וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש כבד לגיא פניני: קנס כבד והשעייה מהקבוצה

3.12.2012 / 22:01

השחקן יושעה עד להודעה חדשה וייקנס ב-100 אלף ש"ח. אליהו צפוי להחליפו כקפטן. פניני: "מרגיש שאיכזבתי את הענף"

צילום וידאו: אבי כהן. עריכה: טל רזניק

לאחר התקרית המכוערת במיוחד שנרשמה בדרבי התל אביבי אתמול, במהלכה קילל שחקנה של מכבי תל אביב, גיא פניני את שחקן הפועל תל אביב יונתן שולדרברנד, ספג הערב (שני) פניני עונש כבד במיוחד מהמועדון: השחקן יושעה ממשחקי הקבוצה עד להודעה חדשה, סרט הקפטן יילקח ממנו, ובנוסף, ייקנס פניני בסכום של 100 אלף שקל. מדובר ללא ספק בעונש קשה מאוד, שמגיע לאחר 24 שעות סוערות במיוחד, במהלכן הועלו לא מעט טענות כנגד האלופה הישראלית, שלא גינתה בצורה משמעותית את האירוע. עכשיו, כאמור, נראה שהגינוי מגיע, והוא חריף מאוד. מי שצפוי להחליף את פניני כקפטן הקבוצה הוא ליאור אליהו, כך על פי גורם בכיר במועדון.

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני בוכה. יותם רונן
עונש קשה, ומוצדק. פניני/יותם רונן

ממכבי תל אביב נמסר: "הנהלת מועדון הכדורסל מכבי תל אביב התכנסה הערב ושמעה את הסבריו של גיא פניני לגבי האירועים שהתרחשו בינו לבין שחקן הפועל ת"א יונתן שולדבראנד במהלך הדרבי התל אביבי שנערך אמש. פניני הסביר לנו כי במהלך המשחק שולדבראנד התגרה בו מילולית ופיזית, וכתגובה לכך גיא התבטא כלפיי יונתן באופן בוטה ובלתי ראוי לחלוטין. כמו כן, הדברים נאמרו בלהט המשחק, וברור מאליו שלא התכוון לפגוע באיש. גיא מבין שהדברים שנאמרו אינם מתקבלים על הדעת ובשום אופן לא מצדיקים תגובה שכזאת".

עוד מסרה האלופה הישראלית: "לאחר ששמעה את דברי השחקן והתנצלותו הכנה, ההחליטה הנהנהלת הקבוצה שהיא אינה יכולה להשלים עם דרך התנהגותו. מעמדו כשחקן וכקפטן הקבוצה וכמי שמייצג את ערכי המועדון, מחייב איפוק וסובלנות כפולה ומכופלת. לאור האמור לעיל, מחליטה הנהלת המועדון כי מינוי השחקן גיא פניני לקפטן הקבוצה מבוטל עד תום עונת 2012/13. השחקן מושעה ממשחקי הקבוצה במסגרות השונות עד להחלטה חדשה. יוטל קנס על השחקן בסכום של 100,000 ש"ח, שיועבר כתרומה לארגון וולונטרי בתיאום עם השחקן".

גיא פניני, שבכה במהלך הפגישה, מסר בתגובה לאירועים: "אני רוצה להתנצל ממעמקי ליבי על הדברים הקשים שנאמרו על ידי במהלך הדרבי. אני מתנצל בפני יונתן ומשפחתו, בפני המועדון שלי מכבי תל אביב, חבריי לקבוצה, כל אוהדי הספורט ובפני כל מי שנפגע מדבריי. כמו כן ברצוני להביע את התנצלותי הכנה בפני משפחתי, שהינה ניצולת שואה. אני מרגיש שאיכזבתי את ענף הכדורסל, את המועדון, את הקהל ואת כל האנשים שיקרים לי - ובעיקר את עצמי. כמי שאמור להוות דוגמה לצעירים ובני נוער, ולשמר את הערכים עליהם גדלתי בבית ובמועדון, אני מתבייש בעצמי ובאופן בו פעלתי. אני אכבד כל החלטה שהמועדון יקבל, ואעשה כל דבר לכפר על הטעות שביצעתי".

דייויד פדרמן, מבעלי מכבי תל אביב אמר הלילה אחרי הפגישה בשיחה עם וואלה! ספורט: "גיא פניני השתתף בכל הישיבה, הוא חשב על מכבי לפני שהוא חשב על עצמו. כל מה שעשינו, עשינו עם תיאום איתו. אני חושב שהוא ילד טוב שעשה טעות איומה- והוא משלם עליה. דעתנו ברורה בעניין".

הפועל תל אביב מסרה בתגובה לעונש: "כפי שדרשנו שלא להתערב בעניינים הפנימיים של הפועל תל אביב, כך אנו לא מתערבים בהחלטות הפנימיות של קבוצות אחרות. לא הגשנו את התלונה למכבי תל אביב אלא לאיגוד הכדורסל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן מכבי תל אביב גיא פניני מגיע לדיון בעניינו יחד עם דייויד פדרמן. יותם רונן
עשה מעשה מטופש, ומשלם עליו. פניני ופדרמן בסיום הפגישה/יותם רונן

כזכור, במהלך המשחק הלוהט אמש נצמד פניני אל שחקן הפועל תל אביב יונתן שולדברנד, כינה אותו "נאצי" ואמר לו בין היתר: "שיהיה לך סרטן בראש, לך ולאבא שלך". בחדשות ערוץ 2 הערב נשאל שולדברנד האם במקרה שמע לא טוב, והבהיר: "בכל התקפה הוא אמר "נאצי", או "שיהיה לך סרטן בראש" - לי או לאבא שלי.זה מאוד הפתיע אותי, הייתי בטוח שהוא מדבר על משהו אחר, אבל הוא המשיך להשתמש בשפה מאוד חריפה. לא ידעתי מה להגיד. הייתי בהלם".

כעת נותר להמתין ולראות כיצד יגיבו באיגוד הכדורסל לתקרית החמורה, לאחר שכבר גינו את המקרה מוקדם יותר היום. בהפועל תל אביב דרשו שפניני יורחק מהנבחרת, בעוד בקרב משפחתו של שולדברנד רוצים בהרחקתו מהאלופה הישראלית. "זו הזדמנות להעביר מסר לכל הנוער הנפלא הזה שחי וגדל בארץ. צריך שהקבוצה שנקראת 'הקבוצה של המדינה' תייצג את מה שהיא צריכה לייצג. חייבים לחנך שלא יקרו כאלו דברים במדינה הזאת", אמרה בלה שולדברנד.

אביו של השחקן, לורנס שולדברנד, הוסיף: "אני יכול להגיד שאני הייתי מגיב באופן יותר חריף. התגובה הספונטנית זה לתת לאותו אדם אגרוף בפרצוף, אבל בדיעבד אתה לא יודע מה אתה היית עושה. אני יכול רק לציין את שיקול הדעת למופת של יונתן. יש לגיא פניני בעיה בחינוך שלו".

שרת הספורט לימור לבנת אמרה בנושא: "אני קוראת לפעול באופן מיידי על מנת להענישו בחומרה באופן שיעביר מסר ברור ומרתיע כי במגרשי הספורט בישראל אין ולא יהיה מקום לתופעות בזויות מהסוג הזה. יש למצות את מלוא חומרת הדין עם פניני, שכן רק כך נוכל למגר את התופעות השליליות הללו ממגרשי הספורט". מאיגוד הכדורסל נמסר: "במידה שתוגש תלונה על ידי אחד המועדונים או מנהלת ליגת העל בגין הטענות המוזכרות בתקשורת, הרי שהאיגוד ימצא באמצעות יועציו המשפטיים את הדרך הנכונה והנאותה לטפל בתלונה".

הבעלים של מכבי תל אביב שמעון מזרחי מגיע לדיון. יותם רונן
לא מוכנים להשלים עם הדברים. מזרחי, הערב/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully