וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבית"ר ירושלים יש אוהדים קיצוניים ואנטי ערבים"

התקשורת העולמית דיווחה לקוראיה בהרחבה על פרשת בית"ר ירושלים והצ'צ'נים: "האוהדים דרשו 'שהקבוצה תישאר טהורה'"

המחאה של אוהדי בית"ר ירושלים נגד החתמתם של שני שחקני טרק גרוזני, זאור סדאייב ג'יבראיל קאדייב, מעצם היותם מוסלמים, הכתה גלים - כצפוי יש לומר - בתקשורת העולמית. ברחבי אירופה ובאמריקה הצפונית דיווחו על הסיפור בהרחבה, הביאו תמונות ולא שכחו להזכיר שוב ושוב שהפרשה התפוצצה ערב יום השואה הבינלאומי.

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
השלט שמככב בתמונות בחו"ל/קובי אליהו

ב"דר שפיגל" הגרמני כתבו: "הפגנות נגד שחקנים מוסלמים בבית"ר ירושלים מהליגה הראשונה בישראל. שנאת הזרים במשחק של הקבוצה הקפיצה אפילו פוליטיקאים. בעבר נרשמו מספר מקרים של קריאות גזעניות ואנטי ערביות של אוהדי המועדון. רק שלושה מוסלמים שיחקו בקבוצה לאורך ההיסטוריה".

בסוכנות הידיעות AFP הזכירו את איברהים נדאללה, שהחזיק מעמד שלושה חודשים במועדון לפני שעזב והביאו את דברי הגינוי של יו"ר הכנסת רובי ריבלין, שאמר ברדיו: "תתארו לכם מה היה קורה אם באנגליה או גרמניה היו אוהדים שאומרים שיהודים לא יכולים לשחק בקבוצות שלהם".

ב"לאקיפ" הצרפתי סיפרו: "אוהדי בית"ר ירושלים הפגינו נגד החתמתם של שני שחקנים מוסלמים מטרק גרוזני ודרשו שהקבוצה שלהם 'תישאר טהורה'. לבית"ר ירושלים יש קבוצת אוהדים קיצונית ואנטי ערבית שהפעולות שלה כבר עלו למועדון בעונשים בעבר".

ב"דיילי מייל" האנגלי כתבו על בית"ר והצ'צ'נים וסיפקו השוואה מעניינת בסיום הידיעה: "זו לא הפעם הראשונה בה לאוהדים יש השגות על החתמתות מסוימות של הקבוצה שלהם. בחודש שעבר ארגון האוהדים הגדול ביותר של זניט סט. פטרסבורג פרסם מכתב פתוח באתר שלו ובו דרישה לא להחתים שחקנים שחורים או הומוסקסואלים".

גם ב"הורייט" הטורקי הזכירו את נדאללה וכתבו ש"הוא עזב אחרי תקופה קצרה אחרי שחווה עיונות מתמשכת מצד האוהדים". עוד הוסיפו ב"הורייט": "בית"ר היא קבוצה המזוהה עם הימין הפוליטי בישראל והיא הקבוצה היחידה שם שמעולם לא החתימה שחקן ערבי".

שחקן טרק גרוזני זאור סדאייב. Epsilon, GettyImages
עלה לכותרות בעל כורחו. סדאייב/GettyImages, Epsilon

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully