וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניני: "שד רע יצא ממני. קיבלתי תגובות פליליות"

4.12.2012 / 8:22

גיא פניני על העונש הקשה: ”היום הנורא בחיי”. פדרמן: ”בסוף הפגישה לכולנו היו דמעות בעיניים. אתם מוציאים אותו להורג"

צילום וידאו: אבי כהן. עריכה: טל רזניק

גיא פניני הגיב הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל לדברים הקשים שאמר בדרבי התל אביבי. "כשאתה יושב בבית, במצב שפוי, ורואה את התמונות, אני לא מבין מה קרה לי", אמר פניני, "הלהט של המשחק וכל האמוציות יצאו לי, השד הרע יצא ממני, ועשיתי טעות. עבר עליי יום קשה, שאני לא מאחל לאף אחד. בצדק מכבי הענישה אותי, וקיבלתי את זה. התנצלתי, ואני רוצה להתנצל שוב".

כזכור, פניני נראה בצילומי הטלוויזיה כשהוא מקלל את יונתן שולדברנד מהפועל תל אביב, מכנה אותו "נאצי" ו"זבל" ומאחל לו לחלות בסרטן. לאחר מכן הנהלת מכבי תל אביב הענישה אותו בחומרה, כשלקחה לו את סרט הקפטן, קנסה אותו ב-100 אלף שקל והשעתה אותו לזמן בלתי מוגבל.

פניני ידוע כשחקן שמשתמש לא פעם בעל טראשטוק אבל יודע ש"יש גבול, ועברתי אותו. מה שעשיתי לכל אורך הקריירה לא קרוב למה שקרה בדרבי. אומרים שאני פרובוקטור, אבל בחיים לא התקרבתי לדבר כזה. מה שקרה בדרבי לא מתקבל על הדעת. כבר באותו רגע ידעתי את זה. אני משלם על זה, תאמין לי. מי שאמור לשמש דוגמה, אסור לו להגיע למצבים כאלה".

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני בוכה. יותם רונן
"מה שקרה בדרבי לא מתקבל על הדעת. כבר באותו רגע ידעתי את זה. אני משלם על זה, תאמין לי". פניני/יותם רונן

על האפשרות שיודח מהנבחרת: "אני מאוד אוהב את נבחרת ישראל, שיחקתי שם שמונה שנים, אני הראשון ששמח להיקרא לדגל ולשרת את המדינה. אבל אני אקבל כל החלטה של בית הדין, ואם יחליטו אחרת, אקבל כל עונש.

"קיבלתי הרבה תגובות. חלק אני מוכן לשמוע, חלק עדיף שלא אגיד בקול רם, חלק פלילים. אני מבין את הכל, זה באמת משהו שקשה לשמוע. הכי קשה היה לי להסתכל בפרצוף של אבא שלי, בן למשפחה ניצולת שואה, כשראיתי את העצב בעיניים שלו. אם הוא הגיב ככה, אני יכול לדמיין את הציבור שנפגע. אין דבר יותר קשה מאשר לפגוע כל כך באבא שלך.

"אני בטוח שמש שעשיתי לא יחזור יותר. זו טעות שאתה עושה פעם אחת, ולא חוזר עליה. זה לא האופי שלי. מי שמכיר אותי יודע. אני כבר התנצלתי בפני יונתן ובפני המשפחה שלו. אם ארגיש שאני צריך להתקשר אליו, אעשה את זה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הבעלים של מכבי תל אביב דייויד פדרמן מגיע לפגישה. יותם רונן
לפני שגיא נכנס לחדר הייתה לנו הרגשה מסוימת, אחרי שדיברנו איתו היו לכולם דמעות בעיניים, לא רק לגיא". פדרמן/יותם רונן

פדרמן: "למה אתם רוצים להוציא אותו להורג?"

דיוויד פדרמן התייחס להחלטה של הנהלת הקבוצה. "אין ויכוח שגיא עשה טעות איומה שפגעה בו, במשפחה שלו ובציבור קשות. עבור הטעות הזו הוא ישלם מחיר מאוד כבד. שמעתי אתמול את כל זעקות השבר בתקשורת של כל הפרשנים והשדרנים, ששאלו למה מכבי לא עושה כלום. היינו אתמול מעורבים בהלוויה בשעות אחר הצהריים ולא יכולנו להתכנס. אנחנו לא מאמינים בבית דין שדה, ולא מוציאים להורג אדם שבא בדמעות ואמר את כל מה שהוא אמר. גיא פניני הוא בחור נחמד מאוד, אני אישית אוהב אותו מאוד, והרבה אנשים אוהבים אותו בקבוצה. הוא עשה טעות ומשלם עליה, הגיע הזמן להפסיק לשפוך את הדם שלו".

פדרמן יודע שמדובר בתקרית קשה למועדון: "פניני אמר את הדברים ערב המשחק בצורה יפה, ובמשחק עשה בדיוק הפוך. אני לא מאחל לאף אחד לעבור את כל מה שהמשפחה שלו עברה. זאת משפחה שעברה דברים נוראים. הבאנו את גיא פניני לדיון לא כנאשם, הוא ישב מהרגע הראשון ועד האחרון, והיה שותף להחלטה. להתיר את החוזה שלו במכבי זו אפשרות שלא עלה על הפרק. זאת הפרנסה שלו והוא אמר שהוא עשה טעות ולא ידע מה קרה לו וזה לא יחזור. אני בעיקרון חושב שבהחלט יש לו מקום במכבי".

פדרמן הוסיף ש"אנחנו לא יכולים במדינה המיוחדת הזאת מה יהיה בהמשך. כשאני יצאתי מהיכל נוקיה קיבלה את פניי חבורה של 50 או 100 אוהדי הפועל, ואני לא יכול להעלות על שפתיי את מה שהם אמרו לי. כולי נדהם מחוץ לשער, ומסתכל מחוץ לשער על הילדים בני 20 עד 25, ועברה לי מחשבה בראש, שבשביל מה אני מתעסק בכל הדברים האלה אם יש כאלה בני אדם. הלכתי לאוטו עם שישה שוטרים מסביבי ואמרתי שאין טעם לשחק כדורסל ולקיים דרבי. הבחור עשה טעות, אבל למה אתם רוצים להוציא אותו להורג?".

על האפשרות שיודח מהנבחרת: "אם נבחרת ישראל לא רוצה שישחק, הוא לא ישחק. אתם לא עושים לו טובה כזאת גדולה, נבחרת ישראל היא מעמסה, הוא רוצה לשחק בה והוא עושה לה כבוד. אם נבחרת ישראל חושבת שהפשע שהוא עשה הוא בלתי נסבל, הוא לא יהיה בנבחרת ישראל. לפני שגיא נכנס לחדר הייתה לנו הרגשה מסוימת, אחרי שדיברנו איתו היו לכולם דמעות בעיניים, לא רק לגיא".

יהונתן שולדברנד שחקן הפועל תל אביב (שמאל) מול ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הקפטן החדש. אליהו/ברני ארדוב

העונש הכבד לפניני היה רק סיום לשיחות ארוכות בין חברי ההנהלה, ששמעו את הקולות מסביב, חיכו בסבלנות, וקיבלו את ההחלטה. גורם במועדון מסביר את השתלשלות העניינים. "ההנהלה 'הוותיקה' של הקבוצה, שמעון מזרחי ודיוויד פדרמן, לא יכלו לתת להתבטאות כל כך חמורה לעבור על סדר היום", סיפר, "אחת הסיבות שלא הגיבו במכבי במהלך היום וקיימו את הפגישה בלילה, רק מראה עד כמה קשה קיבלו בהנהלה את מה שקרה. הם לא רצו לפעול תחת זעם, אבל כבר בשלב מאוד מוקדם נערכו שיחות בין חברי ההנהלה, והם הבינו שזה לא משהו שהם יוכלו לעבור עליו בשתיקה. הרי כל הערכים של המועדון היו נזרקים לזבל אם לא היו מגיבים בחומרה".

במכבי תל אביב מספרים ש"מהרגע הראשון שנודע לדייוויד פדרמן על הדברים הקשים שגיא פניני אמר, ואחרי שפדרמן אימת אותם, הוא הוביל בצורה נחרצת את המהלך שעליו הוחלט. הוא הציג מנהיגות נכונה וראויה. הרי הדברים שנאמרו על ידי פניני היו חמורים מאוד, דברים קשים ובטח לא ראויים שייצאו ממועדון כמו מכבי תל אביב. מכבי מכונה לא אחת כ'קבוצה של המדינה' והיא ספינת הדגל באירופה. מועדון מכבי משמש דוגמה למאות אלפי אנשים, ילדים ונוער. זו הדרך הנכונה, ולכן בהנהלה החליטו כמו שהחליטו. איך אפשר לעבור על דבר כזה על סדר היום?".

השחקנים עצמם לא היו מעודכנים בזמן אמת, וחלקם אף הופתעו לגלות על העונש ועל התקרית המכוערת. אחד השחקנים סיפר: "זה עונש חמור מאוד. מאוד מפתיע. כואב מאוד על גיא ואני לא מקנא בו, זה בהחלט מצב לא נעים ועצוב, אבל אני גם מבין את מכבי שלא יכלה להתעלם ממה שהיה. גיא עשה טעות, במתכוון או לא, ואם ההנהלה הגיבה ככה , אז ברור שהם חושבים שמה שהוא עשה זה לא נסלח. רוב השחקנים זרים לא היו מודעים ודיברו ביניהם על זה רק בשעות הערב. כמובן שזה דבר מאוד לא שגרתי וכל מה שקרה מאוד מפתיע. כולם קצת בהלם על מה שקורה וקרה".

גורם במועדון הודה כי ליאור אליהו הוא זה שיקבל את ההצעה לשמש כקפטן וכי הכוונה היא למנות אותו כמחליף לפניני, כשבמכבי מדגישים כי הוא המועד הטבעי לשמש כקפטן , אולם בניגוד לפרסומים, עד שעות הלילה לא ניהלו שיחה עם ליאור אליהו. מזרחי עצמו העדיף לשמור על עמימות בנושא : "אנחנו לא החלטנו דבר בנושא הזה".

הבעלים של מכבי תל אביב שמעון מזרחי מגיע לדיון. יותם רונן
"אם האיגוד יעמיד אותו לדין, העונש צריך להיות מידתי, כי לא צריך להעניש שחקן פעמיים על אותו דבר". מזרחי/יותם רונן

היו"ר שמעון מזרחי עצמו הסביר על חומרת העונה. "התגובה של גיא פניני לא היתה תגובה הולמת", אמר לוואלה! ספורט, "יש דברים שאנחנו מצפים ממנו כשחקן וכקפטן המועדון, חובה עליו להיות יותר מאופק. אני חושב שמדובר בעונש מאוד קשה, ואנחנו התרשמנו שהוא הביע חרטה כנה ואמיתית. המסר שהעברנו הוא שאנחנו נגד דברים כאלו, ושיש לנו אפס סובלנות כלפי דרך שהיא לא ראויה ולא נהוגה במגרשי הספורט".

כשנשאל אם האיגוד צריך להשעות אותו מהנבחרת, אמר מזרחי לגלי צה"ל ש"אני חושב שהעונש מספיק, הוא קשה מאוד. קיבלנו את החרטה שלו. אם האיגוד יעמיד אותו לדין, העונש צריך להיות מידתי, כי לא צריך להעניש שחקן פעמיים על אותו דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully