וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולדברנד: "פניני אמר לי 'שיהיה לך ולאבא שלך סרטן'"

3.12.2012 / 9:17

שחקן הפועל ת"א: "הוא קרא לי נאצי, ככה מתנהג קפטן מכבי?". במועדון קראו לתגובה של לבנת. נעצר אוהד שהצדיע במועל יד

צילום ועריכה: דרור פיקלני

טענות קשות בהפועל תל אביב לקפטן מכבי תל אביב, גיא פניני בעקבות הדרבי שהתקיים אמש (ראשון) ביד אליהו במסגרת המחזור השמיני בליגת העל בכדורסל. האדומים שהמתינו שש שנים לדרבי, הפסידו 91:72 במשחק בו מצלמות הטלוויזיה קלטו את פניני מטיח דברים קשים בשחקן הפועל, יונתן שולדברנד.

שולדברנד סיפר הבוקר בהודעה רשמית של הפועל תל אביב: "בכל התקפה פניני בא ואמר לי 'יא נאצי, שיהיה לך סרטן בראש... לך ולאבא שלך'. בהתחלה חשבתי שלא שמעתי טוב, אבל הוא פשוט חזר על זה פעם אחר פעם. לא רציתי להגיב ולעשות מזה עניין באמצע המשחק אבל זה היה מביש ומבזה. קפטן מכבי תל אביב בא ומדבר ככה? הרי כל הזמן באים ואומרים שאסור להשתמש בביטויים כאלה, התקשורת יצאה נגד אוהדי הפועל כל החודש האחרון ואז בא שחקן נבחרת ישראל וקורא לי נאצי? ועוד מאחל לי ולאבא שלי סרטן בראש? זה מאכזב מאוד".

בעקבות הדברים החמורים מתכוונת הפועל תל אביב להגיש תלונה חריפה לאיגוד הכדורסל עם דרישה להעמיד את גיא פניני לדין. בהנהלת הקבוצה אמרו: "הפעם פניני לא יוכל להתחמק. מצלמות הטלוויזיה מוכיחות את הדברים שאמר באופן ברור. הנהלת הקבוצה תשכור מומחה לקריאת שפתיים אם יהיה צורך, למרות שמה שנאמר ברור לכל בר דעת".

בהפועל תהו מה תהיה תגובתה של שרת התרבות והספורט לימור לבנת שקראה לעצור את כל המחזור אם יהיו ביטויים הקשורים לשואה. "קפטן מכבי תל אביב, הדמות הכי חשובה במועדון הכדורסל הכי עשיר בישראל משתמש בביטויים כאלה. אנו מצפים מהשרה שתוכיח שהיא גם פועלת ולא רק מדברת".

מכבי תל אביב הורתה לשחקניה לא להתייחס לנושא, ומהקבוצה נמסר בשלב זה: "נושא גיא פניני נמצא בבדיקה מעמיקה".

יהונתן שולדברנד שחקן הפועל תל אביב (שמאל) מול ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"ככה מתנהג שחקן נבחרת ישראל? זה מאכזב מאוד". שולדברנד/ברני ארדוב

בהפועל תל אביב גם כעסו מאוד על ההתנהגות של חלק מאוהדי מכבי תל אביב. האדומים טענו שמהקהל הצהוב נזרקו לעברם קונדומים משומשים. בנוסף, מצלמות הטלוויזיה קלטו כוס שתייה שפגעה בראשו של שחקן הקבוצה, ג'ף אלן. במועדון שוקלים לפנות בתלונה לאיגוד הכדורסל.

מהמשטרה אף נמסר שבמהלך הדרבי נעצר אוהד אשר הצדיע, על פי החשד, במועל יד מול מחנה האוהדים של הקבוצה היריבה. המשטרה תבקש היום בבית משפט השלום בתל אביב להרחיק את האוהד, תושב תל אביב בן 34, ממגרשי הספורט עד סוף העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מתן נאור שחקן הפועל תל אביב כדורסל. קובי אליהו
"גאה בחבר'ה". נאור/קובי אליהו

מי שלא היה שותף למשחק אתמול היה מתן נאור, שנעדר בגלל פציעה. "היה קשה לשבת בצד ולראות את המשחק", אמר נאור לוואלה! ספורט, "מצד שני אני גאה בחבר'ה, פערי הרמות בין הקבוצות ברורים. כל מה שהיה אפשר לבקש היה לתת מאה אחוז, והם נתנו יותר מזה. החבר'ה שיחקו באגרסיביות ולא נסוגו אחורה, אבל פערי הרמות גדולים וקשה לראות את זה מהצד".

על האווירה אמר נאור: "השבוע הזה חומם בצורה חסרת פרופורציה. זה יכול היה להידלק וללכת לכיוון אחר, אבל עדיף שאני אשתוק לגבי דברים מסוימים כי באמת המטרה היא לא לחמם".

הרכז דמונטז סטיט אמר: "בכל משחק שמתן לא נמצא הוא חסר לנו מאוד. הוא הקפטן של הקבוצה, הוא היה הבן אדם על הספסל שחיבר אותנו וביקש מאיתנו להמשיך להיאבק. למתן יש את הניסיון במעמדים האלה, אבל באותו הזמן ידענו שאנחנו צריכים לשחק עם הלב, וזה מה שעשינו".

על המשחק בסיבוב הבא אמר סטיט: "כשהם יבואו לראשון זה יהיה באווירה יותר מטורפת מהיום. מכבי משחקת באולמות קשים בכל שבוע ביורוליג ואני מאמין שהם לא יתרגשו מזה יותר מדי. האוהדים שלנו נהדרים, אני אוהב אותם והאנרגיות שאנחנו מקבלים מהם הן נהדרות. עם האנרגיות האלה נוכל לתת משחק טוב".

בהפועל תל אביב צפויים לקבל בימים הקרובים החלטה לגבי המשך חוזהו של ג'ף אלן, ובעקבות יכולתו הטובה בדרבי, הוא עשוי להמשיך. במהלך הלילה חלה התרחקות במגעים בין הקבוצה לגארד סטיבן גריי, ובהפועל יחלו לבדוק אופציות אחרות. הקבוצה תחזור להתאמן מחר לקראת משחק הליגה הקרוב מול הפועל חולון ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully