וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיירן מינכן: משקיפים על כולם מלמעלה

הרכש המוצלח, קרוס המשודרג, הגנת הברזל, הכוכבים שקמו מהספסל ותשיעיית הענק. הדרך של באיירן מינכן אל האליפות

1:6 על שטוטגרט בבית, מחזור 2

אחרי שתי עונות בהן ראו את דורטמונד חוגגת אליפות על חשבונם, בבאיירן מינכן החליטו לעשות לזה סוף. 40 מיליון יורו שולמו על חאבי מרטינס (אליו נחזור בהמשך), שרדאן שאקירי המוכשר הצטרף מבאזל ושני שחקני ליגה מצטיינים בדמותם של דנטה ומריו מנדז'וקיץ' הובאו כדי לגוון את האפשרויות. הצהרת כוונות ראשונה של באיירן החדשה קיבלנו כבר במחזור השני. שטוטגרט קפצה לביקור באליאנץ ארינה ואף הוליכה 0:1, אבל הבווארים ענו עם שישייה (ראשונה ולא אחרונה לעונה זו) תוך פחות מ-20 דקות, לעיני קהל שיא של 71 אלף צופים באצטדיון שהורחב. תומאס מולר ניצח על החגיגה עם צמד ובישול, לואיז גוסטבו הפציץ מ-30 מטרים, מנדז'וקיץ' המשיך את רצף הכיבושים שלו מפתיחת העונה ובסטיאן שווינשטייגר קינח לפני שפינה מקומו לטובת דקות הבכורה של מרטינס. הסיטואציה הייתה אידיאלית.

0:2 על ורדר ברמן בחוץ, מחזור 6

"זה בדיוק מסוג המשחקים בהם איבדנו נקודות בעונה שעברה", אמר המאמן יופ היינקס אחרי הניצחון הדרמטי במגרשה של ורדר ברמן. וכמה קשה זה היה. באיירן מינכן שמרה על המאזן המושלם שלה גם במחזור השישי, למרות הופעה לא מרשימה בה הייתה יכולה באותה מידה גם להפסיד 2:0. חילוף כפול מוצלח של היינקס הוביל למפנה, כשמנדז'וקיץ' ושאקירי נכנסו יחד בדקה ה-58 ועוררו את המשחק. הקרואטי נהנה מבישול של השוויצרי בדקה ה-83 וסגר עניין, שתי דקות אחרי השער של לואיז גוסטבו. 18 נקודות מ-18 אפשריות - פתיחת עונה מושלמת. גם מבחן האופי הראשון עבר בהצלחה.

0:3 על המבורג בחוץ, מחזור 10

איך ישפיע ההפסד ללברקוזן? זו הייתה השאלה הגדולה לפני היציאה של באיירן להמבורג. המאזן המושלם של היינקס נקטע במחזור התשיעי על ידי האקסית שלו לברקוזן, דווקא אחרי ששברה את שיא הניצחונות לפתיחת עונה בבונדסליגה, ועוד באליאנץ ארינה. אולם השחקנים שלו ידעו להתאושש באופן מיידי והותירו את אותו מעידה ביתית מול לברקוזן חד פעמית. הפסד אחד ויחיד העונה בליגה. טוני קרוס הנפלא, ששדרג את מעמדו וגילה יציבות לאורך העונה כולה, בישל וכבש לרשת של רנה אדלר. פרנק ריברי חזר מפציעה ולהטט באגפים עם שני בישולים, והטיול להמבורג הסתיים עם 0:3 קל. הפער בפסגה כבר עמד על שבע נקודות.

0:5 על האנובר בבית, מחזור 13

חזרנו לחאבי מרטינס. לא מעט גבות הורמו כאשר באיירן מינכן הציגה את הקשר הבאסקי כרכש המרכזי שלה, היקר ביותר בתולדות הבונדסליגה. אז השחקן מאתלטיק בילבאו אמנם לא שווה 40 מיליון יורו, אך תרומתו לאלופה החדשה לא תסולא בפז. קשר נבחרת ספרד הפך לעוגן בקישור האחורי של באיירן. הוא מחפה על שחקני ההגנה, מוסיף מימד של אגרסיביות משולבת עם טכניקה במרכז השדה, יודע להניע את הכדור היטב וגם מהווה איום במצבים נייחים. בעיקר בזכותו יכול קרוס לעסוק העונה יותר בהתקפה וגם שווינשטייגר נהנה מנוכחותו. החמישייה לרשת האנובר נפתחה עם מספרת מרהיבה של מרטינס, שחגג שער בכורה עליו לא העז אפילו לחלום. הוא הוסיף לכך גם משחק כמעט מושלם מבחינת מסירות וחילוצי כדור, וסחט מחמאות מכל מנהלי המועדון. מאז אף אחד לא מפקפק באיש 40 מיליון היורו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

0:4 על שאלקה בבית, מחזור 21

קופצים קדימה, אחרי פגרת החורף הארוכה ובעיצומה של השנה החדשה. באמצע ינואר הודיעה באיירן מינכן באופן רשמי כי פפ גווארדיולה יהיה מאמן הקבוצה החל מהקיץ הקרוב. בן רגע הפך המועדון המפואר גם כך, לאחד המסוקרים ביותר בעולם. המינוי עורר עניין רב והעניק לבאיירן את הניחוח ההוליוודי שהיה מנת חלקה בעבר, אבל הדבר לא הסיח את דעתם של השחקנים. במהלך הפגרה מחצה באיירן 0:5 את שאלקה. בליגה היא הסתפקה ברביעייה. דויד אלאבה הפנטסטי הבקיע צמד ראשון בקריירה, שווינשטייגר ומריו גומז השלימו ובאיירן נותרה ללא שער חובה בשנה החדשה. ביציעים שרו בקול: "אנחנו הולכים להיות אלופים במרץ". הם לא היו רחוקים.

0:1 על דורטמונד בבית, רבע גמר הגביע

שנתיים שלמות רדפה באיירן אחרי דורטמונד ללא הצלחה. בכל פעם שנפגשו, היא גם הפסידה לה. בבית ובחוץ, בליגה או בגמר הגביע. עונת 2012/13 בישרה על שינוי. זה התחיל עם 1:2 בסופרקאפ בפתיחת העונה, נמשך עם תיקו בליגה והגיע לשיא עם 0:1 קטן-גדול ברבע גמר הגביע. תוצאה שמשמעותה מבחינת דורטמונד אובדן שני התארים בהם זכתה בעונה שעברה. להיינקס הייתה פריבילגיה העונה להשתמש בכוכבים כמו גומז ואריאן רובן מהספסל. השניים סבלו מפציעות קשות וחזרו בהדרגה, אבל סיפקו תרומה בעת הצורך. כך היה ברבע גמר הגביע, אז רובן כבש את שער הניצחון וחתם שבוע מושלם של הבווארים, אחרי ניצחון החוץ המרשים על ארסנל בשמינית גמר ליגת האלופות וכן השישייה בליגה לרשת ורדר ברמן. ההיררכיה הוסדרה.

1:2 על לברקוזן בחוץ, מחזור 26

"אנחנו משחקים כדורגל מאוד סמכותי", הסביר היינקס באחד הראיונות שלו לאחרונה. אכן, באיירן מינכן תופסת בעלות בכל מגרש אליו היא מגיעה. כך היה גם בביי ארינה של לברקוזן, במשחק בו הבווארים סגרו חשבון עם הקבוצה היחידה שהפריעה להם העונה. באיירן השתלטה על מרכז השדה, נהנתה ממבצע סולו נדיר של גומז שהסתיים עם כדור ברשת, אבל בכל זאת מצאה עצמה בשוויון בדקה ה-87. אז נוכחנו לדעת שגם לאליפות הכי משכנעת נחוץ קורטוב של מזל. פיליפ וולשייד כבש לשערו הוא ובאיירן ניצחה הודות לשער עצמי לראשונה מאז מרץ 2003. אז זה לא הספיק לאליפות, הפעם כן. 20 נקודות יתרון על פני דורטמונד? "הסיפור נגמר כבר מזמן", אישר כוכב היריבה מרקו רויס. גם עם משקפת דורטמונד לא רואה את באיירן.

2:9 על המבורג בבית, מחזור 27

זו אמורה הייתה להיות כבר חגיגת הבטחת האליפות, אך היא נדחתה בשבוע ובמקומה קיבלו האוהדים באליאנץ ארינה פסטיבל של שערים. מאז 1984 לא הבקיעה באיירן תשיעייה במשחק אחד, עד שבא רנה אדלר. דווקא בעונת הקאמבק המרשימה שלו, שוער המבורג הוציא תשעה כדורים מהרשת כשבאיירן פשוט לא ריחמה עליו. קלאודיו פיסארו קם מקצה הספסל והפציץ רביעייה בהיעדרם של מנדז'וקיץ' וגומז, והוביל את ההצגה הגדולה של העונה בחמש הליגות הבכירות של אירופה. שאקירי ורובן מילאו בקלות את מקומם של ריברי ומולר, והבווארים שלחו מסר חד וברור לאירופה כולה. "כדורגל כמו בספרים", אמר היינקס לאחר המשחק. היריבות הבאות ירדו למקלטים.

0:1 על פרנקפורט בחוץ, מחזור 28

ב-1973 הבטיחה באיירן מינכן את האליפות ארבעה מחזורים לסיום העונה, ב-26 באפריל. קלן עשתה זאת ב-1964 כבר ב-18 באפריל. זה היה התאריך המוקדם ביותר בו הונפה צלחת הבונדסליגה, עד העונה. באיירן הנוכחית עשתה צחוק מלא מעט שיאים היסטוריים, והנה היא חוגגת אליפות מספר 23 בתולדותיה כבר בשבוע הראשון של אפריל, במחזור ה-28 מתוך 34, עם 0:1 קטן בפרנקפורט משער נהדר בעקב של שווינשטייגר. הבווארים יוכלו להתרכז מעתה ואילך בליגת האלופות ובגביע. היינקס בן ה-67 הפך למאמן המבוגר ביותר שזוכה באליפות גרמניה, כשההגנה הקשוחה שלו ספגה רק 13 שערים עד כה ומתקרבת גם היא לשיא (הנוכחי עומד על 21 של אוליבר קאן ומיכאל רנסינג מ-2007/8). המטרות שנותרו בליגה: לשמור על פער של יותר מ-20 נקודות מהסגנית (שבירת השיא מ-1973) והשגת יותר מ-25 ניצחונות (כרגע עומדת באיירן על 23). טובה מאי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully