וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"ש האיגוד ימליץ: הרחקה לחמישה משחקים לגיא פניני

4.12.2012 / 13:22

שחקן מכבי תל אביב יעמוד לדין ועשוי להיענש בקנס גבוה ובפעילות לניצולי שואה. בלאט: "אם פניני נכשל, גם אני נכשלתי"

ברני ארדוב

היועץ המשפטי לאיגוד הכדורסל, עו"ד רונן ויינברג, החליט להעמיד לדין את שחקן מכבי ת"א גיא פניני בעקבות הדברים שאמר לשחקן הפועל ת"א יונתן שולדברנד. היועץ המשפטי יבקש מבית הדין להטיל על פניני עונשים כבדים, בהם הרחקה מחמישה משחקי ליגה וגביע המדינה, כמו גם קנס בסך עשרת אלפים שקל אותו ישלם השחקן עצמו ולא האגודה. כמו כן, ימליץ היועץ המשפטי, הרחקה על תנאי לעשרה משחקים בגין עבירה דומה ופעילות במוסד יד ושם או כל מוסד אחר העוסק בטיפול בניצולי השואה למשך 30 שעות.

בנוסף פנה היום (שלישי) יו"ר איגוד הכדורסל אבנר קופל, לראשי המנהלות וביקש להעביר החלטה לפיה כל קבוצה, בזמנה ועל פי נוחיותה, תבקר במהלך העונה במוסד יד ושם וזאת למען הגברת המודעות לנושא השואה. כמו כן נמסרה הוראה לאגף המקצועי כי כל אחת מנבחרות ישראל בכל הגילאים תבקר ביד ושם עם פתיחת הכנותיה לקראת הטורניר המצפה לה בקיץ הקרוב.

גיא פניני, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
משוחח עם חבריו לקבוצה באימון. גיא פניני/ברני ארדוב

מכבי תל אביב עורכת הבוקר (שלישי) אימון ראשון מאז הניצחון בדרבי על הפועל תל אביב, בצל סערת פרשת גיא פניני. הבוקר הגיע פניני לאולם הדר יוסף, שם מקיימת מכבי את אימונה, הוברח לתוך האולם דרך כניסה צדדית, וערך שיחה עם השחקנים במהלכה ניסה להסביר הפורוורד את התנהגותו ואת החלטת ההנהלה בעניינו. בימים הקרובים צפוי היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל להודיע על העמדתו של פניני לדין. בסיום האימון צפויים במכבי תל אביב להגיב פעם נוספת להתפתחויות. אמש אמר גורם במכבי כי ליאור אליהו יהיה זה שיחליף את פניני בתפקיד קפטן הקבוצה. הפורוורד ימונה רשמית לתפקיד תוך מספר ימים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גיא פניני, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הוברח לאולם דרך כניסה צדדית. פניני/ברני ארדוב

במהלך האימון היום אמר פניני לחבריו כי לא ישמש כקפטן העונה. בין היתר אמר גיא פניני , שנראה נסער בשיחה שנערכה באימון: "אני מתנצל על כל מה שקרה. ביישתי אתכם ואת המועדון, זו לא דרך המועדון. לא התכוונתי לכל מה שקרה ואתמול חוויתי את אחד הימים הקשים בחיי", פניני אף ביקש מהשחקנים "לעשות את המירב בכדי לנצח ביום חמישי ואני מקווה לחזור לשחק אתכם".

מכבי תמריא יותר מאוחר היום לפולין לקראת משחק היורוליג שלה מול פרוקום גדיניה (חמישי, 20:45, שידור ישיר בוואלה! ספורט ובאפליקציות), שניצחון בו יקרב את הקבוצה משמעותית להבטחת המקום הראשון בבית. הצהובים יחזרו לארץ ביום שישי, וביום שני יחזרו למשחקי הליגה כשיתארחו באולם ישורון בנתניה מול הקבוצה המקומית.

ליאור אליהו, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ימונה לקפטן בימים הקרובים. ליאור אליהו/ברני ארדוב

דיוויד בלאט אמר באימון: "קודם כל, כשראינו את מה שקרה הבנו שזה מקרה מאוד חריג וחמור ושצריך לבדוק את זה לעומק ובצורה יסודית, וזה מה שעשינו. בסופו של דבר יצאו מזה גם תגובה ועונש בהתאם. איך אני מרגיש כמאמן? גיא הוא חלק מאיתנו ולא חי באי בודד ואני כמאמן שלו, כמו שחיבקנו אותו לפני, גם היום עשינו אותו דבר. כמו שאני מאמן שלו, ובאיזשהו מקום המורה שלו, אם הבן שלי או תלמיד או שחקן שלי נופל או נכשל - גם אני נכשל. גיא לא לבד ולא יהיה לבד, הוא הכיר במעשיו, הביע חרטה בצורה מאוד כנה ואמיתית והכי חשוב דיבר והתנצל לפני האדם שהעליב, ואף פנה לכל אלה שנפגעו כתוצאה מכך. אני גאה בו על הדברים הוא יודע שאעשה דברים שלא ייעשו ויודע שטעה ואני יודעים ומכירים".

לשאלה האם פניני יכול להיות שחקן בסגל מכבי לאחר המקרה השיב בלאט: "כן, הוא יכול. הוא שילם על החטא שלו בכמה וכמה מובנים. אבל כמו שאמרתי הוא אחד מאיתנו וגיא פניני כמו שאני מכיר הוא אדם טוב ולא אדם רע".

בלאט התייחס למצבה המקצועי של הקבוצה: "אנחנו נמצאים במצב שרצינו להיות אחרי המשחק נגד סיינה. קיווינו וגם הימרנו שסיינה תנצח נגד מלאגה ולנו תהיה אפשרות לנצח את כל המשחקים הנותרים לנו. התחלנו כדי לסיים ראשונים. מדובר במשחק חוץ שהוא כביכול נגד הקבוצה החלשה, אבל בשובע שעבר הם כמעט ניצחו את אלבה ברלין בברלין, וזה משחק קשה. להם אין מה להפסיד ולנו יש מה להפסיד או להרוויח אם ננצח שם. התמודדנו בימים האחרונים עם משהו לא צפוי ואני מקווה שנדע לצאת גם מזה. כולי תקווה שנדע להסתכל קדימה ולסיים ראשונים. אנחנו רוצים לצאת מחויכים ולהיות עם הראש קדימה".

דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"פניני שילם על החטא שלו בכמה וכמה מובנים". בלאט/ברני ארדוב
שון ג'יימס, סילבן לנדסברג, ריקי היקמן, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ימריאו לפולין כשהם חייבים ניצחון. ג'יימס, לנדסברג והיקמן באימון/ברני ארדוב

יוגב אוחיון הגיב אף הוא: "התחושות הן לא נעימות. אני חושב שגיא עשה טעות וקיבל עונש קשה, אבל אנחנו משפחה מחבקת ואוהבת. נעמוד לצידו ונתמוך לאורך כל הדרך. המצב לא נעים עבור גיא המשפחה שלו והאוהדים. אני כמובן מגנה דברים כאלו. גם בשמי וגם בשם כל הקבוצה מילים ומשפטים כאלו, צריך להוקיע את זה מכל מקום. זה לא מתאים לגיא ואין לי הסבר למה זה נאמר. אני בטוח שהיה כאן חוסר שליטה שנבע מתוך אמוציות של משחק. גיא אף פעם לא דיבר כך, גיא הוא כמו אח בשבילי כשדיברתי איתו אתמול הוא היה חנוק ועצוב מאוד"

אוחיון הוסיף ואמר: "הוא התחרט על כל הדברים והיה לו עצוב וכואב מאוד שזה פגע בעיקר במשפחה שלו. כמובן שכולנו למדנו לקח וכולם חייבים לוודא שזה לא יקרה יותר, שכולנו הפקנו מזה לקחים. אנו רוצים לעזור לגיא לצאת מהמצב הזה. אף פעם גיא לא דיבר ככה ומודבר במעשה חד פעמי. הוא התנצל ומבחינתנו זה מקרה עבר".

לקראת גדיניה אמר רכז הצהובים: "המשחק בפולין? מדובר במשחק קשה. אני רוצה להאמין שזה יוציא אותנו מחוזקים ונלך קדימה".

יוגב אוחיון, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא רוצים שההמולה התקשורתית תשפיע. יוגב אוחיון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully