וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: בנעליו של מסי

9.4.2013 / 7:05

ססק פברגאס תפס את העמדה של הכוכב הפצוע - גם בברצלונה וגם בנבחרת המחזור. יחד איתו: מילנר החובט, הסיוט של אינטר, התגלית של צרפת וכובש שער השבוע (והעונה?) באנגליה

ספורט 2

הדרבי של מנצ'סטר גרם לנו לדחות ב-24 שעות את נבחרת המחזור, אבל בהחלט היה שווה לחכות. לחגיגה של ג'יימס מילנר, למבצע של קון אגוארו ולהיסטוריה של סיטי, שניצחה את יונייטד פעמיים ברציפות באולד טראפורד, 41 שנה אחרי הפעם הקודמת שהשלימה דאבל כזה. אז מילנר פילס דרכו לנבחרת המחזור, אך הוא לא לבד. איתו גם כובש שער השבוע באנגליה, כובש שער השבוע באיטליה, התגלית החדשה של הליגה הצרפתית, הסיוט של אינטר והאיש שנכנס (לשבת אחת) לנעליו של ליאונל מסי.

שחקן ברצלונה ססק פברגאס חוגג שער. AP
שלושער ראשון של שחקן ספרדי במדי ברצלונה מאז לואיס אנריקה ב-2001. ססק פברגאס/AP

שוער

דני הרננדס - ויאדוליד

כמה וכמה שוערים מנוצחים התחרו על המקום הזה, אך הפור נפל על דני הרננדס. שוער נבחרת ונצואלה כנראה נותר באופוריה מהניצחון על קולומביה ורשם הופעה איומה בהפסד 3:1 לאוסאסונה במחזור הקודם. במשך כל השבוע הוא שמע וקרא על כך ששוער המשנה חיימה יפתח במקומו בשער ויאדוליד, עד שלבסוף החליט מירוסלב ג'וקיץ' להמשיך לתת לו את הקרדיט. אז הרננדס לקח את ההזדמנות בשתי ידיים, סיפק משחק פנטסטי במסטאייה מול ולנסיה ועצר כל מה שנורה לעברו. הצלה כפולה בדקה ה-21, בעיטות ממרחק ואפילו פנדל של רוברטו סולדאדו, שימשיך לחכות לשער הליגה ה-50 שלו במדי ולנסיה. רק שער עצמי של מיקל בלנסיאגה הכניע את הרננדס ב-90 הדקות ונראה היה כי הוא מביא במו ידיו נקודה לוויאדוליד. ואז הגיע ז'ונאס. הברזילאי קבע 1:2 בתוספת הזמן וקלקל את הערב המוצלח ביותר של השוער מוונצואלה על אדמת ספרד. יש מחמאות, אין נקודות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דני הרננדס שוער ויאדוליד. Manuel Queimadelos Alonso, GettyImages
מה ששבוע אחד וביטחון מהמאמן יכולים לעשות. דני הרננדס/GettyImages, Manuel Queimadelos Alonso

הגנה

מגן ימני: מת'יו לואוטון - אסטון וילה

אי אפשר להתעלם מהאיש שכבש את שער השבוע בפרמיירליג ואולי אפילו שער העונה. אסטון וילה ראתה את סטוק סיטי משווה בדקה ה-81 ומקרבת אותה לשבוע נוסף מתחת לקו האדום, אבל שלוש דקות לסיום עצר מת'יו לואוטון את הכדור על החזה ומהאוויר ירה מ-25 מטרים לחיבורים. וילה הוסיפה שער נוסף כדי לסגור עניין עם 1:3, אך הכותרות היו שייכות למגן הצעיר שנרכש בקיץ משפילד יונייטד והספיק לשחק בפרנצווארוש ההונגרית לפני שלוש שנים. לואוטון כבש שער נהדר גם בניצחון הראשון של אסטון וילה העונה (0:2 על סוונסי בספטמבר) אבל הפעם היה זה שער יפה וחשוב עוד יותר. עוד לפני כן, המגן הימני בישל את לגבריאל אגבונלהור והצטיין גם בחלק האחורי. "הוא יוצא מן הכלל לאורך העונה כולה", פרגן המאמן פול למברט. "הוא ילד צנוע שעובד קשה, מתקדם ושומר על יציבות". אכן יציב. הוא וסטיבן ג'רארד הם שחקני השדה היחידים שטרם החמיצו דקת העונה בפרמיירליג.

בלם: פר נילסון - נירנברג

רף הנקודות הנמוך של הקבוצות מאחורי באיירן מינכן (ודורטמונד) פתח את המאבק על הכרטיסים לאירופה לשמונה קבוצות לפחות. אחרי תשעה משחקים ללא הפסד ולמרות יחס שערים שלילי ופחות ניצחונות מכל העשירייה הראשונה, גם נירנברג הצטרפה לעסק בזכות ניצחון ביתי 1:2 על מיינץ. את התודות חייבים הבווארים לבלם פר נילסון, שבשבוע שעבר הציל נקודה עם נגיחת שוויון מול וולפסבורג והפעם הבקיע צמד ראשון בבונדסליגה כדי לסדר שלוש נקודות. השבדי בן ה-30, לא רק מעוז ההגנה של נירנברג אלא גם מלך שערי הקבוצה העונה עם חמישה כיבושים, הבקיע את הראשון עם הראש והשני עם הרגל. שניהם היו אחרי מצבים נייחים - כמו כל ששת שעריו בליגה הגרמנית. עם 11 תיקולים בהם זכה וגם 85 אחוזי דיוק במסירות, זה היה היום שלו.

פר נילסון שחקן נירנברג. Thomas Langer, GettyImages
בלם ומלך שערים. פר נילסון/GettyImages, Thomas Langer

בלם: ג'יימס קולינס - ווסטהאם

ליברפול הנוכחית כבשה עד כה העונה יותר מכל קבוצה קודמת של המועדון ב-20 השנים האחרונות. 59 שערים היו למרסיסיידרס לפני המשחק הביתי מול ווסטהאם, כולל חמישיות באנפילד ב-2013 מול נוריץ' וסוונסי ושלישיות לרשת סנדרלנד וטוטנהאם. ווסטהאם אמורה הייתה להיות הקורבן התורן, אבל המערך הטקטי של סם אלרדייס החזיק מעמד במשך 90 דקות מול לואיס סוארס וחבריו. מעל כולם בהגנה היה ג'יימס קולינס, שביצע שמונה תיקולים מוצלחים, חסם שלוש פעמים בעיטות לשער בגופו ועמד באתגר בו רבים מבלמי הפרמיירליג כשלו. "הוא תזמן מצוין את הגלישות שלו ותמיד היה בשליטה", החמיא אלרדייס לבלם הוולשי. "סוארס לא קיבל ממנו שטח ולכן לא עשה לנו צרות כמו שעשה לקבוצות אחרות העונה". במפגש הקודם הבקיע קולינס שער עצמי שהעניק לליברפול 2:3 דרמטי באפטון פארק. ביום ראשון הוא החזיר את הנקודה האבודה.

מגן שמאלי: אלכסיס - חטאפה

ללא סרחיו אסקודרו ומאנה הפצועים, נותר לואיס גרסיה ללא מגן שמאלי טבעי לקראת הדרבי מול אתלטיקו מדריד. מאמן חטאפה אלתר עם הסטתו של אלכסיס לצד שמאל, שבר בכך את השותפות המוצלחת של הבלם יליד מלאגה עם פדריקו פרננדס הארגנטינאי במרכז ההגנה, אבל הניסוי הזה התגלה כהברקה. חטאפה שמרה על שער נקי בפעם הרביעית ברציפות (הרצף הכי ארוך שלה בליגה הבכירה) ואלכסיס היה איש המשחק. אתלטיקו הציבה את אדריאן בכנף ימין כדי לנצל את מה שהסתמנה כנקודת התורפה בהגנת חטאפה, אבל למרות כרטיס צהוב מוקדם אלכסיס הסתדר היטב עם אדריאן וגם עם דייגו קוסטה שניסה את מזלו מולו לאחר מכן. הקולצ'ונרוס מיעטו להגיע למצבים ונראה כי יתקשו להדביק את ריאל מדריד ולסיים לפניה לראשונה מאז עונת הדאבל. חטאפה עדיין חולמת על כרטיס לליגה האירופית.

ג'יימס קולינס שחקן ווסטהאם (משמאל) עם לואיס סוארס שחקן ליברפול. Alex Livesey, GettyImages
הצליח במשימה בה רבים כשלו. ג'יימס קולינס עוצר את לואיס סוארס/GettyImages, Alex Livesey

קישור

ג'יימס מילנר - מנצ'סטר סיטי

זה אולי לא דמה ל-1:6 מהעונה שעברה, אבל מנצ'סטר סיטי שוב ניצחה דרבי באולד טראפורד. פעם ראשונה שהתכולים יוצרים רצף במגרש של יריבתם המושבעת מאז דצמבר 1970/אפריל 1972, ומוסיפים עוד כתם לעונת האליפות של מנצ'סטר יונייטד. מי ששוב הצליח להתבלט למרות אפרוריותו הטבעית הוא ג'יימס מילנר, שפורח במשחקי החוץ של הסיטיזנס ונחשב ליקירו של רוברטו מאנצ'יני. מילנר רץ ללא הפסקה, עובד קשה וגם בדרבי, כמו בניצחון החוץ נגד ארסנל, הוא התכבד בשער הראשון במשחק, עם שמאלית שקטעה את רצף אי הספיגה של דויד דה חאה. שער רביעי למילנר העונה בליגה (יותר משתי העונות הקודמות בסיטי גם יחד) ושער מספר 29 בקריירה בפרמיירליג. המשותף לכולם: הוא מעולם לא הפסיד במשחק בו כבש (23 ניצחונות ושש תוצאות תיקו בחמש קבוצות שונות). האנדרייטד ששיקם את הגאווה של מנצ'סטר סיטי וחבט בקלישאות.

פלוריאן תובאן - באסטיה

רק שני שחקנים מחמש הליגות הבכירות כבשו ב-2013 שלושה צמדים ברצף. לראשון קוראים כריסטיאנו רונאלדו, לשני לא קוראים ליאונל מסי. מי שחתום על ההישג הזה הוא פלוריאן תובאן, ילד בן 20 שבתווך גם הוסיף צמד במדי צרפת הצעירה מול רומניה, ובעונת הבכורה שלו כבר הפך לאחד השחקנים המבטיחים בליג 1. תובאן, המתופקד בדרך כלל באגף הימני בקישור של באסטיה, הפגין בשבת את יכולות הכדרור שלו מול ברסט האומללה וסחף את קבוצתו ל-0:4 משכנע. רביעייה שלישית ברציפות של באסטיה (לראשונה אי פעם) ותשע נקודות שכנראה מבטיחות למועדון מקורסיקה הישארות. הכישרון העולה הביך את הגנת ברסט, החליף צדדים עם ווהבי חאזרי (תגלית נוספת), התמקם מצוין בשער הראשון שלו והוסיף את השני עם דהירה בצד ימין ופיניש ברגל שמאל. ארסן ונגר לטש עיניים, אבל ליל מיהרה לרכוש את כרטיסו עוד בינואר תמורת פחות מארבעה מיליון יורו. מחיר מציאה.

תומאש רוזיצקי - ארסנל

הוא כבר בן 32, הספיק לפרנס עשרות רופאים בלונדון ובכלל ברחבי אירופה, אבל מדי פעם תומאש רוזיצקי מספק את התזכורת לפוטנציאל העצום שהיה לו ומעולם לא מומש במלואו. הקשר הצ'כי קיבל את המקום בהרכב בפעם השנייה ברציפות והחזיר למאמנו ונגר עם צמד שערים נדיר מבחינתו, אחרי יותר משנה ללא הבקעה במסגרת הליגה. למרות גיליון הפציעות המפואר, רוזיצקי עשה קולות של התאוששות בתקופה האחרונה וגם רשם הופעה טובה בניצחון של צ'כיה בארמניה. כעת גם ארסנל קיבלה ממנו תמורה ב-1:2 על ווסט ברומיץ', כאשר עוד לפני הצמד הציל כדור מהקו, והתותחנים עדיין חזק במאבק על המקום הרביעי. "הוא היה פנטסטי", החמיא ונגר. "הוא שחקן חשוב שלצערנו נפצע לתקופה ארוכה, אבל מדי שנה הוא נותן לנו את הדחיפה לקראת סיום העונה. אני מקווה שיסיים את הקריירה אצלנו".

שחקן מנצ'סטר סיטי ג'יימס מילנר חוגג שער בדרבי. רויטרס
טייגר וודס? רורי מקילרוי? ג'יימס מילנר חובט בקלישאות/רויטרס

התקפה

ססק פברגאס - ברצלונה

הקטלאנים רצו לגמור כמה שיותר מהר את המשחק מול מאיורקה, כדי לחזור להתעסק בפריס סן ז'רמן. אז במחצית היו ארבעה כדורים ברשת של דודו אוואט, מיד לאחר ההפסקה נכבש החמישי ומאז ברצלונה פשוט חיכתה לשריקה והתמוגגה מהקאמבק המרגש של אריק אבידל. מלבד חזרתו של המגן הצרפתי, ברצלונה הרוויחה ב-0:5 הקליל מול נועלת הטבלה גם את אלכסיס סאנצ'ס ובעיקר את ססק פברגאס. קשר נבחרת ספרד נכנס לתפקיד ה-9 המדומה בהיעדרו של מסי הפצוע, ונתן תפוקה השמורה רק לארגנטינאי. פברגאס הפגין תיאום מושלם עם סאנצ'ס וסידר לו שני שערים (10 בישולים העונה בנוסף לתשעה כיבושים), אבל קודם כל שבר בצורת בת שלושה חודשים בליגה. השער הראשון פרץ את הסכר מבחינת ססק, שהשלים שלושער ראשון בקריירה והפך לספרדי הראשון שעושה זאת במדי בארסה בליגה מאז לואיס אנריקה ב-2001. בנעליו של מסי.

אנטוניו די נטאלה - אודינזה

466 שערים כבשה אודינזה מאז עונת 2004/5, אז הצטרף אליה אנטוניו די נטאלה. החלוץ הוותיק חתום על 152 מהם. כמעט שליש. המאזן המדהים הזה קיבל משנה תוקף בניצחון 1:3 על קייבו, בו די נטאלה כבש צמד וגם בישל. השער הראשון היה קומי, אחרי איבוד כדור אומלל של השוער היריב שנוצל במלואו. השער השני? וולה מרהיב ברגל שמאל לפינה הרחוקה. גם בגיל 35 וחצי, וכשהקבוצה שנבנתה סביבו פחות טובה מבשנים קודמות, די נטאלה ממשיך לשחר לטרף ולכבוש בצרורות. זה היה צמד חמישי של טוטו די נטאלה העונה ושער 17 בסך הכול. רק אדינסון קבאני מקדים אותו בטבלת המבקיעים כרגע, ובעונה הבאה הוא צפוי להיכנס לרשימת 10 שיאני השערים של הסרייה A בכל הזמנים. מתוך 20 הכובשים המובילים, רק הוא וג'וזפה סיניורי מעולם לא זכו בתואר קבוצתי. עוול אמיתי.

חרמן דניס - אטאלנטה

אינטר לא תהיה בליגת האלופות גם בעונה הבאה. כשמאסימו מוראטי יחפש את הנקודות האבודות, הוא ייזכר בשש שלקח ממנו חרמן דניס. בסיבוב הראשון כבש החלוץ הארגנטינאי צמד ב-2:3 הביתי של אטאלנטה. הפעם הנראזורי אירחו וכבר הוליכו 1:3 מצמד של ריקי אלברס המחליף, עד שבן ארצו גזל ממנו את אור הזרקורים והצעיד את הקבוצה מברגמו לניצחון ראשון בסן סירו מאז אפריל 2002. דניס הטריד רבות את הגנת אינטר, אבל נזקק לפנדל הזוי כדי לפתוח את החשבון שלו במשחק. אחרי הבעיטה המדויקת מהנקודה הלבנה, 'הטנק' התחיל לדרוס. סיבוב על השומר ובעיטה שטוחה לרשת, אחריה סיום בנגיעה מתוך הרחבה ובסך הכול שלושער תוך 12 דקות שסידר לאטאלנטה 3:4 דרמטי ולדניס מאזן של 15 כיבושים העונה (לעומת 16 בעונה הקודמת). אינטר מחפשת חלוץ?

חרמן דניס שחקן אטאלנטה עם חולצת תמיכה בלה פלאטה ארגנטינה. רויטרס
שליש מהשערים שלו העונה הובקעו במשחקים נגד אינטר. חרמן דניס/רויטרס

שווים אזכור

איבן פליצולי (פסקארה) - גרם ליובנטוס להזיע

אלברטו דה לה בייה (ריאל סוסיאדד) - כבר לא הפתעה

בסטיאן שווינשטייגר (באיירן מינכן) - אליפות בסטייל

ג'יי רודריגז (סאות'המפטון) - בכושר הטוב בקריירה

סלומון קאלו (ליל) - פורח בשפיץ

רובן קסטרו (בטיס) - ועכשיו לדרבי האמיתי

אלברו נגרדו (סביליה) - גם הוא מוכן לאותו דרבי בדיוק

בסטיאן שווינשטייגר באיירן מינכן חוגג שער. רויטרס
הוא כבר אלוף. בסטיאן שווינשטייגר/רויטרס

כוכב אורח

חאקובו - וולפסברגר

אוסטריה וינה תזכה בשבועות הקרובים באליפות אוסטריה לראשונה מאז 2005/6, אבל בשבת היא ספגה מפלה ביתית והושפלה על ידי העולה וולפסברגר. הקבוצה הזאת, שבעונה שעברה עוד הייתה חלק מאיחוד עם סנט אנדרה, התפצלה לאחר העלייה ההיסטורית ועוד יכולה לסיים את עונת הבכורה עם כרטיס לאירופה. רגע השיא היה בשבת, אז וולפסברגר עצרה את מלך השערים פיליפ הוזינר והביסה את האלופה שבדרך 0:4. המפגש הקודם הסתיים ב-3:6 למוליכה עם שלושער של הוזינר, אבל הפעם אוסטריה נחלה הפסד ראשון מאז ספטמבר 2012 והכוכב היה חאקובו. הקשר בן ה-26, בוגר אתלטיקו מדריד שרשם רק הופעה אחת בקבוצה הבוגרת לפני שיצא למסע נדודים, העלה את וולפסברגר בעונה שעברה וממשיך להצטיין גם העונה, כספרדי הבכיר מבין הארבעה הנמצאים בסגל של ננאד בייליצה, קשר בטיס ונבחרת קרואטיה לשעבר. חאקובו כבש צמד, ניהל את המשחק והבהיל את הסגולים לקראת המפגש הבא בין הקבוצות, ברבע גמר הגביע בעוד כשבוע.

חאקובו שחקן וולפסברגר. AP
מלהטט בליגה האוסטרית. חאקובו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully