את מרסלו שעלול להיעדר מחצי הגמר, אבל מסוט אוזיל חזר לאחר פציעה קלה וחגג צמד שני רצוף, ואילו הצעיר הברזילאי קסמירו ערך הופעת בכורה.

קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד חוגג עם מסוט אוזיל. רויטרס
שני הכובשים. מסוט אוזיל עם קארים בנזמה/רויטרס

בטיס, שהגיעה אחרי הקאמבק האדיר מ-3:0 ל-3:3 בדרבי של סביליה, כבר חגגה בדקה השביעית אחרי שדייגו לופס הדף בעיטה של נוסא איגייבור ורובן קסטרו בעט פנימה, אך השער נפסל בגלל נבדל. כריסטיאנו רונאלדו סבל מחוסר מזל ופגע בקורה פעם אחת, כשמנגד דורלאן פאבון הקולומביאני בעט למשקוף בדקה ה-43. כשנראה היה כי הקבוצות ירדו להפסקה בתיקו מאופס, הגיע דאבל פס של אוזיל עם קארים בנזמה, בסיומו קשר נבחרת גרמניה הכניע את אדריאן וחברו הצרפתי ציין בישול שביעי העונה.

בדקה ה-57 בנזמה כבר היה חתום על השער, כשסיים התקפה מצוינת אותה החל אוזיל ובה רונאלדו התכבד בבישול. בטיס צימקה בדקה ה-73 עם פנדל של חורחה מולינה לאחר שנאצ'ו הצעיר ביצע עבירה ברחבה, אבל לא השיגה יותר מזה ותנסה להדביק את יריבותיה במרדף אחר הכרטיסים לאירופה עם נקודות במגרשים אחרים. ריאל, שנהנתה בסיום מעוד שער מקרוב של אוזיל, כבר עם הפנים לדורטמונד.

מרסלו שחקן ריאל מדריד על אלונקה. GettyImages
תמונה מדאיגה מבחינת אוהדי ריאל. מרסלו על אלונקה/GettyImages

ולנסיה - מלאגה 1:5

לפני חמישה חודשים ולנסיה חטפה 4:0 משפיל במלאגה והפעם היא נקמה, ובענק. ארבעה שערים בשש דקות סידרו למארחת ניצחון חשוב, כשהיא חולפת על פני האנדלוסים בטבלה ונצמדת לריאל סוסיאדד הרביעית, שמחזיקה כרגע בכרטיס למוקדמות ליגת האלופות. מלאגה, שלא ניצחה במסטאייה זה 58 שנים, תמשיך לחכות ונראה שהיא מתקשה להתאושש מההדחה הכואבת מהאלופות מול דורטמונד. בשבוע הבא, ולנסיה אצל סוסיאדד לעוד קרב חשוב.

השיגעון של העטלפים החל בדקה ה-25, כאשר דניאל פארחו טייל במרכז ההגנה ללא הפרעה וכבש את הראשון. שלוש דקות חלפו ורוברטו סולדאדו הכפיל עם שער מקרוב אחרי פריצה מסחררת של עלי סיסוקו. עוד שתי דקות וסולדאדו כבש מהנקודה הלבנה את השני שלו והשלישי של ולנסיה ועוד דקה עברה עד שסרחיו קנאלס הגיע ראשון לריבאונד וכבש מול שער ריק את ה-0:4. איזה טירוף! הרביעייה הכי מהירה בליגה הספרדית מאז 1957 (אתלטיקו מדריד מול לאס פלמאס, 0:9) והכי מהירה בליגות הבכירות של אירופה מאז 2002 (דורטמונד מול פרייבורג).

רגע לפני המחצית, ז'וליו בפטיסטה צימק בבעיטה חופשית נהדרת. ולנסיה נזקקה ל-11 דקות במחצית השנייה כדי לכבוש את החמישי, כאשר אבר באנגה שלח לחיבורים מתוך הרחבה. ולנסיה לא הצליחה לכבוש שוב עד לסיום וזה עשוי להתברר כמשמעותי, שכן בשובר השוויון אם יווצר כזה בסיום העונה, תזכה מלאגה בזכות שער החוץ שכבשה.

גרנאדה - ויאדוליד 1:1
לגרנאדה: יוסף אל עראבי (73). לוויאדוליד: פטריק אברט (58)

רוברטו סולדאדו שחקן ולנסיה. רויטרס
שש דקות מטורפות. סולדאדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully