וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת: "פניני חצה קו אדום, להעניש אותו בחומרה"

מתקפה נגד קפטן מכבי תל אביב: השרה לבנת ואיגוד הכדורסל גינו, הפועל דורשת שיודח מהנבחרת, הוריו של שולדברנד בהלם

צילום ועריכה: דרור פיקלני

הכדורסל הישראלי ועולם הספורט המקומי מגיב היום (שני) בסערה להאשמות הקשות נגד גיא פניני, שחקן מכבי תל אביב. יונתן שולדברנד מהפועל תל אביב סיפר היום שפניני כינה אותו במהלך הדרבי "נאצי" ואיחל לו "שאבא שלך יקבל סרטן", ומצלמות הטלוויזיה הוכיחו שקפטן מכבי תל אביב אכן סינן לעברו את הדברים תוך כדי המשחק.

שרת הספורט לימור לבנת פרסמה הודעה רשמית חריפה בנושא: "אני מבקשת להביע גינוי חריף ולהוקיע את התנהגותו של קפטן מכבי תל אביב גיא פניני אמש במהלך משחק הדרבי. אני סבורה כי הביטויים הקשים הכוללים סממני שואה, שהטיח פניני בשחקנה של הפועל תל אביב חורגים מהגבולות הספורטיביים ומהווים חציית קווים אדומים.

"לפיכך, אני קוראת לפעול באופן מיידי על מנת להענישו בחומרה באופן שיעביר מסר ברור ומרתיע כי במגרשי הספורט בישראל אין ולא יהיה מקום לתופעות בזויות מהסוג הזה. אין זה המקרה הראשון בספורט הישראלי בשנה החולפת שדווקא האוהדים מפגינים בגרות ורוח ספורטיבית, ואילו השחקנים ובעלי התפקידים של הקבוצות שאמורים לשמש דוגמה ומופת מביישים את מעמדם ונוהגים באופן אלים ומכוער.

"לכן, אני סבורה כי יש למצות את מלוא חומרת הדין עם פניני, שכן רק כך נוכל למגר את התופעות השליליות הללו ממגרשי הספורט".

גורם במכבי תל אביב אמר היום בתגובה לדברים: "אנחנו בודקים את הנושא. קללות היא לא דרכו של המועדון ובהחלט לא חלק ממה שמכבי מייצגת". הערב תתקיים פגישה עם הנהלת הקבוצה והשחקן, בו ינסה להסביר הקפטן את הצד שלו בתקרית. בכל אופן, הקפטן צפוי להוציא הודעת התנצלות.

שחקן מכבי תל אביב  גיא פניני. קובי אליהו
באיגוד הכדורסל הופתעו. פניני/קובי אליהו

מאיגוד הכדורסל נמסר: "האיגוד מביע שאט נפש מאלימות מכל סוג, על אחת כמה וכמה אלימות מילולית עם סממני שואה ותקופות אפלות של העם היהודי. במידה שתוגש תלונה על ידי אחד המועדונים או מנהלת ליגת העל בגין הטענות המוזכרות בתקשורת, הרי שהאיגוד ימצא באמצעות יועציו המשפטיים את הדרך הנכונה והנאותה לטפל בתלונה. יחד עם זאת האיגוד יפעל למגר ולהעלים את כל התופעות של אלימות מילולית ואחרת בקרב כל קבוצותיו ולא רק בליגות הבכירות, הן באמצעות הסברה והן באמצעות נקיטת יד קשה באמצעים המשפטיים העומדים לרשותו".

יושב ראש האיגוד אבנר קופל הורה ליועץ המשפטי לבדוק את התלונה על כל פרטיה והיבטיה ובמידת הצורך ובהתאם לשיקול דעתו למצות את הדין עם השחקן. קופל ביקש שהבדיקה תיעשה באופן מיידי מהיר.

אריק שיבק, מאמן נבחרת ישראל, מסר כי "אני מגנה באופן תקיף כל גילוי אלימות פיזית ומילולית ובוודאי כל אזכור של השואה במגרשי הכדורסל. אני סומך את ידיי על המוסדות השיפוטיים של איגוד הכדורסל והיועץ המשפטי, אקבל ואכבד כל החלטה שלהם. האגף המקצועי ונבחרת ישראל עשו וייעשו בעתיד פעילויות חינוכיות רבות בקהילה בכדי לנסות למגר תופעת גילויי האלימות בכדורסל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
לימור לבנת שרת הספורט והתרבות. קובי אליהו
חציית קו אדום. לבנת/קובי אליהו

כזכור, שולדברנד סיפר מוקדם יותר הבוקר בהודעה רשמית של הפועל תל אביב: "בכל התקפה פניני בא ואמר לי 'יא נאצי, שיהיה לך סרטן בראש... לך ולאבא שלך'. בהתחלה חשבתי שלא שמעתי טוב, אבל הוא פשוט חזר על זה פעם אחר פעם. לא רציתי להגיב ולעשות מזה עניין באמצע המשחק אבל זה היה מביש ומבזה. קפטן מכבי תל אביב בא ומדבר ככה?".

בהפועל תל אביב דרשו ענישה קשה נגד פניני: "התנהגותו הדוחה באה על רקע מסע הכפשה נגד אוהדי הפועל. על רקע זה בולטת חומרתה של התנהגות קפטן מכבי תל אביב, אשר זוכה לגיבוי קבוצתו בשתיקתה. על איגוד הכדורסל לנקוט בפעולות המתחייבות כנגד מעשים מכוערים אלה, ולהדיח מיידית את פניני מנבחרת ישראל ולנקוט נגדו הליכים משמעתיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שהגיע אמש למשחק הם אמו ואביו של שולדברנד, בלה ולורנס. אולם איש לא הכין אותם לדברים של הבן שניגש אליהם לאחר המשחק וסיפר להם על דבריו של גיא פניני במהלך המשחק.

בלה שולדברנד סיפרה היום בשיחה עם וואלה! ספורט על התחושות הקשות בעקבות הדברים: "היינו בהלם. גיא פניני קרא לו 'נאצי' ו-'אני מקווה שאתה ואבא שלך תמותו מסרטן', הוא נתן לו בוקסים בבטן באמצע משחק. יונתן אמר לי אחרי המשחק: 'אמא, התאפקתי. לא רציתי לעצור את המשחק'. יונתן אציל בנשמתו. הוא לא היה עושה דרמה באמצע משחק.

בלה המשיכה וסיפרה היום: "יונתן לא ישן בגלל זה כל הלילה. הוא נשאר ער כי הוא לא האמין. בעלי אמנם שבדי, אבל הוא לא נאצי. הוא חי בישראל בישראל 35 שנה, הוא מאוד אוהב את הארץ הזאת. אז אולי אחת מהבעיות אולי שיונתן 'בלונדיני מדי'. לאן הגענו? החינוך כאן לקוי. צריך להעניש את פניני כך שהנוער ילמד מזה".

לאימו של שולדברנד יש גם מסר לשרת הספורט, לימור ליבנת: "זו הזדמנות להעביר מסר לכל הנוער הנפלא הזה שחי וגדל בארץ. צריך שהקבוצה שנקראת 'הקבוצה של המדינה' תייצג את מה שהיא צריכה לייצג. חייבים לחנך שלא יקרו כאלו דברים במדינה הזאת. אתה זורק איזו מילה גזענית כאן ושום דבר לא ייעשה? את יודעת אילו קנסות סופגים באירופה על דברים כאלו? מעיפים שחקנים. לקראו לבחור שגדל בארץ ושירת בצבא נאצי? לאחל לו שימות מסרטן ושאבא שלו ימות בסרטן? מה זה? צריך להעיף את גיא פניני ממכבי תל אביב".

יהונתן שולדברנד שחקן הפועל תל אביב (שמאל) מול ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בלה שולדברנד: "אולי יונתן 'בלונדיני מדי'? לאן הגענו?"/ברני ארדוב

לורנס שולדברנד עצמו סיפר היום לוואלה! ספורט: "אחרי כל הפחד שהיה מהקהל של הפועל, שנשלחו מכתבים לשרת הספורט שאם הקהל יקלל מכבי צריכה לרדת מהפרקט, עכשיו מגיע הקפטן של מכבי תל אביב שמייצג את המדינה בחו"ל ומתעסק בעצמו בכאלו דברים? פשוט לא הבנתי את זה. יונתן נסע איתנו אחרי המשחק וסיפר לי באוטו שפניני אמר לו שהוא מאחל לי שיהיה לי סרטן במוח, אני לא מבין את זה, יש טראש טוק ודברים כאלו, אבל זה עבר את גבול הטעם הטוב. שידברו במדינת ישראל על נאצים? אני פשוט לא מבין את זה. יונתן הוא לא דברן גדול, אבל ראיתי במכונית שהוא בהלם".

לורנס, שכאמור היה כדורסלן ושיחק בין היתר בהפועל רמן גן והפועל עפולה, הוסיף : "כשאני שיחקתי נתקלתי בטראש טוק, אבל מעולם לא ברמות כאלו . דברים כמו 'אתה לא יכול לקלוע', 'אחסל אותך בשמירה', דברים כאלו. מה התחושות האישיות שלי על הדברים האלו? אני יכול להגיד שאני הייתי מגיב באופן יותר חריף. התגובה הספונטנית זה לתת לאותו אדם אגרוף בפרצוף, אבל בדיעבד אתה לא יודע מה אתה היית עושה. אני יכול רק לציין את שיקול הדעת למופת של יונתן. יש לגיא פניני בעיה בחינוך שלו. זו לא הבעיה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully