וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר: לחץ על עמותת האוהדים לפרוש מהדירקטוריון

27.1.2013 / 9:20

כוונתו של גאידמק לצרף שחקנים מוסלמים ממשיכה לזעזע את המועדון. הבעלים: "לא אכנע ללחץ". טורק: "אלי כהן טיפש וגזען"

one

גם הבוקר (ראשון) הרוחות בבית"ר ירושלים סוערות בעקבות ההחלטה של ארקדי גאידמק לצרף למועדון שני שחקנים מוסלמים מטרק גרוזני. אוהדי הקבוצה ממש לא מתכוונים לשקוט על הצעד, ורבים מהם פנו לפני המשחק אתמול מול בני יהודה, במהלכו ולאחריו לעמותת האוהדים בדרישה שתפרוש מהדירקטוריון של המועדון בעקבות החלטת הבעלים. יש לציין כי העמותה קיבלה מסרים גם מאוהדים שדווקא בעד צירוף שחקנים מוסלמים לקבוצה. בתוך כך, ההתאחדות לכדורגל אף הודיעה כי בית"ר תועמד לדין בגין קריאות גזעניות. הדיון ייערך ביום שלישי הקרוב בשעה 13:00.

"הצורה שבה יצאו הדברים ממש לא מקובלת", אמרו בעמותה אמש. "אם דברים כאלה רציניים לא עוברים דרך הדירקטוריון, יכול להיות שאין לו בכלל משמעות. אנחנו מצפים מארקדי שלפני שהשחקנים האלה מוחתמים ידאג שזה יעבור בדירקטוריון כפי שצריך, אחרת הוא פשוט פוגע בעמותה".

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
הקהל אמר את דברו. אוהדי בית"ר אמש/קובי אליהו

על המגרש נראתה בית"ר כבויה ונכנעה 1:0, כאשר למשך לא מעט מפרקי המשחק ניתן היה להרגיש את הלחץ ביציעי טדי. "ראינו אתמול כמה זה פגע בקבוצה ובכל המרקם החזק של האוהדים שנבנה השנה", הוסיפו בעמותה. "הקהל הפסיק עם הגזענות מזמן וזה סתם החזיר את המועדון כמה שנים אחורה לתקופות של בלאגן, התנגדות ועיסוק בהכל חוץ מכדורגל".

בעמותת האוהדים יקבלו ב-48 שעות החלטה כיצד לפעול, כאשר גם האפשרות של פרישה מהדירקטוריון נמצאת על הפרק. בנוגע לאנשי העסקים בדירקטוריון, נראה כי הם מאוחדים עם החלטתו של גאידמק, כאשר יו"ר הדירקטוריון בני נחמיה אף רצה לצאת בסיום המשחק בהודעת תמיכה במהלך אך בהתייעצות עם איציק קורנפיין ואנשיו של גאיידמק חזר בו בשלב זה.

גורם בבית"ר התייחס להגעתם, או אי הגעתם, של שני הצ'צ'נים: "אי אפשר לדעת מה יהיה. גרוזני הודיעו שהם יגיעו אך קשה להאמין שהם שוחחו עימם. ממה שהבנו כבר העבירו להם לינקים עם כל הדיווחים מהארץ והם חוששים להגיע. אנחנו מצפים שהתקשורת בארץ תעזור לנו להתמודד עם האירוע הזה כי הוא לא מייצג את הרוב השפוי. יש כאן אפשרות למהלך גדול עבור בית"ר מקצועית ותדמיתית ובמקום זאת מלחיצים את השחקנים וגורמים להם ללכת צעד אחורה. תחושת בטן? אם הרוחות ימשיכו להתלהט ככה עוד יום-יומיים אני מעריך שהם יוותרו על ההגעה לכאן. אף אחד לא יחייב אותם להגיע, לא אנחנו ולא טרק גרוזני".

בבית"ר אף חוששים מהמשחק נגד אום אל פאחם ביום שלישי : "הוא עוד מוקש, במיוחד לאור הדברים שנאמרו אתמול על ידי סמיר עיסא לפיהם הקבוצה תרד מהמגרש במידה ויהיו קריאות גזעניות. עצוב מאוד אם השבוע הזה שאמור היה להסתיים בחיזוק הקבוצה מקצועית ותדמיתית יסתיים עם דעת קהל שלילית ונזקים אדירים למועדון. יש מספיק נשמות טובות שכבר יידעו להעביר לפיפ"א את השלטים שהיו אתמול בטדי ולייצר לנו נזק, אולי כדאי לאוהדים לעצור את זה כאן".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
לא מוכנים לוותר על העקרונות. אוהדי בית"ר/קובי אליהו

לפני המשחק יצאו אוהדי בית"ר במחאה נגד ההחלטה של הבעלים, ושרו שירי נאצה נגד גאידמק, שלא הגיע לטדי הערב. בנוסף שרו האוהדים "מוחמד מת". גם היו"ר איציק קורנפיין זכה לקללות. ביציעים גם נתלו שלטים, בין היתר "מלחמה על הבית" ו"בית"ר טהורה לעד". הקבוצה צפויה לעמוד לדין בבית הדין של ההתאחדות, לאחר שהמשקיף ציין את הקריאות הגזעניות ואת השלטים הגזעניים ביציעים בירושלים. כמו כן, גם אחרי המשחק התגודדו אוהדי בית"ר, אבל המשטרה פיזרה אותם. בית"ר חוששת מעונש כבד, שיפגע בקבוצה מבחינה כספית. היו"ר איציק קורנפיין עשוי לבקש גיבוי מיו"ר ההתאחדות אבי לוזון בנושא. קורנפיין ייזום עמו שיחה ובה יסביר לו את המצב המורכב, ויציין שבבית"ר ידעו שבעקבות ההחתמה הצפויה יפרצו מהומות בקרב האוהדים. עוד יציין שההחתמה הזו היא חלק מהמלחמה בגזענות, ויהיה זה עוול אם היא תעלה לקבוצה במחיר גדול במה שעלול לגרום לקריסתה.

אנשיו של גאידמק ואנשי בית"ר קיבלו דיווחים בשעות הלילה, לפיהם שני השחקנים מגרוזני חוששים להגיע לארץ. השניים התעדכנו במהלך היום על כל הבעיות סביב הגעתם הצפויה ומקורבי גאידמק אף טוענים שהשניים ביקשו שלא להגיע לישראל. המתנגד הנחרץ מבין השניים הוא החלוץ סדאייב, שהוא השחקן העיקרי בעסקה. אם סדאייב יסרב להגיע, בית"ר עשויה לוותר גם קאדייב, וכל העסקה לא תצא לפועל. היום צפויות להתקיים שיחות שיכנוע בנושא.

עם זאת, בראיון לגלי צה"ל הבוקר נשמע ארקדי גאידמק נחרץ מאוד ואמר: "לאורך ההיסטוריה מוסלמים ויהודים התייחסו אחד לשני בשלום, זה יכול לקרות גם בבית"ר. באזור הקווקז יהודים ומוסלמים חיו בשלום. אסור לנו לתת לקומץ אוהדים קטן להתעמת עם הרצון הזה ליצור אווירה של חברות בין שתי הקבוצות הללו. אסור לתת לקבוצה הקטנה של האוהדים הזאת לנצח. הם מנסים להעמיד מחסום, אבל הם לא יצליחו. לא אכנע להלכי הרוח הגזעניים בקבוצה. אני בטוח שמדובר בקבוצה קטנה, לא יותר מכמה מאות אוהדים".

"אני מכיר את האווירה באצטדיון ואפשר להרגיע את העניינים", הוסיף גאידמק. "הם מבזבזים זמן רב מסביב לאצטדיון טדי אבל אפשר להרגיע אותם. בשבוע הבא אגיע לישראל אולי אפילו לפני כן, דיברתי הבוקר עם הקבוצה הצ'צ'נית והם אישרו שהם יגיעו לקבוצה. הבטחתי להם שתהיה כאן קבלת פנים לבבית".

מיד לאחר דבריו של גאידמק, ג'ימי טורק דיבר ותקף בחריפות את מאמן בית"ר אלי כהן: "הוא מאמן טיפש וגזען. על הדברים שהוא אמר הוא צריך לעמוד לדין, ולא בבית הדין של ההתאחדות".

כזכור, אלי כהן אמר אמש: "אני לא מבין את האוהדים. יש גם מוסלמים בעולם וצריך לדעת לחיות איתם. זה שונה מוסלמי מאירופה מהמוסלמים שנמצאים פה. אין לנו בעיה עם המוסלמים יש לנו בעיה עם הערבים שחיים כאן כנראה. לא נחיה על החרב לנצח אני מקווה. אני לא ידעתי גם שהשחקנים הם מוסלמים. אני מאמין שבעזרת הדירקטוריון נמצא פתרון".

גם ההתאחדות עצמה לא יצאה נקייה וחטפה ביקורת מטורק: "הם טומנים את ראשם בחול. איך הגיוני שלאבי לוזון אין מה להגיד?". טורק אף נשאל על שחקן הפועל תל אביב וואליד באדיר, שישחק בטדי בצל האירועים: "באדיר הוא פחדן. אם משתינים עילו, הוא אומר שיורד גשם".

הבעלים של בית"ר ירושלים ארקדי גאידמק באיצטדיון של טרק גרוזני. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אסף שקד
נחוש בעמדתו. גאידמק/אסף שקד, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים
ג'ימי טורק בהלוויה של עמנואל שפר. ברני ארדוב
ביקורת חריפה על עלי כהן. טורק/ברני ארדוב

מאוחר יותר מפרסם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת את תגובתו לאירועים האחרונים: "עיני העולם כולו נשואות להתנהלות עם ישראל בירושלים, בפרט ביום השואה הבינלאומי, יום בו העולם כולו מוקיע את שנאת היהודים שהובילה לשואה. הדת היהודית מחייבת להתייחס למיעוטים החיים בקרבנו בצורה שוויונית והוגנת וכפי שאיננו רוצים שיופלו יהודים לרעה ברחבי העולם מעצם היותם יהודים, אסור לנו ערכית ומוסרית להפלות שחקנים מוסלמים ונוצרים מלשחק בקבוצות הספורט שלנו. זהו איננו רק עניין של כדורגל, אלא אינטרס יהודי ולאומי כאחד".

ברקת הוסיף: "החלטת הנהלת בית"ר ירושלים לתגבר את הקבוצה בשני שחקנים איכותיים ומקצועיים, היא החלטה נכונה ללא כל קשר לדתם. העובדה שמדובר בשחקנים מוסלמים, אסור שתהווה שיקול. בית"ר ירושלים עשתה בשנתיים האחרונות קפיצת מדרגה בהתמודדות עם הגזענות והאלימות ועל כך יש לחזק את המועדון, הקריאות הגזעניות של מיעוט בקרב האוהדים פוגעות בראש ובראשונה בקבוצה ויש להוקיע אותם מכל וכל. אנחנו נמשיך להילחם בגזענות ובאלימות בכל צורותיה ולפעול לדו קיום, לשוויון ולהוגנות בין כלל תושבי העיר ואוהביה".

בטקס לציון יום השואה הבינלאומי שמתקיים היום בבית ציוני אמריקה בתל-אביב, גינה יו"ר הכנסת רובי ריבלין את הקריאות שנשמעו בסוף השבוע מצד אוהדי בית''ר שלא לשלב שחקנים שאינם יהודים בשורות הקבוצה, ואומר: "יש לי צער גדול כבית"רי, וכמי ששימש כמנהלה של בית"ר ירושלים, למשמע הקריאות בסוף השבוע לקיים את בית"ר על טהרת הגזע היהודי בלבד. הקריאות הללו מקוממות ומסבות עוגמת נפש רבה. נדמה לי שיותר מדי פעמים עברנו לסדר היום מול גילויי גזענות מעין אלו. שערו בנפשכם מה היה קורה אם קבוצות באנגליה או בגרמניה, היו קובעות שיהודי לא יכול לשחק בשורות הקבוצה. איזו צעקה היתה קמה בישראל".

ריבלין קרא לרשויות החוק ולהתאחדות לכדורגל שלא לשתוק מול הקריאות הללו, והוסיף: "אנחנו שעומדים בראש המאבק נגד הגזענות ונגד שנאת האחר, ונושאים את הצלקות הקשות של התופעות הללו על בשרנו לדורי דורות - לא יכולים לשתוק מול קריאות אלו. הקריאות הללו נמשכות כבר עשור, והדבר מלמד שכבר לא מדובר בקומץ או בשוליים והן עלולות להביא לכך שמדינת ישראל לא תזכה בהכרה שהיא אכן מסוגלת להציב גשר בין היותה יהודית לבין היותה דמוקרטית. יש להאבק בהן, לעקור אותן מתוכנו, ולמצות את הדין עם כל מי שמסית כנגד כל שותפות עם בני הארץ הזאת".

בפאן המקצועי בבית"ר חוששים מקריסה פיזית של השחקנים לקראת משחק הגביע ביום שלישי ובשבת הקרובה ברמת השרון. ביום שלישי ייעדרו ממשחק הגביע אופיר קריאף ודריו פרננדס בשל כרטיסים צהובים, כאשר שי חדד סובל ממתיחה חזקה או קרע בשריר ורק היום יערוך בדיקה וניתן יהיה לדעת כמה זמן ייעדר שכשההערכה היא כי לא ישחק נגד אום אל פאחם. גם חיים מגרלשווילי סובל מרגישות בברך ובספק ליום שלישי. קובי מויאל שצבר צהוב תשיעי ואבי ריקן שצבר צהוב חמישי ייעדרו מהמשחק בשבת הקרובה ברמת השרון. בצוות המקצועי אמרו אתמול: "הרגשנו את הקריסה אחרי הפועל תל אביב. שחקנים סובלמים מפציעות, מתיחות ודי סחטנו את הסגל הזה. עכשיו זאת ההזדמנות של שחקנים כמו סטיבן כהן ואלי דסה לתפוס את מקומם בהרכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully