וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: השתגעו לגמרי

29.10.2012 / 11:00

סופ"ש עמוס משחקים משוגעים הניב נבחרת מחזור משובחת, אותה מוביל האיש שפרגוסון נוטה לשכוח - אנטוניו ולנסיה. לצידו: השף פברגאס, המנהיג קמביאסו והסקורר היגואין, שמשמח את רונאלדו בריאל

ספורט 2

כמה פעמים בסוף השבוע האחרון נתקלתם בצמד המילים "משחק משוגע"? מעל כולם היה כמובן מפגש הפסגה המלהיב אך שערורייתי, בו ניצחה מנצ'סטר יונייטד 2:3 את צ'לסי. אבל מה תגידו על הקאמבק המטורף תוך תשע דקות של מנשנגלדבאך במבצר בהאנובר ועל המפגן הדומה של אודינזה מול רומא הבלתי צפויה? אם זה לא מספיק, גם לוריין ואז'קסיו סיפקו 4:4 הזוי משלהן שהשכיח את ביטולי המשחקים בגלל מזג האוויר בצרפת, ובאיירן מינכן איבדה במפתיע את המאזן המושלם שלה. רק בספרד בזבזו את השיגעון בריאזור בשבוע שעבר, והעדיפו לחזור לשגרה עם חמישיות קלילות של ברצלונה וריאל מדריד. כל מצטייני סוף השבוע המלהיב נמצאים בנבחרת המחזור של וואלה! ספורט, כולל כוכב אורח ממשחק שלקח את השיגעון לרמה אחרת לחלוטין.

אנטוניו ולנסיה שחקן מנצ'סטר יונייטד. Shaun Botterill, GettyImages
אז הזקנה צדקה. אנטוניו ולנסיה/GettyImages, Shaun Botterill

שוער

ברנד לנו - לברקוזן

פתיחת העונה המושלמת של באיירן מינכן הגיעה לקיצה. מי שעצרה אותה היא דווקא לברקוזן, שנהגה להתבטל בפני הבווארים בכל ביקור (באליאנץ ארינה ובאצטדיון האולימפי לפני כן) וביום ראשון הדהימה עם 1:2 דרמטי. השיא של באיירן נעצר על שמונה ניצחונות רצופים מפתיחת העונה, ואחרי 22 משחקי ליגה ללא הפסד היא העניקה ללברקוזן במתנה ניצחון ראשון במינכן מאז אוקטובר 1989. ברנד לנו אפילו לא היה בתכנון כשזה קרה. השוער בן ה-20, שבקיץ יגיע לישראל עם הנבחרת הצעירה של גרמניה, הפגין את כישוריו כשעצר בצורה נהדרת במחצית הראשונה איומים של מריו מנדז'וקיץ', טוני קרוס וג'רום בואטנג, ולאחר ההפסקה עמד בלחץ ונתן לחבריו את הביטחון והשקט מאחור כדי לעקוץ לקראת הסיום. בדו קרב מול שוער הנבחרת הבוגרת מנואל נוייר, היה זה לנו שניצח בנוקאאוט.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ברנד לנו שוער לברקוזן. Alex Grimm, GettyImages
ילד בן 20 - הדמות המרגיעה בהגנת לברקוזן. ברנד לנו/GettyImages, Alex Grimm

הגנה

מגן ימני: בקארי סאניה - ארסנל

כולם דיברו בשבת על חזרתו של ג'ק ווילשר למגרשים לאחר 14 חודשי היעדרות, אבל גם בקארי סאניה עשה קאמבק משלו. אחרי פציעה שהשביתה אותו במשך חצי שנה וגרמה לו להחמיץ את יורו 2012, המגן הצרפתי חזר להרכבה של ארסנל וכבר במשחקו הראשון, עוד בטרם סיים להסיר את כל החלודה שהצטברה, הראה עד כמה הוא משמעותי עבור התותחנים. ארסנל שיחקה נגד נועלת הטבלה ק.פ.ר ובעיקר נגד השעון, כשהחמיצה לא מעט מול ז'וליו סזאר ולעתים נראתה אובדת עצות, מלבד ההתקפות החוזרות שהחל סאניה. אמנם ההכרעה של מיקל ארטטה הושגה מעמדת נבדל, אבל עדיין שער ששווה שלוש נקודות ועזר לארסנל לנצח ולסאניה הפעלתן להשלים חזרה מוצלחת לעניינים. כאילו מעולם לא יצא מההרכב.

בלם: סימון קיאר - וולפסבורג

פליקס מגאת הלך, הכדורגל חזר. יומיים אחרי פיטוריו של המאמן אשר הוליך אותם לאליפות היסטורית ב-2009, הזאבים הראו שמץ מהפוטנציאל הקיים בסגל שלהם, סיפקו את משחקם הטוב ביותר העונה ונמלטו מהמקום האחרון עם 1:4 מצוין בדיסלדורף. המאמן הזמני לורנץ גונתר קוסטנר החזיר להרכב שישה מנפגעי מה שכונה בוולפסבורג "משטר האימים של מגאת", ביניהם סימון קיאר. אחרי שפתח העונה רק פעמיים בהרכב וגם אז כקשר אחורי, הוחזר קיאר למקומו במרכז ההגנה והזכיר את ימיו היפים בפאלרמו עם תצוגה נהדרת וחילוצי כדור רבים. "הכל היה נפלא", אמר הבלם הדני שאכזב בקדנציה הראשונה בוולפסבורג וגם בעונת ההשאלה ברומא. "הוכחתי שזה התפקיד שלי ואני מודה לקוסטנר על האמון. המשחק הזה נתן לי תקווה גדולה להמשך". האם וולפסבורג אכן פותחת דף חדש?

סימון קיאר שחקן וולפסבורג. Martin Rose, GettyImages
סוף למשטר האימים של מגאת. סימון קיאר/GettyImages, Martin Rose

בלם: איימן אבדנור - טולוז

הבלם המוערך של נבחרת טוניסיה נכלל בשבועיים האחרונים בין מצטייני המחזור בליגה הצרפתית. השבוע הוא קיבל את המקום גם בנבחרת שלנו, אחרי תצוגה מצוינת נגד ברסט שזיכתה אותו בתואר איש המשחק. איימן אבדנור העלים לחלוטין את צ'רליסון בנסחופ, שפתח בחוד של ברסט רק בגלל פציעתו של עדן בן בסט ולא בדיוק קנה לעצמו נקודות זכות במאבק מול החלוץ הישראלי. מלבד נטרול האיום והנהגת החוליה האחורית, הבלם בן ה-23 בישל בכדור ארוך את הראשון בניצחון 1:3 לתגלית וויסאם בן ידר ולפתע טולוז (שהפסידה העונה רק לפריס סן ז'רמן) כבר במקום השני. הקרב על שירותיו של אבדנור צפוי להתחדש בינואר.

מגן שמאלי: מאוריציו דומיצי - אודינזה

אוהדי רומא מכירים היטב את סגנונו של זדנק זמאן. התוצאות הבלתי שגרתיות והמהפכים הרבים זכורים להם מהקדנציה הקודמת שלו ומקבוצותיו האחרות, אך עדיין אף אחד בבירה לא מצליח להתרגל לזה. שבוע אחרי המהפך במראסי, רומא חזרה לאולימפיקו והציגה את צידו השני של המטבע. אחרי צמד של אריק לאמלה ויתרון שנראה מבטיח, הג'אלורוסי קפאו וראו את אודינזה מבצעת מהפך אדיר ומנצחת 2:3. מאוריציו דומיצי הוותיק, שמשחק כשמאלי במערך שלושת הבלמים של הזברטה, כבש את השער המצמק במחצית הראשונה שלמעשה שינה את התמונה, והוביל את אודינזה לקאמבק יחד עם אנטוניו די נטאלה. "איבדנו את המשחק אחרי השער של דומיצי", הודה לאמלה בכישלון המנטאלי של המארחים.

שחקן אודינזה, מאוריציו דומיצי. Gabriele Maltinti, GettyImages
חשף את רומא במערומיה. מאוריציו דומיצי/GettyImages, Gabriele Maltinti

קישור

אנטוניו ולנסיה - מנצ'סטר יונייטד

אז מסתבר שאלכס פרגוסון הקשיב לזקנה בת ה-80. מנג'ר מנצ'סטר יונייטד זנח את שיטת היהלום הניסיונית לטובת ה-4-4-2 המוכר והאהוב עם שני קיצוניים טבעיים, וזה השתלם לו. אחד משני שחקני הכנף, אנטוניו ולנסיה, היה המצטיין של משחק העונה רווי האירועים, בו ניצחו השדים האדומים 2:3 את צ'לסי בסטמפורד ברידג'. אחרי עשור של כישלונות בגשר, פרגוסון יצא עם חיוך על הפנים. בזכות צוות השיפוט, אבל גם הודות ליום נפלא של ולנסיה, שהטריד את אשלי קול במשך 90 דקות, סיכן את השער ובישל בצורה נפלאה לרובין ואן פרסי. אמרנו את זה בפינה הזאת לא פעם - ולנסיה מעניק ליונייטד מימד אחר בהתקפה. כל עוד הוא כשיר, פרגוסון יכול להפיק יותר מהמהירות והתעוזה של שחקן נבחרת אקוודור. יש מספיק מגנים בפרמיירליג שיכולים להעיד על כך.

אסטבן קמביאסו - אינטר

בשבוע שעבר הוא ישב על הספסל שלנו, עכשיו הוא כבר חלק מההרכב. אסטבן קמביאסו שוב היה הדינמו של אינטר, שנמצאת בתקופה נהדרת וסופרת כבר שבעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות. הנראזורי חזרו עם 1:3 מבולוניה, לאחר שהקשר הארגנטינאי הוותיק בישל בכדור חופשי את השער הראשון לאנדראה ראנוקיה וחתם את תוצאת המשחק עם שער הליגה הראשון שלו העונה, כשבמקביל הוא לא שכח לעזור לשלישיית הבלמים בעבודה בלתי פוסקת במרכז המגרש. לאחר המשחק היללו שחקני אינטר את האינטליגנציה של קמביאסו, עליו העיד חאבייר סאנטי לאחרונה כי מדובר במאמן עתידי. על פי כושרו הנוכחי, אין לו שום סיבה למהר עם ההסבה.

ססק פברגאס - ברצלונה

בזמן שבספרד פרסמו טענה של סוכן שחקנים לפיה פפ גווארדיולה "היה מאוכזב מססק כאדם" ודרש מראשי ברצלונה להיפטר ממנו כתנאי להמשך העסקתו כמאמן, פברגאס עצמו מוכיח שההתעקשות של סנדרו רוסל עליו הייתה במקום. הקשר שהגיע אשתקד מארסנל נמצא בכושר מצוין, נהנה מהצבתו בתפקידו הטבעי במרכז המגרש ומזכיר את היכולת של תחילת העונה שעברה. אחרי שלושת הבישולים מול דפורטיבו לה קורוניה, פברגאס הוסיף למאזנו עוד שניים ב-0:5 הקליל על ראיו וייקאנו ויצר לעצמו יתרון כמלך האסיסטים של הליגה עם שבעה בישולים (שמונה היו לו בכל העונה שעברה). ססק הפעיל את דויד וייה וליאונל מסי, הבקיע בעצמו את הרביעי במשחק ושוב הראה שיש לבארסה מהנדס נוסף מלבד אנדרס אינייסטה.

אסטבן קמביאסו שחקן אינטר. Carmelo Imbesi, AP
יאמן את אינטר בעתיד? אסטבן קמביאסו/AP, Carmelo Imbesi

התקפה

אדם סלאי - מיינץ

כל חלוץ בבונדסליגה מייחל לפגוש את טים ויזה. מאז המעבר להופנהיים, הפך שוער סגל נבחרת גרמניה למסננת של ממש, ובשישה משחקים (בהם קבוצתו הפסידה בחמישה, כולל 4:0 בגביע לקבוצת חובבים) ספג לא פחות מ-21 שערים. בשבת הגיע תורו של אדם סלאי להתעלל בוויזה, כשמיינץ הביסה 0:3 את הופנהיים עם שלושער ראשון של החלוץ ההונגרי גבה הקומה. סלאי, שהגיע למיינץ מקבוצת המילואים של ריאל מדריד בינואר 2010 ופתח בסערה את עונת 2010/11 עם שערי ניצחון נגד דורטמונד ובאיירן מינכן, נעצר בעקבות קרע ברצועות הברך שגרם לו להיעדרות של שנה מהמגרשים. מיינץ תמכה בו בזמן ההחלמה, העניקה לו חוזה חדש עד 2015, והוא משיב לה עם שבעה שערים עד כה (סגן מלך שערי הבונדסליגה). אחרי שניגן כינור שני בעונות קודמות ללואיס הולטבי ואנדרה שרלה, סלאי מתייצב בקדמת הבמה.

גונסאלו היגואין - ריאל מדריד

האם זה היה המשחק שקבע היררכיה ברורה במאבק על עמדת החלוץ המרכזי בריאל מדריד? אחרי ההופעה החיוורת שלו בדורטמונד, קארים בנזמה בילה 90 דקות על הספסל וראה אפילו את אלברו מוראטה הצעיר מקבל עדיפות על פניו. גם זה היה רק כדי לזכות את גונסאלו היגואין בתשואות המגיעות לו. הסקורר הארגנטינאי חגג על ההגנה של מאיורקה, שנקלעה ליום עלוב במיוחד, ושלח שני כדורים לרשת של דודו אוואט ב-0:5 הקל של הבלאנקוס. בעיתוני מדריד הזכירו את כל מעידות העבר של ריאל באי, אבל לא לקחו בחשבון את הרעב של פיפיטה היגואין, שמלבד הצמד הראשון שלו מאז חודש מרץ גם דאג שכריסטיאנו רונאלדו יהיה מרוצה וסייע לו בעזרת שני בישולים לעקוף בטבלת המבקיעים של המועדון את אמיליאנו בוטרגניו. וכמה נחמד שהאח הגדול פדריקו הבקיע ממש באותה שעה צמד שערי ניצחון בליגת ה-MLS. איזו אחווה.

אדוארדו - אז'קסיו

לא רק היגואין כבש צמד ובישל צמד. דווקא המפגש הזניח בין לוריין לאז'קסיו, שנקבע לשעת צהריים מוקדמת ולא עניין יותר מדי אנשים בצרפת, הוליד 4:4 דרמטי מאין כמוהו. לוריין הגיעה חבולה אחרי השישייה שחטפה מוולנסיין, ותוך 45 דקות מצאה עצמה בפיגור משמעותי של 4:1 במגרשה הביתי. האיש שהתעלל בהגנת המארחים היה אדוארדו הברזילאי, שהזכיר את ימיו היפים בגנגאן עם תצוגה פנומנלית במחצית הראשונה. החלוץ בן ה-32 רשם בישול כבר בדקה הראשונה, לאחר מכן סידר לאדריאן מוטו שער בכורה בליגה הצרפתית ובחמש הדקות האחרונות לפני ההפסקה סובב בעצמו שני כדורים אומנותיים לרשת. לצערו, ההופעה הזו הספיקה רק לנקודה, בעקבות קאמבק ענק של לוריין בסיום.

גונזלו היגואין, חלוץ ריאל מדריד חוגג שער. GettyImages
הוא חגג בפלמה, אחיו חגג באוהיו. גונסאלו היגואין/GettyImages

שווים אזכור

אדריאן (בטיס) - חי את הרגע

איבן ראמיס (וויגאן) - אוהב את ווסטהאם

חואן ארנגו (מנשנגלדבאך) - פרץ את המבצר

פלוריאן תובאן (באסטיה) - הגיח משום מקום

לואיס סוארס (ליברפול) - הפעם הוא קופח

סטפן אל שעראווי (מילאן) - יום הולדת שמח 1

אובפמי מרטינס (לבנטה) - יום הולדת שמח 2

חואן ארנגו, שחקן מנשנגלדבאך. Martin Rose, GettyImages
פרץ לבית של האנובר. חואן ארנגו/GettyImages, Martin Rose

כוכב אורח

פיליפ הוזינר - אוסטריה וינה

ב-31 באוגוסט, יומו האחרון של חלון ההעברות האירופי, עבר פיליפ הוזינר מאדמירה ואקר לשורות אוסטריה וינה, שחשקה בו כבר ב-2010. בשבת כל העיניים הופנו לעבר החלוץ בן ה-23, שפגש לראשונה את קבוצתו הקודמת, במדיה הספיק לכבוש חמישה שערים בששת מחזורי הפתיחה, ולא נבהל מאור הזרקורים. ההיפך הוא הנכון. כבר אחרי 90 שניות הימם הוזינר את הקהל שעודד אותו עד לפני כחודשיים, ונתן את האות למשחק משוגע שהסתיים בתוצאה הבלתי שגרתית 4:6 לזכות אוסטריה וינה. המוליכה נקלעה לפיגור 3:2 וחזרה ל-4:4, לפני שהוזינר כבש את החמישי בתוספת הזמן והספיק להשלים שלושער לפני השריקה. בעונה שעברה חגג הוזינר שלושער וסידר לאדמירה ניצחון חוץ גדול על אוסטריה וינה. החוב הוחזר במלואו בשבת, ולמלך שערי הליגה האוסטרית כבר 11 כיבושים. עכשיו הוא רק צריך לחכות לזימון לנבחרת.

פיליפ הוזינר שחקן אוסטריה וינה. AP
משחק משוגע, כוכב רגוע. פיליפ הוזינר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully