וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: עמותת האוהדים החרימה את ההצבעה במחאה נגד גאידמק

27.1.2013 / 21:00

מהעמותה נמסר: "גאידמק מקבל החלטות בלעדינו", הדירקטוריון אישר את המשך המגעים. טיבי פנה לפלאטיני לשלוח משקיפים

one

סערת צירופם לבית"ר ירושלים של שחקני טרק גרוזני, זאור סדאייב וג'יבראיל קאדייב, לא יורדת מסדר היום. כאות מחאה על הדרך והתזמון בו צורפו שני השחקנים המוסלמים לבית"ר, עמותת האוהדים החרימה הערב (ראשון) את ההצבעה בנושא במהלך ישיבת הדירקטוריון.

לאחר שחברי העמותה נטשו את הדירקטוריון, הישיבה נמשכה בנוכחות אנשיו של ארקדי גאידמק בדירקטוריון, בראשות איציק קורנפיין ושלושת אנשי העסקים, כאשר ישנו רוב לקבלת ההחלטה חיובית בנוגע לצירוף השחקנים. כתוצאה מההחלטה עשויה עמותת האוהדים לפרוש מדירקטוריון המועדון.

כידוע, בעמותת האוהדים לא אהבו את הדרך בה הבעלים ארקדי גאידמק מתערב בהחלטות המועדון לאחר שהסיר את ידיו מהקבוצה בקיץ, ועל עצם העובדה שהנושא כלל לא עלה לדיון בדירקטוריון והשחקנים עצמם מובאים בעיקר בשל דתם ולא בשל יכולתם המקצועית.

נציגי העמותה שמוליק לוי ואליק הראל (הנציג השלישי ליעד ניב לא יכול היה להגיע) הגיעו לישיבת הדירקטוריון ומסרו: "כשותפה לניהול המועדון כפי שנחתם בתחילת העונה, העמותה מוחה על העובדה שמהלכים משמעותיים בקבוצה מתקבלים מעל ראשה וללא דיון מסודר ומעמיק בדירקטוריון. העמותה ממשיכה לתת גב למאמן הקבוצה לבחור את השחקנים הרצויים לו והמתאימים מקצועית לקבוצה - ללא הנחתות והכתבות של אף גורם במועדון או מחוצה לו.

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
לא עוברים על זה בשקט. אוהדי בית"ר/קובי אליהו

"העמותה לא תאפשר שימוש במועדון הכדורגל בית"ר ירושלים ככלי ניגוח פוליטי בשום מקום ובשום זמן. העמותה קוראת לאוהדים להמנע מגילויי אלימות וגזענות וקוראת לפוליטיקאים משני צידי המפה הפוליטית להמנע מליבוי להבות השנאה והשטנה, העמותה קוראת לתקשורת להמנע מהסתה כחלק מהאחריות הציבורית המוטלת עליה".

עוד לפני ההודעה אמרו בעמותה: "לבוא לדירקטוריון זה להיות חותמת גומי. בית"ר עברה שנים קשות ורק עכשיו מתחילה לעבור איזשהו תהליך של התייצבות עם הדירקטוריון וחזרת האוהדים ליציע כשהגזענות כבר יותר משנה לא נמצאת כאן. מה לעשות שנושא שחקן מוסלמי או ערבי או רגיש בבית"ר ירושלים וצריך שהתנאים יבשילו לכך ולא להטיל את זה כפצצה ולהרוס ככה את כל העונה הזאת".

בבית"ר חוששים מאוד מהעובדה שעמותת האוהדים החרימה את הישיבה ומקווים שגאידמק לא יקבל החלטה חד צדדית להביא את השחקנים מבלי להתייחס לדעת העמותה.

גורם בבית"ר אמר: "אם ארקדי יילך נגד העמותה והכל יתפרק - זה לא שווה את זה. כל העונה הזאת היא חיבור של נשמה שהתחילה בקיץ באוהדים, נמשכה על הדשא וביציע עם החיבור של כולם והגיע לשיא ביום שני בבלומפילד. הכי קל להרוס את זה, עדיף שידחו את זה לקיץ ולא יפגעו בעונה הזאת".

מדירקטוריון בית"ר ירושלים נמסר: "בעקבות צורך מקצועי לחיזוק הקבוצה במהלך חלון העברות הנוכחי, בחן המאמן אלי כהן במהלך הביקור בצ'צ'ניה מספר שחקנים ובעקבות כך הועברה בקשה מבית"ר ירושלים לקבוצת טרק גרוזני לקבלתם.
מתוך שלושה שחקנים שנתבקשו נתקבלה תשובה חיובית בקשר לשניים מהשחקנים סדאייב וקאדייב, כאשר אף סוכם שהקבוצה הצ'צ'נית תשתתף במרבית עלות שכרם כמחווה של רצון טוב מצידם. הדירקטוריון אישר את המשך המגעים לשם קידום המשא ומתן על ההסכמים.

"כמו כן, הדירקטוריון מודה לצ'צ'נים על האירוח החם והמכובד לו זכתה הקבוצה במהלך הביקור והיחס החם לירושלים ולמדינה. כן מודה הדירקטוריון על המחווה והסיוע המקצועי לקבוצה. הדירקטוריון מעוניין להדגיש כי הצלחתם המקצועית של השחקנים והיקלטותם בקבוצה חשובה וחיונית להצלחת הקבוצה ולחיזוק הקשר בין המועדונים ללא כל קשר לדת ו/או לאום. הקבוצה, הצוות המקצועי והשחקנים יעשו ככל שביכולתם להיקלטותם הטובה של השחקנים. הדירקטוריון מודיע כי כל החלטה על הבאת שחקנים נעשית על בסיס מקצועי בלבד".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
בעלי בית"ר ירושלים ארקדי גאידמק. קובי אליהו
זה היה שווה את זה? גאידמק/קובי אליהו

בעוד בבית"ר מתקשים להעריך האם השניים אכן יגיעו בסופו של דבר לישראל, מסר חיובי בעניין נשמע הערב (ראשון) מנשיא הרפובליקה הצ'צ'נית רמזאן קדירוב. הנשיא הצ'צני, יחד עם בכירים בממשל ובקהילה היהודית, שוחחו עם השחקנים והסבירו להם את הסיטואציה בישראל, כמו גם את העובדה שמרבית אוהדי הקבוצה בעד הגעתם למועדון.

"אני מאמין שלחברות בין בית"ר לטרק יש עתיד גדול ונעשה הכל למענה", אמר קדירוב לעיתונאים. "טרק הזמינה את בית"ר לגרוזני בינואר למשחק ידידות בו נכחו אלפי אוהדים, שקיבלו בחמימות את השחקנים מישראל. היה נחמד לראות את הקהל מתכונן למשחק עם דגלים של ישראל וצ'צ'ניה שנתלו בכל פינה ושלטים שהוכנו בעברית לעבוד המועדון מירושלים".

קדירוב התייחס למעבר בלי לציין במפורש את שמות השחקנים המעורבים: "במהלך הביקור, הבעלים ארקדי גאידמק הביע את רצונו להביא לירושלים שני שחקנים צעירים מטרק וקיבלנו את הבקשה באהדה. החברות חשובה לנו יותר מהשאיפות שלנו ואם בית"ר צריכה שחקנים, לא נתנגד".

רמזאן קאדירוב נשיא צ'צ'ניה. Musa Saulayev, AP
החברות מעל הכל. קדירוב/AP, Musa Saulayev

הנשיא דיבר גם על מחאת אוהדי בית"ר, טען שהיא אמוציונאלית וקרא לרשויות החוק בירושלים להקל על האוהדים: "אני בטוח שאוהדי בית"ר מודעים לטעות שבמעשיהם. בכדורגל אין מוסלמים, יהודים, נוצרים או בודהיסטים ולא צריכים להיות הבדלים. ספורט תמיד מאחד בין אנשים ואנחנו רוצים לראות קשר חם בין גרוזני לירושלים ובין טרק לבית"ר. מעולם לא הסתכלנו על אזרחות כשצירפנו שחקן ונמשיך במדיניות הזו בעתיד. בטרק משחקים קמרונים, ברזילאים, בלגים ובלארוסים. בקבוצה היה גם שחקן יהודי ומעולם לא היו לנו בעיות בכל הקשור לדת או אזרחות ולא יהיו בעיות בעתיד".

ברוך מרזל בכניסה לאום אל פאחם. יותם רונן
"ייתכן והיה הכי טוב שרק שחקנים כחול לבן ישחקו בבית"ר, אך ברגע שמביאים מחו"ל חיזוק, אין הבדל בין נוצרי לסיני או צ'צ'ני". ברוך מרזל/יותם רונן

לא פחות מפתיע לשמוע מה דעתו של ברוך מרזל, מי שנחשב לחבר במפלגת עוצמה לישראל. מרזל פנה לאוהדי בית"ר ירושלים, וכתב להם: "כאוהד מספר אחת שלכם ומשתתף ותומך במאבקים שלכם נגד האויבים אחמד טיבי וזועבי ונגד שאר שונאי ישראל, אני מתכוון להגיע גם ביום שלישי ליציע נגד רא'אד סאלח במשחק מול מכבי אום אל פאחם. יחד עם זאת, אני חושב שהמאבק נגד שני המוסלמים מצ'צ'ניה אינו צודק ואינו חכם כי אנו לא נלחמים בערבים בגלל שהם ערבים ובמוסלמים בגלל שהם מוסלמים, אנו מאחלים לכל המוסלמים הגרים באירופה, בארצות הברית ובצ'צ'ניה כל טוב. איננו נגד כל עוד הם אינם נלחמים במדינה וביהודים. ייתכן והיה הכי טוב שרק שחקנים כחול לבן ישחקו בבית"ר, אך ברגע שמביאים מחו"ל חיזוק, אין הבדל בין נוצרי לסיני או צ'צ'ני. אוהב אתכם".

כתבנו ניר יהב מוסיף כי ח"כ אחמד טיבי פנה במכתב לנשיא אופ"א מישל פלאטיני וביקש ממנו לשלוח משקיפים למשחק של בית"ר ירושלים בטדי נגד אום אל פאחם "כדי למנוע או לעקוב אחרי קריאות גזעניות של חלק מאוהדי בית"ר לרבות נגד הנביא מוחמד ובכלל נגד ערבים".

טיבי ציין במכתבו כי בית"ר ירושלים נענשה על ידי התאחדות הכדורגל מספר פעמים "אך ללא הועיל. נוכחותכם במגרש במשחק רגיש זה היא לטובת האוהדים הערבים והיהודים הרבים המעוניינים במשחק ספורטיבי ללא גזענות בהתאם להוראת אופ"א". טיבי, אגב, הוזמן על ידי הנהלת אום אל פאחם להיות אורח כבוד במשחק בטדי.

מכבי אום אל פאחם, באמצעות עו"ד רועי דניאל, שלחה היום מכתב לבית"ר ירושלים לקראת משחק הליגה בין הקבוצות, ופנתה ליושב ראש איציק קורנפיין: "דע כי במקרה של קריאות גזעניות מצד אוהדי קבוצתכם, מרשתי לא תהסס, ותורה לשחקניה לרדת מהמגרש שכן אין בכוונתה לספוג קריאות כאלה ולשבת בחיבוק ידיים".

אחמד טיבי בדיון בנושא פסילת מועמדים ומפלגות, דצמבר 2012. עומר מירון
"נוכחותכם במגרש במשחק רגיש זה היא לטובת האוהדים הערבים והיהודים הרבים המעוניינים במשחק ספורטיבי ללא גזענות בהתאם להוראת אופ"א". אחמד טיבי/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully