וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: ליפול על גן עדן

20.1.2013 / 7:00

מנצ'סטר יונייטד פספסה את פול פוגבה, שפורח ביובנטוס ומוביל את נבחרת המחזור לצד כריסטיאנו רונאלדו שעונה למוריניו ופאציני שמגיב לברלוסקוני. וגם: בכורה יוצאת דופן

ספורט 2

בתקציר: ה-1:1 הדרמטי בין טוטנהאם למנצ'סטר יונייטד

מעטים השחקנים שידעו לסרב לאלכס פרגוסון. רק אחד עשה זאת בגיל 19. פול פוגבה לא קיבל הבטחה לדקות משחק במנצ'סטר יונייטד, אז הוא ויתר על האפשרות להיות האיש שימלא את החלל במרכז השדה של פרגוסון ובחר לעזוב לטובת יובנטוס עמוסת הקשרים. הימור לא קטן, אבל עד כה נראה כי הוא עשה את הבחירה הנכונה. פוגבה ניפק מופע מרשים בסוף השבוע ולכן גם מוביל את נבחרת המחזור, לצד הפנומן של ריאל מדריד, הרכש בהמתנה של טוטנהאם, המנחוס של ברצלונה וגם דוגמן הבית של מנצ'סטר יונייטד. ולקינוח: הופעת בכורה מהאגדות.

פול פוגבה שחקן יובנטוס. Fabio Ferrari, AP
הפספוס כולו של אלכס פרגוסון. פול פוגבה/AP, Fabio Ferrari

שוער

נטו - פיורנטינה

אחרי שנים של חוסר מזל ופציעות מרובות, אמיליאנו ויויאנו הגשים חלום וחזר לקבוצת נעוריו פיורנטינה. השוער שגדל ביציע ה'קורבה פייזולה' ועזב את המועדון בגיל 17, שב מהדלת הקדמית, פתח ב-16 משחקים ואז הודח מההרכב בגלל הופעה אחת רעה. ויויאנו יושב על הספסל ומפנטז עדיין על סוף מהאגדות יחד עם האוהדים שמניפים כרזות תמיכה, ובינתיים נטו מתגלה כמחליף ראוי לגמרי. למרות הטעות הקשה מול פסקארה והשלישייה מאודינזה, וינצ'נזו מונטלה בחר לתת לשוער הברזילאי את הקרדיט פעם נוספת, והוא השיב לו עם מחצית שנייה אדירה ב-1:1 מול נאפולי. נטו, ששותף רק פעמיים בעונה שעברה ועוד פעמיים במדי ברזיל באולימפיאדה, הפגין את כישוריו מול איומים של אדינסון קבאני (היחיד שהכניע אותו), גוקאן אינלר ומיגל בריטוס, לפני שהגיע לשיאו עם הדיפת הנגיחה של גוראן פאנדב. כל זה במשחק בו השוער שמולו ספג שער מביך מחצי מגרש. יחי ההבדל הקטן.

נטו שוער פיורנטינה. Fabrizio Giovannozzi, AP
אכזבה של אחד היא פתח להצלחה של אחר. נטו/AP, Fabrizio Giovannozzi

הגנה

מגן ימני: לוקאש פישצ'ק - דורטמונד

הבונדסליגה חזרה בסערה, כששתי הקבוצות של גלזנקירשן חוגגות חמישיות ומראות שפגרת החורף עשתה להן רק טוב. בניגוד לשאלקה, אליה נגיע בהמשך, דורטמונד עשתה זאת בצורה חלקה ובקלות מרגיזה. הדאבליסטית התעללה בוורדר ברמן והנחילה לה את הפסד הבית הגבוה ביותר מאז מרץ 1987 (7:1 בידי מנשנגלדבאך). חמישה כובשים שונים היו לדורטמונד בתצוגה הקבוצתית המשובחת, בה השחקן המפרגן מכולם היה לוקאש פישצ'ק. המגן הפולני הנפלא לא נתן לאף אחד לאיים על הצד שלו, וכך התפנה לשעוט קדימה ולהיות מעורב בהתקפות המסוכנות של דורטמונד. במחצית השנייה הוא בילה ברחבת המארחים יותר מאשר ברחבה שלו, בישל בדקה ה-81 לבן ארצו רוברט לבנדובסקי, ואחרי ארבע דקות יכול היה לכבוש בעצמו ובכל זאת העדיף לפרגן לפולני נוסף, קובה בלאשצ'יקובסקי, שנעץ את המסמר החמישי בארון של ורדר ברמן המביכה. דורטמונד מחכה בקוצר רוח לחזרתה של ליגת האלופות.

בלם: ריו פרדיננד - מנצ'סטר יונייטד

בשבוע האחרון פורסם בבריטניה כי ריו פרדיננד עשוי להצטרף לחבר השופטים בתכנית הריאליטי 'הטופ מודל הבאה', ולשבת לצד אל מקפירסון ודני מינו. אנשים שכחו שמדובר עדיין בשחקן פעיל, אז ריו פרדיננד הגיע לוויט הארט ליין והזכיר להם את הפרט המשמעותי הזה. מנצ'סטר יונייטד נלחצה לשערה לאחר שעלתה ליתרון, אך למזלה פרדיננד היה שם, רגוע מתמיד. הבלם הוותיק שיתף פעולה עם נמניה וידיץ' בעבודת הניקוי ברחבה, והתעלה כאשר מנע שני שערים בגלישות מתוזמנות היטב (בעיקר החילוץ מול קלינט דמפסי). גם דויד דה חאה סייע לשניים מאחור, עד שהדף רע בתוספת הזמן ועלה לקבוצתו בשתי נקודות. פרדיננד, בכל מקרה, היה מרוצה מהתיקו בסיום וזכה לשבחים מפרגוסון שבוע שני ברציפות. החלטורה בטלוויזיה תחכה.

רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד (ימין) עם לוקאש פישצ'ק. רויטרס
פרגן לשני חבריו הפולנים. לוקאש פישצ'ק, משמאל, עם רוברט לבנדובסקי/רויטרס

בלם: זומאנה קמארה - פריס סן ז'רמן

63 דקות - זה זמן המשחק לו זכה זומאנה קמארה בליגה עד המחזור ה-21. הבלם הוותיק הפך לעדיפות הרביעית בסגל המגוון של קרלו אנצ'לוטי, אבל הפציעות של אלכס וטיאגו סילבה הקפיצו אותו להרכב. ואת פריס סן ז'רמן לפסגה. קמארה היה הסלע האיתן של פ.ס.ז' במשחק החוץ מול בורדו, כאשר שער אחד של זלאטן איברהימוביץ' הספיק לקבוצה מהבירה כדי לפרוץ את המבצר האחרון שנותר בליג 1. בורדו נחלה הפסד ביתי ראשון העונה, ורק קמארה מנע ממנה להשוות במחצית השנייה, כשהתערבות שלו ברגע האחרון בלמה את ניסיון ההבקעה של יוהאן גופראן. קמארה הרחיק פעם נוספת מהקו לאחר מכן, היה ראשון לכל כדור ושימח קצת את אנצ'לוטי שדמע בזמן דקת הדומיה לפני המשחק. חייל נאמן.

מגן שמאלי: גלן ג'ונסון - ליברפול

נוריץ' באה אנפילד עם פחד משתק מפני עוד הצגה של לואיס סוארס, שרצה להפוך לשחקן הראשון שכובש שלושער מול אותה קבוצה בשלושה מפגשים שונים. סוארס הסתפק בשער אחד, אבל הקנריות ניצבו כמו ברווזים במטווח וספגו אש מכל כיוון אפשרי. הצרות הגדולות הגיעו מהאגף השמאלי, שם גלן ג'ונסון עשה ככל העולה על רוחו. המגן נמצא בכושר נהדר בחודשים האחרונים, וגם המעבר מימין לשמאל לא פגם ביכולתו. נקודת המוצא של ג'ונסון הייתה קדמית למדי, ומשם הוא היה בישל שער לסטיבן ג'רארד לאחר פריצה נהדרת והיה מעורב בשניים נוספים מתוך החמישה של ליברפול. סוארס ממשיך להפציץ, דניאל סטארידג' משתלב והמרסיסיידרס עם מאזן שערים של 0:12 בשלושת משחקי הבית האחרונים. האם אנפילד חוזר להיות מבצר?

שחקן פריס סן ז'רמן, זומאנה קמארה. GettyImages
החייל הנאמן של פריס סן ז'רמן. זומאנה קמארה/GettyImages

קישור

לואיס הולטבי - שאלקה

קברניטי הבונדסליגה לא יכולים היו לחשוב על פרסומת טובה יותר לליגה שלהם. המשחק שנבחר להוציא את הסיבוב השני לדרך היה זה בין שאלקה להאנובר, שהתגלה כספקטקל אמיתי. אחרי מחצית ראשונה רגועה עם שער אחד, הגיעה המחצית השנייה שהניבה שמונה שערים, מתוכם שישה תוך 23 דקות וגם מספרת מרהיבה של מאמה בירם דיוף שצימק ל-5:4 ולא פגם בחגיגות המארחים. לואיס הולטבי היה השם החם לפני המשחק, זאת בשל הודעתו כי יעזוב את הקבוצה לטוטנהאם בקיץ. הוא היה גם האיש המדובר לאחריו. הקשר הבינלאומי הראה מדוע התרנגולים מנסים להקדים את המעבר שלו לינואר, כשניהל את המשחק של שאלקה ביד רמה, בישל פעמיים וגם כבש בעצמו. הוא קיבל את אהבת הקהל למרות רצונו להמשיך הלאה, והחזיר להם בגדול. הופעת פרידה?

פול פוגבה - יובנטוס

אנדראה פירלו וקלאודיו מרקיזיו פצועים, קוג'ו אסמואה באליפות אפריקה? אז מה, ליובנטוס יש את פול פוגבה. השחקן הצעיר היחיד בשני העשורים האחרונים שמנצ'סטר יונייטד באמת רצתה להשאיר ולא הצליחה, רשם פתיחת עונה מבטיחה במדי האלופה האיטלקית, אבל שמר את ההופעה הטובה ביותר שלו עד כה לקרב הזברות מול אודינזה. ביום בו יובה חסרה את היד המכוונת במרכז המגרש, פוגבה השתלט על העניינים והזכיר שמאחורי כל דיוני החוזים הבלתי נגמרים הסתתר אחד הכישרונות הגדולים בעולם. הקשר הצרפתי, עוד לא בן 20, הפציץ מ-35 מטרים לחיבורים את אחד משערי העונה, ובמחצית השנייה התקדם מעט כדי לשלוח עוד כדור חד לרשת ברגל ימין האימתנית שלו ולחתום הופעה דומיננטית שלמאמנו אנטוניו קונטה הזכירה אחד בשם פרנק רייקארד. צמד ראשון לפוגבה. צמד שכל כולו מסר חד וברור לפרגוסון. פספסת.

גונסאלו קסטרו - ריאל סוסיאדד

נמצא המנחוס של ברצלונה - אצטדיון אנואטה. לפני שנתיים, ברצלונה הוליכה 0:1 והפסידה 2:1. צ'אבי וססק פברגאס עשו שם 0:2 תוך דקה בעונה שעברה, אבל ריאל סוסיאדד יצאה גם מזה ל-2:2. בשבת אפילו ליאונל מסי שבר את הקרח וכבש לראשונה בסן סבסטיאן. ברצלונה נהנתה מ-0:2 מבטיח, אבל סוסיאדד הגדילה לעשות והפעם הפכה את התוצאה ל-2:3 והנחילה לטיטו וילאנובה הפסד ליגה ראשון. גיבור המשחק היה גונסאלו קסטרו, הידוע בכינויו צ'ורי. אותו שחקן שכבש את השער המצמק ב-1:5 המרשים של ברצלונה במחזור הפתיחה. אחרי 40 דקות שקטות יחסית, האורוגוואי עבר לצד של דני אלבס וניצל את העליות התכופות של הברזילאי קדימה. צ'ורי קסטרו החזיר את התקווה למארחים עם שער מצוין לפני סיום המחצית, ולאחר הרחקתו של ג'רארד פיקה היה שם כדי להשוות בעזרתו של חאבייר מסצ'ראנו. צמד ראשון של קסטרו מאז ינואר 2012, אז עוד כשחקן מאיורקה ב-1:6 במסגרת גביע המלך על... ריאל סוסיאדד.

לואיס הולטבי שחקן שאלקה. רויטרס
טוטנהאם תרוויח, השאלה מתי. לואיס הולטבי/רויטרס

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

מי זוכר את הדיווחים על ספסול של הכוכב הגדול? חילופי ההאשמות בין ז'וזה מוריניו לכריסטיאנו רונאלדו תפסו את כל הכותרות בספרד מאז המשחק הראשון ברבע גמר הגביע מול ולנסיה. אז מי שילם את המחיר? נכון, ולנסיה. במקום פיצוץ בין הסופרסטאר למאמנו, ריאל מדריד התפוצצה על העטלפים הרמוסים והציגה מחצית מושלמת שהסתיימה ב-0:5 מוחץ המהווה את ההפסד הכבד ביותר של ולנסיה במגרשה אי פעם. מוריניו כעס על איבודי הכדור וההחמצות של רונאלדו, אז CR7 ענה לו עם בישול מופלא וצמד נהדר תוך שבע דקות. רונאלדו לימד את בן ארצו ריקרדו קוסטה שיעור כואב באגף, רשם משחק 49 במדי ריאל מדריד בו הוא כובש שני שערים או יותר, ועל פי הסטטיסטיקה הרשמית רחוק רק כיבוש אחד מ-300 שערים בכל הקריירה. פנומן. על ההחמצה הגדולה לקראת הסיום גם מוריניו יכול לסלוח.

סטיבן פלטשר - סנדרלנד

לא רק ריאל מדריד. גם סנדרלנד נהנתה ממחצית שיא במונחים שלה, כשהצליחה לכבוש לראשונה מאז 1996 שלושה שערים במחצית אחת. זה הספיק לניצחון רביעי משישה משחקים - 2:3 על וויגאן. רק 27 שערים כבשו החתולים השחורים העונה, כשעל 10 מהם חתום סטיבן פלטשר. מרטין אוניל שילם יותר מ-15 מיליון יורו כדי לרכוש את החלוץ הסקוטי מוולבס, והוא אכן מספק את הסחורה. פלטשר כבש בדקה ה-21 והוסיף ביצוע מלוטש בדקה ה-42, כדי להשלים צמד חמישי בקריירה בפרמיירליג ולהרחיק את סנדרלנד מהתחתית המתחממת. "בתחילת העונה הוא היה השחקן היחיד שכבש אצלנו, הסתמכנו עליו", אמר אוניל המאושר בסיום. "פלטשר הוא חלוץ רחבה קלאסי. ההעברה שלו נראתה כמו סאגה, אבל כל התהליך בהחלט היה שווה את זה".

ג'אמפאולו פאציני - מילאן

ב-1 בספטמבר השיגה מילאן את ניצחונה הראשון העונה, הודות לשלושער מרשים של ג'אמפאולו פאציני לרשת בולוניה, בסך הכל במשחקו השני בקבוצה. אותה בולוניה הגיעה לסן סירו והחזיקה מעמד עד לדקה ה-65, אך שוב היה זה פאציני שניצח את המשחק לבדו, הפעם עם צמד ב-1:2 של הרוסונרי. פאציני פתח בהרכב לצד סטפן אל שעראווי, אבל בעוד מלך השערים של הקבוצה שבת מהבקעה פעם נוספת, החלוץ שחצה את הכביש מאינטר היה שם כדי להשלים את החסר. אחרי שצבר לא מעט תסכול בעקבות עצירות של השוער האורח וכדור שננעץ בקורה, פאציני ניער את השומר שלו כדי לכבוש את הראשון, ולאחר מכן הראה עד כמה הוא טכני עם שתי הקפצות ברחבה ובעיטה מהאוויר אל הרשת. 10 שערים יש לפאציני העונה, מחצית מהם מול בולוניה. מי רוצה להנחית לו את מריו באלוטלי על הראש?

כריסטיאנו רונאלדו, אנחל די מריה, שחקני ריאל מדריד חוגגים. רויטרס
אחד בנבחרת המחזור, השני על הספסל. כריסטיאנו רונאלדו עם אנחל די מריה/רויטרס

שווים אזכור

אוליבר באומן (פרייבורג) - רפלקסים נהדרים

פרנק טבאנו (טולוז) - גארת' בייל הצרפתי

ג'ונתן דה גוזמן (סוונסי) - חופשי ומאושר

אלסיו צ'רצ'י (טורינו) - מודל משופר

אנחל די מריה (ריאל מדריד) - הברומטר

דויד סילבה (מנצ'סטר סיטי) - הבשורה של מאנצ'יני

מריו מנדז'וקיץ' (באיירן מינכן) - שני סופר מריו

דויד סילבה שחקן מנצ'סטר סיטי חוגג שער. Alex Livesey, GettyImages
יכול לעשות את ההבדל במאבק על האליפות. דויד סילבה/GettyImages, Alex Livesey

כוכב אורח

ביורן ולמינקס - גנצ'לרבירליג'י

לואיק רמי כבש בבכורה בק.פ.ר, דניאל סטארידג' כבש בשלושת משחקיו הראשונים במדי ליברפול. נחמד. האנגלים יוצאים מגדרם. אבל מה תגידו על חלוץ שהבקיע בהופעת הבכורה שלו ארבעה שערים? זו הייתה דריסת הרגל החלומית של ביורן ולמינקס בטורקיה. החלוץ הבלגי בן ה-27 עזב את קלאב ברוז' לטובת חצי עונת השאלה בגנצ'לרבירליג'י, אחרי שאיבד את מקומו לטובת קרלוס באקה ומוחמד צ'יטה. במשחק אחד הוא עבר את רף שלושת השערים מחצי העונה בברוז'. כבר אחרי שתי דקות הצהיר ולמינקס על כוונותיו, אחרי ארבע דקות הוא כבר היה עם צמד מול אנטליאספור ההמומה, ואת המחצית הוא סיים עם שלושער ומעורבות בשער העצמי של המארחים. שמונה דקות לפני הסיום קבע ולמינקס את התוצאה הסופית 3:5 ונעצר על רביעייה אישית. כשמספרים לכם על בכורה חלומית, תזכרו את ולמינקס.

ביורן ולמינקס שחקן קלאב ברוז'. רויטרס
חי בחלום. ביורן ולמינקס במדי קלאב ברוז'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully