וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההזדמנות האמיתית לנצח בדרבי

3.12.2012 / 15:40

העונש לגיא פניני לא צריך להגיע מאיגוד הכדורסל, אלא ממכבי תל אביב עצמה. רק אם הצהובים יחרגו ממנהגם לעמוד על הרגליים האחוריות ולהגן על שחקן שלהם שסרח, הם יוכיחו שהם טובים יותר מהיריבה, שעד כה לא הייתה חד משמעית כשמהיציע שלה נשמעו קריאות "שואה"

כשלארי בירד קלע שלשות, הוא נהג לפנות לחבריו בבוסטון סלטיקס ולצעוק לעברם בקול, כך שהאיש שעליו דפק את הצ'אקה יוכל לשמוע: "תגידו, ראיתם אם מישהו שמר עלי?". בירד שכלל את תרבות הטראש-טוק ב-NBA, אחר כך באו צ'רלס בארקלי ופיות גדולים אחרים והפכו אותה לאמנות. הקנטות תוך כדי משחק הן דבר לגיטימי ובדרך כלל גם משעשע. נאצות אישיות מתחת לחגורה שבאות להשפיל באופן אישי הן כבר חציית קו אדום.

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני. קובי אליהו
אוהב את תדמית ה"מלוכלך", ונהנה ממנה. פניני/קובי אליהו

גיא פניני תמיד היה פרובוקטור. הוא מעולם לא התבייש בזה, וזה בסדר. ברגע שסימנת את עצמך כשחקן מלוכלך, אתה לא רק עושה הכל כדי להצדיק את התדמית, אלא משתמש בה לצרכיה של הקבוצה. פניני הוא מסוג השחקנים שכששום דבר לא הולך והפיגור גדול יבצעו את העבירה המגעילה שתגרור התקוטטות אלימה, תעיר את הקבוצה ותשנה לחלוטין את המומנטום במשחק. אלא שגם ללכלוך יש גבול, ואת הגבול הזה קפטן מכבי תל אביב עבר ביום ראשון.

סביר להניח שכמו כל אדם שנתפס בקלקלתו מול המצלמות, זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה פניני מטנף שחקן יריב בצורה כזו. אלמלא המצלמות, הגיוני גם לחשוב שהיה מכחיש. אלא שאת תנועות השפתיים ושפת הגוף לא היה קשה לקרוא כבר בזמן אמת. הנאצות הללו לא נאמרו בעדנא דריתחא, גם לא בתום לב או כתגובה לפרובוקציה, לכאורה, וגם אם כן, פניני לא היה צריך להגיב כך. אפשר להכניס ליריב בעידון, ובמה שקרה ביד אליהו היו הרבה דברים מכוערים. עידון הוא לא אחד מהם.

פניני צפוי לעמוד לדין באיגוד הכדורסל. סביר שיקבל איזשהו סוג של עונש, ייתכן שאפילו השעיה ארוכה ו/או קנס כספי כבד. בהכירנו את ההיסטוריה של מכבי תל אביב ואת המיליטנטיות של נציגיה, הם יעשו הכל על מנת למזער את הנזק. למרות האנטגוניזם שזה מייצר, דרכם של שמעון מזרחי והמועדון נכונה – אתה צריך לשמור ולהגן על השחקנים שלך, להראות להם שלא משנה מה יקרה, תעמוד לצידם עד שתוכח אשמתם. הפעם, גם משום שהאשמה כבר הוכחה וגם מכיוון שבכל זאת, מדובר במקרה שונה, מכבי תל אביב צריכה לנהוג אחרת.

עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שלילת סרט הקפטן היא צעד ראשון, אבל בוודאי לא אחרון, שצריך להיעשות. מזרחי/ברני ארדוב

להייפ סביב הדרבי לא הייתה הצדקה מקצועית – מכבי היא קבוצה טובה בהרבה מהפועל והשאלה לא הייתה מי אלא כמה. ובכל זאת, הדרבי התל אביבי היה חסר לליגת העל, ואמש הראה שאפילו כשהוא קוטבי וחסר עניין מלכתחילה, הוא עדיין טוב יותר מהמפגשים הדהויים בין מכבי תל אביב לקבוצות אחרות בליגה או בינן לבין עצמן. היצריות בין מחנות האוהדים תמיד נסקה לשיאים חדשים. אוהדי הפועל מנסים בשנים האחרונות לחפות על הנחיתות המקצועית בעליונות פרוזאית. האבולוציה של הקללות הביאה אותם עד ל"שואה" ו"נאצים", מה שגרר דיונים ארוכים, ויש להודות גם לעוסים, בשבוע שעבר, על מה יקרה אילו. לא שהאמנו שמכבי תרד מהמגרש כשמהיציעים יושמעו קריאות 'שואה', אבל זו הייתה מבחינתה הזדמנות להעלותן על סדר היום. זה הגיע לכך שדיוויד בלאט התייחס לנושא אפילו אחרי משחק יורוליג, כשאמר ש"מקומן של חיות הוא בג'ונגל ולא במגרש".

ובכן, האמירה הזו של מאמן מכבי תל אביב חוזרת עכשיו אליו ולמועדון. זו בדיוק הסיבה שהעונש הכבד ביותר שאותו יספוג פניני לא אמור להגיע מאיגוד הכדורסל או ממנהלת הליגה. הוא צריך להגיע ממכבי תל אביב עצמה. שלילת סרט הקפטן היא צעד ראשון, אבל בוודאי לא אחרון, שצריך להיעשות. כל עמידה של המועדון על הרגליים האחוריות, כל תירוץ מגוחך או טיוח מולבן, יקדשו את מטרות היריב. רק אם מכבי תל אביב תעניש את פניני במלוא החומרה היא תוכיח שקריאות כמו "נאצי" ו"שואה" אינן צבועות בגוון זה או אחר. רק אם היא תיכנס בקפטן שלה במלוא החומרה, יבינו, אולי, מקללי מוני פנאן שהקריאות הללו לא עוברות בהסכמה שקטה גם בצד השני. למכבי תל אביב יש עכשיו הזדמנות בלתי חוזרת להראות שבניגוד להפועל תל אביב, שלא הצליחה למגר כליל את הקללות מהיציעים, היא כן נוקטת עמדה ברורה. רק כשזה יקרה, היא תוכל לרשום ניצחון אמיתי בדרבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully